Zobacz pełną wersję : Termostat
Witam
Chyba termostat nie domaga, nie dogrzewa silnika do odpowiedniej temperatury, na wskaźniku strzałka zatrzymuje się mniej więcej w 1/4 wysokości lu troszkę wyżej.
wygląda na to że nie zamyka się termostat, teraz pytanie czy cały ten klocek jest do wymiany??
TERMOSTAT ALFA 159 JTDM CROMA GRANDE PUNTO MULTIJE (2782474272) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/termostat-alfa-159-jtdm-croma-grande-punto-multije-i2782474272.html)
czy może jakiś wkład ze środka??
z góry dzięki za info
wychodzi na to że u ciebie jest cały taki zespół. Niestety.
Czy ktoś miał jakieś przygody z termostatem?? w którym miejscu pod maską go szukać??
A może ktoś ma numer części??
w sklepie dobiorą ci zamiennik więc numer części ci nie potrzebny. jesli tego nigdy nie robiłeś to zacząłbym majsterkowanie od czegoś łatwiejszego.
ja nawet nie mam zamiaru brać się za wymianę samemu... tylko z czystej ciekawości chciałem wiedzieć gdzie się znajduje :smile:
jak dobrze pamiętam to z lewej strony bloku silnika.
Schodzą się na nim węże z chłodnicy, nagrzewnicy itp..
napisz kolego na sklep@autosklep24.pl dobiorą ci tam odpowiedni termostat dobrej firmy w dobrej cenie.
Istnieje również (dużo tańsza) opcja założenia termostatu Verneta 4493.89 . Wkłada się go bezpośrednio do przewodu wodnego bez demontażu czegokolwiek . Zrzucasz przewód z "ośmiorniczki" wkładasz do środka przewodu elastycznego zaciskasz opaską i nakładasz całość na "ośmiorniczkę" (tak potocznie nazywa się element w którym znajduje się termostat).
Odgrzebuje, wymieniałem ktoś termostat u siebie? Jeżeli tak to jakiego producenta?
Odgrzebuje, wymieniałem ktoś termostat u siebie? Jeżeli tak to jakiego producenta?
Ja wymieniałem ponad 10000 kilometrów temu na termostat WAHLER, i jak narazie żadnych problemów, trzyma temperaturę na samym środku skali, wskaźnik ani drgnie.
Nie jest to taki duży wydatek, bo około 150-160 zł a silnik wreszcie jest w stanie się odpowiednio nagrzać
Ja wymieniałem ponad 10000 kilometrów temu na termostat WAHLER, i jak narazie żadnych problemów, trzyma temperaturę na samym środku skali, wskaźnik ani drgnie.
Nie jest to taki duży wydatek, bo około 150-160 zł a silnik wreszcie jest w stanie się odpowiednio nagrzać
Sam wymieniałeś?
Sam wymieniałeś?
Tak, akurat do termostatu jest łatwy dostęp
Ok dzięki, zauważyłem że ostatnio temp na wskaźniku nie utrzymuje się w pionie, jak w Cromie ojca... Zakładam że to termostat
Zakładam że to termostat
To nie zakładaj tylko sprawdź ;)
Ok dzięki, zauważyłem że ostatnio temp na wskaźniku nie utrzymuje się w pionie, jak w Cromie ojca... Zakładam że to termostat
Tak, najprawdopodobniej będzie to termostat
To nie zakładaj tylko sprawdź ;)
Tzn?
Przed zakupem chciałem podmienić termostat i sprawdzić czy to w nim tkwi problem...
Jak sprawdzić termostat znajdziesz na każdym forum w tym naszym - w przenośni nawet na forum garncarzy to znajdziesz :P
Odpalasz auto zimne i macasz rury od chłodnicy. Jedna z nich musi być zimna do momentu otworzenia termostatu a po osiągnięciu 90'C nagle zrobić się gorąca.. Jak grzeją się od początku obie to termostat na 100% kosz..
Witam
Też przymierzam się do wymiany termostatu. W którym miejscu znajduje się korek spustowy płynu z chłodnicy?.
Witam,
Niestety również przy ostatnich spadkach temperatury zauważyłem, że silnik nie łapie temperatury. Również przewiduję winę termostatu i chciałbym zabrać się za jego wymianę. Czy ktoś może udzielić kilku wskazówek jak się do tego zabrać?
Ostatnio wracając w nocy jakieś 300 km do domu przy temp około 6 stopni jadąc powiedzmy 130 autostradą temp była prawie na środku, ale kiedy zjechałem na jakieś dróżki między wioskami a i ustawiłem tempomat na .... 70km/h bo trochę mgły i 2 w nocy ( silnik utrzymywał obroty w okolicach 1200-1400 RPM ) temp spadła mi do tej pierwszej podwójnej kreski. Po wjechaniu do jakiegoś tam miasteczka i kilku hamowaniach na światłach temp wróciła do normy. Czy to mogą być oznaki padającego termostatu ? Przy prędkościach 170-190 temperatura jest normalna.
Oczywiście. U mnie Wskazówka stoi na baczność (idealnie pionowo) niezależnie od prędkości, upałów, czy mrozów...
Witam ponownie.
Termostat wymieniony i wskazówka stoi pionowo jak.... nie powiem co u nastolatka :) Jako info podam że nowy z czujnikiem temp i uszczelkami ( bo to komplet ) w aso kosztował 315zł.
Żeby było śmiesznie to "mechanik" bo już tylko tak go mogę nazwać nie zakręcił zbiornika płynu chłodzącego i wychlupało mi się prawie 0.5L. Ale nic się nie stało. aaa dodam że po tym jak też zaizolował mi czujnik temp dpf ( sam zlutowałem wczesniej i zaizolowalem to przejechalem ponad 1700km bez problemu) i po jego pro-działaniach po 30km oczywiście problem z czujnikiem wyskoczył na nowo wiec szczerze nie polecam serwisu AD-serwis obok Kluczborka ( chyba ligota zamecka czy jakaś taka)
Emenems-m
13-11-2013, 22:30
No ja też świeżo po wymianie termostatu. Kupiłem zamiennik Verneta za (promocyjne) 120 zł i jest .....tak jak pisał kolega wyżej....stojąco :)
Zabawny fakt, Croma to mój czwarty włoski samochód i w każdym miałem takie "fluktuacje" z termostatem. W sumie to do pewnego momentu uważałem że 70-75 stopni to temperatura całkiem normalna.
Witam, a ja mam pytanie bezpośrednio związane z termostatem więc nie będę zakładał nowego tematu. Otóż ostatnio startując rano do pracy jakoś dużo szybciej niż zwykle silnik się zagrzał do nominalnej temperatury, może inaczej, nigdy mi się nie zdążył zagrzać bo mam 8km a teraz bez problemu na tym dystansie temperatura doszła do połowy skali ale za to nie działa ogrzewanie w kabinie, czy ktoś spotkał się już z taką usterką? obojętnie co bym wdusił i jaką temperaturę ustawił to z nawiewów wieje chłodem. Panel sterujący działa bo klima się włącza i wyłączą, w czym może tkwić problem?
Poziom płynu sprawdzałeś?
Może zapowietrzony układ?
Poziom płynu jest cały czas w normie, nie wiem czy się nie zapowietrzył bo nie mogłem znaleźć odpowietrznika, chyba jedynym i słusznym wyjściem będzie wizyta w aso.
12312
Dołączając się do tematu:
Temperatura jak na zdjęciu (troszkę ponad pierwszą kreskę pomiędzy tymi podwójnymi) przy ecomuleniu przy 2C na zewnątrz to za mało? Warto zmienić termostat?
Z góry dzięki za podpowiedź.
Każdy diesel "lubi" być ciepły, ale nie zawsze zdąży się zagrzać. Ile przejechałeś przed zrobieniem fotki?
Przez pierwsze 5 minut czy tam pare kilometrów taka temperatura jest powiedzmy że normalna przy niskiej temperaturze na zewnątrz.
Każdy diesel "lubi" być ciepły, ale nie zawsze zdąży się zagrzać. Ile przejechałeś przed zrobieniem fotki?
Przez pierwsze 5 minut czy tam pare kilometrów taka temperatura jest powiedzmy że normalna przy niskiej temperaturze na zewnątrz.
100 km :wink
Łapie większa temperaturę tylko jak daje w palnik ...
Wygląda że termostat zdycha.
Wiesz jak sprawdzić działanie termostatu bez rozbierania samochodu?
Z pamięci nie napiszę który to będzie wąż w tym modelu Cromy, ale pewnie znajdziesz. Duży obieg (chłodnica) ma się zrobić mocno ciepły dopiero po osiągnięciu temperatury 80-90 stopni w małym obiegu (silnik i nagrzewnica). Jeśli wszystkie węże grzeją się równo, to termostat jest cały czas otwarty albo prawie otwarty. Przez termostat zawsze przepływa małe conieco do chłodnicy, po to żeby miał temperaturę jak najbardziej zbliżoną do temperatury cieczy chłodzącej silnik - ale od tego wąż robi się letni a nie ciepły.
Ja używam termometru elektronicznego zamiast macania węży, ale to na jedno wychodzi bo różnica temperatur pomiędzy poprawnie działającym układem a uszkodzonym jest znaczna i "na oko" też stwierdzisz czy termostat działa (termometr przydaje się raczej do zbadania "jak działa").
krzysztofd
01-02-2014, 22:25
Ten problem dopadł i mnie, od pewnego czasu silnik nagrzewa się dość długo a wskazówka nie osiąga "pionu" jak wcześniej
wyjeżdżam do pracy dość wcześnie rano, a podróż zimnym autem przy obecnych temperaturach nie należy do przyjemności:mad:
jutro zajrzę po maskę i obmacam rury, po lekturze tematu już wiem gdzie kierować podejrzenia
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.