Zobacz pełną wersję : Urwany zawór...
Witam. Dzisiaj rano w moim Bravo urwało zawór na trzecim cylindrze - wydechowy. Tłok jest trochę pokiereszowany, zawór wymieniłem, wszystko poskładałem i kręci bez problemów tylko tak jakby nie było kompresji. Nie mam czym jej aktualnie zmierzyć. Co mogło się stać?
POMOCY!!!
Nie wierze ;) Tak sobie ściągnąłeś głowice, wymieniłeś szklankę i złożyłeś? Nowa uszczelka, planwanie, sprawdzanie głowicy były?
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
No a ileż to roboty?:P Dla chcącego nic trudnego. Tym bardziej jak ma się do tego warunki:P Wszystko było. A tu lipa. Czyżby przez tłok?
markshall
05-12-2012, 18:07
Jeśli głowica jest szczelna to pozostaje tłok...
marcin.b2508
05-12-2012, 18:35
Może być przez tłok. a głowica igła czy też była pokiereszowana. a zawór dotarłeś czy założyłeś go tak na pałę bez docierania.
Głowica igła. Urwany zawór zniszczył tylko świecę. Zawór dotarłem. Powiedzcie mi jeszcze czy dużo roboty jest z wymianą tłoka?
A sprawdziłeś po złożeniu głowicy jej szczelność ?
Nie. Nie sprawdzałem. Sprawdzę jutro, albo oddam go do mechanika.
marcin.b2508
05-12-2012, 20:50
żeby wymienić tłok to ponownie głowice musisz zrzucić i miskę olejowa.
to tak tłok to ogólnie prosta sprawa tylko ja juz bedziesz przy tłokach to moze warto pierscienie wymienić. sprawdz kompresjie i zobaczymy co bedzie, a gniazda swiecy nie wygieło? Resztek swiecy nie ma w komorze spalania? jak ten tłok jest pogiety? jak wygląda gładz cylindra? no i jak korby czy nie dostała po dupie.
Właśnie zawaliłem, że korby nie sprawdziłem. Tłok jest po prostu uderzony z góry kilka razy urwanym łbem zaworu. Resztek nie ma. Gładź jest w porządku.
Witam. Odświeżę trochę temat. Kupiłem wczoraj dół silnika wraz z głowicą. Głowicę splanowałem, założyłem i dalej lipa. Dzisiaj zawiozłem go do mechanika. Niech sobie radzi.
Cisnienie spreżania sprawdzałes? trzeba było zobaczyc czy zawory chodzą
BRAVO 150KM
07-12-2012, 21:50
Urwało ci zawór? to nie dobrze. to co Ty zrobiłeś to czysta głupota. Ale widzę że ci się udało chociaż w 60%... Skoro ruszałeś głowicę to po wszystkim było wyregulować sobie luzy zaworowe. Moja odpowiedź to(na trzecim cylindrze zawór wydechowy puszcza) Mi jak pierdo.... pasek wieloklinowy i wkręcił się pod rozrząd co zaskutkowało pęknięciem paska rozrządu nie ukrywam ale wsadziłem 1650zł i robiłem sam. Prawdopodobnie z mechanikiem wyszło by jakieś 2200. Zrobiłeś to kolego mało profesjonalnie. Jeśli zrobiłeś to w miarę dobrze to przez jakiś czas w zależności od jazdy będzie ubywała ci woda z naczynka wyrównawczego a to dla tego że będzie odpowietrzał się blok. Ja na przejechane 1000km wlałem 6 szklanek wody. Teraz już się unormowało.
wyregulować sobie luzy zaworowe.
No to widzać ze profesional mechanior jesteś skoro w 1.4 chcesz luzy zaworowe regulować.
Zrobiłeś to kolego mało profesjonalnie.
To za to świadczy o profesionaliźmie wykonanego remontu skoro płynu ubywa
Ja na przejechane 1000km wlałem 6 szklanek wody
No sporo w glebę poszło.
markshall
07-12-2012, 23:48
wyregulować sobie luzy zaworowe.
Tam jest hydraulika i się same regulują :P W Twoim Bravo 150km też jest hydraulika więc nie wiem jak Ty to regulowałeś ;)
Witam;) Kolega BRAVO 150KM - serdecznie pozdrawiam;) Ciśnienie zmierzyłem - było książkowe. A silnik dalej nie odpalił. Zawiozłem samochód do mechanika, który powiedział, że to mało prawdopodobne żeby była to wina tłoka, bo chociaż na trzy cylindry powinien odpalić. A on nici...
ale kreci kreci i nic ? jak tak to poszukaj bo moze cos z czujnikiem połozenia wału albo z iskrą sprawdzałes iskre ?
uchol
Dokładnie tak. Kręci, kręci i nic. Czujnika nie sprawdzałem, oprócz tego sprawdzałem wszystko. Paliwo dochodzi, iskra jest prawidłowa. No krótko mówiąc musi śmigać, ale się mu chyba nie chce. Jak już pisałem stoi u mechanika, bo nie mam za bardzo czasu żeby przy nim dłubać.
Witam. Odświeżam temat, bo samochód naprawiłem sobie sam. Był u mechanika, który nie wiedział co mu dolega. Ja kupiłem kolejną nową uszczelkę pod głowicę, wymieniłem tłoki, poskładałem wszystko od nowa i silnik śmiga. Tłok który dostał strzał miał luz na sworzniu, poza tym na wszystkich czterech tłokach były zapieczone pierścienie. Samochód chodzi jak marzenie - oby jak najdłużej.
Pozdrawiam;)
no to elegancko, a gładz cylindra jest wporzo ?
Tak. Gładź jest idealna:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.