PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd systemu ABS odczyt z komputera



casperlogin
04-12-2012, 22:34
Witam. Mam problem z ABS'em stało się dokładnie tak, że normalnie jechałem samochodem po czym zapaliła się kontrolka ABS. Później działo się tak, że po uruchomieniu samochodu nie świeciła się kontrolka aż do momentu mocnego hamowania, jednak przy tym hamowaniu ABS działał normalnie. Taka sytuacja trwała około tygodnia, później już po przekręceniu kluczyka świeciła się kontrolka ABS i już system w ogóle nie działał. Może któraś kostka się odłączyła tylko gdzie mam szukać tych kostek i bezpieczników? Wiem, że jeden bezpiecznik jest pod pokrywką z napisem FUSE i został już sprawdzony. Dodam, że samochód podłączyłem pod komputer zakupionym kabelkiem i zdiagnozowałem błąd najnowszą wersją programu multiecuscan, poniżej zamieszczam screen. Co ten błąd oznacza?


http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011228120/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011228120-.html#I1)


Testu pompy ABS nie da się wykonać, wyskakuje tylko komunikat jak poniżej.

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011231498/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011231498-.html#I1)



Czy może to być uszkodzona pompa ABS?

markshall
04-12-2012, 23:14
W zasadzie program wszystko napisał - czego to może być wina i jak ew. to sprawdzić. Zgadzam się z tym. A jesli chodzi o test pompy, to u mnie włącza się pompa na chwile (hałasuje)i pokazuje rownież, że test nieudany. A ABS działa bez problemu. U Ciebie pompa odzywa się przy teście?

byrrt
05-12-2012, 07:26
U siebie nie pamiętam jaki jest wynik testu ale też się pompa włącza.. Szukaj jakiś złych połączeń, może centralka abs'u też gdzieś na wtyczkach dostała (koło pompy ABS) a jak nie to się za całą pompą rozglądaj (razem z centralką tylko identyczną jak miałeś żeby to PnP było).

casperlogin
05-12-2012, 10:20
U mnie niestety pompa nie hałasuje, nie daje żadnych oznak działania. Na allegro jest kilka pomp ABS tylko nie wiem jak mam ją dopasować, na co zwracać uwagę. Doradźcie mi coś.

lukq
05-12-2012, 11:00
Pompa ogólnie to wsio jaka, bo są takie same, gdyby problem leżał po stronie centralki to co innego

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

casperlogin
05-12-2012, 17:32
Kolego a ta centralka znajduję się przy pompie? Poniżej przykładowy obrazek.

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011622588/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011622588-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I1)

lukq
05-12-2012, 17:40
Tak to jest centrala, jest u góry przy ścianie grodziwej, obok zbiornika na płyn hamulcowy,a pod centrala jest właśnie pompa

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

casperlogin
05-12-2012, 18:00
Przepraszam, że tak dopytuję ale jestem zielony w tym temacie. Centralka jest tuż przy pompie czy na ścianie grodziowej? Poniżej 2 sytuacje, o których myślę. Z obrazkami łatwiej :)
http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011622932/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011622932-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I1)

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011623022/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011623022-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I1)

markshall
05-12-2012, 18:08
Sytuacja nr 2 ;) Centralka jest w pompie, trzeba ja rozkręcić żeby się dostać.

BoRo_26
05-12-2012, 18:13
casperlogin

a ja Ci powiem tak... mam taki sam bląd abs'u co i Ty z tym wyjatkiem ze po odpaleniu samochodu przez chwile dluzsza sie pali jeszcze lampka abs po czym gasnie zanim nie przekrocze jakis 10km/h i przewaznie znowu sie zapala... no ale czasami dziala normalnie... czasami;p co do wtyczek i stykow juz chyba wszystkie wyczyscilem i przesmarowalem preparatem od stykow i nic to nie pomoglo.

lukq
05-12-2012, 18:31
Drugie zdjęcie przedstawia prawidłowo.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

casperlogin
05-12-2012, 18:33
Na allegro jak szukam pompy to wszystkie są z centralkami (tak jak sytuacja nr2) teraz takie pytanie, jak mam dopasować tą centralkę z pompą, żeby pasowała do mojej bravy? Na numery jakieś trzeba patrzeć? Sprzedający na aukcjach w większości zamieszczają jakieś 2 ciągi cyfr.

lukq
05-12-2012, 22:48
Tak, wejdź w eper wpisz nr VIN i zobacz jaki powinna mieć nr.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

casperlogin
10-12-2012, 12:35
Dzisiaj byłem w ASO Fiata z wydrukiem z multiecuscan-a i powiedziano mi, że to raczej nie jest uszkodzenie pompy czy też sterownika, że uszkodzenie na 99% jest gdzieś indziej. Serwisant zalecił mi podłączenie do ich komputera za 100zł póki co podziękowałem. Dodam, że w multiecuscan-ie prędkość z czujników pokazuje taką samą więc chyba są sprawne. Z tego co się dowiedziałem, obok akumulatora są przekaźniki, jeden z nich jest odpowiedzialny za ABS wiecie, który to jest i jak go sprawdzić?

byrrt
10-12-2012, 13:02
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyciągnij i sprawdź oba jeżeli są dwa. Ale to na moje coś z albo z pompą albo sterownikiem ABSu.. Pompa załączana jest przekaźnikiem w centralce - żadnym zewnętrznym (chyba).

casperlogin
10-12-2012, 13:38
Znalazłem takie coś (obrazek poniżej) ale tam nie jest napisane, który to przekaźnik obok akumulatora.

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011673218/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011673218-.html#I1)


Dodam jeszcze, że na starszej wersji Fiatecuscan wyskakiwał mi poniższy błąd.

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011673270/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011673270-.html#I1)

byrrt
10-12-2012, 13:39
I gdzie masz tam jakiś przekaźnik? Tu mowa o bezpieczniku..

casperlogin
10-12-2012, 13:45
Obok akumulatora z tego co pamiętam znalazłem tylko skrzynkę z przekaźnikami, a jeśli to bezpiecznik to gdzie go szukać?

casperlogin
25-12-2012, 13:28
Dziwna rzecz się podziała. W czwartek gdy odpaliłem fiacika nie zapaliła się kontrolka ABS-u więc się troszkę rozpędziłem i mocno zahamowałem i co mnie zaskoczyło ABS zadziałał, jednak po około 2 sekundach zapaliła się ponownie kontrolka i już tak zostało. Teraz już całkowicie nie wiem co to może być skoro jednak pompa działa. Słyszałem, że to coś z masą może być. Proszę o pomoc

asarx
26-12-2012, 12:35
Fes 2.6 zawiera błędy , poprawione w wersji 2.6.1 .
ABS Teves MK20/MK70 . Błąd wartości licznika 31 to prawy przód - przerwa w obwodzie .
Sprawdź czujnik i połączenie czujnika na kielichu .

lukq
27-12-2012, 14:59
Uszkodzona masz, centralke. Pisałem o tym i przerabiałem ten problem u siebie

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

byrrt
27-12-2012, 22:55
Pisałem o tym i przerabiałem ten problem u siebie
Ty miałeś zdaje się problemu z EBD a to naraz palące się dwie lampki..

lukq
28-12-2012, 09:06
Czasami zapalała się sama od ABS.
Ja bym wymienił cała pompę i centralkę bo tak najczęściej jest to sprzedawane w zestawie.
popytaj na bbtp.pl, tam mają czasem po 60 zl kpl.

casperlogin
28-12-2012, 15:39
Fes 2.6 zawiera błędy , poprawione w wersji 2.6.1 .
ABS Teves MK20/MK70 . Błąd wartości licznika 31 to prawy przód - przerwa w obwodzie .
Sprawdź czujnik i połączenie czujnika na kielichu .

Kolego w nowym programie to pokazało mi się coś takiego:
http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011228120/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/011228120-.html#I1)

To co piszesz o czujniku i to prawaym zdaje się być prawdopodobne. Przypomniałem sobie dokładną sytuację, kontrolka świeci mi od czasu gdy właśnie prawym kołem zjechałem w głęboki śnieg na poboczu.

solidboy
28-12-2012, 22:19
Nie zaczynajcie od wymian pomp, czujników itd. tylko sprawdżcie przekażnik w centralce. Jeżeli padł to na komputerze będa Wam wychodziły przeróżne błędy.

Ja wymieniłem 2 czujniki, chciałem wymieniać centralkę w końcu oddałem ją do naprawy i okazało się, że padł owy przekażnik który kosztuje 2 zł.

Po naprawie wszystko wróciło do normy.

P.S U mnie świeciła się kontrolka ABS, czasem z (!). ABS raz działał raz nie.

lukq
30-12-2012, 16:26
Przecież pisze o tym. Reaktywacja Centralki ABS LUCAS EBC 430 - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/92)

casperlogin
10-02-2013, 18:21
Koledzy chcę kupić pompę ABS tylko nie wiem jak ją dobrać, czym się sugerować. W programie MultiEcuScan pokazuje mi coś takiego:


http://img1.aukcjoner.pl/gallery/012268232/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/012268232-.html#I1)

Czy to jest nazwa pompy?


W programie eper po wpisaniu numeru VIN wyskakują mi osobny numer centralki i osobny numer pompy (obrazek poniżej). Na allegro znalazłem pompę po numerze pompy, a po numerze centralki nie znalazłem bo zazwyczaj podają tylko w opisie numer pompy. Czy jak numer pompy się zgadza to numer centralki też musi być pasujący?

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/012268778/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/012268778-.html#I1)


http://img1.aukcjoner.pl/gallery/012268800/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/012268800-.html#I1)


Wiem, że na pompie są oznaczenia ale nie chcę wszystkiego rozkręcać bo tam się trudno dostać. Wolę najpierw mieć pompę a później to rozbierać.

lukq
11-02-2013, 10:03
Z pompą jest tak, że podejść powinna każda, ważne jest żeby była od polifta, albo przedlifta w zależności jaka masz wersję samochodu
Sam zmieniłem centrale na poliftowa do pompy polifcie i wszystko śmiga.




Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

casperlogin
11-02-2013, 22:04
Moja Brava jest z 09.1999 roku i ma grill z tym "chromem" jak na zdjęciu poniżej, czyli już jest po liftingu? złącze diagnostyczne mam na 3-pin a w fl nie było już OBD?



http://img1.aukcjoner.pl/gallery/012283008/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/012283008-.html#I1)

byrrt
12-02-2013, 08:54
9.99 to już po FL i akurat ten grill nie ma nic do rzeczy. Ja mam bez chromu a już auto po FL jest. Najbardziej to chyba wewnątrz widać - inna jest deska, inne zegary, po FL były też często inne silniki, złącze EOBD wprowadzono w części auto po FL od razu a w np. dislach czy np. u mnie jeszcze nie.

lukq
12-02-2013, 11:40
Jeśli kartki od nawiewu masz półokrągłe to auto po fl:)

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

casperlogin
23-02-2013, 19:13
Zgadza się kratki od nawiewu mam półokrągłe. Zamierzam w przyszłym tygodniu doprowadzić sprawę z abs-em do końca. Kilka kompletnych pomp znalazłem na Allegro, szukałem po numerze jaki mam na naklejce na pompie i jaki pokazuje komputer (numeru centralki niestety nie widać ale myślę, że to raczej jest jakoś zgrane ze sobą). Dla pewności wczoraj podłączyłem jeszcze raz komputer i pokazał mi komunikat po polsku (Silnik pompy). Pompa to ATE 46529968. Jak myślicie wymiana pompy rozwiąże problem? Poniżej screen błędu i wynik testu, prędkość kół taka sama. hamulec zwolniony czyli pewnie to pompa na 99%. I jeszcze takie pytanie czy przy zakupie pompy sugerowanie się numerem pompy daje gwarancję, że będzie na pewno pasować?
Dane pompy:
http://img1.aukcjoner.pl/gallery/012424498/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/012424498-.html#I1)
Opis błędu:
http://img1.aukcjoner.pl/gallery/012424512/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/012424512-.html#I1)
Wynik testu:
http://img1.aukcjoner.pl/gallery/012424526/thumbnails.jpg (http://www.aukcjoner.pl/gallery/012424526-.html#I1)

lukq
24-02-2013, 00:13
Jak pisałem to pompa

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

casperlogin
25-02-2013, 14:58
A jest jakaś różnica w pompie jeśli pochodzi z diesla a z benzyny? Nie chodzi mi o numer pompy itd tylko czy jest jakaś różnica np w budowie, sterowniku itd.

lukq
25-02-2013, 15:11
Między benzyna a dislem w budowie nie ma.
Może różnic się nr samej pompy albo sterownika

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

casperlogin
25-02-2013, 15:35
Na allegro widzę, że są pompy od benzyny i od diesla z tymi samymi oznaczeniami, wyglądem zewnętrznym niczym się nie różnią. Czyli obojętnie od czego kupię jak numer pompy jest taki sam?

lukq
25-02-2013, 16:57
Tak dokładnie.