PDA

Zobacz pełną wersję : Wyłącznik uderzeniowy / blokada pompy paliwa Ducato 2.3 JTD 130 KM - 2012 Rok!



cooljack
28-11-2012, 13:39
Witam czy spotkał sie ktoś z czyms takiem zeby srednio co 10 tys. km wyskakiwał bez powodu ten wyłącznik?
Auto kupione 09.2012 z polskiego salonu.

Pierwszy raz auto zaskoczyło mnie na niemieckiej autostradzie gdzie podczas normalnej jazdy 100-120 km/h zgasł motor i zapaliły sie lampy awaryjne. Przyjechalo ADAC i zabrało auto na serwis. Po całym dniu trzymania mnie Niemcy (złodzieje bo nie da sie tego inaczej nazwac) nie dosc ze nie chcieli usunąć usterki z tyt. gwarancji to kazali zapłacić 92 EUR za wciśniecie guzika. O dziwo nie dalo sie zaplacic kartą czy wziąć na przelew....tylko gotóweczka. Diagnoze zrobili taką ze napisali ze powodem włączenia sie blokady było silne zwarcie w gniezdzie od haku (tylko ani nic obkopcone, bezpieczniki całe, a wiazka do gniazda idzie przez moduł do CANa z przekażnikami który bezpośrednio bierze napiecie z akumulatora przez jeszcze jeden bezpiecznik). Wiec troche taki piernik do wiatraka....ale pomyslałem moze faktycznie cos z kablami...i tak musiałem zaplacic bo zamykali serwis i samochodu mi nie wydali.

Fiat Auto Poland zachowal sie ok i zrócił mi te 92 EURo, ale problem pojawił się po miesiącu ponownie....tj. dziś.
Tym razem wnikliwie przeczytałem instrukcje obsługi i doczytałem o tym włączniku (wcześniej nie wiedziałem o jego istnieniu a ASO w Polsce stwierdziło ze tylko Examiner ze zadne kiedunkowskazy itd).

Pytanie do forumowiczów:

1. Czy ktos spotkał sie z takim problemem?
2. Co inicjuje wyskoczenie tego włącznika? Np. po gładkiej autostradzie?
czy on sam z siebie wyskakuje przy jakims przeciazeniu czy dostaje impuls z centralki jakiejs zeby wyskoczyć?

Auto jutro jedzie na serwis na ogledzimy do serwisu w Polsce.

lukq
28-11-2012, 14:01
Nie mas prawa samoczynnie, jeśli jest jakiś wypadek bądź coś podobnego (uderzenie). Myślę że jest problem gdzieś w instalacji.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

byrrt
28-11-2012, 14:03
czy on sam z siebie wyskakuje przy jakims przeciazeniu czy dostaje impuls z centralki jakiejs zeby wyskoczyć?
Jest to czujnik bezwładnościowy odcinający dopływ paliwa a dokładniej prądu do pompy paliwa. Tak więc jeżeli wyskakuje na prostej drodze to raczej tylko jego wina.

cooljack
01-12-2012, 21:04
przyczyna: wadliwywyłącznik uderzeniowy.....zbyt czuły....niewielkie uderzenie nawet w obudowe platikową konsoli....powoduje jego wyskoczenie.....do czasu sprowadzenia nowego zabezpieczono go plastikową opaską żeby nie wyskoczył...koszt nowego ok 135 ale bedzie to pociagniete z gwarancji.

lukq
01-12-2012, 21:05
zabezpieczono go plastikową opaską żeby nie wyskoczył.zrobił to serwis?

byrrt
03-12-2012, 09:16
zrobił to serwis?
Nie no w takie coś to ja zwyczajnie nie wierze..

cooljack
14-01-2013, 21:40
tak na moj wniosek.....bo okres oczekiwania na ten detal to 2 tygodnie. Auta zastepczego nie mają tego typu...tj. autolawety. Musieliby wynajac ode mnie inna autolawete a nestepnie mi ja udostepnic w miejsce tej co sie zdupiła :) Ale niestety tempaki tam siedza na infolinii i wolą mi udostepnic busa za którego placą ok 300/dobe którego i tak nie potrzebuje niż placic mi np 250/dobe za wynajem autolawety :)