PDA

Zobacz pełną wersję : Podłączenie Bravo - problem - IAW 49F B9



hajdass
27-11-2012, 00:21
A więc po raz kolejny męczyłem się z podpięciem komputera silnika do lapka, w bravo mam wsadzony IAW 49F B9 czyli standardowy dla tego modelu (1.6 16V 99")
Niby kabel od kompa powinien być po lewej jak pisano ale albo jestem ślepy albo fizycznie go tam nie ma. Za to po prawej obok kabla od ABS'u jest jeszcze jakiś jeden do którego nie mogłem się podłączyć.

Nie wiem już od czego ten po prawej i gdzie szukać tego ok komputera po lewej.

Kable na pewno dobre bo u kolego belor'a udało się podłączyć autko.

Sprawdzałem na każdym przełączniku.

Na zdjęciu po prawej obok kielicha widać 2 wtyczki, jedna od ABS'u druga niezidentyfikowana.. Po lewej nicz nie ma.. Ktoś kto ma ten sam silnik może był by w stanie podesłać foto gdzie u niego jest umiejscowiony ten kabel?


PS nie wiem czy tak być powinno ale komputer znajduje się między silnikiem a akumulatorem

byrrt
27-11-2012, 08:23
W ostateczności można przetrzepać całą wiązkę i znaleźć gdzie idzie kabel od ECU.. :/

hajdass
27-11-2012, 10:15
Właśnie tego wolał bym uniknąć bo tych kabli tam cała masa i miejsca tyle co nic

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

miszko
27-11-2012, 10:27
PS nie wiem czy tak być powinno ale komputer znajduje się między silnikiem a akumulatorem
Tak, to jest jego miejsce. Ja już mam wersję tego motoru z OBDII i wtyczkę mam w kabinie, więc nie naprowadzę Ciebie co do tej wersji komputera.

zwora2
02-01-2013, 00:28
A więc po raz kolejny męczyłem się z podpięciem komputera silnika do lapka, w bravo mam wsadzony IAW 49F B9 czyli standardowy dla tego modelu (1.6 16V 99")
Hej,
Mam identyczny problem w mojej Marysce. Ten sam komputer silnika.
Raz kolega podpiął się do niego, zczytał parametry a nawet wykasował jeden błąd. Teraz komputer się nie odzywa. Tak, użył do tego szarej wtyczki tuż przy wtyczce ABS. Teraz ta sama operacja na tym samym kablu z użyciem tego samego softu nic nie daje.
Podpiąłem się oscylem i widzę tylko jak program z PC wysyła pojedyncze impulsy do kompa silnika. Odpowiedzi brak... Najchętniej stwierdziłbym ze używam złego interfejsu (VAG) ale na własne oczy widziałem jak współpracował z 49F. Może to temperatura otoczenia mu nie pasuje, kiedy się odzywał był lipiec...

Czy rozwiązałeś swój problem z ta centralka? Musze dostać się do kompa bo Maryś coś nie domaga a na ślepo ciężko jest naprawiać.

hajdass
02-01-2013, 06:31
Owszem dostałem się.. w ASO na examinerze za 123 PLN i tam udało im się od razu podłączyć a ja na FESie nic a nic. Dodam że z tego co zauważyłem to podłączyli się również pod tę szarą wtyczkę przy ABS