Zobacz pełną wersję : Kontrolka oleju
A więc do rzeczy. Kontrolka mrugała od zakupu auta. Wg rad na forach wymieniłem czujnik na nowiutki (najdroższy jaki był produkcji włoskiej marki nie pamiętam)
Było dobrze nic nie dawało znaku życia. Teraz po 2-3 tygodniach gdy zagrzeje ciut poza połowę skali znowu zaczyna mrugać. W czym dopatrywać się problemu? Jakie działania podjąć.
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
Stary olej?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Olej ma niewiele ponad miesiąc. Na miarce jest w połowie
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
może smok masz przytkany ? nie zmieniales oleju np z półsyntetyka albo mineralnego na pełen syntetyk?
Jaki smok przytkany? Co to i gdzie tego szukać?
Zmieniłem na taki jaki był przez 2 lata u poprzedniego właściciela Mobil 2000 półsyntetyk.
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
zdejmujesz mise olejowa i masz smoka... takie sitko. zobacz czy zatkane nie jest przypadkiem, ewentualnie moze zly filtr oleju masz? sprawdz jaki powinien isc do Twojego silnika i zobacz co masz zalozonego
Żeby zdjąć miskę trzeba rozumiem zlać olej? Jest sposób aby nie stracić oleju?
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
na zdjecie misy i dostania sie do smoka nie ma niestety... nie no zawsze mozesz zlac do jakiegos pojemnika a zanim go potem znowu zalejesz to przecedzic przez cos... ale czy jest sens tak oszczedzac?
Olej niemal nowy a trochę zadłużony jestem, na aucie jeśli trzeba nie oszczędzam ale jak jest możliwość uratowania oleju za który bym musiał dac 100 zeta na oko czyli 1/5 mojego miesięcznego budżetu to wolał bym oszczędzić i zostawić ten
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
moim zdaniem to masz ten smok przytkany i póki masz wolne obroty to jeszcze zasysa przez niego olej ale jak juz dajesz w deche to za malo oleju jest zasysana do pompy cisnienie spada i masz efekty... ale moze inni maja inne pomysly
Inaczej, kontrolka mruga właśnie na wolnych tak do 1 tys.
Stary czujnik i olej mrugała po każdym zagrzaniu powyżej 1/4 skali. Po zmianie oleju to samo. Nowy czujnik i mruga dopiero od połowy skali.
Staram się dbać o auto jak tylko się da dlatego nawet taką małą pierdołe chce zlikwidować
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
herwolf260789
24-11-2012, 18:56
no jeśli dal ciebie mrugajaca kontrolka ciśnienia oleju to pierdola to moje gratulacje i aplauz na stojąco.
Ty wiesz jakie mogą być tego konsekwencje?
Nie dosmarowany silnik to droga ku zatarciu się wszystkiego w nim.
Nie bagatelizuj tego bo inaczej nie będziesz mial o co dbać.
Ja bym tego auta nie ruszył w drogę póki bym tego nie naprawił
prosto90idzie
24-11-2012, 19:18
podpinam się pod temat, w mojej hgtce znowu kontrolka oleju w ogóle nie świeci nawet przy właczeniu zapłonu, jutro będe rozbierał licznik wiece może jak do tego podejść?
qolejowy
24-11-2012, 20:12
jutro będe rozbierał licznik wiece może jak do tego podejść?Przeszukaj forum, tematów na temat licznika jest dużo, są nawet fotki gdzie są śruby mocujące obudowę licznika i sam licznik.
Z innego tematu
Odświeżę trochę temat szukam, szukam i znaleźć nie mogę :( bo też chciałem zmienić kolor tarcz, znalazłem manual do wymiany tarczy zawsze to jakiś postęp i może się komuś przydać.
Manual wykonany przez Walciu
1. Potrzebne narzędzia: - kluczyk imbusowy T15 - płaski śrubokręcik - małe ostre nożyczki (lub ucinaczki) - szmatka i najlepiej benzyna ekstrakcyjna (chyba nie chcemy aby na tarczach zostały nasze odciski palców) - dużo cierpliwości i pewna ręka (jak potrzeba można wypić małego ;-)
2. Demontaż zegarów: NA POCZĄTKU NALEŻY ZAPAMIĘTAĆ ILE SIĘ MIAŁO PALIWA, W JAKIEJ POZYCJI JEST WSKAZÓWKA TEMP WODY JAK SILNIK SIĘ NAGRZEJE, ORAZ JAKĄŚ ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY OBROTOMIERZEM A PRĘDKOŚCIOMIERZEM!!! Np. u mnie przy 3tys rpm mam 80km/h na 5biegu, a na 2 biegu odcina mi paliwo dokładnie jak wskazówka pokazuje 100kmh)
Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy 3 śruby na górze i 2 za kierownicą (te ostatnie widać po opuszczeniu kierownicy maksymalnie w dół). Po odkręceniu powoli ciągniemy do siebie całą osłonkę (jeśli jest zdejmowana pierwszy raz, napotkamy na spory opór przy lewym nawiewie powietrza). Następnie odpinamy wtyczki od ściemniacza i regulacji wysokości świateł. Następnie wyciągamy osłonę w kierunku dociskając ją do kierownicy i przesuwając w prawą stronę
Po zdjęciu osłony dochodzimy do sedna sprawy czyli zegarów. Tutaj napotykamy kolejne śrubki (4szt) . Następnie odpinamy 2 wtyczki, które dochodzą do zegarów (ja zawsze odpinam najpierw żółtą wtyczkę po prawej, a później białą po lewej – słyszałem że komuś wyskoczył błąd kompa przy zdejmowaniu zegarów, ale przy takiej kolejności zdejmowania u mnie nic się nie dzieje – akumulatora nie trzeba odpinać). Po wypięciu wszystkiego wyciągamy zegary tą samą metodą, co osłonę.
3. Zdejmowanie tarcz i montaż wskazówek. Teraz najlepiej przenieść się z autka do domu, gdzie mamy płaski stół i dobre oświetlenie. Aby dobrać się do wskazówek, należy zdjąć plexi - odpinamy zatrzaski, które są dokoła obudowy. I teraz najważniejsze – zdjęcie wskazówek. Aby nabrać wprawy zacznijmy od obrotomierza i prędkościomierza, schodzą one łatwo jeśli ciągniemy je poziomo do góry (żadne lewo, prawo bo można skrzywić ośkę wskazówki) Pewnie poszło łatwo :-) To teraz trudniejsze – wskazówki paliwa i wody. Schodzą one o wiele ciężej, ja zacząłem podważać lekko płaskim śrubokrętem i zeskoczyły mi czarne kapturki ze wskazówki (myślałem, że kaplica, ale jak się okazało najlepsza metoda) Po zdjęciu kapturka mamy gołą wskazówkę i ją można już bez problemów podważać. Dodatkowo wskazówki wody i oleju mają nałożone na ośki ograniczniki ruchu, które przy zdejmowaniu wskazówki zostaną nam pod tarczami (nie martw się o to na razie, za chwilę je wyciągniesz).
Aby zdjąć tarcze musi zdjąć plastikowe oringi, które ją przytrzymują (podważamy płaskim śrubokręcikiem 2 ząbki) Teraz pozostaje nam zdjąć stare tarcze, odpiąć przeźroczystą plexi i wyjąc omówione wcześniej ograniczniki przy wskazówkach wody i paliwa.
W tym momencie robimy sobie chwilę przerwy, bo za chwilkę czeka ciebie rozczarowanie – zamówione tarcze nie pasują idealnie :-( Pozostaje nam je nieco obciąć (na rysunku zaznaczyłem miejsca cięć czerwoną linią, w miejscach gdzie linia idzie po brzegach oznacza że trzeba odciąć ok. 3mm tarczy) a także powiększyć otwór przy wskaźnikach wody i paliwa (zwykłe nożyczki wystarczą do tego). Po tym zabiegu odtłuszczamy widoczne na zdjęciu powyżej podstawki z przeźroczystego plastiku oraz tarcze od spodu (z góry i tak je zabrudzimy jeszcze) Zakładamy tarcze na przeźroczyste podstawki i wpinamy oringi – tarcze powinny się mocno trzymać. Teraz bierzemy do ręki wskazówki od wody i paliwa, wkładamy je w dziury w tarczach, wkładamy od spodu na ośkę białe plastikowe ograniczniki (te które nam wcześniej latały luzem :-) pamiętając aby oczko w ograniczniku i wskazówka były w jednej linii. Następnie montujemy podstawki z tarczami z powrotem w obudowę (otwór na ograniczniku, do którego równaliśmy wskazówkę powinien być w tej samej pozycji co bolec na obudowie.
Wskazówki wkładamy początkowo delikatnie w otwór, aż napotkamy opór, wtedy obracamy wskazówką w lewo w prawo, aby znaleźć punkty graniczne. Jak pogodzimy ograniczenie silniczka i plastikowego ogranicznika z oznaczeniami na tarczy możemy wepchnąć wskazówkę do końca. Z obrotomierzem i prędkościomierzem postępujemy podobnie (ja zawsze ustawiałem do dolnej pozycji, czyli ogranicznik jest nieco poniżej zera na tarczy) Jak już mamy założone wskazówki, zakładamy osłonkę na tarcze (ta czarna z otworami na zegary) MOŻE SIĘ ZDARZYĆ, ŻE NIE BĘDZIE CHCIAŁA NAM WEJŚĆ.!!!
Należy wtedy spojrzeć, w których miejscach tarcza ogranicza osłonkę (widocznie za mało przycięliśmy i coś jeszcze haczy - uroki niedopasowanych przez producenta tarcz)
4. Ponowny montaż zegarów w aucie. Wracamy do samochodu. Podpinamy wszystko w odwrotnej kolejności jak zdejmowaliśmy (najpierw biała wtyczka, później żółta) – nie zakładamy jeszcze osłony z plexi, bo może będzie potrzebna korekcja ustawień wskazówek. Wstawiamy sobie tarcze w ich miejsce i przekręcamy stacyjkę. Wskazówki kmh i rpm powinny ustawić się na zero, a paliwo na ilości jaką mieliście (temp sprawdzimy sobie za chwilę, chyba że robiliśmy to na zimnym silniku, więc powinna wskazywać C) Jeśli cokolwiek jest źle, wyłączamy stacyjkę i delikatnie wyciągamy wskazówkę przesuwając ją na oko o tyle, ile nam brakuje do poprawnych ustawień. (przy temp wody i paliwie wyciągamy bardzo płytko, aby nam nie spadł ogranicznik) Jak już wszystko jest ok. po przekręceniu stacyjki to odpalamy silnik i idziemy sobie na kawkę/papierosa/colę* (niepotrzebne skreślić :-) Po powrocie silnik już powinien się nagrzać, jeśli długo wykonywaliśmy poprzednią czynność to wentylator się już nam wcześniej załączył, jeśli nie to poczekajmy jeszcze chwilkę. W momencie kiedy załączy się wentylator wskazówka temp wody powinna być dokładnie na połowie ( jeśli nie to wyłączamy silnik, i korekcja o tyle ile potrzeba) Jak się już z tym uporamy to zakładamy osłonkę plexi na zegary i dokręcamy. Wsiadamy do autka i mała runda testowa, sprawdzamy czy wskaźniki rpm i kmh działają poprawnie (korzystając z zapamiętanych danych na początku) Jeśli coś nie tak to korekcja i tak do skutku. Na całe moje szczęście musiałem tylko poprawiać wskazówkę od paliwa, bo mając 1/4 baku wskazówka skoczyła na 1/2 .
Całość wraz ze zdjęciami do pobrania (bez logowania) z chomika autora Fiat Brava Bravo zegary zmiana podswietlenia inne.pdf - (3) Fiat Brava Bravo Marea Siena Palio poradniki info - elektronik-instrukcja - Chomikuj.pl (http://chomikuj.pl/elektronik-instrukcja/%283%29+Fiat+Brava+Bravo+Marea+Siena+Palio+poradni ki+info/Fiat+Brava+Bravo+zegary_zmiana_podswietlenia_inne, 290507469.pdf)
Zaraz wrzucę film jak zachowuje się kontrolka oleju. Strasznie mnie to męczy i spać nie daje.. Po prostu irytuje wręcz.. Auto ma być perfekt i już. Bez niedociągnięć
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A teraz film.
Co dziwne przyjrzałem się dokładnie i.. Kontrolka mimo kilkukrotnego przekroczenia połowy skali nie zapaliła się, dopiero po jakiś 2-3 minutach dała o sobie znać jak to jest widoczne na filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=Rcjb9rKIj_4
Do tego zauważyłem falowanie obrotów przy schodzeniu z gazu
W mieście
https://www.youtube.com/watch?v=kAyxLK_Zezs
Pod domem przy rozgrzewaniu aby kontrolka oleju dała o sobie znać
https://www.youtube.com/watch?v=732yZDffN2Q
Podbijam
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
krystian750
19-04-2014, 15:44
siemanko! Naprawiłeś problem migającej kontrolki? Bo ja mam taki problem...
koledzy nie świeci kontrolka oleju żarówka sprawdzona podłączone inne zegary i to samo gdzie szukać problemu
jakie masz zegary? Półksiężyce czy okrągłe?
W czujniku, albo na połączeniach.
zegary pólksiężyce a gdzie szukać czujnika w 1.8
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.