Zobacz pełną wersję : 1.0 Fire , zapla się lampka wtryskiwacz
Witam
Mam problem z UNO 1.0 Fire, co jakiś czas zapala się lampka wtrysku paliwa ( czyli inaczej check engine) i samochód przerywa, dzieje się to 1-2 raz dziennie przez około 1-2 sekundy i lampka gaśnie. Dodatkowo wydaje mi się, że silnik nie trzyma temperatury. Po przejechaniu około 10km. w mieście czujnik temperatury nie przekracza około 70-80 stopni przez co spalanie dochodzi do 10l/ 100km co jest astronomicznych wynikiem jak na taki silnik. Dzisiaj stałem w korku i wskazówka doszła do 90 stopni i wentylator się załączył, ale w czasie jazdy nie dochodzi do takiej temperatury. Co może być przyczyną ?
Szukalem w internecie na stronach ale nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi.
Szukalem w internecie na stronach ale nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi.
To jak Ty szukałeś i gdzie? Książkowo opisany padnięty termostat.. Ale tr przygasanie to jeszcze coś i zacznij od podpięcia do kompa..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
CieniaczRider
28-12-2017, 21:02
Witam, w jakim tempie Uno 1.0 powinien się nagrzać?U mnie na odległości ok 1,5km nie podnosi się temperatura, ogólnie w czasie jazdy jest temperatura na 1/3 skali (czyli zakładam ok 70 stopni)
Po odpaleniu górny przewód (termostat-chłodnica) robi się ciepły, nawet bardzo, natomiast chłodnica i dolny są "letnie".
Samochód pali ok 9-10l w mieście-wcześniej grzały się hamulce, ale problem rozwiązałem, a dalej żłopie dużo.
Czy nie powinien się szybciej nagrzewać?
Temepratura się powinna podnieść do połowy u mnie w zegarach od 1.4 jest to 100 stopni.
1.0 też mam na zegarach od Sieny temperature pokazuje trochę jak chce niestety. Ale po 400m sie podnosi wskazówka a po 1.5-2 km chyba ze ejst zimno to tka po 3-4 mozna już ssanei wcisnac cąłkiem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jak pali duzo to albo tryb awaryjny kompa ( dlatego świeci marchewa) albo termostat, ale raczej termostat, nei nagrzewa sie i chodzi na "ssaniu" i dlatego wiecej pali.
Po odpaleniu górny przewód (termostat-chłodnica) robi się ciepły, nawet bardzo,
raczej termostat, nei nagrzewa sie i chodzi na "ssaniu" i dlatego wiecej pali.
Też mi się tak kojarzy, rura za termostatem nie powinna być od razu gorąca -> chyba że termostat jest zablokowany w pozycji otwartej (ew. gdzieś pomiędzy pełnym otwarciem a zamknięciem).
CieniaczRider
29-12-2017, 15:21
U mnie jak coś kontrolka wtrysku się nie świeci (tzn świeci się tylko po włączeniu zapłonu, czyli normalnie)
Czyli będzie trzeba kupić termostat, na szczęście do Uno nie jest to majątek :)
CieniaczRider
29-12-2017, 18:33
Dobra, termostat miał pewne niedociągnięcia (jeszcze Fiat/Lancia), był trochę otwarty i miał w środku kawałek uszczelki oraz nie posiadał kulki zabezpieczającej (to chyba jakieś zabezpieczenie na wypadek nadmiaru ciśnienia, taka kuleczka z boku mechanizmu)
Założyłem nowy, na pewno się szybciej nagrzewa, tylko wlałem za dużo płynu i upuścił przewodem, potem odkręciłem korek i mu się ulało :P Jutro przejadę się zimnym na dystans analogiczny, jak do pracy i porównam temperaturę.
Dzięki za pomoc :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.