PDA

Zobacz pełną wersję : Jakiej firmy końcówki drążków?



FICU
22-11-2012, 20:55
Witam. Otóż przyszła pora na wymianę końcówek drążków kierowniczych w moim Bravo i tutaj jest pytanie, jakiej firmy kupić drążki? Wiadomo nie chcę wydawać fortuny ale też nie chcę kupić czegoś co rozwali się po chwili. Mam do kupienia Kager'y za 27,30zł oraz SIDEM'y za 34,68zł oczywiście za sztukę (Ceny już po odliczeniu 40% zniżki). Które z tych firm byście polecili mi bądź jeśli nie którąś z tych dwóch to może inne sprawdzone?

miszko
22-11-2012, 21:01
Bierz TRW. Będą pewnie droższe niż te co wskazałeś. Lepiej na tym nie oszczędzać.

FICU
22-11-2012, 21:13
Właśnie tam gdzie mam tę zniżkę nie ma TRW. Jest tak:
-Delphi (Lockheed)
-FEBI Bilstein GmbH + Co KG
-KAGER
-LEMFÖRDER
-MOOG
-RACER
-SIDEM
-SWAG Autoteile GmbH

miszko
22-11-2012, 21:15
To bierz LEMFÖRDER lub FEBI.

FICU
22-11-2012, 21:30
Z tego co słyszałem to FEBI strasznie się popsuł. A właśnie co do SIDEM'ów to słyszałem wiele pozytywnych opinii. Także jak ktoś może to niech powie mi coś nt. SIDEM'ów.

herwolf260789
22-11-2012, 21:38
febii billstein lub jest jeszcze bardzo dobra marka FAG.
Ja osobiscie do billstein nic nie mam. Jeszcze jak mialem vw golfa 3 zawsze staralem sie kupic czesci febi billstein albo fag i nie mialem nigdy problemu z powrotem usterki a auto mailem 5 lat raz wymienilem i wiecej do rzeczy nie wrocilem.
TRW tez bardzo sensowna marka.
Dam taki przyklad jako przestroge. Wymienialem tuleje na tylnej belce w golfie (silent block) kupilem tansze za 50 zl jakiejs firmy nie pamietam jakiej juz. Bylo fajnie ale tylko przez 6 miesiecy guma sie poprostu ukrecila od korpusu stalowego masakra jakas. Kupa roboty i takie rzeczy. Pozniej zalozylem wlasnie febii i do tej pory kumpel jezdzi a to juz 4 lata

lukq
22-11-2012, 22:22
Moog tani i dobry

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

FICU
22-11-2012, 22:31
A potrafi ktoś opisać Sidem'a?

byrrt
23-11-2012, 08:29
-Delphi (Lockheed)
niby ok, ale ja mam wszystko z delphi z przodu ale np. coś już puka a zrobiłem 20tyś..

-LEMFÖRDER
-MOOG
-FEBI Bilstein GmbH + Co KG
słyszałem dobre opinie

-SWAG Autoteile GmbH
też coś mi się obiło.. Resztę bym sobie darował.

miszko
23-11-2012, 08:32
KAGER
Kager jest określany potocznie jako "Turek" w zamyśle takim, że jest to przepakowywany sprzęt w Turcji.

byrrt
23-11-2012, 08:35
Kager to shit raczej.. Czytałem o firmie kiedyś jak szukałem osłon przegubów kiedyś - odradzano mi tę firmę..

egon
23-11-2012, 08:53
Z tych co napisałes, to DELPHI lub FEBI ;)

yacub
28-11-2012, 09:37
ja do sieny założyłęm SIDEM - bez zastrzeżen jak wziołęm do reki to jakosc biłą po oczach - nie to co włąsnie jager czy inne ;) normalnie elegancko wykonane ;) - narazie mam ją rok wiec mało ale bez zastrzerzec i tez płąciłem 37 zł :)

ribon
28-11-2012, 16:30
ja polecam TRW , końcówki nie sa ogólnie drogie a przyoszczędzienie na tańszych zamiennikach ok. 10 zł jest nieopłacałne

hajdass
06-12-2012, 18:53
Lekko odświeżę, u mnie do wymiany jest prawy drążek 9poprzedni właściciel musiał gdzieś przygrzmocić) pytanie czy drążki różnią się w wersji ze wspomaganiem i bez ? I jaki jest numer części, mam problem ze znalezieniem w eper, w układzie kierowniczym wszystko kończy się na wspomaganiu a dalej nie ma opisu części

lukq
06-12-2012, 18:58
Drążek czy końcówka drążka?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru=801010000&typ=27141&wsk=O&msg=FIAT BRAVO I (182) 1.6 Drążek kierowniczy osiowy - BRAVO+1.6+DR%A5%AFEK+KIEROWNICZY&se=T

hajdass
06-12-2012, 19:05
Potrzebuję całego drążka. Tutaj w Inter cars niestety nie posiadają na stanie więc długo trzeba będzie czekać dlatego poszukuję konkretnego nr części, z układzie kierowniczym nie znalazłem w zawieszeniu też. Ciężki ten EPER.

Tym bardziej że możliwe że istnieje możliwość kupić taniej ale nr części będzie potrzebny

lukq
06-12-2012, 19:17
No przecież na dole po prawej stronie rozwijasz Nr. OEM
0994 1625
FIAT

994 1625

Rick
19-11-2014, 23:16
Odświeżam.
Czy przy wymianie końcówek warto od razu wymienić drążek kierowniczy x2?
Nie wiem kiedy było to wymieniane :)

Warto?

Drążek kierowniczy:
DRĄŻEK KIEROWNICZY L P FIAT BRAVA BRAVO TEMPRA (4763761319) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-l-p-fiat-brava-bravo-tempra-i4763761319.html) - z tym że Długość [mm]: 285
DRĄŻEK KIEROWNICZY L P FIAT BRAVA TEMPRA TIPO UNO (4763757161) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-l-p-fiat-brava-tempra-tipo-uno-i4763757161.html) - a tutaj Długość [mm]: 280
Czy ma to jakąś różnicę? Które wybrać?

CO do końcówek to znalazłem takie
KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO L FIAT BRAVA BRAVO (4752700743) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/koncowka-drazka-kierowniczego-l-fiat-brava-bravo-i4752700743.html)
KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO P FIAT BRAVA BRAVO (4752707702) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/koncowka-drazka-kierowniczego-p-fiat-brava-bravo-i4752707702.html)

W sumie 105,50 zł - wychodzi tanio - ale czy to nie $%$@ który rozleci się po zimie?

Znalazłem jeszcze zestawy na Unto - Produkt Niemiecki firmy MS Sport - zna ktoś firmę? :)

markshall
20-11-2014, 07:49
A po kiego grzyba chcesz wymieniać drążek kierowniczy? Coś z nim nie tak?

Rick
20-11-2014, 09:00
W sumie to nie :)
Po prostu nie wiem czy nie powinno się dla bezpieczeństwa też go wymienić..

W takim razie wymienię tylko końcówki - trzymać się TRW? Czy kupić Kraft?

Zokolic
20-11-2014, 09:13
W sumie to nie :)
Po prostu nie wiem czy nie powinno się dla bezpieczeństwa też go wymienić..

W takim razie wymienię tylko końcówki - trzymać się TRW? Czy kupić Kraft?

Trzymałbym się TRW albo LEMFORDER - ten ostatni jest chyba najlepszy.

KOŃCÓWKA DRĄŻKA TRW JTE187 PRAWA FIAT BRAVA/O,TEMPRA,TIPO/ALFA ROMEO 145,146,155 - 47,31zł - na automator.pl

KOŃCÓWKA DRĄŻKA LEMFORDER 20041 02 LEWA FIAT BRAVA/BRAVO, TEMPRA,TIPO/ALFA ROMEO 145,146,155 - 45, zł

Rick
26-11-2014, 20:11
Końcówki są tak zapieczone na drążkach że nie da się ich odkręcić - szkoda zdrowia..
Dlatego kupuje drążki -
Drążek kierowniczy boczny bez końcówki DELPHI TA1597 (Fiat, Lancia) - sklep internetowy Motointegrator.pl (http://www.motointegrator.pl/produkty/207384-drazek-kierowniczy-boczny-bez-koncowki-delphi-ta1597) - oczywiście taaaaniej :]
Tylko w zestawie nie widzę nakładek kontrujących - rozumiem że są to zwykłe nakrętki? M12x1.5
ART-INOX M12x1,5 nakrętka nierdzewna samohamowna drobnozwojna DIN 985/A2 (http://art-inox.com.pl/pl/p/M12x1,5-nakretka-nierdzewna-samohamowna-drobnozwojna-DIN-985A2/1510)

markshall
26-11-2014, 22:46
Końcówki są tak zapieczone na drążkach że nie da się ich odkręcić - szkoda zdrowia..
Palnik w rękę, dobre klucze i odkręcisz ;) No chyba, że ktoś wcześniej obrobił nakrętkę...

Rick
26-11-2014, 23:04
A nie warto kupić drążki? Te co mam aż ociekają rdzą i nie wiadomo kiedy były wymieniane - o ile w ogóle..
Od środka wygląda to tak - mam wrażenie że maglownica cieknie hmmm..
17667

markshall
26-11-2014, 23:34
Nie wiem czy drążek się tak łatwo wymienia... ze zdjęcia wygląda że potrzebny jest jebutny płaski klucz (rozmiar koło 40 ?)

Rick
27-11-2014, 07:03
Tego typu śrubę to tylko francuski - a bardziej to chyba do rur

Zokolic
27-11-2014, 09:00
Tego typu śrubę to tylko francuski - a bardziej to chyba do rur

Mówisz, że cieknie. Płyn wspomagania ucieka? Wspomaganie "buczy"?
Jak nie, to po co ruszać ?: P

Rick
27-11-2014, 09:05
No z lewej strony magla tak to wygląda..
Co do końcówek to są zapieczone na amen - czy dla bezpieczeństwa nie warto wymienić drążków?
Z tego co wiem są od nowości.. Wykręciłbym drążki wkręcił nowe + końcówki
Co uważacie?

Rick
27-11-2014, 11:34
Dobra kupiłem - wymieniam w weekend - będzie się działo..

Rick
28-11-2014, 18:07
Mam trzy pytanka..

1. Na ile obrotów wkręcać końcówkę drążka? Nie mam możliwości porównania.. Ewentualnie wprowadzić jakiś zakres?
17688

2. Czy kluczem do rur powinienem odkręcić drążek kierowniczy bez większych problemów? Ewentualnie co jeszcze polecacie?
17689

3. Czy podczas odkręcania kręcić kluczem w górę? Czyli tak jak ze śrubami - nie ma większych kombinacji? Psiknąć WD?
17690

markshall
28-11-2014, 18:25
1. Na ile obrotów wkręcać końcówkę drążka? Nie mam możliwości porównania.. Ewentualnie wprowadzić jakiś zakres?
Wkręć do połowy co by zostawić sobie możliwość regulacji zbieżności.


2. Czy kluczem do rur powinienem odkręcić drążek kierowniczy bez większych problemów? Ewentualnie co jeszcze polecacie?
Nie wiem czy podejdzie, czy nie jest za szeroki. Osobiście użyłbym jakiegoś francuza.


3. Czy podczas odkręcania kręcić kluczem w górę? Czyli tak jak ze śrubami - nie ma większych kombinacji? Psiknąć WD?
Nie spodziewałbym się tam lewego gwintu - więc kręć w lewo (jak masz nowe drążki sprawdź jaki mają gwint).

Rick
28-11-2014, 18:34
Nowe mają gwint na płaski
17691

Dzięki za pomoc! :)