Zobacz pełną wersję : Poszła uszczelka pod głowicą, proszę o pomoc !
szafran92
15-11-2012, 18:11
Witam, kupiłem bravkę 98 rok, 1.4 12v ... i dowiedziałem się właśnie że pękła uszczelka pod głowicą.. W moje pytanie brzmi : jakie są koszty naprawy ? czy można z tym jeszcze chwile pojezdzic ( mam na mysli trase 100 km , do domu ) ?
Można i nie można, ciężko powiedzieć.
Ogólnie jak mocno dmucha z niej? Jeśli trochę to bardzo delikatnie jadać możesz.
Koszt z 500 zł z planowaniem głowicy.
Planowanie około 150 zł do tego koszt uszczelek (pod głowice i od kolektorów bo nie założysz drugi raz tych wypalonych uszczelek) okolo 200zł do tego koszt rozrządu bo nie złożysz auta na starym jakieś 300zł (z pompą wody) tak wiec szykuj jakis 1000zł. aha i jak poszło ci w olej to jeszcze wymiana oleju z filtrem 150zl
nie straszmy kolegi. jak dobrze poszuka to olej (GM 10W40 5L) ma za 50 zł, filtr FILTRON OP545 za 15 zł. nie przepłacajmy jeśli nie ma takiej potrzeby. na początek polecam sprawdzić ceny potrzebnych części w necie, a następnie dzwonić po polecanych warsztatach i negocjować cenę za całkowitą robotę. kuzyny przerabiał temat w punciaku - całkowity koszt imprezy 700 zł. opócz tego o czym pisał Seth, dojdzie jeszcze płyn do chłodnicy.
wiesz ja mówię o dobrym oleju a nie jakimś najtańszym. To samo tyczy się części, bo kupi tani pasek rolki i pompę i będzie kicha. na tym dużo nie zaoszczędzi się. u mnie sama wymiana rozrządu i oleju to 700zł więc nie straszę tylko podaje realne koszta za porządna naprawę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://moto.allegro.pl/rozrzad-brava-bravo-marea-1-4-12v-sklep-i2784114320.html
http://moto.allegro.pl/pompa-wody-skf-fiat-brava-marea-lancia-y-1-4-12v-i2739744154.html
http://moto.allegro.pl/uszczelka-glowicy-fiat-brava-marea-lancia-1-4-12v-i2782127573.html
do tego jeszcze uszczelki kolektorów i wspomniany olej oraz robocizna. więc cenowo wg mnie najlepiej nastawić się na 1000zł a jak coś zostanie to lepiej cieszyć się ze wyszło taniej niż potem szukać kasy skąd tu jeszcze dołożyć brakujące złotówki. unikaj formy maxgear czy jakoś tak.
czy warto lać drogi olej do raczej niemłodego już auta, to kwestia dyskusyjna. olej GM jest polecany przez wielu mechaników, sam na nim jeździłem do momentu aż przesiadłem się (bardziej z ciekawości) na Valvoline. ja bym się bardziej skupił na poszukaniu porządnego, sprawdzonego mechanika, żeby silnika jeszcze bardziej nie spier..dzielić jak to było w przypadku mojego znajomka. najlepiej dogadać się z mechanikiem, żeby podał koszt całej naprawy łącznie z częściami. jak wiadomo, mechanicy biorą raczej sprawdzone części z hurtowni motoryzacyjnych gdzie maja fajne rabaty - o czym niechętnie raczej mówią ;)
oj niechętnie bo to ich dodatkowy zarobek. Właśnie dlatego że to nie jest młode auto lepiej lać lepszy olej. Cena dobrych części jest dość wysoka co widac po linkach bo też ciekaw byłem. Wiadomo że na tym się nie zaoszczędzi bo po zerwaniu paska będzie jeszcze gorzej.
wiesz ja mówię o dobrym oleju a nie jakimś najtańszym.
Ja za Mobil 1 10W40 daje ok 55-60zł zawsze za 4L i tyle 10W40 kosztuje. 5W40 lub lepiej kosztuje więcej..
no to może faktycznie za olej i filtry niech wyjdzie 100zł. ale moim zdaniem i tak lepiej szykować się na 1000 bo nie wiadomo co tam jeszcze wyjdzie. Bo może jeszcze pasek od altka jest kiepski, wiadomo jak to przy naprawie coś zawsze jeszcze wyjdzie, a i ceny części sa dość wysokie
Bo może jeszcze pasek od altka jest kiepski
40zł - no max 60 ;)
Ale tak się zdaje tu 50 tam 20 i naleci tych złotówek :D Za czarów warsztatowych pamiętam że koszt czegoś takiego to około 1000zl wiadome że klient miał zawsze życzenia co do części więc i cena bywała rożna.
Szczerze nie wiem co to za sens ładować do auta niewiele wartego tyle pieniędzy.
Na każdą nową cześć nawet najtańszą masz 1 lub 2 lata gwarancji. Jak pasek pęknie producent, sprzedawca robi ci remont.
Co do trasy 100 km to nie wiem czy bym ryzykował ale to twój wybór. Może dojedziesz a może po drodze go przegrzejesz i staniesz w szczerym polu.
W kosztach powinieneś się zmieścić około 500-600 zł
Planowanie głowicy 50-80 zł, UPG 50 zł, jakiś tam uszczelniacz 10-20 zł, olej 50 zł, filtr 20 zł, robocizna 300 zł
Co do rozrządu to się okażę jak rozbiorą, no chyba ze wymieniałeś.
Na każdą nową cześć nawet najtańszą masz 1 lub 2 lata gwarancji. Jak pasek pęknie producent, sprzedawca robi ci remont.
trzeba się wczytać w warunki ogólne gwarancji. spotkałem się gwarancją (silniczek krokowy), gdzie jakiekolwiek reklamacje uwzględniano jedynie w przypadku montażu w ASO... jak ktoś kupuje części na allegro, to raczej w ASO ich nie zamontuje, bo ASO się na to raczej nie zgodzi.
Nie słyszałem ze wymagają montażu w ASO ale wiem ze czasami wymagają oświadczenia z warsztatu (tego się nie dziwie)
Możesz zapodać jakieś linki do gwarancji gdzie wymagają ASO, pierwszy raz słyszę.
tak jak napisałem, miałem tak w jednym z punktów gwarancji dołączonej do chińskiego krokowca z allegro. reklamacje uwgzlędniali wyłącznie po zaświadczeniu z Autoryzowanej Stacji Obsługi Pojazdów. nie sądze żeby mi się to jeszcze walało po domu. jak znajdę, to zeskanuję i wrzucę na forum.
Szczerze o ile znam warunki gwarancji to wątpię żeby było to zgodne z prawem Polskim.
Jak pasek pęknie producent, sprzedawca robi ci remont.
życzę powodzenia z sądzeniem się. Za krótko jesteś na forum i nie znasz sytuacji jednego użytkownika co mu pękł pasek w bravo II bo silnik nie zrobił odcięcia. buja się do tej pory a to już pewnie ze 2 lata. dzięki nim stracił pracę
Planowanie głowicy 50-80 zł, UPG 50 zł, jakiś tam uszczelniacz 10-20 zł, olej 50 zł, filtr 20 zł, robocizna 300 zł
ceny chyba u pana Kazia piekarza a nie mechanika.
Co do rozrządu to się okażę jak rozbiorą, no chyba ze wymieniałeś.
zapominasz że rozrządu nie wolno napinać powtórnie. raz naciągnięty pasek po zdjęciu nadaje się do wywalenia. Te ceny są chyba na pocieszenie i siejesz zamęt twierdząc że nie trzeba wymieniać rozrządu
ile by operacja nie kosztowała to i tak jest opłacalna i nie przewyższy ceny auta.
życzę powodzenia z sądzeniem się. Za krótko jesteś na forum i nie znasz sytuacji jednego użytkownika co mu pękł pasek w bravo II bo silnik nie zrobił odcięcia. buja się do tej pory a to już pewnie ze 2 lata. dzięki nim stracił pracę
Nie nie znam tego konkretnego przypadku ale każdy przypadek jest indywidualny i znam kilka innych.
ceny chyba u pana Kazia piekarza a nie mechanika.
Słuchaj nie wszyscy tak jak zapewne ty robią 15 letnie auto nadal w ASO gdzie za tą samą usługę bierze sie 300-400% więcej.
W tym miesiącu zrobiłem 2 takie silniki po takich kosztach mniej więcej, wiec uwierz mi miałem takich silników pewnie więcej niż ty na oczy widziałeś.
Jak ty za planowanie głowicy płacisz 150 zł to u nas w chyba najbardziej renomowanego gościa od planowania "Kręgielski" planowanie głowicy 1.4 kosztuje 70 zł. Ja tam worze gdzie indziej (koło siebie) i płace 50 zł. Robocizna to tak naprawdę 4-5 godzin pracy (bez stersu)
zapominasz że rozrządu nie wolno napinać powtórnie. raz naciągnięty pasek po zdjęciu nadaje się do wywalenia.
I jeszcze trzeba za każdym okręceniem głowicy wymieniać śruby na nowe (cena 200 zł komplet) i kilka innych bajek co producenci części wciskają.
Nie chce cie obrażać nie wiem jaki jesteś ale znam kilkunastu formowych mądrali co to wiedzą wszystko o autach, ze zdjęć wiedzą co było walone i ile razy, dla których źle spasowana maska to juz wielki dzwon a jak przyjeżdżają do nie na warsztat to takimi parchami sie worzą ze lepiej nie mówić.
Słuchaj co najmniej 70% aut które rozbieram jest w lepszym stanie niż klienci jeżdżą.
różnica między nami jest taka że ty chyba tylko sprzedajesz części do aut i owszem może coś jeszcze robisz ale oprócz planowania warto sprawdzić czszczelnośc a o tym nic nie piszesz. Kolejna sprawa to cena uszczelek, zobacz sobie po ile chodzą na alledrogo. A już jak chcesz oceniać ile ktos silników w życiu robił to w ciagu 5 lat w warsztacie przynajmniej 2/3 takie roboty były to sobie policz. I nie porównuj szpilek od głowicy do wyciągniętego paska który byś jeszcze raz zakładał. I dla twej wiadomości samochody zawsze sam sobie robiłem i nie mam 15 letniego auta i robię je sam. jakbyś był tak bystry jak się kreujesz to byś widział pod avatarem jaki mam pojazd i byś coś poczytał o mnie a nie piszesz głupoty. Nie mam zamiaru się z tobą sprzeczać co do cen, u mnie w mieście trzeba byłoby szykować takie pieniądze za porządne zrobienie tego ty byś to najchętniej poskładał na badziewiu. Najważniejsze że wybór należy do właściciela auta.
Z mojej strony to tyle
qolejowy
16-11-2012, 23:28
To może i ja wtrącę swoje trzy grosze, myślę tak w 500 złotych raczej się nie zmieścisz, 1000 raczej nie wydasz. To czy rozrząd musisz robić, najbardziej zależne jest od tego ile ten obecny rozrząd ma nalatane km. Gdzieś w mądrych książkach czytałem że jeżeli rozrząd nie ma więcej niż 25 do 30 tys. można go śmiało z powrotem założyć. Osobiście, wymieniłbym żeby mieć święty spokój i pewność.
Co do głowicy i szpilach to po za każdym razem powinno sie je wymienić jak sie je rusza ale nawet serwisy ASO tego nie robią. I szczerze nie słyszałem żeby przez szpile coś komuś sie stało.
Co do sprawdzenia szczelności głowicy to zapewniam cie ze można to zrobić samemu, jest na to kilka sposobów. Nie zdarzyło mi sie jeszcze ani razu ze po takim sprawdzeniu było coś nie tak.
Kolejna sprawa to cena uszczelek,
Najdroższa jest pod głowice 50 zł reszta to sprawy groszowe.
Co do ceny części to nie wchodzę jak ty na alledrogo bo mam zniżki w hurtowniach i zamawiam tam gdzie mają najtaniej, czasami nawet z 4 hurtowni (dowóz mam gratis) a klientowi albo doliczam procent lub jak mam humor daje po upustach. Nie porzecze ze czasami na allegro jest taniej niz mam w hurcie.
Firm FIRMUJĄCYCH części jest masa za to PRODUKUJĄCYCH naprawdę niewiele. Teraz to tak robią ze wszystko w jednej fabryce jedna linia, ta sama jakość materiału ale niby wyprodukowane przez 5 różnych firm.
Kiedyś handlowałem stacjami na gorące powietrze (takimi do elektroniki) i były 3 firmy. Pełno się naczytałem jak jedni przechwalali drugą to sie śmiałem w niebiosa. Wszystkie 3 miały dokładnie te same obudowy, bebechy i podzespoły różniły sie w 1 % (tylko tyle mi sie udało zauważyć) tylko i wyłącznie nazwą firmy na czole.
Słuchaj on ma Brava 1.4 a nie Nuovo Bravo 1.9 M-J, naprawdę nie ma tam co pakować niewiadomo czego. Zresztą jak pewnie po zimie bedzie miła progi do zrobienia ( o ile juz nie ma) albo coś innego.
Karizmo i Seth dajcie na luz ;-) Prawda jest jak zwykle po środku. Owszem nie warto czasem inwestować przesadnie w auto ale też pewnych elementów nie opłaca się NIE wymieniać. Po prostu pewność że wkładamy część nową jest więcej warta niż ryzyko ew. awarii.. Zgadzam się, że jeżeli rozrząd jest stosunkowo świerzy to można rolki, napinacze, pompy zostawić ale pasek bym dla spokoju wymienił bo koszt też jakiś wielki nie jest.. I takich przykładów jest więcej.. Planować też nie zawsze trzeba ale powinno się dokładnie sprawdzić płaszczyznę i szczelność a czasem po prostu splanować dla świętego spokoju.. Tyle. Będziecie sobie tu coś udowadniać to kolejny temat trzeba będzie zamykać a i po co..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
byrrt może trochę emocji ale przynajmniej jak dla mnie to sie nie mam na co gniewać lubię podyskutować, sam sie mogę się mylić i lubię usłyszeć dobre argumenty przeciwne.
Kolejny przykład jaki mi sie przypomniał to w jednej hurtowni z akcesoriami GSM jak przychodziła dostawa to wyjmowali pokrowce, ładowarki, obudowy i inne akcesoria z standardowych blistrów (foli) i zakładali BlueStar. I o wiele lepiej schodziły.
Tak sie robi w prawie kaŻdej dziedzinie tak samo robią jak przychodzą części z Chin. Też je przepakowują i gonią jako lepsze.
Słuchaj nie wszyscy tak jak zapewne ty robią 15 letnie auto nadal w ASO gdzie za tą samą usługę bierze sie 300-400% więcej.
Z tym się akurat nie zgodzę. Wszystko zależy od :
-regionu
-warsztatu, konkretnego mechanika.
W jednym policzyli mi za wymianę UPG 450 + planowanie głowicy (strzelano w okolice 900), w drugim całość, z planowaniem 300...i ten pierwszy był warsztatem z cyklu ASO.
PS - silnik 1.1 w Punto MK1.
endriu92
17-11-2012, 21:32
Planowanie głowicy + czyszczenie kanałów, komór spalania etc + wymiana uszczelki pod głowicą + wymiana oleju = 550 zł w moim przypadku.
niki1977
17-11-2012, 23:32
Nie słyszałem ze wymagają montażu w ASO ale wiem ze czasami wymagają oświadczenia z warsztatu (tego się nie dziwie)
Możesz zapodać jakieś linki do gwarancji gdzie wymagają ASO, pierwszy raz słyszę.
Fiat Lancia Alfa - części - sklep internetowy (http://www.fiat-lancia-alfa.pl/) Ta firma wymaga montazu w ASO by uwzględnić gwarancję . Pisze wyraźnie na fv
Przeszukałem cała stronę i nigdzie takiego zapisu nie znalazłem. Skoro taki zapis jest dopiero na fakturze to z racji tego iż dowiedziałeś sie o ważnej przesłance dopiero po otrzymaniu towaru działa na twoją korzyść z racji tego is sprzedający złamał prawo ponieważ nie poinformował cie o ważnym fakcie. Towar możesz odesłać na kosz sprzedającego i on musi ci zwrócić koszty obydwu przesyłek. zresztą jestem przekonany ze taki zapis raczej jest nieważny.
Po drugie to też już nawet w serwisie ASO nie musisz serwisować auta na gwarancji aby nie utracić gwarancji (prawo UE)
Po trzecie to oni maja reklamę tego forum i podlinkowanego epera (link nie działa) z tąd, wiedz zaraz bedzie awantura ze psujemy opinie sklepu (pewnie sponsora)
Wracając do tematu to jestem ciekaw ile nasz kolega zapłaci za ten remont. Karizmo nie weim skąd masz te swoje części ale uszczelka pod głowice za 50 zł to jest coś strasznie mało. Ogólnie dziwne te ceny u ciebie bo nawet z moimi 15% rabatami ja bym takiej ceny nie dostał. Ale co region to inna marża. Kolejna sprawa to ceny bierzesz tych najtańszych firm czy jednak lepszych? Bo jednak to jest chyba tez istotne. Ciekawi mnie ta naprawa i to coraz bardziej.
o ja jak widać na niektóre mam więcej niż 50%
Co do cen to pisałem ze nie mam sensu ładować w starego auta dobrych części co i tak większość to to samo tylko pod inna marką.
I jak pisałem wczesniej na allegro moza kupić jeszcze taniej.
5678
nie mam sensu ładować w starego auta dobrych części co i tak większość to to samo tylko pod inna marką
G. prawda.. Czasem może i tak jest ale w częściach podobnej klasy. Nie powiesz mi że kupujesz do każdego taniego auta tanią uszczelkę pod głowice bo chyba parsknę.. Rynek zalewa masa g. które naprawdę czasem nie wytrzymuje montażu.. Oczywiście możesz wymieniać do woli na nowe ale po co skoro możesz zapłacić 50% więcej i mieć spokój?
G. prawda.. Czasem może i tak jest ale w częściach podobnej klasy. Nie powiesz mi że kupujesz do każdego taniego auta tanią uszczelkę pod głowice bo chyba parsknę.
o tym pisałem na samym początku. Na tym się nie zaoszczędzi. tu musi być dobra część bo wiek auta nie ma znaczenia. Ba nawet auta starsze wymagają lepszych części ze względu na to że pozostałe części są bardziej wyeksploatowane
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.