Zobacz pełną wersję : Fiat Doblo 1.3 MulitJet Jak tanio wyczyścić DPF
krzzar34
11-11-2012, 15:15
Witam
Mam problem z filtrem DPF a konkretnie jest zatkany i z złączki elastycznej ucieka kompresja. Teraz muszę wymienić złączkę elastyczną bo jest dziurawa i wyczyścić filtr DPF. W jaki sposób mam go wyczyścić jak go zdemontuję? czy płukanie go płynem do mycia silników i wodą wystarczy? Słyszałem też o płynie do mycia kominków. Orginalne preparaty są drogie. Co radzicie?
on ci sie powinien samoistnie wypalić. Rozważ wywalenie DPF'a, co prawda to kosztowne ale jak masz zamiar tym autem długo jeździć to warto zainwestować. Co do mycia to myjka ciśnieniowa i nawet zwykłe detergenty powinny sobie z tym poradzić.
krzzar34
11-11-2012, 20:53
Filtr DPF był u mnie wypalany 85km. Tylko teraz jest zatkany całkowicie jak by ktoś wsadził szmatę w tłumik. Wyczyściłem wczoraj kolektor ssący bo był cały zabity i myślę że coś takiego go zatkało. A od czasu wypalania samochód ciężko pali i nie mam mocy. Wypalanie włączyło się automatycznie i nikt go nie wywołał. Po przepłukaniu jak się udrożni to wywołam wypalanie sam.
marcin.b2508
11-11-2012, 21:32
Tak jak wspomniałeś ja proponuje płyn do kominków pisałem już o tym w innym temacie, również sami ich używamy. przeważnie kupujemy w leroy merlin taki w białej butelce z niebieska nakrętką. jest dość gęsty ale skuteczny. za litr zapłacisz około 30 zł przeważnie dwie butelki wystarczają jak mocno zabity to 3. wlewasz płyn niech sie trochę odmoczy i płuczesz wodą z węża do tego dla lepszej skuteczności trochę powietrza z kompresora, karcherm nigdy nie próbowałem. po płukjaniujeszcze pod kompa i do spr odczyty z czujników czy wszystko działa poprawnie i czy wszystkie są sprawne.
krzzar34
12-11-2012, 19:17
Wyczyściłem jeż ten filtr DPF i podziałało, użyłem płyn MEGLIO który kupiłem w kiosku i wydałem 14zł :-). Tyko mam pytanie czy ten silnik ma też katalizator? Bo za turbiną jest puszka jak z katalizatorem. Jeżeli tam jest to jutro ją też wyczyszczę.
to jest chłodnica spalin o ile dobrze kojarzę
krzzar34
12-11-2012, 19:34
Mam jeszcze taki problem że jak odpalę auto to jest słaby jak by turbo się nie włączało. Ale jak go wkręcę na postoju do 4tyś i szybko ruszę to idzie że łeb urywa ale jak tylko turbo wyhamuje to muszę powtórzyć czynność bym mógł jechać po czyszczeniu filtra FAP jest lepiej ale wydaje mi się że wydech jest jeszcze gdzieś zatkany i stawiam na to przy turbinie. spaliny nie mogą rozpędzić trubiny.
EGR pewnie padł lub przeplywka. podepnij sie pod kompa
krzzar34
12-11-2012, 19:43
Na kompie zero błędów. Egr wyczyściłem razem kolektorem ssącym i zaślepiłem egr tą blaszką z allegro co ma trzy małe dziury bo ponoć nie można go zaślepić całkiem. A przepływka jest już druga i nie ma zmiany, tylko że też była używana ale myślę że była ok. Jak wypinam przepływkę to różnicy nie ma.
marcin.b2508
12-11-2012, 22:07
katalizator jest zawsze w jednej puszcze z fap-em. zawsze przed. niektóre puszki są rozkręcane i wtedy możesz rozdzielić kata od fapa ale raczej w większości puszka jest nierozbieralna.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.