Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1.6 2001 rok Benzyna - Brak mocy silnika
asjetka65
11-11-2012, 13:18
Witam. Jestem właścicielką Fiata Stilo z 2001 roku. Jestem z niego bardzo zadowolona, ale mam z nim problem. Tydzień temu jak wracałam do domu, to na skrzyżowaniu samochód stracił moc. Mam samochód z Niemiec więc na wyświetlaczu pojawił się komunikat: Motor Storung. Chyba też był sygnał dźwiękowy i pojawiła się taka pomarańczowa kontrolka. Udało mi się "zjechać" na pobocze. Zgasiłam silnik i za chwile znowu go zapaliłam. Odpalił, ale w ogóle mocy nie miał. Poczekałam na poboczu ponad godzinę i znowu go odpaliłam. Moc już była. Widocznie silnik musiał przestygnąć i udało się pojechać od razu do mechanika. Tam go naprawili. Okazało się, że wymienili chyba przepustnicę. Wszystko ładnie pięknie było. Jeździłam trochę po mieście aż do wczoraj. Także wracałam do domu i samochód mi padł w tym samym miejscu co tydzień temu. Dokładnie na tym samym skrzyżowaniu i zrobiło się to samo. Jakoś udało mi się zjechać na pobocze i czekałam tam znowu ponad godzinę aż silnik będzie zimny. Udało się w końcu i moc wróciła. Od razu pojechałam do domu. Muszę go znowu oddać do warsztatu, ale najpierw chciałam sprawdzić, czy może ktoś miał podobne problemy ze swoim Fiatem Stilo. Niestety ja się nie znam na samochodach więc nie mam zielonego pojęcia, co mogło się stać. Jakiś miesiąc temu jak byłam już prawie pod domem to pojawił mi się tez napis co wcześniej na wyświetlaczu i kontrolka się świeciła. Jednak po tygodniu jak silnik uruchomiłam to kontrolka zgasła i wszystko było dobrze aż do 2 listopada. Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem co się dzieje. Jeśli ktoś miał lub ma podobne problemy, bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam :)
Witaj, jeśli zapaliła się kontrolka to najpewniejszym działaniem w takiej sytuacji jest podpiąć samochód pod komputer i odczytać kod błędu. Dzięki temu zabiegowi będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny i rozwiązania Twojego problemu.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
asjetka65
11-11-2012, 13:49
Samochód został podpięty i stwierdzili, że to przepustnica była przyczyną. Po naprawie mechanik jeździł po mieście i wszystko było dobrze. We wtorek czy środę ja też jeździłam po mieście i nic się nie stało. Dopiero wczoraj stracił moc.
Szkoda ze nie znasz kodu.
Jedź na gwarancje skoro znowu to samo. Jak będą podpinac pod komputer poproś o kod błędu.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
asjetka65
11-11-2012, 14:03
Dzięki bardzo za podpowiedź. Jutro pojadę do warsztatu i poproszę o ten kod błędu.
jeśli to nie tajemnica, napisz ile zapłaciłaś za naprawę. jeśli objawy masz identyczne jak poprzednio, to tak jak napisał lukq, jedź z reklamacją i poproś o wydruk kodów usterek z programu diagnistycznego. a najlepiej jak weźmiesz ze sobą kogoś z bicepsami ;)
asjetka65
11-11-2012, 20:47
Zapłaciłam za tą przepustnicę 100 zł. Trochę się boję, że jak jutro pojadę tam to znajdą jakiś inny powód tego, a okaże się, że samochód znowu mi nawali. Dowiedziałam się dziś, że to może być czujnik wału korbowego. Znajomy mi o tym wspominał, bo u niego w samochodzie działo się chyba to samo co u mnie. Z tym, że on ma Opla Zafirę. Jak myślicie może to być ten czujnik? Nie znam się na samochodach więc nie mam zielonego pojęcia, za co to odpowiada i czy to może być przyczyną.
diagnostyka komputerowa prawdę Ci powie :)
asjetka65
11-11-2012, 22:33
Jutro po południu jadę do warsztatu. Ciekawa jestem co mi tam powiedzą. Mam nadzieję, że dostanę jakieś wydruki.
nie wszyscy wydruki dają. ja jestem zdania, że powinni. niestety, nie wszystkie warsztaty posiadają jednak drukarki itp. jak nie będzie wydruku, to zapamiętaj lub zapisz sobie co to był za błąd. miejmy nadzieje, że ta jutrzejsza wizyta załatwi problem.
aaaa... pochwal się swoim autkiem w temacie "Moje auto" ;)
Jakby siadał CPW to by auto raczej gasło. Jak za przepustnice nawet używaną 100zł to raczej mało więc nie sądzę że o nią chodziło. Może o przepływomierz? W stilo były problemy z wiązkami elektrycznymi - może się zdarzyć że czujniki są ok ale kable gdzieś będą nie kontaktować.. Przede wszystkim dobra diagnostyka komputerowa i nie tylko kasowanie błędów a analizowanie działania czujników.
asjetka65
12-11-2012, 17:56
Byłam u mechanika dzisiaj i powiedzieli, że dostanę kod błędu. Jak go otrzymam to od razu napiszę go tutaj, może ktoś się będzie znać chociaż trochę na tym. Bardzo dziękuję za podpowiedź o przepływomierzu. Jutro będę dzwonić do warsztatu więc powiem, żeby sprawdzili ten trop.
Wiesz jeśli to przepływomierz to taki błąd będzie komputerze.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
a to w silnikach Stilo 1.6 16V występuje przepływka?
asjetka65
12-11-2012, 20:40
A ten przepływomierz to może być przyczyną braku mocy silnika?
a to w silnikach Stilo 1.6 16V występuje przepływka?
W sumie dobre pytanie ale chyba już tak.. To w końcu stilo a nie BBM ;)
A ten przepływomierz to może być przyczyną braku mocy silnika?
Tak zdecydowanie..
na pewnym forum Fiata w dziale o Stilo z silnikiem 1.6 16V jego użytkownik pisząc o zaletach silnika napisał:
Nie ma przepływomierza, więc ewentualny wystrzał gazu w kolektorze niczego nie uszkodzi...
szukałem przepływki na allegro do tego silnika i na takowy nie natrafiłem. wydaje mi się, że temat powinien trafić do odpowiedniego działu (STILO). na pewno coś się wyjaśni ;)
Nie ma przepływki ale mapsensor do Stilo 1.6 znaleźć można - masz racje Boch - w tym silniku jest tak jak w BBMie MAP zamiast przepływki ;)
asjetka65
13-11-2012, 16:50
Dzięki za rady. Napisałam post w dziale Stilo.
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/fiat-stilo-1-6-2001-rok-benzyna-brak-mocy-silnika-16897/
Może tam czegoś się ciekawego dowiem. Samochód jest nadal w warsztacie i coś z nim robią, ale jeszcze nie wiedzą co się popsuło. Kodu błędu niestety nie mam :( obiecali, że go dostanę w najbliższym czasie.
asjetka65
14-11-2012, 13:26
Mam koKod błędu to P1300, mechanik mówił że chodzi o przepustnicę. 2 listopada prawdopodobnie była regulowana a dzisiaj jadą do jakiegoś innego mechanika czy elektryka który się na tym zna. Z tego co wiem mają naprawiać sterownik tejże przepustnicy. Podobno przepustnica jest w dobrym stanie więc maja jej nie wymieniać tylko naprawiać sterownik. Czy może ktoś się orientuje na czym to polega? Czy jest to rozwiązanie problemu? Miał ktoś naprawiany taki sterownik? Z dużym kosztem to się wiąże?
Z góry dziękuje za pomoc:)
Czy to przepustnica to raczej nie.
Poczytałem i dowiedziałem się że chodzi o adaptacje koła fonicznego.
Na każdym innym forum, Polskim czy zagranicznym o tym piszą, tu link do jednego z Polskich
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=141404
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
asjetka65
14-11-2012, 18:23
Już nic z tego nie rozumiem, bo w warsztacie powiedzieli, że ten kod odpowiada za przepustnicę. Dziś mieli zaprowadzić samochód do innego mechanika, który zajmuje się elektryką i tamten będzie chciał naprawić ten sterownik od przepustnicy. Teraz się dowiedziałam, że to może być koło foniczne. Szukałam w internecie co to jest i dowiedziałam się niewiele na ten temat. Jutro chyba będę musiała zadzwonić znowu do mechanika i mu powiedzieć o tym kole. I kto teraz ma rację? Jestem w kropce, bo sama już nic nie rozumiem.
U nas na forum masz opisane co kodu błędów oznaczają, wpisz sobie też w google kod błędu i będziesz wiedzieć też.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
asjetka65
15-11-2012, 14:00
Właśnie widziałam ten post z tego forum na temat kodów błędów. Niestety nie jest opisany ten błąd po polsku. W internecie też czegoś szukałam i doszukałam się tego samego. Samochód jest nadal u innego mechanika. Może dzisiaj albo jutro czegoś nowego się dowiem.
Znalazłaś to samo co ja tak? Ciekawe co na to mechanik
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
asjetka65
16-11-2012, 21:12
Nadal nic nie wiem na ten temat... :/
Witam,
jestem bardzo ciekawy jak mechanicy moga naprawic sterownik przepustnicy?
W tym silniku bo takowy mam przepustnica ma sterownik ktory sam dostosowywuje obroty silnika, wiec nie dadza rady nic ingerowac w sterownik. Jedyne co mozna to wyczyscic przepustnice (regeneracja), ja od ostatniego czasu odczowam to samo i wymienilem swiece- lekko odczuwalna poprawa.
Co do czujnika walu korbowego to jak zalozylem lpg to mi auto gaslo (teraz wiem ze to ECU bo wymienilem) a mechanik od gazu mowil ze auto wyrzuca blad czujnika walu korbowego (gów*o prawda) w90% przypadkow ktore czytalem na tym forum to ludzie sie nabierali wymieniajac CWK i sam sie nie dalem wykiwac i nie wymienilem. Po wymienie ECU nagle bledu nie ma a czujnik walu dalej dziala wiec czasami warto poczytac to forum.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.