PDA

Zobacz pełną wersję : Rozrząd w 1.2 16v



koziol1172
09-11-2012, 19:20
Witam pytanie do wszystkich którzy zmieniali rozrząd w tym silniku, poszukuje instrukcji zmiany i jestem otwarty na wszelkie sugestie co do zmiany, sporo czytałem i nieciekawie to wygląda ale to może tylko złudzenie, sam nie będę tego robił ale wiem że w 1.2 nie ma żadnych znaków i górne koło zębate nie jest na klinie tylko tak normalnie, tak czy siak podobno potrzebne są blokady. Zmieniał to ktoś bez blokad a robiąc tylko sporo swoich znaków?Da się to wgl tak zrobić?

lukq
09-11-2012, 21:47
Jeśli sam nie będziesz tego robił, to każdy szanujący się mechanik będzie miał blokady. Zawsze też możesz porobić dodatkowo kilka znaków swoich na pewno ułatwia ustawienie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

Lukas_KWON
09-11-2012, 21:49
Witam kolegę. Ja mam w moim sejku 1,4 16v ale to praktycznie ten sam silnik. rozrząd to to samo. jeśli sam dobrze wszystko oznaczysz a pasek jest teraz ok (nie zerwany) to bez problemu powinieneś zmienić. Myślę że jeśli masz odrobinę mechanika w krwi to pójdzie jak po maśle :)

koziol1172
10-11-2012, 00:04
dzięki;) mam dostęp do autodaty i tam wszystko jest opisane;) tylko zastanawiałem się czy trzeba koło zębate zdejmować bo wydaje mi się że nie;) wystarczy porządnie poznaczyć i potem tak samo złożyć bez dobierania się do głowicy itd

Lukas_KWON
10-11-2012, 01:03
nie trzeba go zdejmować

koziol1172
10-11-2012, 18:25
1tak wiec zrobić dostęp
2(w autodacie pisze żeby ustawić trzpień z koła zębatego(wału korbowego) naprzeciw czujnika kąta wychylenia wału)
3 poznaczyć w wielu miejscach, mam już na to pomysły nawet,
luzować rolkę wymieniać i złożyć po znakach niczego nie ruszając?
4czy coś może tam się poruszyć jak zluzuję rolkę czy nie?

asarx
10-11-2012, 21:50
w autodacie pisze żeby ustawić trzpień z koła zębatego(wału korbowego) naprzeciw czujnika kąta wychylenia wału)

Rzeczywiście tak pisze w autodacie tylko po co ?

Blokada wałków rozrządu za 2 sztuki dałem 15 zeta u tokarza .
5630

5632

marcin.b2508
10-11-2012, 22:01
Może się ruszyć ale skoro porobisz znaki to nie ma strachu przy zakładaniu paska dajesz na znaki i wszystko musi działać. czasami po zdjęciu paska wałek rozrządu odbije ale jak masz zaznaczone to jest spoko.

koziol1172
10-11-2012, 23:57
Rzeczywiście tak pisze w autodacie tylko po co ?
Nie wiem po co, wiem że tak pisze;)


Blokada wałków rozrządu za 2 sztuki dałem 15 zeta u tokarza
zrobił CI coś na podobę z tego zestawu? Narzędzia warsztatowe - Blokada rozrządu Fiat 1.2 16 V - (http://www.unto.pl/blokada-rozrzadu-fiat-12-16-p-1085.html)
Pomyślałem właśnie że może i ja bym sobie taki gadżet dorobił, schemat dotyczy tych szpil z tego zdjęcia mam nadzieję tak? służy za blokadę wału?

asarx
11-11-2012, 16:45
Schemat dotyczy blokady wałków rozrządu. Wału nie blokujesz tylko ustawiasz tłoki w jednej płaszczyźnie.

koziol1172
11-11-2012, 22:28
mam foto z autodaty, gdybym dorobił te blokady to sam bym wymienił ten rozrząd;)patrz pisze i to nawet uwaga jest zwrócona by ten trzpień znajdował się naprzeciw czujnika;)

koziol1172
20-01-2013, 12:31
Odgrzeję kotleta. Muszę kupić jakiś zestaw rozrządu, jakiej firmy pasek, rolkę, pompę wybrać????
Passek to będzie Conti albo Gates, a rolka? tu mam zagadkę bo nie wiem co wybrać ?
Na oku mam ten zestaw Rozrzad+Pompa Fiat Brava Bravo Punto Stilo 1.2 16V (2894046631) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-fiat-brava-bravo-punto-stilo-1-2-16v-i2894046631.html)
GATES + INA + podobno fabryczna pompa, dużo ludzi to kupuje więc chyba nie jest zły

marcin.b2508
20-01-2013, 12:39
pasek i rolka ok. a pompa "fabryczna" każda część pochodzi z fabryki więć można ją nazwać fabryczna. pudełko od rolki jest ina więc sie zgadza jak i pasek również ale pudełko od pompy to nie jest pudełko orginału fiata. pompa jest firmy vaico teoretycznie niemiecka.

asarx
20-01-2013, 13:44
Polecam pasek
GATES 5503XS i rolkę INA 531 0414 30

Ewentualnie taki zestaw.
ROZRZĄD POMPĄ FIAT 1,2 16V Brava Bravo Punto Stilo (2951040181) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-fiat-1-2-16v-brava-bravo-punto-stilo-i2951040181.html)

lukq
20-01-2013, 16:58
Kup zestaw ruville z pompą, pasek Conti- bo dużo podrób gatesa jest dostępnych na rynku.

panterka
20-01-2013, 18:44
Cześć, podepnę się pod temat, jakie są rozmiary nasadek do śrub głowicy w tym silniku. Wiadomo RIBE tylko jakie dokładnie - przepuszczam że M7 i M9 - czy tak?

asarx
20-01-2013, 18:59
Do wałków rozrządu M 9 do głowicy M10.
I jeszcze dobrze było by mieć zabezpieczenia do szklanek , żeby nie wypadały przy demontażu i montażu .

koziol1172
20-01-2013, 20:43
Kup zestaw ruville z pompą, pasek Conti- bo dużo podrób gatesa jest dostępnych na rynku.
Jutro będę wiedział za ile będę miał rozrząd z autolandu z rabatem i wtedy się zastanowię czy zamawiać z netu... Jak dłużej poczytałem to w opakowaniach ruville można znaleźć rolkę INA

lukq
20-01-2013, 20:59
Tak można:) są to elementy zamienne

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

byrrt
21-01-2013, 09:24
a INA to bdb firma więc tylko się cieszyć ;)

koziol1172
21-01-2013, 15:38
W autolandzie za 250 i to taki ze średniej póki ,więc będzie z netu... Padło na http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-fiat-brava-bravo-punto-stilo-1-2-16v-i2894046631.html

lukq
22-01-2013, 22:12
Powinien być spoko, chociaż ta pompa na ori nie wygląda. Pasek obejrzyj dobrze.

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

koziol1172
22-01-2013, 23:06
Dzwoniłem do nich i zapewniał że to oryginalny pasek, biorą bezpośrednio z głównego magazynu, i twierdził że był taki czas że poleciały podróbki ale do Deawoo... A ten to sto procent oryginał. Pompa jakiejś włoskiej firmy... jak przyjdzie to napisze dokładnie co to za firma

koziol1172
23-01-2013, 17:10
Wszystko ok, jakość wykonania pompy dobra więc powinna służyć...w przyszłym tygodniu wymiana

lukq
23-01-2013, 20:12
No to git. Napisz jeszcze jak możesz co to za firma tej pompy

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

panterka
23-01-2013, 21:09
65666567
Do wałków rozrządu M 9 do głowicy M10.
I jeszcze dobrze było by mieć zabezpieczenia do szklanek , żeby nie wypadały przy demontażu i montażu .

Dzięki, za informacje. Co do zabezpieczenia przed wypadnięciem chcę zrobić takie coś jak na fotkach, rozumiem że przy podnoszeniu wałków trzeba to wsunąć delikatnie.

asarx
24-01-2013, 16:20
Dokładnie tak pomiędzy głowicę a obudowę wałków rozrządu .

koziol1172
24-01-2013, 17:15
POMPA JEST RICAMBI dokładnie napisane ricambi parts italy

lukq
25-01-2013, 18:55
Ricambi orginali?

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

koziol1172
25-01-2013, 22:04
Noo tak,to źle
?;)

mentos77
15-03-2013, 12:40
hej a jak ustawić wałek rozrządu bo tu jest tylko mowa o wale korbowodowym czyli o ustawieniu tłoków

asarx
15-03-2013, 17:04
Na pierwszej stronie tego tematu jest .

7597

mentos77
15-03-2013, 23:22
ok dzięki jutro podziałam i dam znać

mentos77
16-03-2013, 16:04
witam ,próbując ustawić rozrząd nie udało mi sie uruchomić silnika ,dodam że przed wymianą stary pasek stracił parę zębów i właścicielowi on zgasł potem próbował go kilka razy odpalić może to dobiło silnik,moje utawienia to zablokowany jeden wałek górny od strony wydechu, ustawienie tłoków wyśrodkowane pierwszy idzie na dół, trzpień koła dolnego znajduje się po przeciwnej stronie niż czujnik położenia wału niewiem wydaje mi się że wszystko zrobiłem jak tu każdy radził narazie się nie udało ,jak ktoś ma jakiś pomysł to bym był wdzięczny za pomoc

asarx
16-03-2013, 18:23
Jak pasek stracił parę zębów to pogięło zawory , głowica do zdemontowania .

koziol1172
10-07-2013, 23:03
Blokada wałków rozrządu za 2 sztuki dałem 15 zeta u tokarza .
Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 1.JPG Wyświetleń: 29 Rozmiar: 67.4 KB ID: 5630

Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: Zdjęcie0052.jpg Wyświetleń: 48 Rozmiar: 566.8 KB ID: 5632

Odgrzewam i zrobię sobie przy okazji te blokady tylko potrzebuje jeszcze takiego schematu do tych wkręcanych zamiast świec długość całkowita średnica gwint, długość i średnica tego pręta wewnątrz

http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=5630&d=1352576655
http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=5632&d=1352577489
dokładnie z tego drugiego zdjęcia


A i co do tych małych do wałków to nie muszą mieć jakiegoś płaskiego brzegu jak na tym zdjęciu???
http://www.unto.pl/images/narzedzia/blokada_fiat_1_2.jpg

Syty
14-01-2014, 22:12
No to witam. Przeglądanie i czytanie wielu forów na temat rozrządu w 1.2 16V spowodowało u mnie wiele uśmiechu na twarzy i spowodowało konieczność założenia profilu na tym forum. Mianowicie, to co czytam i osobiste doświadczenia spowodowały u mnie pełne przekonanie że mało kto wie jak ustawić rozrząd w tym silniku nie używając przyrządów za 200 zł. Kolega na samej górze napisał, ,, czy należy ustawić wszystkie tłoki równo " A kolega poniżej napisał ,, a jak chcesz to zrobić " A więc kolego pierwszy objaśniam i wyjaśniam bo śmiać mi się chce. Oczywiście że masz rację wszystkie tłoki muszą być równo to podstawa ustawienia wału a więc wystarczy jeżeli ustawisz tłoki na pierwszym i drugim cylindrze. Gdyż chodzą one w konfiguracji pierwszy czwarty drugi trzeci. Ja osobiście uśmiecham się czytając o znaczeniu kół zębatych, ponieważ nikt tak naprawdę nie wie jak było to ustawione poprzednio. Po to producent wymyślił metody żeby z nich korzystać a nie kombinować z markierami. Następnie ukochane wałeczki :D A więc wałki masz 2 Ale koło zębate jedno, Tak więc Pierwszy wałek napędza drugi nie przez łańcuszek jak jest w wielu przypadkach a przez zazębiające się koła zębate także wystarczy ustawić wałek z przodu i ten z tyłu również będzie ustawiony prawidłowo ponieważ nie ma możliwości przestawienia się gdyż nie ma tam żadnego luzu mogącego spowodować jego przeskoczenie Tak więc bez pisania już rzeczy oczywistych, które każdy ( fachowiec ) powinien wiedzieć. Ściągasz paski osprzętu, następnie wykręcasz świece zapłonowe z pierwszego i drugiego cylindra. W obudowie wałków z przodu masz śrubę na klucz imbusowi chyba 8 ( sam dobierzesz ) ta śruba to zaślepka po której wykręceniu będziemy mogli zablokować wałki :) Następnie w 1 i 2 cylinder w miejsce wykręconych świec wkładamy dwie zwykłe elektrody spawalnicze i kręcimy wałem do momentu gdy oby dwie elektrody będą idealnie w tej samej pozycji na tym samym poziomie. Wał jest ustawiony idealnie :) Następnie przez otwór w wałkach, z którego wcześniej wykręciliśmy śrubę imbusową sprawdzamy czy pojawiło się wycięcie, w które wkładamy zwykłego długiego imbusa 8 lub 10 nie pamiętam ( dopasujesz ) i mamy zablokowane wałki. Jeśli nie da się zablokować wałków to należy ściągnąć pasek przez odkręcenie napinacza i obrócić wałki do zablokowania imbusem. Nie ma możliwości że po takiej operacji rozrząd jest źle ustawiony. Ręczę za to. Po założeniu nowego paska wyciągamy imbusa i kręcimy silnikiem 8 razy. Jeżeli można włożyć imbusa w wałki a obie elektrody są na jednym poziomie 1 i 2 cylinder mamy idealnie ustawiony rozrząd. Jeżeli złamałem jakiekolwiek prawa tego forum strasznie przepraszam. Mam nadzieję że raz na zawsze wyjaśniłem metodę 100% prawidłowego ustawienia rozrządu w Fiacie 1.2 16V. Pozdrawiam

robert199
14-01-2014, 23:13
brawa dla Pana Syty i propozycja, aby ten post podpiac na górę

Syty
16-01-2014, 02:16
Dziękuję Koledze i mam nadzieję że to nie sarkazm :)

kedzior94
16-02-2014, 16:30
A ja mam takie pytania. Jeżeli zablokujemy wałki rozrządu to wał korbowy tez się zablokuje? I jak obracać wałkiem korbowym ręcznie jeśli mamy założony pasek? Bo ręką próbowałem ruszyć te koła ale nie chcą się ruszyć

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A ja mam takie pytania. Jeżeli zablokujemy wałki rozrządu to wał korbowy tez się zablokuje? I jak obracać wałkiem korbowym ręcznie jeśli mamy założony pasek? Bo ręką próbowałem ruszyć te koła ale nie chcą się ruszyć

panterka
16-02-2014, 16:40
Chyba oczywiste, że przy założonym pasku żeby przekręcić wałem należy wykręcić blokady wałków rozrządu.

kedzior94
16-02-2014, 17:29
Z tym ze blokad nie mam założonych, chyba że chodzi o te korki na imbusy

Adam1971
15-04-2014, 12:12
Może ktoś podać wymiary przyrządu do ustawiania tłoków.

The_Gie
22-04-2016, 17:56
Czy posiada ktoś pełną instrukcję wymiany rozrządu w pdf ? Podzieli się ktoś ?

panterka
22-04-2016, 18:47
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/FiatBravoAHaynesRepairManual.pdf

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Bravo-a_Service_Manual_Vol1.pdf
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Bravo-a_Service_Manual_Vol2.pdf
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Bravo-a_Service_Manual_Vol3.pdf
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/Bravo-a_Service_Manual_Vol4.pdf

The_Gie
25-04-2016, 09:23
Super dzięki.