PDA

Zobacz pełną wersję : Fabryczne modyfikacje silnika fiat 500 abarth



Lukas_KWON
07-11-2012, 23:31
Witam panowie, Zwracam się z prośba do osób które być może pracują w fabryce fiata i są na tym forum.
Potrzebuje jak najwięcej informacji na temat tego silnika. Na początek zadam parę pytań.
Jeśli ktoś będzie potrafił odpowiedzieć dyskusja pewnie się rozwinie (a myślę że wiele osób będzie potrafiło) :).
Na wiele pytań już sobie odpowiedziałem ale chciałbym pewności i jasności :)

1. Czy silnik 1,4 16v montowany w fiacie 500 jest taki sam jak w abarcie tyle że bez turbosprężarki?
2. Czy silnik t-jet 1,4 z punto, bravo, fiata 500 i alfy romeo giulietta to dokładnie ta sama jednostka z tym samym osprzętem?
3. czy silnik 1,4 16v wolnossący i 1,4 t-jet z fiata 500 są montowane na identyczne mocowania?
4, jaką moc może wytrzymać silnik 1,4 t-jet bez modyfikacji? na ile fabryka go przystosowała? Pytam bo w różnych modelach ma on różne moce?
5. jaka jest wartość fabrycznie ustawionego doładowania w fiacie 500 abarthcie? ile dmuchnie ta turbina?
6. Czy był produkowany fiat 500 abarth z napędem AWD, 4x4? Jeśli tak to czy był to napęd stały czy tak jak w pandzie na sprzęgle wiskotycznym?

Proszę wszystkich zorientowanych o odpowiedzi.

miszko
07-11-2012, 23:41
Nie odpowiem Ci na ten temat, ale podeślę link do tego tematu koledze, który pracuje w dziale logistyki w Fiacie. Myślę, on na te wszystkie pytania Ci odpowie.

Lukas_KWON
07-11-2012, 23:46
Bardzo dziękuje. Będę wdzięczny za pomoc. Cierpliwie czekam na odpowiedzi :)

miszko
21-11-2012, 09:14
Odpowiedź nadesłana przez kolegę, wprost od Fiata ;)


1. Czy silnik 1,4 16v montowany w fiacie 500 jest taki sam jak w abarcie tyle że bez turbosprężarki?
ODP: Sa to dwa rozne silniki, roznej generacji.

2. Czy silnik t-jet 1,4 z punto, bravo, fiata 500 i alfy romeo giulietta to dokładnie ta sama jednostka z tym samym osprzętem?
ODP: Sa to te same silniki tylko ze z inna moca.

3. czy silnik 1,4 16v wolnossący i 1,4 t-jet z fiata 500 są montowane na identyczne mocowania?
ODP: Montowania sa rozne, chocby ze względu na wage silnikow i przenoszenie drgan

4. Jaką moc może wytrzymać silnik 1,4 t-jet bez modyfikacji? na ile fabryka go przystosowała? Pytam bo w różnych modelach ma on różne moce?
ODP: Jeśli silnik 1.4 T-Jet ma max 150 KM, a konstrukcja przewiduje dla silnika benzynowego 80-85% mocy max. to resztę można obliczyć (oczywiście bez zmian konstrukcyjnych). Należy pamiętać, że zawsze trzeba pozostawić rezerwę przy modyfikacji.

5. Jaka jest wartość fabrycznie ustawionego doładowania w fiacie 500 abarthcie? ile dmuchnie ta turbina?
ODP: Ciśnienie doładowania zawiera się pomiędzy 1600 i 1800 mbar

6. Czy był produkowany fiat 500 abarth z napędem AWD, 4x4? Jeśli tak to czy był to napęd stały czy tak jak w pandzie na sprzęgle wiskotycznym?
ODP: Nie było takiego Abartha

Lukas_KWON
21-11-2012, 16:40
Dzięki wielkie za pomoc, jeśli przez zimę zacznę budowę to na pewno jeszcze o coś zapytam :)

miszko
21-11-2012, 19:15
Nie ma sprawy ;)

winiar001
31-03-2013, 18:53
miszko mylisz się 1,4 t-jet osiąga 225KM osobiście takim jeździłem w wersji 500 Abarth Ferrari ze względów bezpieczeństwa został skręcony do 180KM...

bielaPL
28-12-2013, 12:55
winiar001 ale nie wiadomo, czy nie wsadzili tam wytrzymalszych elementów silnika, myślę, że na same inne turbo się nie skusili

bielaPL
29-12-2013, 17:39
i jeszcze dla przykładu różnice tjet 120 i 150KM

Pierwsza różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
Skrzynia biegów jest ta sama i ma oznaczenie C544 (M32).