PDA

Zobacz pełną wersję : Płyn do Wspomagania



Uchol
03-11-2012, 20:42
Mój płyn w zbiorniczku ma kolor spracowanego oleju silnikowego. Jak skrecam kierownica prawie do oporu to słychac jak by pompa nie miałą płynu a jest w zbiorniczku miedzy min a max. na jaki płyn moge to wymienic (obojetnie jaki do wspomagania ? )

herwolf260789
03-11-2012, 21:00
ja zawsze lalem orlenowski hipol i nigdy nie miałem zastrzeżeń do niego :)

Zielony
04-11-2012, 09:15
Możesz zalać też na przykład Mobil ATF220.Też miałem bardzo brudny olej a pompa pracowała dość głośno,ale po wymianie nastała cisza.

byrrt
04-11-2012, 10:44
Ja wymieniał olej na Elf Elfmatic ATF.. Jakoś tak ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

mati16v
04-11-2012, 16:53
Trzeba poprostu pamiętać żeby lać cokolowiek co ma oznaczenie ATFII ATFIII nie polecam bo pompa zacznie się pocić:lol:

miszko
04-11-2012, 18:19
Proponuję nie dolewać, a wymienić całość. Kiedyś w aucie ciężarowym taty zmieszane zostały 2 różnej marki płyny i dosłownie po krótkiej pracy płyn zaczął się "gotować". Płyn tak się spienił, że leciało z zbiorniczka, a wspomaganie prawie nie działało. Dopiero po przepłukaniu i wlaniu 1 rodzaju problem ustał.

bob96
04-11-2012, 18:46
Mądre słowa , tym bardziej że litr płynu powinien wystarczyć a wymiana jest bardzo prosta :smile:

Uchol
04-11-2012, 21:01
mam pomysł aby wyssac strzykawką cały płyn ze zbiorniczka i nalac nowego. a i widziałem dzisaj płyn do wspomagania z STP czy tego płynu moge wlać czy jednak olej do przekładni ? (czy to nie jest to samo ?)

byrrt
04-11-2012, 22:38
STP być może też ma taki olej. Jest to olej przekładniowy ATF i taki musisz kupić nie ważne jakiego producenta ale ponieważ jest to tylko litr nie ma co mocno oszczędzać na producencie. Wyssanie płyny strzykawką nie załatwi wszystkiego bo większość i tak zostanie w układzie.

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Uchol
05-11-2012, 00:47
a jak go zlać ?

byrrt
05-11-2012, 07:15
Są instrukcje na necie (chomik ale może i jest coś w download). Generalnie najlepiej odciągnąć to ze zbiorniczka, zalać świeżym pod korek, ściągnąć wąż z maglownicy (ale jak i gdzie to nie powiem bo nie robiłem tego w ten sposób)trzymając jego koniec w jakimś pojemniku i Ty trzymasz ktoś odpala auto. Pilnujesz jednocześnie żeby płynu nie ubyło i czy leci już czysty olej. Gasicie auto, wężyk zakładasz, dolewasz płynu do stanu, odpalasz, kręcisz lewo prawo parę razy aby się odpowietrzył i ew. przepłukał i tyle. Jak po tym przepłukaniu wyjdzie znów syf to pewnie fajnie byłoby to powtórzyć..

lukq
05-11-2012, 08:59
Jest w dziale download manual jak to zrobić

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

qolejowy
05-11-2012, 21:38
Ja odkręcałem na maglownicy ten przewód który idzie od pompy do maglownicy, ścieka wtedy calutki płyn.