PDA

Zobacz pełną wersję : Ciężka praca lewarka biegów pomocy Panowie



gotique
02-11-2012, 07:50
Witam Serdecznie
Pomimo poszukiwań nie znalazłem rozwiązania. Mianowicie ciężko chodzi mi lewarek skrzyni biegów, góra-dół jest ok ale prawo-lewo wczoraj była masakra musiałem się nieźle namęczyć. Stało się tak jakiś czas temu, jednak jak było ciepło nie przeszkadzało mi to, jednak teraz na niskich temp okazało się uciążliwe. Proszę o rady i jakieś schematy, b jak się orientowałem wychodzi że to może być sam lewarek, ale bo zdemontowaniu mieszka i gumowej osłony, nie wiem jak go ugryźć (.
Dzięki za wszelkie rady.

PS nie sprawdzałem jeszcze oleju,dzisiaj pojadę na kanał

byrrt
02-11-2012, 08:37
Może cięgna coś źle pracują, może sam lewarek, może skrzynia - ciężko tak gdybać. Skrzynia po prostu stwarza opór?

gotique
02-11-2012, 09:02
Witam
Na początku biegi nie odbijały do pozycji neutralnej. Jednak teraz jak się zrobiło zimno muszę włożyć sporo siły, aby przesunąć lewarek w pozycji poziomej. Góra- dół jest ok ale nie mogę jej dopchnąć z 2na 3 i musiałem wkładać sporo siły. Brak jakichkolwiek zgrzytów. Nie mam koncepcji, dlatego chciałem zacząć od samego lewarka nie wiem jednak co tam należy oblookac.

byrrt
02-11-2012, 09:24
Lewarek to nie bo dźwignia jest na kuli - gdyby chodziła ciężko w 2ch płaszczyznach to ok ale jak w jednej to znaczy że kula nie jest jakoś zapieczona czy coś..
Ja bym jednak chyba stawiał na skrzynię :/

gotique
02-11-2012, 15:01
Witam
Zdemontowałem aku, dostałem się do cięgieł, biegi wchodzą ok ale z oporem pracuje lewo-prawo. Znalazłem jakąś kopułkę do której dochodzą cięgna. Za cholerę nie wiem co to jest guma jest zniszczona, kręcąć śrubą namówiłem tłoczek do pracy,jednak nie wraca on na swoje miejsce- neutralne (dźwignia pracuje wraz ze śrubą) jakieś sugestie co to za ustrojstwo i czy tam szukać problemów??

gotique
02-11-2012, 20:26
mam wrażenie że to ciężko przeskakuje lewarek z pozycji lewo - prawo do pozycji neutralnej. Pod drążkiem słychać przeskok, jak reguluję śrubą przy zewnętrznym mechanizmie skrzyni tego nie słychać . Już mi ręce opadają czy tam jest jakaś sprężyna regulująca dźwignie do pozycji neutralnej??