PDA

Zobacz pełną wersję : sterowanie temperaturą nawiewu



TakiTam
01-11-2012, 23:02
Sezon zimowy się zaczął i znalazłem nast. usterkę :roll: Otóż nawiew nie "posiada" temperatur pośrednich:roll:.Tzn.jak przekręcam na 18* to słychać ,że jakaś klapka się zamyka/domyka i leci ziąb, jak przekręcę z kolei na skrajną ciepłotę to też słychać pracujący mechanizm/klapkę i leci ciepło,ale jak chcę temp.pośrednią i ustawię pomiędzy np: 22*,a 26* to :

-gdy miałem skrajny ziąb ustawiony 18* to leci zimne powietrze
-gdy miałem ustawiony skrajny gorąc 30* to dalej leci gorące powietrze

Przy każdym ustawieni temp. pośrednich słychać tylko tykanie mechanizmu tyk...tyk...tyk... tak jak by chciało a nie mogło :lol: skrajne zakresy działają bez zarzutu.

Jak się do tego zabrać? wiem,że nawiew znajdę za schowkiem,ale pracę mechanizmu tak jak bym słyszał gdzieś pod kierownicą,za panelem sterowania?! Rozbierał to ktoś z Was?

markshall
01-11-2012, 23:47
Posiada temperatury pośrednie, posiada. Centralka klimatyzacji ma wbudowany regulator temperatury. Działa to tak, że ustawiasz wartość zadaną (np. 22 *), układ mierzy temp. w aucie i na tej podstawie wypracowuje sterowanie, które ma zapewnić zadaną temp w samochodzie. Sterowanie ustawia odpowiedni kąt otwarcia klapy mieszającej powietrze (to jest to tykanie) i tyle. Dla skrajnych temp. klapa jest ustawiana w skrajnych pozycjach i nic nie tyka, dla innych regulator koryguje na bieżąco jej położenie w funkcji temp w aucie, aby utrzymać zadaną temp. Moim zdaniem wszystko Ci działa tak jak powinno.


-gdy miałem skrajny ziąb ustawiony 18* to leci zimne powietrze
-gdy miałem ustawiony skrajny gorąc 30* to dalej leci gorące powietrze

To wynika z histerezy regulatora i tak powinno być. Po kilku minutach jazdy powinno się to zmienić, zależnie od temp. zadanej i zmierzonej.
Możesz zrobić prosty test. Na zimnym aucie (przy ostatnich temp nie trudno o to) ustaw sobie np 20 * i jedź. Kiedy silnik się nagrzeje powinno zacząć lecieć ciepłe powietrze. Jak w aucie się zrobi ciepło ciepłe powietrze powinno przestać lecieć a na jego miejsce chłodne (ale nie lodowate). Ciepłe zacznie lecieć znów jak wyziębisz auto bądź podniesiesz temp. zadaną.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Przy każdym ustawieni temp. pośrednich słychać tylko tykanie mechanizmu tyk...tyk...tyk... tak jak by chciało a nie mogło skrajne zakresy działają bez zarzutu.
Gdyby, jak to piszesz,chciało a nie mogło, przechodząc od min do max temp. powietrza by się nie zmieniła ;)
Jest to tak skonstruowane, żebyś nie musiał w trakcie jazdy kręcić gałką bo jest albo za zimno albo za ciepło w aucie. Regulator robi to za Ciebie i steruje klapą mieszającą powietrze ciepłe/zimne aby utrzymać zadaną temp. To tykanie to są właśnie takie malutkie ruchy tej klapy. Niestety po nastu latach może to wszystko działać gorzej, gdyż nastawy regulatora zostały dobrane do nowego, szczelnego auta. Regulator temp. wątpię, żeby był układem adaptacyjnych jak ECU więc nie dostosuje swojego działania do zmieniających się warunków.
Tyle na temat teorii sterowania ;)
U mnie działa tak samo i wszystko jest ok.

TakiTam
02-11-2012, 00:38
Chapeau bas, bardziej wyczerpującej temat odpowiedzi i tak "łopatologicznie" przedstawionej nie spodziewałem się w najśmielszych snach! heheh Dzięki ziom :lol:

Autem zrobiłem dopiero 10kkm i to jest mój pierwszy sezon zimowy z Marysią,sprawdzę to i za jakiś czas odświeżę temat informując o wynikach testów.

byrrt
02-11-2012, 09:25
Z tego co ostatnio czytałem na bbtp działa to tak tylko gdy pokrętło prędkości wentylatora jest w pozycji auto. W każdej innej pokrętło temp działa ręcznie czyli połowa skali = środkowe położenie klapy. Potwierdziło to kilka osób na bbtp więc pewnie tak właśnie jest.

TakiTam
02-11-2012, 13:08
Dlatego właśnie założyłem ten temat.Bo i mi się wydaje,że ta klapka łaski nie robi i gdy ustawię na środku pokrętło to powinno lecieć ciepłe powietrze,a nie zimne lub gorące. Co innego tak jak piszesz,że mam ustawione na "auto",wtedy to i ma prawo trochę się przyciąć/pomyśleć chwilę.:confused:

Zapodam krótki filmik kręcony niestety lodówką i w dodatku bokiem,ale nie o to tu maszeruje. posłuchajcie jak pracuje u mnie ten mechanizm i powiedzcie,czy u Was jest tak samo? Dźwięki są bardzo ciche na filmie.

http://youtu.be/_okelVQrDgk

lukq
02-11-2012, 13:20
Z tego co ostatnio czytałem na bbtp działa to tak tylko gdy pokrętło prędkości wentylatora jest w pozycji auto. W każdej innej pokrętło temp działa ręcznie czyli połowa skali = środkowe położenie klapy. Potwierdziło to kilka osób na bbtp więc pewnie tak właśnie jest.

Dokładnie tak to działa

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

byrrt
02-11-2012, 13:22
Był temat dosłownie o tym i na 100% jest tak jak napisałem - w pozycji innej jak auto wszystko działa manualnie. Jest też potencjometr na przepustnicy ciepłe zimne - może to on szwankuje..

bob96
02-11-2012, 15:23
Nie będę zakładał nowego tematu gdyż problem mam podobny . Mianowicie czasem zdarza się że nie można ustawić właściwej temperatury (czasem działa czasem nie ) tak jak wcześniej opisał kolega TakiTam. Prawdopodobnie coś nie łączy tylko pytanie gdzie i jak się do tego dobrać.
W którym miejscu znajduje się regulator temperatury ?? możliwe ze tam jest problem.
Zdarza się też tak że wentylator w pozycji wyłączonej znaczy na O potrafi się czasem na parę sekund załączyć .

byrrt
02-11-2012, 16:15
Zdarza się też tak że wentylator w pozycji wyłączonej znaczy na O potrafi się czasem na parę sekund załączyć .
To to najprawdopodobniej jest wytarta bieżnia potencjometrów/przełączników w panelu regulacyjnym.. Gdzieś o takim przypadku już czytałem. Do klimy można się w ASO podpiąć i sczytać błędy - może by coś pomogło ;)

bob96
02-11-2012, 16:37
Czyli najpierw pod komputer, gdzie będzie gniazdo diagnostyczne ?? Tą bieżnie można jakoś naprawić czy tylko wymiana ?
byrrt dzięki za wskazówki :smile:

lukq
02-11-2012, 16:42
Klimę w Aso? Tego nie słyszałem,wiem że można zrobić samemu diagnozę,jak to zrobić jest w downloadzie.

Wysłane z mojego GT-I9100

byrrt
02-11-2012, 17:56
Steronik klimy ma takie same złącze diagnostyczne jaknp abs.. Można się połączyć z nim tyle że nie widziałem takiej możliwości w np FES.. Nawet nie wiem gdzie te złącze jest bo i klimy nie mam ale sterownik ma je na 100%.. Można tam "na żywo" oglądać odczyty z czujników a diagnostyka z pokręteł tego nie umożliwia..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

lukq
02-11-2012, 18:06
To mnie teraz zaciekawiles,trochę się podlecze to poszukam
Wysłane z mojego GT-I9100

bob96
02-11-2012, 18:22
Tych złącz diagnostycznych parę jest, podjadę do elektryka może mu się uda odnaleźć właściwe.

lukq
02-11-2012, 18:30
Szukalbym przy centralce od Klimy, tylko czy od strony schowka się uda.

Wysłane z mojego GT-I9100

bob96
02-11-2012, 18:58
Centralka od klimy w którym jest miejscu ??

markshall
02-11-2012, 19:36
Z tego co ostatnio czytałem na bbtp działa to tak tylko gdy pokrętło prędkości wentylatora jest w pozycji auto. W każdej innej pokrętło temp działa ręcznie czyli połowa skali = środkowe położenie klapy. Potwierdziło to kilka osób na bbtp więc pewnie tak właśnie jest.
Zgadza się, zapomniałem napisać, że chodziło mi o tryb auto ;)
Jeśli chodzi o to tykanie w położeniach innych niż skrajne, prawdopodobnie to działa tak, że klapa małymi kroczkami dochodzi do zadanego położenia i stąd taki efekt. Tam jest silnik DC i potencjometr jako sprzężenie zwrotne, silnik dostaje krótkie impulsy prądowe i powoli przekręca klapę, gdy osiągnie zadane położenie ucisza się ;) Regulator sterujący temp ma dosyć duże stałe czasowe stąd szybkie zmienianie temp zadanej nie wywołuje natychmiastowej zmiany temp. powietrza z nawiewów. Nawet w trybie ręcznym klapa "nie nadąża" za kręceniem gałką, można tam zauważyć pewną inercję.
Centralka jest pod zespołem nawiewów, po wykręceniu środkowego tunelu jest do niej dojscie, a złącze diagnostyczne widziałem koło wtyczki do jasiów, ale też nie wiem czym się z tym skomunikować ;/

byrrt
02-11-2012, 20:37
Centralka od klimy w którym jest miejscu ??

Nad centralka jasiów za popielniczką..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

markshall
02-11-2012, 21:21
Dokładniej mówiąc to jeśli dobrze pamiętam to wykręcałem i popielniczkę i środkowy tunel żeby się do niej dostać.

Zielony
03-11-2012, 11:02
Kiedyś zainstalowałem najnowszego FES-a i była tam opcja skanowania złącza.Po skanie była widoczna centralka od klimy,więc jak macie obd to jest tam pin od diagnostyki.
Ale jak coś zawsze samemu można sprawdzić czy nie ma jakiś błędów w sterowniku:
-zapłon musi być wyłączony
-przekręcamy pokrętło ogrzewania na pozycję HI czyli maksymalne grzanie
-pokrętło kierunku nawiewu ustawiamy na pozycję MAX DEF
-pokrętło od prędkości wentylatora ustawiamy na 0
-włączmy zapłon i w ciągu 10 sekund przekręcamy pokrętłem od prędkości wentylatora z pozycji 0 do AUTO w ten sposób : 0->AUTO->0->AUTO->0 (czyli mamy wykonać cztery ruchy pokrętłem między pozycją 0 a AUTO)
-po przekręceniu pokrętłem cztery razy na wyświetlaczu licznika pojawią się ewentualne numery błędów.
- kolejne kody błędu wyświetlą się po 3 sekundach
- po ostatnim kodzie błędu wyświetli się przebieg

Kody błędów:
00 - brak czynnika R134
12 - sensor temperatury nagrzewnicy - zwarcie do masy
14 - sensor temperatury nagrzewnicy - obwód otwarty
32 - sensor temperatury zewnętrznej - zwarcie do masy
34 - sensor temperatury zewnętrznej - obwód otwarty
42 - sensor temperatury wewnętrznej - zwarcie do masy
44 - sensor temperatury wewnętrznej - obwód otwarty
52 - sensor temperatury parownika AC - zwarcie do masy
54 - sensor temperatury parownika AC - obwód otwarty
65 - silniczek funkcji nagrzewnicy
82 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
84 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - obwód otwarty
92 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
94 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - obwód otwarty
B2 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - zwarcie do masy
B4 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - obwód otwarty
D5 - silnik wentylatora nagrzewnicy AC
E2 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do masy
E3 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do zasilania

BoRo_26
03-11-2012, 11:21
HEJ w maryskach jak rozkrecisz schowek od pasazera to masz dwa zlacza diagnostyczne jedno z zoltym kablem od air bag i glebiej jest jeszcze jedno to to moze od klimy :) nie wiem nie podpinalem sie pod nie jeszcze;p ale bledy klimy mozna samemu sprawdzic bez podlanczania kompa. jak ktos chce instrukcje po polsku to niech sie do mnie odezwie to wysla ją :)

byrrt
03-11-2012, 13:36
Błędy to jedno ale tak jak pisałem podpinając się do centralki z kompem mamy możliwość kontroli wszystkich czujników, położenia pokręteł, klap itp.. Nie widziałem w FES opcji klimy ale nie patrzałem w sumie w marysiach..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

BoRo_26
03-11-2012, 15:38
bo nie ma tam takiej opcji. chyba ze jakims innym programem niz fiatecuscan ...

mati16v
04-11-2012, 17:59
Po montażu klimy w mojej Bravce podjechałem do kolegi który ma CDIF'a i się bezporoblemowo podłączył. Fajnie wszystko pokazywało m.in ustawioną temp, tryb (pozycja środkowego przełącznika), oczywiście odczyty ze wszystkich czujników i potencjometrów. Wtyczka diagnostyczna znajduje się w okolicach wentylatora nad nogami pasażera:rolleyes:

martinez
04-11-2012, 19:02
Witajcie, wczoraj walczyłem z takim przypadkiem, jaki ma autor tego wątku. W moim bravo sterowanie ogrzewaniem działa dokładnie tak samo, czyli źle. Problem leży w czarnej puszce, które znajduje się mniej więcej nad tunelem środkowym od strony pedałów. Wymontowałem toto ustrojstwo zgodnie z solucją z tematu http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/ogrzewanie-raz-dziala-raz-nie-11258/ (post kolegi Spajdi). Niestety czyszczenie nic nie pomogło, a problem jest w tym, że ten potencjometr podczas gdy słychać to "tyk tyk" w momencie ustawienia przykładowo 20 stopni powinien odnaleźć odpowiednie położenie, po czym silniczek powinien się zatrzymać. Niestety tak się nie dzieje i podczas próby znalezienia tego położenia dochodzi on aż do skrajnego punktu ścieżki potencjometra i zatrzymuje się w tym punkcie, co równoznaczne jest z ogrzewaniem ustawionym na maxa. Ostatecznie efekt jest taki, że ogrzewanie działa jak szalone już od 18 stopni i brak jest temp. pośredniej. Teraz pytanie, czy jest to jedyny winowajca i czy wymiana na nowy egzemplarz coś da...

markshall
04-11-2012, 22:12
Najlepiej by było sprawdzić omomierzem ten potencjometr czy na pewno dobrze działa. Aczkolwiek, jak napisałem wcześniej, to tykanie nie musi oznaczać niesprawności tego gdyż u mnie tyka i ogrzewanie działa bez zarzutu. Jeśli siłownik klapy mieszającej powietrze jest sprawny to szukałbym przyczyny w którymś czujniku temp (są w sumie 4), tylko do tego najlepiej byłoby podłączyć się jakimś interfejsem...

martinez
04-11-2012, 23:25
Oporność sprawdzałem i jest ona w zakresie ok 1 - 5 kOhm, regulacja działa płynnie w tym zakresie. Może ktoś podpowie gdzie znajdują się czujniki, wiem o dwóch (zewnętrzny w lusterku oraz za krateczką pod pokrętłami). Jeśli chodzi o tykanie to rozebrałem obudowę tego mechanizmu i podłączyłem "na sucho" wtyczkę do niego, po czym regulowałem temperaturę i okazało się że tykanie to po prostu skokowa praca silniczka w tym mechanizmie, podczas poszukiwania odpowiedniej pozycji na ścieżce potencjometra.

markshall
04-11-2012, 23:32
okazało się że tykanie to po prostu skokowa praca silniczka w tym mechanizmie, podczas poszukiwania odpowiedniej pozycji na ścieżce potencjometra.
Właśnie ;)
Koło wentylatora jest czujnik temp zasysanego powietrza i jest jeszcze czujnik parownika klimatyzacji - ale on raczej nie ma tu nic do gadania.

martinez
05-11-2012, 10:16
Wydaje mi się, ze winowajcą jest tutaj panel sterowania klimatyzacji, a konkretnie termistor lub cała płytka z tym wentylatorkiem, który znajduje się za kratką w środkowej konsoli.

pajej
26-11-2012, 17:10
witam podepne sie poniewaz mam ten sam problem co martinez i jak rozwiazałes to czy nadal ci nie działa ??

martinez
27-11-2012, 08:34
Wiesz co, wymieniłem sam termistor przed tym małym wentylatorkiem i żadnych zmian - chyba trzeba wymienić cały ten sterownik od klamotyzacji.

byrrt
27-11-2012, 08:35
Może zamiast go wymieniać wziąłbyś i się podpiął do kompa :P

martinez
27-11-2012, 08:40
Sądzisz że coś to da? :D już dawno to zrobiłem, jak również diagnostykę klimy. Zero błędów :(

byrrt
27-11-2012, 08:42
Podłączałeś do kompa sprawdzać błędy czy obserwować wszystkie parametry? Przecież klima w tych autach jest naprawdę prosta - nie ma tam specjalnej filozofii!

martinez
27-11-2012, 08:50
No właśnie, a jednak problem często się zdarza i nikt nie potrafi go rozwiązać. Jedynie sprawdzałem błędy, nie wiem czy są jakieś inne możliwości, jeżeli tak to proszę o wskazówkę :)

byrrt
27-11-2012, 09:41
jeżeli tak to proszę o wskazówkę
Pisałem już o tym wcześniej :roll:

martinez
27-11-2012, 10:03
Jakie parametry ? W FES nie odnalazłem żadnych dotyczących działania klimy..

byrrt
27-11-2012, 10:13
Fes zdaje się nie łapie sterownika klimy, ale examiner na pewno umożliwia odczyt..

markshall
27-11-2012, 10:39
Haha, kto ma egzaminera? Toż to do ASO trza jechać i bulić...

byrrt
27-11-2012, 11:23
Jak wolisz wymienić pół instalacji klimy to proszę bardzo.. Ja mam np. examinera w aso za 50zł jak się dogadam więc wg. mnie rozsądnie.

pajej
27-11-2012, 14:14
dzisiaj trochę sie tym bawiłem wziąłem odkręcilem ten silniczek koło nóg tam i wziąłem suszarke do włosów ustawiłem temp na 22 stopnie ustawiłem auto i wio dmucham suszarka do tego wiatraczka i na początku nic sie nie działo tylko zmieniała sie tylko prętkosc dmuchawy dopiero po jakis 10 minutach zaczął ten silniczek działać a mianowicie dmuchajac suszarka zaczął tak sie obracać w jedną stronę a jak przestałem suszarka dmuchać to w druga i tak w kółko czyli auto działa tylko dopiero po chwili pytanie czemu ?? później dałem dmuchawe na 1 bieg i tu zdziwko działa tak samo jak by było na auto ale później jak przestałem dmuchać suszarka to znowu dziwny motyw dając na max zimne powietrze silniczek przekrecil sie tak żeby leciało zimne ale dając już na 18 stopni to pomału kręcił sie w druga stronę aż do końca i tutaj jest coś nie tak tylko co ?

byrrt
27-11-2012, 14:33
A działa Ci wentylatorek między przyciskami klimy i obiegu? Bo on reguluje temp w zależności od temp w środku auta..

pajej
27-11-2012, 15:55
działa nawet go nasmarowalem :-)

Tom Hagen
01-12-2014, 22:01
Cześć,

mam podobny problem, jak powyżej opisane. Pokrętłem od temperatury operuję w trybie manualnym (nie auto). Ciepłe powietrze pojawia się dopiero po przekręceniu na max grzanie, w pozostałych przypadkach leci zimne. Mam wrażenie, że może to być kwestia potencjometru. Gdzie go mogę znaleźć? Czy jest zintegrowany z pokrętłem? Może preparat usuwający tlenki typu KONTAKT sobie z tym poradzi..

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Natrafiłem też na taki temat: http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/dziwny-problem-z-ogrzewaniem-10995/
Opis problemu odpowiada mojej sytuacji i wygląda na to, że na pokrętle jest jakaś linka.. Czy ktoś to przerabiał już?

byrrt
03-12-2014, 10:24
Albo potencjometr albo czujnik temperatury, ew. wiatraczek w kokpicie.. Może tam by należało zajrzeć..
Zrób diagnostykę klimy i zobacz czy błędu nie wywali.. Jak nie wiesz jak poszukaj nie raz było ;)

Podkopnik
22-04-2015, 13:48
Witam Podpinam się do tematu.
Mam taki problem, że regulacja od temp nie działa w żadnej pozycji leci takie powietrze jakie jest na zewnątrz mimo wyłączonego wentylatora, jak auto już złapie temp to do środka wali mi ciepłym powietrzem z silnika mimo że wiatrak jest w pozycji 0 (musze zamykac wszystkie nawiewy żebym sie nie ugotował w środku. Sprawdzałem ten czujnik ktory jest za tą małą kratką między przyciskami klimy i obiegu wewnętrznego. Wyczyściłem go bo był cały brudny ale nic to nie dało.Ten mały wiatraczek działa. Próbowałem zrobić diagnostykę za pomocą tego opisu z drugiej strony ale żadnych błędów mi nie wyświwetliło. W zasadzie reakcji wyświetlacza nie było żadnej.

Czy prócz tej klapy która jest zaraz za filtrem kabinowym jest potem jakiś dodatkowa klapa??? Pod komputerem wyświetlił się błąd mieszalnika powietrza. Jak zlokalizować ten mieszalnik??? Może się gdzieś zawiesił czy cuś??

Podkopnik
12-05-2015, 12:37
Widzę że nikt nie odpowiedział, ja w tym czasie doszedłem że winę ponosi silniczek sterując klapką mieszalnika powietrza zlokalizowany od strony kierowcy w tunelu środkowym
Marea Club Polska :: (http://mareaclubpolska.pl/download.php?id=3921)
Działa jedynie w pozycjach skrajnych LO- HI kiedy dam na pośrednią temp ani drgnie. Byłem dziś na złomowisku i podmieniłem taki silniczek tyle że chodził tak samo jak mój czyli skrajne pozycje... Wiec wychodzi na to że to chyba nie on jest winny..

Myślicie że może to być zabrudzona bieżnia potencjometru od regulacji temp na pokrętle?? Jakieś inne pomysły?

byrrt
12-05-2015, 12:50
Myślę że pierwsze co to zacznij od diagnostyki klimatyzacji. Robisz to bez komputera - pokrętłami i wyświetla Ci stan klimy na wyświetlaczu licznika.

Podkopnik
13-05-2015, 11:57
U mnie ta diagnostyka nie działa nic sie nie wyświetla :/ Robię wszystko zgodnie ze schematem.... Próbowałem kilka razy.

byrrt
13-05-2015, 12:36
No to jednak coś musisz źle robić..

Podkopnik
14-05-2015, 10:08
Tak generalnie mam za mało czynnika w klimie ale nie wiem czy to istotne
Zrobiłem przed chwilą tą diagnostykę i chyba się udało :)

Wyświetliło
Error CLI ale to akurat wiedziałem
i
Er 00
Ale czy on coś w ogóle oznacza??? Na jakimś forum kilku osobom tez taki błąd wyświetliło ale nie wiedzieli od czego on jest.

byrrt
14-05-2015, 10:42
No fakt, że ten błąd 00 to nie wiele mówi.. Ale jak masz za mało czynnika to bym zaczął od tego, przejrzyj też czujniki temp.

martinez
14-05-2015, 14:17
Widzę że nikt nie odpowiedział, ja w tym czasie doszedłem że winę ponosi silniczek sterując klapką mieszalnika powietrza zlokalizowany od strony kierowcy w tunelu środkowym
Marea Club Polska :: (http://mareaclubpolska.pl/download.php?id=3921)
Działa jedynie w pozycjach skrajnych LO- HI kiedy dam na pośrednią temp ani drgnie. Byłem dziś na złomowisku i podmieniłem taki silniczek tyle że chodził tak samo jak mój czyli skrajne pozycje... Wiec wychodzi na to że to chyba nie on jest winny..

Jak jeszcze jeździłem Bravo, również podejrzenia padły na ten element - naprawa bieżni silniczka nic nie dała - trzeba by było ten element dostać nowy, ponieważ używki są już w stanie takim jak te nasze - czyli działają w skrajnych pozycjach. Ilość czynnika nie ma akurat w tym wypadku znaczenia, ponieważ klima nie musi być włączona, aby sterować temperaturą, zresztą u mnie ilość była odpowiednia - to uprzedzając słowa ewentualnych czepialskich ;-)

Dodam jeszcze, że ja z kolei wymieniałem ten wewnętrzny czujnik temp. (termistor) na fabrycznie nowy i również nic to nie dało.

samul2
21-09-2015, 10:04
Kiedyś zainstalowałem najnowszego FES-a i była tam opcja skanowania złącza.Po skanie była widoczna centralka od klimy,więc jak macie obd to jest tam pin od diagnostyki.
Ale jak coś zawsze samemu można sprawdzić czy nie ma jakiś błędów w sterowniku:
-zapłon musi być wyłączony
-przekręcamy pokrętło ogrzewania na pozycję HI czyli maksymalne grzanie
-pokrętło kierunku nawiewu ustawiamy na pozycję MAX DEF
-pokrętło od prędkości wentylatora ustawiamy na 0
-włączmy zapłon i w ciągu 10 sekund przekręcamy pokrętłem od prędkości wentylatora z pozycji 0 do AUTO w ten sposób : 0->AUTO->0->AUTO->0 (czyli mamy wykonać cztery ruchy pokrętłem między pozycją 0 a AUTO)
-po przekręceniu pokrętłem cztery razy na wyświetlaczu licznika pojawią się ewentualne numery błędów.
- kolejne kody błędu wyświetlą się po 3 sekundach
- po ostatnim kodzie błędu wyświetli się przebieg

Odkopię trochę temat. Czy to jest pełna lista kodów, bo spotkałem się z błędami , których nie ma na tej liście np "76" i "101" ?