Zobacz pełną wersję : Silnik nie pali i strzela Brava 1.6
horigoshi
01-11-2012, 14:50
Dziś jadąc do rodziny , po przejechaniu 3 km naglę spadły mi obroty do 0 ale nie zapaliły się żadne kontrolki ani nie było żadnego trzasku ani szarpania , po zjechaniu na pobocze i próbie odpalenia padliny samochód wkręcił się tylko na 100 obrotów i zaczął strzelać . efekt taki sam na gazie jak i na benzynie . Olej jest Płyn jest rozrząd raczej nie strzelił, więc co się mogło stać . a i jak mi te obroty spadły zaczęły wariować diody od przełącznika LPG mrugały na przemian
po podłączeniu komputera wyskoczył mi błąd:
p0170 wyczytałem że to bd wina :
- lamdy
- regulator cisnienia
- wtryski
Też mi powiedzieli że to może być wina czujnika położenia wału ...
Silnik 1.6 103 km po lifcie , ale z zmienionym kolektorem na metalowy z plastikowego
Kabel od CPW jest dosyć cienki i potrafi się kruszyć. Przy instalacji LPG 4 generacji (a pewnie taką masz) musisz się wpiąć do CPW. Możliwe, że coś się poluzowało, odpięło.
Tyle, że przy CPW komputer wyłapie ten błąd. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia niego, skoro na LPG też nie pracuje.
Dalej idąc - szukaj po bezpiecznikach, sprawdź styk komputera, posprawdzaj główne mocowania do masy.
Przy instalacji LPG 4 generacji (a pewnie taką masz) musisz się wpiąć do CPW
Nie musisz, u mnie np. obroty bierze tylko i wyłącznie z wtrysków a gdybym chciał włączać strategie paliwa to trzeba się wpiąć w obroty - np. w cewkę.
Zacząłbym od tych wtrysków.. Po raz enty czytam jak podpięcie do komputera to tylko skasowanie błędów - a gdzie reszta diagnostyki? Naprawdę wiele można wywnioskować robiąc testy i analizując pomiary..
Obroty z wtrysków? Czasy z wtrysków to rozumiem (do wyliczenia mnożnika), ale obroty?
Obroty z wtrysków? Czasy z wtrysków to rozumiem (do wyliczenia mnożnika), ale obroty?
Tak - co sprytniejsze centralki właśnie tak sobie liczą obroty ;) U mnie w compact'cie tak jest. W sumie co za filozofia. W autach gdzie jest 100% cutoff przy hamowaniu silnikiem sterownik taki widzi jakby zgaszenie auta (choć nie do końca bo stacyjka jest włączona) ale nawet to nie powinno mu przeszkadzać po po przywróceniu pracy wtrysków sterownik dalej funkcjonuje. Tak jak mówiłem obroty np. w compact'cie podłączamy wtedy tylko gdy chcemy skorzystać ze strategii zasilania (obciążenie, czasy wtrysków, obroty itp).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czasy z wtrysków to rozumiem (do wyliczenia mnożnika),
Oj za wcześnie chyba :lol: Mnożnik jest wartością ustaloną przez instalatora a liczymy czas wtrysku (czas wtrysku benzyny * mnożnik * korekty = czas wtrysku gazu) ;)
U mnie mnożnik się adaptuje sam. Do tego potrzebuję zrobić wycieczkę autem, raz na PB raz na LPG. Wpierw zbieram mapę funkcji czasów wtrysku przy pracy na LPG, a później przełączam się na LPG i kolejny wykres. Mnożnik mogę regulować jak chcę, ale sterownik sam już dobiera wartość na start. To już pewnie kwestie związane z danym sterownikiem, bo widzę, że Ty masz inną instalację.
Na start to autokalibrację ma prawie każdy sterownik, ale potem krzywą korekcji mnożnika ustala się ręcznie. Gdyby było to automatyczne mogłyby się dziać cuda.
horigoshi
04-11-2012, 13:15
ja nie mam sekwencji tylko zwykły gaz :)bez komputera
ja nie mam sekwencji tylko zwykły gaz bez komputera
1 czy II generacje? Bo 2ga komputer jeżeli tak to można nazwać ma..
horigoshi
05-11-2012, 13:09
bez kompa gaz reguluje się śrubami ,
mogły się np wtryski zapiec ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.