Zobacz pełną wersję : Bravolot - brak mocy w cf3 (wykres)
raul_na_102
30-10-2012, 22:09
Witka.
Sprawa dotyczy mojego świeżo zakupionego Bravo 1.9jtd cf3. Strasznie miernie przyspiesza. Dużego zużycia paliwa nie zauważyłem, nie puszcza też czarnych bąków. Dzisiaj natomiast zauważyłem wyciek oleju przy wężu od turbo.
Podpiąłem auto do kompa. Nie było niczego oprócz czujnika pedału sprzęgła i czujnika klimatyzacji (nie działa)
Poniżej zamieszczam wykres:
http://img534.imageshack.us/img534/6342/wykrest.png (http://imageshack.us/photo/my-images/534/wykrest.png/)
A tu plik pdf z zaimportowanym wykresem:
http://file4u.pl/download/3346546/wykres_www.file4u.pl.pdf
Podjechałem do mechanika. Zajrzał coś, pomyślał, kij wie co jeszcze i stwierdził, że turbo na wykończeniu... Czy po tych wykresach da się dojść czy rzeczywiście ma rację? Ew. za co się zabrać aby wyeliminować inne czynniki?
Dzięki za pomoc
Zapodaj to na nasz serwer bo ja nic na tym nie mogę zobaczyć.
A co z EGR-em :?: Czy nie zawiesił się :?: Wyczyść też czujnik doładowania.
Odepnij przepływkę i zobacz czy auto lepiej śmiga.
Witam wszystkich,
Z tych parametrow to wynika, ze mechanik raczej ma racje, mialem podobny efekt w cf3 przy podjechanej tubinie, wolno lapie wysokie doladowanie a przy najwyzszych obrotach cisnienie spada. pozdrawiam jak chcesz sprawdzic dobrze turbo to nie krec go zbyt wysoko na jedyne i dwojce, a na trzecim biegu z niskich obrotow caly gaz i wtedy ogladamy wykres ;] pozdrawiam
raul_na_102
31-10-2012, 13:13
EGR zaślepiony. Przy odpiętej przepływce nie poczułem żadnej różnicy. Zrobiłem też pomiar powietrza do tego wykresu żeby wykluczyć przepływkę ( chociaż nie wiem czy jego wskazania są dobre :P ). Ew. przy uwalonym przepływomierzu nie powinien wrzucać jakiegoś błędu do kompa?
Zrobię wieczorkiem test od trójki z niskich obrotów. Wtedy była szklanka na drodze więc nie bardzo miałem jak pojeździć na letnich oponach :)
Same problemy z tym autem.
Same problemy z tym autem.
Kolego kupiłeś uszkodzone auto i na niego jeszcze narzekasz? To auto powinno powiedzieć że ma z Tobą same kłopoty.:popupie:
Co do przepływki to nawet odpięcie jej nie zaświeci kontrolki na desce ale błąd w sterowniku oczywiście jest + bląd czujnika temperatury zasysanego powietrza.
odpal silnik, obadaj gdzie masz turbo spróbuj przystawic w poblizu ucho i słuchaj czy słychac grzechotanie czy w ogóle słychać oczywiscie manipuluj przepustnicą. a najlepiej jak bys sie udał do warsztatu zeby sprawdzili jakie cisnienie daje turbo. mógł zablokowac ci sie kanał olejowy w turbinie i nie dochodzi olej mozliwe ze juz jest na wykonczeniu. Mało kto pamieta ze jak sie przyjezdza turbo dieslem to musi pochodzic chwile na luzie (oczywiscie chodzi mi o wystudzenie turbospreżarki). posprawdzaj przewody które idą do turbiny
raul_na_102
01-11-2012, 22:16
Dobra zrobiłem do wykresu tak jak poradziliście. Od 1.2 obr/min z trójki pocisnąłem do 4tys. Na tej podstawie da się coś powiedzieć o turbo i ew. o przepływomierzu?
5522
Na początku brakuje mu ciśnienia ale potem jest go nawet więcej,tylko zastanawia mnie dlaczego pod koniec spada znacznie przepływ powietrza.Szkoda że nie zaznaczyłeś też oczekiwania przepływu.Następnym razem zrób ten test ale na czwartym biegu od 1500rpm do 4000rpm.
Czy masz wlot powietrza nad chłodnicą z którego powietrze dopiero idzie do puszki z filtrem :?: Może zaciąga Ci wygłuszenie z pod maski i zasłania wlot bo była to wada fabryczna i przy okazji akcja serwisowa :lol:
raul_na_102
02-11-2012, 13:31
Machnąłem 2 wykresy na 4 biegu od 1200 obr/min do 4000. Pierwszy jest na ciśnienie doładowania, oczekiwane ciśnienie i overboost. Drugi (nie mam crackowanej wersji) jest na powietrze rzeczywiste i oczekawiane.
5527
5528
Wlot nad chłodnicą jest. Zaraz lecę do auta sprawdzić czy nic go nie przysłania. Rozbierałem go w zeszłym tygodniu celem oczyszczenia i wymiany filtra. Nic niepokojącego nie zauważyłem ale wszystko się może zdarzyć w świeżym używanym aucie :)
jacjacek
02-11-2012, 14:11
U mnie również dolot jest nad chłodnicą i wciągał wygłuszenie.. dlatego wyciąłem je na szaerokści wlotu.
Przepływ jest minimalnie niższy niż oczekiwany... ale szczerze mówiąc chyba tak musi byc.. z mojego doświadczenia gdzie sprawdzałem szczelność dolotu, wymieniłem opaski i gume nachodzącą na turbinę bo była pęknięta i ssało część powietrza tamtędy omijając przepływomierz, zakąłdałem chyba ze 3 przypływomierze i cały czas tak samo.. ale autko dobrze jedzie i nie kocpi więc odpuściłem, sądze że może być to wina turbiny.. początki końca.
Ogólnie proponuje sprawdzić szczelność całego układu i jak zauważył kolega przyjrzeć sie wygłuszeniu.. wczasie jazdy powietrze wpada pod maskę i może opychać wygłuszenie i takie cuda będą się dziać.
Swoją drogą jeżeli na pewno masz silnik CF3 to może coś się dzieje ze zmienna geometrią.. chociaż skoro jeździ ok to proponuje tyko kontrole i jeździć :)
Co do oleju w IC to nie ma auto w którym by go nie było :).. w razie czego zrób wolna odmę to będzie go trochę mniej
raul_na_102
02-11-2012, 16:10
Czyli reasumując po tych wykresach nie widać jakiegoś znacznego zużycia turbo? Porozpinać węże od IC/turbo, poczyścić, sprawdzić szczelność, pozakładać nowe opaski, zrobić pojemnik na olej z odmy, przeczyścić egr i przepustnicę, wlać nowy olej, wymienić filtry i jeździć?
W Bravo i Brava silniki CF3 nie posiadają zmiennego geo w turbinie chyba że z samej końcówki produkcji ale raczej nie.
Sprawdź jeszcze to wygłuszenie maski czy Ci go nie wciąga w otwór dolotu powietrza.Co do wykresu to źle nie jest a niskie doładowanie przy małych obrotach musi być bo zwykła turbina ma tam tzw. dziurę ;-)
raul_na_102
03-11-2012, 08:15
Bardzo mnie to cieszy. Dziękuje za pomoc
raul_na_102
29-11-2012, 21:37
Odświeżę mój temat żeby nie zakładać nowego.
W ostatni weekend zabrałem się za zrobienie porządku z autem. Umyłem intercooler, kupiłem nowy regulator doładowania bo okazało się, że mój miał pęknięty króciec i jak rozpinałem rozpadł się do końca, połatałem póki nie kupię nowej rurę gumową łączącą turbo z intercoolerem bo była podziurawiona w 3 miejscach.
Samochód dalej ma jakieś problemy z przyspieszaniem. Co i raz jest tak, że przyspiesza ładnie po czym np. w okolicach 3-3.5tys jakby go coś dusiło i znowu jest w miarę normalnie. Zdarzyło mi się też dwa razy, że zaraz po odpaleniu auta na zimnym przy gwałtowniejszym wciskaniu gazu szarpał. Działo się tak tylko na 1 biegu.
Czy ktoś wie co jest grane może? Błędów na kompie nie mam, oprócz egr. Jeżeli potrzeba to zrobię jakieś wykresy.
Dzięki
Zrób testy turba podczas jazdy
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
jacjacek
30-11-2012, 19:58
Jeżeli to CF3 i ma zmienna geometrie łopatek turbiny, to musiały się pozapiekać bo jeśli ma kopa od startu to późnie nie daje rady.
Zrób przejażdżekę z podłączonym FES'em sądze że ciśnienie nie bedzie narastać albo bedzie mieć przerwe
raul_na_102
06-01-2013, 10:36
Przez ponad 2 tygodnie jazdy problem nie występował w ogóle. Później sporadycznie. Natomiast za każdym razem jak podłączałem lapka do samochodu był spokój i nie mogłem tego zarejestrować :) W końcu udało mi się i na wykresie problem przy gwałtownym ruszaniu na 1 biegu (poniżej wykres). Samochód przyspiesza i się dławi, przyspiesza dalej i się dławi. Można powiedzieć, że aktualnie dzieje się tak w 90% przy szybkim wciśnięciu gazu na 1 biegu :(
6328
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.