Zobacz pełną wersję : Problem, auto grzeje się, kopci spod maski, proszę o pomoc !
szafran92
28-10-2012, 16:39
Witam, jestem nowy na forum.. znalazłem się tutaj ponieważ mam problem, i mam nadzieję że pomożecie mi go jakoś rozwiązać ;) Tak więc od początku.. wszystko było ok i stojąc w miejscu spod auta niczym z kranu zaczął lecieć płyn chłodniczy. Przejechałem około kilometr i spod maski zaczął wydostawać się dym ( z chłopdnicy ). Postawiłem auto, poczekałem.. jak się ostudził ruszyłem ponownie, i po kilometrze znowu dym spod maski. Razem z tatą zaczęlismy kombinować, kupiłem płyn chłodniczy, uzupełniłem zbiornik i zdawało się że będzie ok, jednak auto po zdecydowanie dłuzszym czasie ale się grzeje. Było już tylko lepiej i lepiej, dopóki dziś nie zszedłem do auta.. wsiadłem żeby tylko odpalić, żeby troszkę pochodził .. kilka razy podniosłem obroty i znowu zaczeło się kopcić tyle że już nie z chłodnicy, a z kolektorów ( spod silnika ) obawiam się tego bardzo, ktoś wie co robić, żeby było dobrze ? jakie są opcje ? Proszę o pomoc !
Chwila chwila.. Poleciał Ci płyn skądś a Ty w najlepsze sobie wsiadłeś i dalej jechałeś? :-D Moje gratulacje.. Hehe
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
szafran92
28-10-2012, 17:42
no niestety, nie popisałem się.. chciałem dojechać chociaż do domu, bo w miejscu gdzie poszedł płyn nie było możliwości zostawić auta.. mimo wszystko proszę o rady.. wskazówka temperatury leży, jednak dym spod kolektorów leci, a do tego świeci się "marchewa"
pawcio126
28-10-2012, 19:21
Masz płyn w układzie i wskazówka się nie podnosi?
Nie masz zapowietrzonego układu?
A to że leci dym, to może wypala się to co wyleciało wtedy.
A, i jeszcze jedno...Wyleciał ci cały płyn, wtedy jak wsiadłeś i pojechałeś?
Zobacz też czy przewody są całe.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
No właśnie pytanie skąd właściwie poleciał ten płyn.. Nie ma cudów jeżeli skądkolwiek leciało i Ty tego nie naprawiłeś będzie lecieć dalej. Mało prawdopodobne żeby leciało gdzieś z bloku - może faktycznie się wypala. Co do błędu dobrze by było odczytać co tam go boli..
Obstawiam pękaniety wąż płyn leje się na kolektor i stąd parą i dym.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Ja obstawiam pęknięty któryś wąż gumowy. Płyn chłodniczy pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość co powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia. W Twoim aucie pewnie od nowości nie były wymieniane żadne przewody gumowe więc po tych 10 - 15 latach po prostu któryś pekł i jakaś jego część wyleciała. Mógł też pęknąć Tobie zbiorniczek wyrównawczy, wtedy płyn również by wyleciał a spadając na gorący kolektor wydechowy spod maski wydobywały by się kłęby dymu ( miałem tak kiedyś w sienie). Co do błędu to pewnie płyn chłodniczy który wyciekł z układy zalał któryś czujnik i teraz wali on błędami. Po usunięciu usterki z wyciekiem płynu sprawdź czy jakiś czujnik nie jest zalany płynem, jak jest to go wyczyść i popsikaj sprayem do elektroniki.
endriu92
29-10-2012, 13:41
Ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. Wywaliło Ci w chłodnicy dziurę z tego powodu prawdopodobnie i dlatego leje Ci się płyn. No i kopcenie. Ale to tylko moja sugestia :) Najlepiej odstawić do speca.
Ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. Wywaliło Ci w chłodnicy dziurę z tego powodu prawdopodobnie i dlatego leje Ci się płyn.
Co ma UPG do chłodnicy kolego.. Na moje nie ma przesłanek narazie co do UPG. Wszystko trzeba po prostu sprawdzić..
szafran92
30-10-2012, 16:54
dzisiaj czeka mnie konieczna podróż 100 km, kupiłem dużo płynu chłodzącego na drogę, gdyż troszkę mi ucieka i zobaczymy jak będzie.. będę robił postoje co 30 km żeby sprawdzić czy wszystko ok, i jadę nocą, żeby uniknąć korków/ grzania się. Dam znać jak dojadę ;) dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Ojj nie powinieneś ryzykować . Obyś dojechał do celu i miej nadzieję że nie dobijesz silnika. Aha i pamiętaj do gorącego silnika nie wolno wlewać zimnego płyny chłodniczego bo może to spowodować pęknięcie lub pokrzywienie głowicy
Aha i pamiętaj do gorącego silnika nie wolno wlewać zimnego płyny chłodniczego bo może to spowodować pęknięcie lub pokrzywienie głowicy
Właśnie.. Wg. mnie to poroniony pomysł...
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
markshall
30-10-2012, 21:40
Przede wszystkim można się poparzyć gdyż po odkręceniu korka spadnie ciśnienie w układzie i płyn zacznie wrzeć i po prostu wykipi ;/
Nie no jak ma 90'C to nie powinien wykipić ;)
to moze być wąż ale ja bym włąsnie obstawiał uszczelke pod głowicą sprawdz olej czy nie masz tak jak by emulsi w oleju i sprawdz korek od oleju biały płyn to moze oznaczac uszczelke pod głowicą jezeli jechałes bez płynu. jak wskazówka sie nie podnosi sprawdz czujnik. no i oczywiscie sprawdz węze najczesciej padają te nadole, ale ponaciskaj wszystkie i sprawdz co i jak sie leje
ciekawe czy pompa wodna byla wymieniana... moze lopatki mu poszly i sie temu grzeje...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.