PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.8 gt - problem z odpaleniem na ciepłym



merczak
24-10-2012, 20:43
Witam.
Mam następujący problem: Fiat Bravo 1.8 GT
Auto jak jest zimne i postoi ponad dobę najlepiej ze zdjętą klemą - to odpala od strzała.Ale nieraz za którymś razem.
Po przekręceniu zapłonu oczywiście gaśnie kluczyk i wtrysk. Po odpaleniu pracuje równo i jeździ też normalnie.Pali się jednak wtedy kontrolka wtrysku.
Natomiast jak go zgaszę nie ważne czy to za minutę czy za godzinę już nie odpali. Po przekręceniu zapłonu pali się wtrysk.Rozrusznik kręci ale tak jakby nie miał iskry - nic nie łapie- samo krecenie.
Wymieniłem czujnik położenia wału i to samo.
Komputer pokazuje taki oto błąd :

82 - czujnik fazy, brak sygnału
Anomalia sygnał fazy:
Sprawdź:
-ciągłości i izolacji na przewodach od podłączenia czujnika do ECU wiązki przewodów złącza, a przede wszystkim
) pin 2 czujnika - pin 34 ECU
b) pin 3 czujnika - pin 42 ECU
- Dodatnie zasilanie z ECU przekaźnika czujnika (12 Volt), zapłon, na pin 1 złącza czujnika.
- Sygnał emitowany przez czujnik pomiędzy pinem 2 a masą, za pomocą oscyloskopu (prostokątny) silnik zaczął lub podczas próby startu.
UWAGA: brak tego sygnału podczas funkcjonowania silnika powoduje, że oświetlenie lampy anomalii w pokładzie, podczas gdy w przypadku sygnał jest nieobecny w fazie rozruchu silnik nie zostanie uruchomiony.
Powodem Tego błedu żart Przerwa
Obecny stan błędu na Wyst. uderzenie
Wartość licznika błędu do 18
Po skasowaniu błędu i tak nie odpali i przy próbie rozruchu od razu zapala się marchewka .

Proszę o pomysły bo już wydałem pieniądze na czujnik który był dobry chyba, a nie mam zamiaru kupować innego sterownika silnika(ECU) żeby się przekonać czy to jego wina. Wygląda na to że jak coś straci napięcie to przez moment puszcza prąd na cewki i odpala auto , potem już po zgaszeniu tego prądu nie puszcza i auto nie chce zaskoczyć.
Proszę jak ktoś wie o wskazanie które to piny 34 i 42 na ECU bo nie są oznaczone na kompie.
Czy można bezpośrednio połączyć kabelkiem czujnik położenia wału(CPW) z kompem (ECU)?
Który to przekaźnik o którym mowa -"Dodatnie zasilanie z ECU przekaźnika czujnika (12 Volt), zapłon, na pin 1 złącza czujnika.''
Dziękuję.

byrrt
24-10-2012, 21:21
Czujnik fazy jest pod rozrządem a Ty wymieniłeś czujnik wału koło koła pasowego.. Wtyczka od czujnika fazy zobaczyć można pod maską koło 1szego wtrysku - niebieska.

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

merczak
25-10-2012, 00:32
Czy oby na pewno chodzi w tym błędzie o czujnik położenia wałka rozrządu? Bo czytałem że raczej on odpowiada za nierówne obroty bądź nie chce się wkręcać powyżej np. 3000 tyś, a jeśli nie odpala to na forum czytałem że raczej to czujnik położenia wału koła pasowego. A u mnie jak już odpali to ma i moc i wchodzi ładnie na obroty.

Jak rozłączyłem ten czujnik od położenia wałka rozrządu to nie wyskakiwał żaden błąd natomiast jak CPW to wyskakiwał opisany wyżej błąd .

Co teraz zrobić ? Jak zdiagnozować awarię czujnika wałka rozrządu bo szkoda by było rozrząd zdejmować i kupować czujnik skoro może jest dobry.

byrrt
25-10-2012, 07:25
Mi sie po prostu kojaży, że po odpieciu cpw mamy inny błąd ale może się mylę - nie pamiętam.. Piny idp masz chociażby w Ziembowiczu opisane.

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

zako_33
10-04-2013, 14:48
po wypięciu czujnika położenia wału powinna się świecić kontrolka

byrrt
11-04-2013, 08:44
po wypięciu czujnika położenia wału powinna się świecić kontrolka
Nie dość, że odgrzewasz półrocznego kotleta to w dodatku nie czytasz.. CPW zapala lampkę, CPWR też m się kojarzy że lampki nie zapala chociaż błąd w ECU jest..