PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana płynu w chłodnicy



cygan_1_
24-10-2012, 12:35
Witam. Jak w temacie, chce zmienić płyn w chłodnicy na zimowy ale niestety niemogę zlokalizować zaworu którym mógłbym spuścić wodę. Proszę o pomóc

byrrt
24-10-2012, 14:07
Było - luzujesz dolną rurę przy chłodnicy.

cygan_1_
24-10-2012, 16:28
Ok wielkie dzięki

lukq
24-10-2012, 17:13
Możesz odkręcić jeszcze tą z bloku dodatkowo - zleci też jeszcze trochę płynu.
Jeśli chodzi i spuszczenie to w dolnym prawym rogu chłodnicy poszukaj.

cygan_1_
24-10-2012, 18:45
już zrobione. temat do zamknięcia

adam0729
02-11-2012, 17:58
Mam dodatkowe pytanie -czy w bloku silnika jest jakiś korek spustowy ,bo co do chłodnicy się zgodzę wystarczy dolną rurę zdjąć.
i czy jak w innych autach po nalaniu układ sam się odpowietrzy?

lukq
02-11-2012, 18:04
W bloku nie ma korka. Możesz zdjąć rurę co idzie do niego. Układ nie odpowietrzy się sam.

Wysłane z mojego GT-I9100

adam0729
04-11-2012, 23:39
dzięki za odpowiedź

adam0729
08-11-2012, 16:28
W bloku nie ma korka. Możesz zdjąć rurę co idzie do niego. Układ nie odpowietrzy się sam.

Wysłane z mojego GT-I9100

No kolego raczej nie bardzo wiesz jak wygląda układ chłodzenia w Ulysse 2.0JTD 16V.
Korek spustowy z bloku jest,najniżej są rury (gumowe) z webasto (podgrzewacz płynu chłodzącego).
A jeśli chodzi o odpowietrzenie także po zapaleniu potrafi się odpowietrzyć ;jest też odpowietrznik na termostacie.

Następnym razem pomyśl zanim komuś poradzisz coś co w praktyce nie ma potwierdzenia!!!

lukq
08-11-2012, 16:51
nie wiedziałem że jest tam korek. Dlatego napisałem że możesz zdjąć rurę, czego i tak większość nie robi. Cieszę się że jest. Jeśli chodzi o odpowietrzenie to żaden samochód nigdy się sam nie odpowietrzy. Tyle jeśli chodzi o mnie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

adam0729
08-11-2012, 17:02
Witam ,jak w temacie napiszę jak to zrobiłem -może się kiedyś przyda.

W tym silniku znajduje się wg tabeli pojemności 9.5 litra płynu chodzącego.

1)odkręcamy i zdejmujemy osłonę silnika (oczywiście tą z dołu)
2)będąc w kanale twarzą do przodu auta po lewej stronie chłodnicy jest gumowa rura zabezpieczona zawleczką,którą po odbezpieczeniu delikatnie rozłączamy podstawiając naczynie (zlatuje około 5 l płynu)
3)dalej patrząc w tym samym kierunku cofamy się aby zobaczyć tył silnika (jakieś 10 cm nad miską olejową,i z lewej strony czujnika temperatury płynu w bloku ) jest śruba na klucz imbusowy 10, po jej wykręceniu zleci koło 3,5 l płynu.
4) jeszcze dalej do tyłu auta są przewody gumowe łączące się z podgrzewaczem płynu .

dokończę później

adam0729
08-11-2012, 17:04
podwieś mój temat i będzie O.K

byrrt
09-11-2012, 08:53
Następnym razem pomyśl zanim komuś poradzisz coś co w praktyce nie ma potwierdzenia!!!
Pytasz o pomoc, ktoś wyciąga pomocną rękę do Ciebie a Ty psioczysz? heh nieźle..

Tematy połączyłem bo syf kolego na forum robisz..

adam0729
11-11-2012, 19:57
Witam ,jak w temacie napiszę jak to zrobiłem -może się kiedyś przyda.

W tym silniku znajduje się wg tabeli pojemności 9.5 litra płynu chodzącego.

1)odkręcamy i zdejmujemy osłonę silnika (oczywiście tą z dołu)
2)będąc w kanale twarzą do przodu auta po lewej stronie chłodnicy jest gumowa rura zabezpieczona zawleczką,którą po odbezpieczeniu delikatnie rozłączamy podstawiając naczynie (zlatuje około 5 l płynu)
3)dalej patrząc w tym samym kierunku cofamy się aby zobaczyć tył silnika (jakieś 10 cm nad miską olejową,i z lewej strony czujnika temperatury płynu w bloku ) jest śruba na klucz imbusowy 10, po jej wykręceniu zleci koło 3,5 l płynu.
4) jeszcze dalej do tyłu auta są przewody gumowe łączące się z podgrzewaczem płynu .(webasto-najniżej położone)
5)można przepłukać układ wodą
6)składamy wszystko do kupy
7)powoli wlewamy płyn przez zbiornik wyrównawczy (słychać gulgotanie to dobrze),warto też po nagniatać przewody gumowe z chłodnicy (też pomaga wypchnąć powietrze
8)na termostacie znajduje się odpowietrznik układu(zakrętka jak na wentyl) luzujemy żeby powietrze wyszło
9)odpalamy samochód na ogrzewaniu -jeżeli przewody gumowe robią się ciepłe ,działa ogrzewanie to znaczy że jest O.K
10)zakładamy osłonę silnika
warto sprawdzić po jakiejś trasie (tuż po wymianie ) czy nie trzeba dolać jeszcze płynu do układu

Jeszcze ktoś ma jeszcze jakieś sugestie lub o czymś zapomniałem proszę dopisać.