PDA

Zobacz pełną wersję : Rozrząd przeskoczył? plus lejąca uszczelka pokrywy zaworów. Pomocy!



Wojtek242
21-10-2012, 13:23
Witam, nie dawno podczas odpalania mojego Fiata Marea w którym siedzi 1.6 16v usłyszałem zgrzyt od razu zgasiłem, po ściągnięciu osłony rozrządu okazało się że pod zębatkę z wału korbowego dostała się ułamana część wewnętrznej obudowy rozrządu. Auto nie pracuje tak jak pracowało, to znaczy nie chodzi równo, trzęsie budą i słychać tak jakby zawory delikatnie dotykały tłoki. Jakoś powolutku dokulałem się samochodem do domu.
Czy jest możliwe że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek? Czy jak ustawię rozrząd przy pomocy blokad tak jak powinien być to będzie okej? Oczywiście przy tej robocie muszę kupić i założyć nowy pasek rozrządu.
do tego muszę wymienić uszczelki pod deklami zaworów, nie ma problemów z ściągnięciem dekli wraz z wałkami i założeniem ich z powrotem tak jak były? czy trzeba przy tym o czymś wiedzieć. To mój pierwszy fiat więc proszę o pomoc ponieważ nie chciał bym niczego zepsuć.. Pozdrawiam

lukq
21-10-2012, 13:56
Nie ma żadnych problemów. Jak ustawisz przekreć wałem bez odpalania i patrz czy dobrze pracują tłoki.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Wojtek242
21-10-2012, 14:08
podejrzewam że przeskoczył tylko o jeden ząbek ponieważ gdyby przeskoczył o więcej to pokrzywiło by zawory i nawet nie odpaliłbym samochodu bo nie byłoby kompresji. Mam nadzieję że nic poważnego się nie stało. A czy przy ściąganiu wałków rozrządu razem z pokrywami zaworów nie ma żadnych problemów z ich założeniem?

markshall
21-10-2012, 15:34
Nie. Jedynym problemem jest ustawienie rozrządu ;) No i możesz dać nowe uszczelki, gdyż może później cieknąć olej.

miszko
21-10-2012, 19:45
Ta obudowa w 1.6 jest felerna i nie jest najlepiej zaprojektowana. Zdejmij koło pasowe na dole i tam zobaczysz znak. Następnie u góry na kołach też powinieneś mieć znaki, sprawdzisz wtedy czy i o ile przeskoczyło.

Wojtek242
21-10-2012, 19:51
Ta obudowa w 1.6 jest felerna i nie jest najlepiej zaprojektowana. Zdejmij koło pasowe na dole i tam zobaczysz znak. Następnie u góry na kołach też powinieneś mieć znaki, sprawdzisz wtedy czy i o ile przeskoczyło.
Z tego co wiem to u góry na kołach wałków rozrządu nie ma znaków, musze zrobić to za pomocą blokad.
To znaczy są jakieś znaki które robił ktoś kiedyś kiedy wymieniany był rozrząd, ale każdy robi sobie swoje znaki i ten kto to robił wie o co chodzi, natomiast ja nie potrafie tego rozgryźć.
Szkoda mi kupować blokad rozrządu tylko po to żeby użyć je jeden raz..

miszko
21-10-2012, 19:56
Wiesz co ja miałem znaki, ale mam Lybrę z tym motorem. Znaki mam takim białym kolorem zrobione i wyglądają jak firmowe.

Wojtek242
21-10-2012, 20:00
Szczerze Ci powiem że ładne jaja są z tym fiatem, chodził super bo kupiłem go od pierwszego właściciela i ma 170 tysięcy przebiegu, nagle grzmotło wyłączyłem auto i okazało się że właśnie ten plastik coś tam porobił. Słychać ewidentne stukanie CHYBA zawory delikatnie dotykają tłoków, nie chodzi zbyt równo.. Więc jedynie rozrząd mógł przeskoczyć i to nie więcej niż o 1 ząbek bo inaczej było by po silniku. Mam nadzieję że ustawię rozrząd i wszystko będzie ok.
A co do tych cech to poważnie nie ma, stosuje się blokady o takie: war9 Blokada rozrządu Fiat 1.6 16V z rolką napinaj (2682845815) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/war9-blokada-rozrzadu-fiat-1-6-16v-z-rolka-napinaj-i2682845815.html)

miszko
21-10-2012, 20:07
Trochę drogawe, spróbuj poszukać tańszych, pierwszy lepszy wynik: BLOKADA ROZRZĄDU FIAT 1.6 16V Z KLUCZEM NAPINACZA (2719325024) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat-1-6-16v-z-kluczem-napinacza-i2719325024.html)

Wierzę, że nie masz ;) U mnie akurat miałem. Ja dla przykładu powiem, że wyjąłem tą śrubę między kołami wałków rozrządu, bo u mnie tak było to pęknięte i tylko prosiło się o czas kiedy to odpadnie.

Wojtek242
21-10-2012, 20:10
Martwi mnie tylko że jak ustawię rozrząd to Fiacik nie będzie chodził tak jak powinien, ale przecież logicznie myśląc gdyby pokrzywiło zawory to automatycznie uciekało by ciśnienie i nie było by kompresji co za tym idzie silnik po prostu odmawiał by posłuszeństwa.

miszko
21-10-2012, 23:40
"Klepanie" może nie być spowodowane klepaniem zaworów, a spalaniem stukowym. Przy takim przeskoku paska jak najbardziej by to się objawiało.

Wojtek242
21-10-2012, 23:51
Może w tym momencie masz rację, na to nie wpadłem! z tego co wiem spalanie stukowe bardzo źle wpływa na np. tłoki, korbowody.
Ale jechałem tym autem 15km do domu i wszystko ok, nic się nie stało. Wiem że spalanie stukowe może być wywołane m. in. zbyt wczesnym zapłonem. Miejmy nadzieję że po ustawieniu rozrządu i poskładaniu wszystkiego będzie wszystko okej i silnik będzie chodził dobrze.

Wojtek242
24-10-2012, 20:45
Witam forumowiczów :) zakupiłem blokady na tej aukcji BLOKADY ROZRZĄDU 1.6 16 V FIAT NOWY SĄCZ (2710884546) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/blokady-rozrzadu-1-6-16-v-fiat-nowy-sacz-i2710884546.html) powoli będę brał się za naprawę, oby okazało się że to rozrząd był powodem dziwnej pracy silnika i wszystkie zawory będą ok!