Zobacz pełną wersję : Kiedy rozrząd przy MJT 1.3
Witam pytanko kiedy mam rozrząd wymienić przy moim multijetku - mechanik mówi, że jak jest na łancuszku to przy 180 tys.
Drugie pytanko filtr kabinowy co ile i jak go wyciągnąc .
Jakby ktos się chciał wiedzą podzielić z góry dzięki.
pozdro
Filtr kabiny raz do roku,albo co 30 tys.
Łańcuszek wymienia się tylko wtedy kiedy na luz.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Filtr kabiny raz do roku,albo co 30 tys.
ja z tym filtrem był mniej restrykcyjny. trzeba go kontrolować i wymienić jak będzie brudny. czy to rok czy trzy lata nie ma tu reguły
Ale ja po roku widzę jak wygląda taki filtr.. Czarny jest ;) Tak więc trzeba wymieniać co roku i już :)
to wszystko zależy w jakich warunkach jest użytkowany. Nie wiem jak w starym bravo ale w nowym cale podszybie jest praktycznie jednolite bez kratek. W pandzie chyba też i dlatego żadne liście tam nie wpadają i mniej syfu jest na filtrze. Zajrzeć do filtra i go ocenić nie zaszkodzi
No w starym jest też jednolity choć ma otworki w jednym miejscu.. Ale nawet o liściach nie mówię tylko o kurzu.. Mój filtr jak wyglądał po roku możesz zobaczyć w moim temacie.. Większość robię w trasie, ok 20tyś km gdzieś na nim zrobiłem..
ja chyba swojego wymienię tak z ciekawości i zobaczę jak będzie po równo roku wyglądał ;D
niki1977
22-10-2012, 14:40
u mnie po 10 tys filtr kabinowy byl czarny okolo 8 m-cy uzywania na pomorzu , pare razy dlugie trasy
Rozrząd w tych silnikach zalecam wymienić wcześniej niż 180 tys. Warto nawet o połowę skrócić odległość. Częściej zdarza się, że kierowcy wracają do warsztatu już z pękniętym łańcuchem. Zazwyczaj kończy się to zdjęciem górnej głowicy cylindrów, wymianą dźwigienek zaworowych i montażem nowego rozrządu ale mogą dojść koszty wtryskiwacza/czy, gdy owe nie będą chciały bezinwazyjnie wyjść z głowicy. Tak że lepiej zapobiegać niż leczyć i dobrze się wsłuchiwać w pracę silnika a najlepiej wymienić go przy 90 tys.;-)
Łańcuch koło 100 tys, tak naprawdę to łańcuch sie nie wyciąga tylko napinacz puszcza. Wnioski moje , bo troszkę ich serwisowałem przebieg ma małe znaczenie bardzie eksploatacja czyli jaki olej i jakie interwały przebiegowe . znam motory w doblo co miały 400 tyś i nigdy nie wymieniany , tylko olej liqui top tec 4600 i przy każdej wymianie płukanie układ i wymiana co 15tyś.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.