PDA

Zobacz pełną wersję : Klapka od obiegu wew/zew



rybsztein
18-10-2012, 22:28
Mam problem z parującymi szybami ( chociaż to może moja paranoja ). Naczytałem się sporo i znam chyba wszystkie powody parowania szyb. Mniejsza o większość. Na tą chwile chciałbym sprawdzić czy działa mi klapka, która zamyka obieg. Słysze działanie siłownika, wciśniecie przycisku na panelu powoduje, że na obiegu otwartym jest mocniejszy strumień powietrza niż na zamkniętym, ale chciałbym zobaczyć czy faktycznie klapka działa a za cholere nie wiem gdzie ona jest. Wyciągałem filtr, bo gdzieś wyczytałem, że klapka jest za filtrem ale ja jej nie widze .... jedyny element jaki widze, że się rusza, jest białe ramie, gdy przekręca się kluczyk w stacyjce. Może własnie to, że nie widze, żeby się coś ruszało + fakt, że nie widze otworu, może znaczyć, że mam zablokowaną klapkę na obiegu wewnętrznym? Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu tej nieszczęsnej klapki ( acha, klima automatyczna dwustrefowa ).


P.S. Czy dałoby sie nawiewami odparować szybę na obiegu wewnętrznym?

jaro190
28-10-2012, 18:04
kolego klapkę tą masz na pewno od strony kierowcy - trzeba zanurkować pod pedały

co do odparowania szyb to proponuję włączać klimę - efekt murowany;-)

seth
28-10-2012, 18:06
podłącz się pod fesa i odwiedź mój temat odnośnie podobnego problemu. Ja tam zaraz umieszczę rysunek który nakreśli problem z naszymi braviszonami.

jaro190
28-10-2012, 18:55
podłącz się pod fesa i odwiedź mój temat odnośnie podobnego problemu. Ja tam zaraz umieszczę rysunek który nakreśli problem z naszymi braviszonami.

możesz wkleić odnośnik do twojego tematu:confused:

rybsztein
28-10-2012, 19:10
kolego klapkę tą masz na pewno od strony kierowcy - trzeba zanurkować pod pedały

co do odparowania szyb to proponuję włączać klimę - efekt murowany

Jaro klapka jest w podszybiu, na samym środku. Rozebralem podszybie i klapka jest w pozycji zamkniętej i stąd parowanie szyb. Koszt usunięcie usterki wyceniono mi na 870 zł ( koszt demontażu deski, żeby dostać sie do mechanizmu ).



możesz wkleić odnośnik do twojego tematu:confused:

Też bym chetnie zajrzal.

jaro190
28-10-2012, 19:30
pewnie aktywator padł - najgorsze że właśnie ten do którego jest najgorsze dojście , w stilo jest tak samo, trzeba mieć małe rączki aby odkręcić wkręty
odnośnie klapki to w stilo jest też jedna na podszybiu a druga tak jak pisałem - 2 zasilane tym samym aktywatorem

seth
29-10-2012, 07:20
http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/blad-b1901-16704/
Ja zapewne będę próbował coś sam zdziałać. Ściągnięcie deski nie jest podobno ciężkie a siłownik kosztuje 120 zł/sztuka

byrrt
29-10-2012, 07:27
Ściąganie deski może i b. ciężki nie jest ale trochę zabawy przy tym jest bo pół środka trzeba wykręcić, pamiętać gdzie jakie śrubki itp ;) Współczuję trochę..

seth
29-10-2012, 07:30
No i dodać trzeba o ostrożności żeby zaczepów nie połamać a pamiętajmy że jest zimno i plastik jest bardziej sztywny. Trzeba zabrać się do tego powoli i dlatego mam nadzieję że mi uda się jakoś zdjąć osłonę tunelu od strony nóg kierowcy i jakoś się dostanę do swojego siłownika. A i jeszcze jedna mina, u mnie na belce pod deską lata śrubka i dziwnie stuka więc jak jej nie zlokalizuje po wyjęciu schowka to i tak deske trzeba będzie ściągać

kawuLFC
23-11-2012, 11:10
Witam

A ja mam Panowie do Was pytanie czy jest możliwość zablokowania tej klapki w pozycji otwartej ?, mi zaproponowano wymianę w ASO w Krośnie w cenie 150zł siłownik recyrkulacji + 350zł robocizna , czyli stosunkowo niedrogo (do cen jakie znalazłem na forach), ale i tak wolał bym troszkę odwlec tą naprawę.

byrrt
23-11-2012, 11:55
Pogadaj z seth bo on zdaje się tą klapką (albo inną) zajmował na dniach..

seth
23-11-2012, 16:08
KawuLFC w stopce u mnie masz link do bloga a jak nie to proszę Fiat Bravo II 1.9 MultiJet 120 KM: Automatyczna klimatyzacja - ciemna strona posiadania tego udogodnienia. (http://kierowcaosobowkiwpolsce.blogspot.com/2012/11/automatyczna-klimatyzacja-ciemna.html) poczytaj a może coś się przyda. roboty niby nie dużo i w klimie manualnej pewnie można to inaczej zalatwić ale w automacie tylko tyle zdołałem zdziałać a dwa dni dłubałem na mrozie.

seth
23-11-2012, 17:20
niestety na blogu nie ma zdjęcia a z kompa ktoś mi usunął. postaram sie zrobić zdjęcie i wstawię je. cały silniczek jest z lewej strony i widać do gdyż posiada białe koło zębate i nie pociąga żadnej dźwigienki. Ja wsadziłem między to koło a plastik kawałek styropiany z opakowania po TV gdyż mniej się kruszy od takiego styropianu budowlanego.

kawuLFC
23-11-2012, 20:03
Dzięki za szybką odpowiedź, ale nazwą którą użyłem powtarzając za mechanikiem chyba wprowadziłem Cię w błąd. Rozumie że Ty miałeś problem z kierunkami nawiewu natomiast ja mam z klapką otwierającą lub zamykającą powietrze z zewnątrz. Z tego co wyczytałem wyżej i na innym forum klapka ta znajduje się w podszybiu i tą właśnie klapkę chciałbym otworzyć na razie na stałe.

seth
23-11-2012, 22:04
hmm wiesz co ja schematu poszukam może coś znajdę. wydaje mi się że będzie do niej dostęp od lewej. jutro zajrzę jeszcze ale sporo rozbierania cię czeka :D
A powiedz mi jeszcze, tobie się na obiegu zamkniętym zacięła??

byrrt
23-11-2012, 23:49
A powiedz mi jeszcze, tobie się na obiegu zamkniętym zacięła??

No skoro chce przestawić na obieg otwarty no to raczej tak :P

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

seth
24-11-2012, 07:26
raczej ale czy na pewno? Dopytuje bo rozbierania jest duuuużo i lepiej wszystkiego byc na 1000% pewnym.

kawuLFC
24-11-2012, 12:35
Dokładnie, zacięła mi się w pozycji zamkniętej i niestety poniżej 4 stopni lub na wyłączonej klimatyzacji mam idealne warunki w samochodzie do nakręcenia sceny z "Titanica" tą z odbitą ręką na szybie :)

seth
24-11-2012, 17:05
Na blogu masz jak rozebrać cały tunel i schowek. Najwięcej zabawy jest ze schowkiem trzeba go po prostu na siłę szarpać.