Zobacz pełną wersję : Lewy tył hamuje 2x słabiej
Rashowsky
17-10-2012, 11:15
Witam
Przy pierwszej wizycie u mechanika zostały wyczyszczone cylinderki, co nic nie dało. Przy drugiej wymienił przewód hamulcowy co także nie dało żadnego rezultatu. Później zamienił na pompie lewy tył z prawy tyłem miejscami i okazało się, że prawy hamuje gorzej zamiast lewego. Powiedział, że to na 100% pompa. Wymienił ją i nadal to samo. Wydaje mi się, że nie dawał żadnej używanej bo wyglądała na nówke (przynajmniej wizualnie). Mówi, że może po prostu dostał uszkodzona z hurtowni ale chyba mała jest szansa, że znów akurat jedno wyjście do tyłu będzie zepsute.
Jakieś pomysły? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam :)
A może korektor siły hamowania na belce?
Rashowsky
17-10-2012, 12:39
A może korektor siły hamowania na belce?
A korektor jest jeden na 2 tylne koła?
Jak zamieniam miejscami 2 wyjścia tylne na pompie to raz nie mam lewego, raz prawego hamulca. Korektor ma takie powiązanie z pompą, że w zależności od tego jak zamienie przewody na pompie, będzie lewy lub prawy słabszy?
Korektor ma takie powiązanie z pompą, że w zależności od tego jak zamienie przewody na pompie, będzie lewy lub prawy słabszy?
W sumie to faktycznie dziwne bo kolektor jest 2 kanałowy owszem ale skoro zamiana na pompie dawała efekt zamiany na kołach to faktycznie na pompę by to wyglądało. Wspomniałem o kolektorze bo to lubi padać po latach po prostu..
Rashowsky
17-10-2012, 23:41
W sumie to faktycznie dziwne bo kolektor jest 2 kanałowy owszem ale skoro zamiana na pompie dawała efekt zamiany na kołach to faktycznie na pompę by to wyglądało. Wspomniałem o kolektorze bo to lubi padać po latach po prostu..
czyli jeśli przy zmianie przewodów na pompie, zmienia się także koło które słabiej hamuje to korektor można wykluczyć na 100%? Logicznie też bym go wykluczył, ale czasem są jakieś powiązania o których by się nikomu nie śniło :)
czyli jeśli przy zmianie przewodów na pompie, zmienia się także koło które słabiej hamuje to korektor można wykluczyć na 100%?
Wg mnie logicznie tak wychodzi.. Ale z tą pompą też jakoś dziwnie :/
marcin.b2508
18-10-2012, 19:48
a czasami któraś rurka nie jest gdzieś załamana, zagnieciona lub przytkana przez co ma mały przelot płynu.
Jeszcze jedna sprawa... my tu mówimy o pompie ABS czy o serwie normalnie?
Rashowsky
18-10-2012, 22:27
Jeszcze jedna sprawa... my tu mówimy o pompie ABS czy o serwie normalnie?
Normalnej, bez abs.
W tym Punto jest na tyle jeden korektor siły hamowania czy dwa?
I jeszcze jak wygląda hamowanie przodu? Bo system jest na krzyż i jeżeli tylne lewe łapie szybciej i to przednie prawe powinno (jeżeli to coś z pompą).
Rashowsky
19-10-2012, 15:25
I jeszcze jak wygląda hamowanie przodu? Bo system jest na krzyż i jeżeli tylne lewe łapie szybciej i to przednie prawe powinno (jeżeli to coś z pompą).
Przód jest idealny. Tył natomiast 1,2 i 0,5. Nie zmieniło się nic, a nic po wyczyszczeniu cylinderków, zmianie przewodu, wymianie pompy. Jedynie przed wymianą pompy, po zamianie tylnich przewodów wychodzących z pompy miejscami, uległo zmianie tylne koło (w sensie, teraz hamuje prawe słabiej).
Nie mam pojęcia ile jest korektorów.
Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Korektor siły hamowania (http://fiatpunto.com.pl/topic22013.html)
Ładnie opisane i widać po tym że tam kolektor jest jakby z jednym wejściem i dwoma wyjściami??
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
On tylko tak głupio wygląda, ma jedno wejście i jedno wyjście (są strzałki na korpusie, reszta gwintowanych otworów to mocowania).
A żeby było śmieszniej, to rzeczywiście są korektory "regulowane" (z dźwignią) i "tłumiki". Co siedzi w danym aucie nie zgadnę nawet mając VIN, ale każdy mechanik wie że w Kropku korektory (a właściwie tłumiki) często wysiadają, i pierwsze co sprawdza się w przypadku problemów z hamowaniem stan korektorów ... a potem przeważnie wymiana, korodują i zacinają się.
Tłumiki? :P Co za oryginalny pomysł ;)
Rashowsky
24-10-2012, 17:26
W seicento oraz punto 1, korektory były z tyłu samochodu. Tu okazało się, że są zaraz przy pompie. W razie awarii da rade je usunąć i bez żadnych komplikacji wszystko poskładać?
marcin.b2508
24-10-2012, 21:35
W razie awarii da rade je usunąć i bez żadnych komplikacji wszystko poskładać?
Dla chcącego nic trudnego. jednak bym nie radził ich usuwać ponieważ tył może ci zbyt mocno hamować, a jak wiadomo to może być niebezpieczne szczególnie na śliskiej nawierzchni.
Rashowsky
24-10-2012, 21:42
Dla chcącego nic trudnego. jednak bym nie radził ich usuwać ponieważ tył może ci zbyt mocno hamować, a jak wiadomo to może być niebezpieczne szczególnie na śliskiej nawierzchni.
W seicentu i punto 1 podobno regulowały siłę hamowania przy obciążeniu dużym w samochodzie (więcej pasażerów, bagaż) a tu są odrazu przy pompie i jak sie okazało odpowiadaja za to ze tył hamuje pozniej niz przod. Trzeba było jednak wymienić oba. Teraz jest igła :) Dzięki za pomocne odpowiedzi.
W punto masz korektor wkręcony w pompę hamulcową, występują 2 korektory na tylną oś (lewy i prawy) i w nie są wkręcone przewody hamulcowe które idę na tył. Zazwyczaj uszkodzony jest ten korektor, który daje większą siłę hamowania danego koła. Poniżej przedstawiam zdjęcia tego ustrojstwa.
56145615
A rozpieraki na szczękach są prawidłowo rozsunięte tak by bęben wchodził z pasowaniem?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.