Zobacz pełną wersję : Niska temperatura silnika
Witam
Mam taki mały problem. Gdy jeżdżę po mieście wskazówka temperatury prawie dochodzi do połowy skali ale gdy wyjadę poza miasto i przycisnę trochę to temperatura podnosi się na dwie trzy kreski. I nie wiem czy to jest spowodowane temperaturą na zewnątrz.
Sprawdzić stan płynu chłodniczego, ew. odpowietrzyć, być może masz zablokowany termostat. Sprawę trzeba wyjaśnić bo szkoda motoru..
herwolf260789
17-10-2012, 16:50
temp powinna byc stala nie wazne czy cieplo czy zimno. Ja np mialem termostat walniety nie domykal sie. Sprawdz to co ci kolega byrrt mowi :)
markshall
17-10-2012, 17:16
Póki temp. na dworze są względne to na mieście jeszcze jako tako dogrzewa silnik. Jak przyjdą mrozy to nawet w mieście nie dojdzie do połowy. Na 90% termostat się nie domyka.
marcin.b2508
17-10-2012, 22:06
mój się nie domykał to teraz jesienią jak na dworze jest troszkę chłodniej to po przejechaniu 15 km ledwo do pierwszej kropki dobijało, a po wymianie już po około 5 km mam połowę skali. pisze oczywiście o jeżdzie poza miastem.
markshall
17-10-2012, 23:16
a po wymianie już po około 5 km mam połowę skali. pisze oczywiście o jeżdzie poza miastem.
I tak powinien działać silnik ze sprawnym termostatem. Pół biedy jak się niedomyka, da się z tym jeździć, zdarza się, że się nie otwiera i można silnik przegrzać;/
Wymień termostat -koszt to 150 -220zł z obudową.
Ja wymieniłem termostat jakieś dwa tygodnie temu i czy jadę w mieście, czy w trasie wskazówka jest 1,5-2 kreski poniżej skali. To normalne?
Marcin91
30-10-2012, 23:42
1,5-2 kreski poniżej połowy? Tak nie powinno być raczej, bo to co opisujesz wygląda jakby termostat był otwarty.
Powinien być w połowie skali czyli ok 90'C. Do momentu osiągnięcia takiej temp przez silnik chłodnica powinna być lodowata ;)
No dobra, ale jak wymieniałem wcześniejszy termostat, też tak miałem... i teraz znowu? Albo mam pecha żeby trafić dwa razy z rzędu wadliwy termostat (Vernet, wcześniej i teraz). Odpowietrzone jest na 100%. Może czujniki są padnięte?
Może czujniki są padnięte?
Albo podepnij się do kompa albo sprawdź miernikiem wartości termistorów na termostacie (obydwu) i wg. tabelki oszacuj temp.
aaa... i jeszcze jedno, jak np. stoję w korku, lub dojadę na miejsce i parkuję, to temperatura na wskaźniku, w chwilkę śmiga do połowy.
jak np. stoję w korku, lub dojadę na miejsce i parkuję, to temperatura na wskaźniku, w chwilkę śmiga do połowy.
A to by raczej jednak wskazywało na termostat..
A to by raczej jednak wskazywało na termostat..
Nooosz! @#$%^& nowy? Szlag mnie chyba trafi...
Możesz go zwrócić i sprawdzić jeszcze w wodzie gorącej jak się zachowuje-domowym sposobem
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
No skoro temperatura dobija na postoju a po ruszeniu opada to ewidentnie na 100% termostat.. Znaczy się że chłodnica odbiera ciepło i przy obiegu powietrza zabiera ciepełko silnikowi..
To jest logiczne i ja też tak uważam, ale przed oddaniem i tak będzie miał go wykręcone więc będzie mógł sprawdzić w wodzie
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Jeszcze sprawdzę, czy chłodnica nagrzewa się, przed nagrzaniem do tych 1-2 kresek przed połową skali.
dodam jeszcze, ze nie mam łapacza powietrza i obudowy chłodnicy, może to tez ma jakiś wpływ na takie cuda-wianki.
Nie powinno mieć to wpływu bardziej na przegrzewanie związane zza mała ilością powietrza zimnego.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
No to mnie pocieszyliście :| Dzięki chłopaki ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.