PDA

Zobacz pełną wersję : Brava zaczęła "kangurzyc"



egon
11-10-2012, 16:47
Siema.
Mam problem z Bravą, nie mam już za bardzo pomysłów ;)
Mianowicie, Fiacik zaczął parę dni temu strasznie kangurzyc (przerywać) miedzy 1500-3000 obr.
Z tego co znam już Brave, to od razu postawiłem na zapłon, bo na LPG nawet potrafił sobie strzelić, a na Pb tez przerywał ;) No to posprawdzałem wszystko i okazało się, ze jeden kabel ma pęknięty plastik ten co na świece wchodzi, no to do motoryzacyjnego i nowe kable i świece od razu tez, no i niby lepiej, ale kangurzy dalej, zwłaszcza na ciepłym.
Podjechałem do gazownika, żeby podłączyć go do kompa, bo może z LPG coś nie tak, no i okazało się, ze sonda lambda jest padnięta, wskazania 0V i ani drgnie. No to mało myślący do motoryzacyjnego po sonde, kupiłem Magneti Marelli i wszystko ucichło.
Niestety do czasu :( dzisiaj zauważyłem, ze jak się rozgrzeje, niestety znowu "kangurzy" oczywiście już nie tak, da się jeździć, ale strasznie mnie to irytuje, zwłaszcza jak chce się trochę szybciej przyspieszyć z dolnej partii obrotów, dodam, ze teraz na Pb wydaje się jeździć OK, ale może to tylko złudzenie.
Jeśli to coś pomorze w diagnozie, to dodam, ze wskaźnik temp. na desce zaczął lekko skakać.

Pomóżcie, bo już sił nie mam.

byrrt
11-10-2012, 18:08
A instalacja była jakoś strojona po wymianie lambdy? Fajnie by się do instalacji podłączyć i sprawdzić jej prace.. Dolot cały?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

egon
11-10-2012, 19:27
Tak po wymianie lambdy byłem u gazownika i ustawił wszystko ;)

marcin.b2508
11-10-2012, 20:05
wskaźnik temp. na desce zaczął lekko skakać.
sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony lub czy nie ma mało płynu. ewentualnie jeszcze czy węże nie zaczęły puchnąć.

boch
14-10-2012, 22:31
jak kangurzy na ciepłym to proponuje opczaic cewkę.

byrrt
14-10-2012, 23:19
Fakt, że mogą wypadać zapłony przez cewkę.. Jak tam egon - co z autem?

egon
16-10-2012, 15:10
No wszystko oblukane, niby wszystko jest OK ;) więc tak jak piszecie, pewnie będzie to cewka, ale narazie nie mam możliwości sprawdzenia jej, bo nie mogę nigdzie dostac drugiej :(

egon
19-10-2012, 18:41
Problem rozwązany.
Cewka wymieniona na nową MM i wszystko smiga.

byrrt
19-10-2012, 20:08
Problem rozwązany.
Cewka wymieniona na nową MM i wszystko smiga.

No i super.. Fajnie że prosta naprawa ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

egon
20-10-2012, 16:44
No troche $ poszło, ale yteraz powinna posmigac ;)

ka_czor
21-10-2012, 18:30
potraktuj to jako przygotowanie przed zimą :)
Mi kangurzy na zimnym ale wystarczy minutę postać z odpalonym silnikiem i gra gitara :]

boch
21-10-2012, 19:11
mam to samo. niestety, kangury na zimnym to temat rzeka i niekoniecznie sprawcą jest cewka. u mnie to dziwne zjawisko raz jest, raz nie ma. już prawie myślałem że temat rozwiązałem (rozjechane mapy wtrysków), a tu masz. w sobotę przegląd instalacji i czasy ok.
powiedz mi, czy jak odpalisz samochód z rana i depniesz w gaz, to sie na słuch i obrotomierz silnik przydławi? słyszałem, że może to być lewe powietrze w kolektorze. te 4 kwadratowe uszczelki na łączeniu kolektora po jakimś czasie parcieją i dopóki nie spuchną od temperatury, to silnik może kuleć. za tydzień (oby) wymieniam wreszcie kolektor ssący wraz ze wszystkimi uszczelkami i mam nadzieję kangury pożegnać. dam znać jak to się skończyło.
jest jeszcze kilka tropów - przytkane wtryskiwacze, niesprawny układ paliwowy i przeklamania z czujnika temperatury. u siebie zauwazylem, ze najbardziej kangurzy po dluzszej, kilkudniowej przerwie...

ka_czor
22-10-2012, 22:35
potwierdzam. Jak przycisne z rana na gaz na jałowym biegu to czuć że się lekko pluje :> ogólnie problem powstaje wraz ze spadkiem temperatury. Latem czy zimny czy ciepły silnik, odpalałem i jechałem.