PDA

Zobacz pełną wersję : Ilość kabli w wejściu diagnostycznym



leo15
10-10-2012, 14:15
Witam, mam problem zamówiłem na allegro kabel diagnostyczny "KB3A KABEL DIAGNOSTYCZNY INTERFEJS ELM 327 OBD2" z opisu wyglądało że będzie pasować po wtajemniczeniu się potrzebowałem przejściówki
5329
(adaptera obd na obd2), znalazłem schemat:
5330

próbowałem podłączyć kablami ale program nie widział więc postanowiłem sprawdzić czy przy silniku wchodzą też 3 kablem i tu zonk przy samochodzie są tylko dwa kable a nie trzy tak jak na schemacie (wejście środkowe i prawe) jak podłączyć to na kable? może macie jakiś schemat jak idą kable, czy po zamówieniu adaptera na allegro będzie widzieć moje auto?

byrrt
10-10-2012, 14:21
ECU w fiatach z reg. komunikuje się jedną linią - nie pamiętam czy K czy L.. Nie sprawdzałem też przejść i nie zastanawiałem się zbytnio kupując przejściówkę na 3 pin.. Ale mogę Ci wieczorem dokładnie wszystko pomierzyć i napisać jak b. chcesz..

leo15
10-10-2012, 14:38
Wiesz wolał bym zaoszczędzić te 30 zł z przejściówki a kable mam po lutowane wystarczy tylko podłączyć tylko jak to podpiąć? jak byś mógł mi napisać gdzie podłączyć masę i kabel K lub L będę wdzięczny.

byrrt
10-10-2012, 14:45
Wiesz wolał bym zaoszczędzić te 30 zł z przejściówki
Przejściówka kosztuje 15 czy tam 20zł, takie druciarstwo na długą metę naprawdę ani nie jest bezpieczne ani oszczędność żadna..
Widzę że schemat masz ze strony viaken'a - podejrzewam, że jest tam wszystko dobrze..

leo15
10-10-2012, 14:49
druciarstwo zamienię na adapter ale za jakieś dwa tygodnie a potrzebuje na sobotę podłączyć maryśkę i skasować błędy bo będe wymieniał przepływomierz powietrza, a do soboty przejściówka nie przyjdzie na pewno.

TakiTam
10-10-2012, 15:51
U mnie działało to tylko w ten sposób, spróbuj to tak spiąć,a może i u ciebie zatrybi?




A powinno wyglądać to tak:

http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=4204&d=1340651700&thumb=1 (http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=4204&d=1340825175)

-zmostkować piny 4 i 5
-napięcie zapodać bezpośrednio na pin 16(+12V) i pin 4(-)
-wypiąć/odłączyć pin 15
-reszta bez zmian :lol:
enjoy

marcin.b2508
10-10-2012, 18:50
Dokładnie tak jak pisze kolega TakiTam pod 4 dajesz masę pod 16 (+) a 7 łączysz z K w kostce auta. Wszystkie systemy podłączasz w ten sam sposób.

leo15
11-10-2012, 06:12
GND, 4 i - z akumulatora wszystko razem połączyć?

marcin.b2508
11-10-2012, 19:15
GND to jest też (-). czyli pin 4,5 łączysz albo z GND albo z (-) akumulatora