PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato II problem z temperatuta na liczniku



koldi56
08-10-2012, 08:26
Ducato II 2.3 jtd, po przekreceniu kluczyka temperatuta wskakuje od razu na 90stopni i caly czas tam jest czy auto jest zimne czy rozgrzane, moje pytanie to gdzie jest czujnik odpowiedzialny za temperature na liczniku (napewno nie ten przy rozrzadzie na glowicy) czy moze to nie problem samego czujnika tylko cos innego, podrawiam

lukq
08-10-2012, 14:21
Wkręcony w termostat,sprawdź jego parametry miernikiem

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Egalerst
13-02-2013, 20:28
Mam też problem z temperaturą, więc staram się eLearn do bekommen.Es Przepraszam, że nadużywała ten wątek

kubryk1
28-11-2013, 22:02
Witaj Koldi56!
Mam ten sam problem i ciekaw jestem jak w koncu sobie poradziłes? Czy była to wina czujnika czy samego wskaźnika? Pisze dopiero teraz bo od niedawna jestem członkiem FKP. Mój Dukacik jest z 2003 roku i używam go od kwietnia w zabudowie kamperowej.
Pozdrawiam.
PS. Ew. daj odpowiedź na maila: kubryk1@op.pl

Kapciaty
29-11-2013, 22:18
Najlepiej odpiąć kostkę od czujnika i podłączyć miernik i sprawdzić rezystancję. Potem rozgrzać silnik i sprawdzić ponownie na ciepłym. Zależnie od tego jak jest czujnik skonstruowany opór powinien się znacząco zmniejszyć lub zwiększyć. Chodzi o sprawdzenie czy czujnik w ogóle pracuje, czy stoi w miejscu. Jeśli wskazania będą takie same na zimnym i gorącym silniku, to można śmiało ten czujnik wymieniać.

Kapciaty
10-12-2013, 15:41
Może mi ktoś podać jaka powinna być prawidłowa rezystancja czujnika temp wody przy 90 st. C?

Miałem uszkodzony termostat (w pozycji otwartej). Wymieniłem go na nowy oryginalny z ASO. Teraz termostat działa, ale wg wskazań licznika - otwiera duży obieg przy jakiś 75-80 st. C. I teraz właściwie nie wiem czy ten termostat jest wadliwy, czy może liczydło jest tak wyskalowane.

A może jest ktoś z okolic Tomaszowa, kto dysponuje pirometrem? :)

kubryk1
09-02-2014, 21:05
Dziwna sprawa... Opisywałem kłopoty z moim czujnikiem temperatury i co sie okazało... Otóż, gdy uruchomiłem silnik tak przy około - 10 stopniach wskaxnik pokazał "0" i w miare nagrzewania sie piął sie pieknie w górę! Ciekawe czy to mróz go naprawił?