Zobacz pełną wersję : check engine oil level - sprawdź poziom oleju silnikowgo
Wczoraj w trakcie jazdy mi sie zapaliła kontrolka w kształcie bagnetu olejowego z w.w koimunikatem. Zdziwilo mnie to bo przed jazda dzien wczesniej sprawdzilem poziom oleju i w normie. Zatrzymalem sie na stacji rzucilem okiem pod klape... lampka zgasla. Dzis w drodze do pracy to samo. Auto jest tuz przed wymiana oleju jezeli to istotne bo ma 14500 od ostatniej wymiany. To cos powaznego?
Tu chodzi o poziom,może jest minimalnie nad poziomem minimum,co na nierównościach może powodować kontrolę
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Patrzyłem na bagnecie i jest tak w polowie tego wymaganego poziomu. Na razie nie swieci. z tego co doczytalem na forum oplowskim to póki nie świeci kontrolka silnika albo ciśnienia to nie ma co sobie dupy zawracac. Kolejna migotka :)
Ew. może siada czujnik ilości oleju.. Jest zdaje się taki..
Generalnie mam ten sam objaw. Po przejechaniu przez ok. 10-15min. zaświeca mi się kontrolka (pomimo poprawnego stanu oleju).
W warsztacie powiedziano mi, że to świruje czujnik poziomu oleju. Jednak na pytanie ile kosztuje wymiana miało być parę stówek, choć po weryfikacji w dokumentacji cena dramatycznie wzrosła,aż tak że Panowie odradzili mi wykonanie jedynie tej wymiany - podobno w moim modelu należy wymontować sporą część silnika, aby dostać się do tego czujnika. Cenę znacząco podbił demontaż całej gamy elementów.
W efekcie zrezygnowałem na ten moment z wymiany i czekam na jakąś poważniejszą naprawę, wtedy dołączę wymianę czujnika - a w praktyce sprawdzam co jakiś czas poziom oleju i upewniam się, aby nie okazało się że raz w życiu kontrolka pokaże ... prawdę :).
Jellou masz inny silnik więc dostęp do różnych podzespołów może być drastycznie inny niż w jednostce 1.9. w takich przypadkach najlepiej omijać ASO i udać się do jakiegoś zaufanego mechanika bo robocizna będzie o niebo niższa.
Seth :) wiem, że dostęp u mnie jest całkiem inne, w końcu gdzieś trzeba upakować 200 koni - poza tym z problemem udałem się do warsztatu a nie do ASO i to warsztatu, który specjalizuje się we włoskich markach (panowie wcześniej pracowali w ASO i potem założyli własny biznesik). Generalnie jak sobie oglądnąłem u nich w dokumentacji gdzie co jest to dałem sobie spokój (przynajmniej na razie). Niedługo przyjdzie mi do wymiany oleju to może się 'odczaruje' (choć raczej specjalnie na to nie liczę).
a widzisz myślałem że ten warsztat to ASO i dlatego tak drogo. niestety dostęp do niektórych części jest masakryczny
odkopię troche temat :)
od jakiegoś czasu zapala mi się wlasnie ta kontrolka (nie regularnie , raz na powiedzmy 10 wyjazdów), sprawdziłem poziom oleju na bagnecie, jest ok... teraz pytanie czy warto naprawiać ten czujnik? bo z tego co czytam to troche to kosztuje...jak tam jest dojscie? moze przy innej czynnosci warsztatowej mozna to przy okazji wymienic?
pozdr
icojeszcze
15-06-2023, 16:50
Dzień dobry,
Nie chciałem zakładać nowego tematu, ale i mnie dopadł komunikat "chceck engine oil level". Pojawia się na tyle nieregularnie, że nie mam pomysłu gdzie szukać. Bo nie wywalenie komunikatu nie jest uzależnione od stylu jazdy (jazda emerycka/pałowanie) czy też kategorią drogi jaką się poruszam. Błąd wyskakuje czasami po pół godziny jazdy w mieście, a czasami po godzinie jazdy na autostradzie (lub odwrotnie). Po przejrzeniu forum zgadzam się, że powinno się ten bagnet projektantowi wsadzić w... No sami wiecie gdzie.
Zwykle błąd znika po zgaszeniu auta. W międzyczasie wymieniałem olej i filtr. Zalano podręcznikowo do połowy bagnetu. W filtrze nie było nic niepokojącego. Po komunikatach zrobiłem dwie dolewki (ok. 0,2l). Błąd jak wyskakiwał tak wyskakuje. Teraz żeby było zabawniej po nocy na bagnecie poziom jest wyraźnie ponad stanem (zdjęcie 1). To drugie zdjęcie przedstawia prawie suchy bagnet, mierzone ok. 15 min po jeździe (bagnet w tym czasie wyjęty z prowadnicy. Macie jakieś pomysły Koledzy co to może być? Nie spływa olej z góry silnika? To raczej niezbyt możliwe?43040
43041
Dzień dobry,
Nie chciałem zakładać nowego tematu, ale i mnie dopadł komunikat "chceck engine oil level". Pojawia się na tyle nieregularnie, że nie mam pomysłu gdzie szukać. Bo nie wywalenie komunikatu nie jest uzależnione od stylu jazdy (jazda emerycka/pałowanie) czy też kategorią drogi jaką się poruszam. Błąd wyskakuje czasami po pół godziny jazdy w mieście, a czasami po godzinie jazdy na autostradzie (lub odwrotnie). Po przejrzeniu forum zgadzam się, że powinno się ten bagnet projektantowi wsadzić w... No sami wiecie gdzie.
Zwykle błąd znika po zgaszeniu auta. W międzyczasie wymieniałem olej i filtr. Zalano podręcznikowo do połowy bagnetu. W filtrze nie było nic niepokojącego. Po komunikatach zrobiłem dwie dolewki (ok. 0,2l). Błąd jak wyskakiwał tak wyskakuje. Teraz żeby było zabawniej po nocy na bagnecie poziom jest wyraźnie ponad stanem (zdjęcie 1). To drugie zdjęcie przedstawia prawie suchy bagnet, mierzone ok. 15 min po jeździe (bagnet w tym czasie wyjęty z prowadnicy. Macie jakieś pomysły Koledzy co to może być? Nie spływa olej z góry silnika? To raczej niezbyt możliwe?43040
43041
Możesz wymienić czujnik aby się upewnić że problem jest w silniku. Jaki olej lejesz? Czy przy wymianie oleju zastosowałeś płukankę?
Może masz zawalone kanały spływowe z górnej pokrywy/głowicy jakimś syfem. Ja proponuję wlać dwie płukanki i wymienić jeszcze raz olej na w pełni syntetyczny bo to jest co najmniej niepokojące a i tak tańsze niż rozbieranie silnika...
icojeszcze
16-06-2023, 10:22
Od zakupu czyli od 40kkm (teraz auto ma 250kkm) trzy razy zalewałem motulem xclean efe (c2/c3) 5w30. Żadnych płukanek nie stosowałem. Dodatków do oleju też nie.
Od zakupu czyli od 40kkm (teraz auto ma 250kkm) trzy razy zalewałem motulem xclean efe (c2/c3) 5w30. Żadnych płukanek nie stosowałem. Dodatków do oleju też nie.
Hmm czyli olej jest OK o ile nie była to podróbka ( Motul jest podrabiany)
To zacznij od czujnika...
icojeszcze
17-06-2023, 10:40
Do tej pory kupowałem na znanym portalu aukcyjnym od firm z ponad 10-letnim stażem oraz fizycznym punktem sprzedaży. Mam nadzieję, że to nie ten przypadek.\
Odnośnie samego czujnika to jakieś rady? Używki to pewnie sobie odpuścić, ale warto dopłacić do oryginału czy może być w zamienniku?
Do tej pory kupowałem na znanym portalu aukcyjnym od firm z ponad 10-letnim stażem oraz fizycznym punktem sprzedaży. Mam nadzieję, że to nie ten przypadek.\
Odnośnie samego czujnika to jakieś rady? Używki to pewnie sobie odpuścić, ale warto dopłacić do oryginału czy może być w zamienniku?
Ja zalewam swoją cromke Selenią i nie mam problemów a obecnie jestem w Kalamacie na poloponezie w Grecji, Cromka spisuje się OK:lol:
szary1977
18-06-2023, 11:12
icojeszcze jeżeli po dłuższym postoju stan oleju jest ok a jeżeli po 15 min od wyłączenia silnika stan jest minimalny jak na 2 zdjęciu to znaczy że olej nie spływa tak jak powinien, czyli masz coś z kanałami olejowymi.
icojeszcze
18-06-2023, 19:26
No też nad tym myślałem. Ale dlaczego nie wyskakuje lampa alladyna o zbyt niskim ciśnieniu oleju?
Jeszcze mam prośbę, może ktoś pamięta albo może sprawdzić czy w mes/fes wyświetla się poziom % oleju? Bo u mnie nie pokazuje tego parametru.
43049
U mnie też nie pokazuje.
Ogólnie gdy ja miałem taki komunikat, to po prostu dolałem 200ml i zapomniałem o temacie, a wy tu widzę elaboraty piszecie.
Przypomnę jedynie nieśmiało, że ten nasz bagnet to się nadaje do wszystkiego, tylko nie do pomiaru oleju w silniku, tak więc jeżeli na jego podstawie piszecie te elaboraty to powodzenia życzę.
Nie lepiej żyć spokojnie po dolaniu z 200 ml?
Ostatnie takie komunikaty pojawiały mi się, jak już turbo lekka łykało olej, tak tylko inną drogę wskazuję.
szary1977
19-06-2023, 06:13
Nie oświeca się lampka ciśnienia oleju bo ciśnienie masz dobre tylko masz niski stan oleju i wyskakuje komunikat, tak został zaprogramowany sterownik że ma wyświetlać komunikat jak poziom oleju spadnie poniżej jakiegoś poziomu ale pompa nie idzie na sucho.
Wymień czujnik, nie wiem jakie są różnice pomiędzy nowym a używanym w cenie... Nie musiałem go wymieniać i nie słyszałem aby ktoś go wymieniał.
Z dwa razy wskazał mi niski stan oleju zaraz po wymianie oleju jak za mało go wlałem więc wiem, że działa. To że nie zapala się wskaźnik niskiego ciśnienia oleju może oznaczać tylko tyle, że olej ciągle jest podawany przez pompę ale już czy ciśnienie w magistrali olejowej jest właściwe tego nie pokaże.
szary1977
20-06-2023, 11:12
To że nie zapala się wskaźnik niskiego ciśnienia oleju może oznaczać tylko tyle, że olej ciągle jest podawany przez pompę ale już czy ciśnienie w magistrali olejowej jest właściwe tego nie pokaże.
Jeżeli lampka Alladyna nie oświeca się to znaczy że jest ciśnienie oleju bo właśnie ta kontrolka jest od ciśnienia oleju.
Jeżeli lampka Alladyna nie oświeca się to znaczy że jest ciśnienie oleju bo właśnie ta kontrolka jest od ciśnienia oleju.
I tak i nie...
To znaczy owszem jest ale ile? 0,5 Bara czy 6 Bary? Przy jakim ciśnieniu zapali się lampka? Jaka jest zwłoka od spadku ciśnienia do zapalenia się lampki? Przy jakim ciśnieniu oleju następuje zerwanie filmu olejowego na panewkach?
Tego jeżeli nie masz manometru nie wiesz więc na samej lampce bym nie polegał.
Wiele lat temu miałem Fiata UNO DS z silnikiem 1,3 Diesla i tam był w zegarach wbudowany manometr ciśnienia oleju. Ładnie pokazywał jak przy zimnym oleju ciśnienie rosło i jak przy gorącym spadało i jakie było ciśnienie na biegu jałowym.
szary1977
20-06-2023, 18:40
Ale smarowanie jest bo jak by go nie było to szybko zajedziesz silnik szczególnie te obecne a on ma problem z poziomem oleju a nie z ciśnieniem. A ciśnienie oleju nie jest zależne od jego poziomu, na bagnecie możesz mieć minimum a smok olejowy i tak jest jeszcze zanurzony w oleju. Jak masz olej to ciśnienie jest zależne od kondycji pompy olejowej. A to co ty pisałeś o ciśnieniu oleju to te zegary też były sterowane elektronicznie a nie ciśnieniem oleju jak zegar hydrauliczny. Jak zawiesił się czujnik oporowy ciśnienia oleju to pokazywał zegar idealnie ciśnienie a tak naprawdę go nie było.
Ale smarowanie jest bo jak by go nie było to szybko zajedziesz silnik szczególnie te obecne a on ma problem z poziomem oleju a nie z ciśnieniem. A ciśnienie oleju nie jest zależne od jego poziomu, na bagnecie możesz mieć minimum a smok olejowy i tak jest jeszcze zanurzony w oleju. Jak masz olej to ciśnienie jest zależne od kondycji pompy olejowej. A to co ty pisałeś o ciśnieniu oleju to te zegary też były sterowane elektronicznie a nie ciśnieniem oleju jak zegar hydrauliczny. Jak zawiesił się czujnik oporowy ciśnienia oleju to pokazywał zegar idealnie ciśnienie a tak naprawdę go nie było.
Nie :!:
W Fiacie z silnikiem MJTD nie masz suchej miski olejowej więc niski poziom oleju powoduje, że smok na zakrętach/przechyłach/hamowaniu/przyspieszaniu nie zaciąga oleju. Może to trwać krócej niż sekundę może kilka sekund. Rozgrzany olej jest prawie tak płynny jak woda. W takim układzie silnik nie zaciera się od razu a zużywa w przyspieszonym tempie :!: Dlatego w motosporcie nie używa się mokrych misek olejowych bo nikt nie jest w stanie zapewnić ciągłego dopływu oleju do magistrali/smoka pompy :!: Manometr pozwala określić że faktycznie ciśnienie spada lub coś się dzieje niepokojącego z nim. Jeżeli czujnik niskiego poziomu jest sprawny i zapala się kontrolka od niego to znaczy że na przechyłach lub zakrętach poziom oleju spada poniżej wartości minimum, którą podaje producent i do takiego zjawiska już może dojść. Jeżeli odkręciła się jakaś zaślepka/śruba w głowicy (co się zdarza) od magistrali olejowej to ciśnienie będzie na tyle wysokie że wskaźnik ciśnienia smarowania jeszcze będzie wskazywać że jest smarowanie a olej będzie już lał się jak z węża gdzieś w głowicy i nie nadąża spływać w dół do miski.
szary1977
21-06-2023, 22:53
Tylko wszystko co piszemy w ostatnich postach jest nie na temat on ma problem z nie ściekającym olejem do miski a nie z poziomem oleju.
Tylko wszystko co piszemy w ostatnich postach jest nie na temat on ma problem z nie ściekającym olejem do miski a nie z poziomem oleju.
Konsekwencją jednego może być 2-gie...
Teraz powinien wymienić czujnik aby się upewnić że to nie jego wina. Te czujniki w różnych markach padają i w przypadku gdy auto jest pozbawione bagnetu bo producent zaoszczędził kilka zł prowadzą w konsekwencji do uszkodzenia silnika i to nie jest tylko moje zdanie.: https://youtu.be/jB0gkdNjsws?t=1586
szary1977
22-06-2023, 14:40
Ale on przecież ma problem z poziomem oleju wyraźnie jest to udokumentowane zdjęciami że po notce ma ponad stan oleju a jak samochód odpali i przejedzie jakąś trasę to po zgaszeniu auta i postoju ok. 15 min stan oleju jest poniżej minimum na bagnecie, więc to na 100% nie jest wina czujnika.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.