PDA

Zobacz pełną wersję : [bravo GT 1.9 JTD] Diamond bitch by J@cek



jacjacek
01-10-2012, 17:00
Witam
Już dość długo jestem użytkownikiem forum.. z niego dowiadywałem się jakie auto kupić itp. Teraz najwyższa pora go zaprezentować :food:
Temat będe na bieżąco aktualizował.. :lol:

FIAT BRAVO GT 1,9 JTD CF2 rok 2000, 1wsza rejestracja w 2001r, Przebieg 233 000. Władany przeze mnie od lutego 2012r.

Tutaj poglądowe zdjęcia bravury
52235224 5230 52315232

Po założeniu większych opasek na wężach od turbo, wymyciu intercoolera i usunięciu zbędnego jak dla mnei plastiku ukoronowałem wszystko delikatnym powiększeniem wolotu w zderzaku.. Zaowocowało to spadkiem temperaury w najgorętsze dni o jakieś 5-7* nie wiem czy gra warta świeczki ale ja się ciesze
5228 5229

Tutaj felgi które pochłonęły troche mojego czasu.. z pośpiechu i braku sprzętu nie są idealne.. winę ponosi też aluminium nie jest to najlepszy stop do polerowania (porównuje z równolegle przeprowadzanymi pracami przy felgach z audi). Dodatkowo wyrzuciłem sterczące wentyle i zamontowałem chowane i skręcane z allegro
Przed i PO zabiegu ;)
5227 5226 5234

Zamszowe klamki i uchwyty
5233

Bede musiał niebawem dokładnie przetrzeć fiata i zrobić ładniejsze zdjecia bo wszystko w realu ma dużo większy połysk, ale trudno jest mi sie zebrać


Poczynione modyfikacje
Wycięty katalizator
Zaślepiony EGR (blaszka z IN POST-u jest idealna)
Wolna odma
Wymiana opasek na dolocie na szerokie, mycie intercoolera i powiększenie wlotu
Malowanie bębnów z tyłu
Polerka felg i malowanie
Polerka całego samochodu
Oklejenie klamek wew. zamszem


Naprawy mechaniczne
Wymiana akumulatora na WESTA FAST
Wymiana chłodnicy na nową NISSEN
Wymiana skrzyni biegów
Wymiana poduszki pod silnikiem
Ogarnięcie wszystkiego do stanu serii ( kolanko gumowe do turbo, przepływomierz, 2gi bieg wentylatora itp.)

Płyny eksploatacyjne
olej w silniku 5w40 PETRONAS SYNTHIUM (wbrew wszystkiemu zmieniłem gorszy na lepszy i żadnych złych obajwów nie zauważyłem)

Plany
wskaźnik doładowania turbo
MBC
soft
nowe dywaniki pod nogi z tesco (gumowo-welurowe) :)
Wygłuszenie maski i boków w komorze silnika matami z aluminium z allegro
osłona pod silnik.. najprawdopodobniej będzie hand made
Folia carbon lub C-B sticker bomb na lotke i lusterka
lampy soczewkowe
radio (dylemat pomiędzy modzeniem fabryki 182H a szukaniem oryginału z CD a sprzętem uniwersalnym tj. ALPINE, PIONEER itp.)
felgi 15' żeby skompetować zimowy set-up
fotele przednie od AR lub narazie zagłówki z czarnej skóry
klamki zewnetrzne od AR
zderzak ze spryskiwaczami od Fiata Marea

Jeśli ktoś ma części potrzebne do realizacji moich planów proszę o kontakt :)

pawcio126
01-10-2012, 17:15
inę ponosi też aluminium nie jest to najlepszy stop do polerowania

To je amelinium, tego nie pomalujesz ;)

Widzę że zdjęcia z samego rana robione :D
Początkowo myślałem że maska ci zmatowiała ;P

prosto90idzie
07-10-2012, 20:09
bardzo ładnie się teraz prezentuje:D

jacjacek
08-10-2012, 00:25
Dziękuje.. staram się dbać, poprawiac, naprawiać w miare możliwości i umiejętności oraz ograniczającego mnie ostatnio budżetu. W razie zmian temat zacznie bardziej tętnić życiem

robsonITALY
23-10-2012, 13:43
wolna odma??? co to daje i jak to zrobicc ma ktos jakies informacje no i mozliwe jakies fotki gdzie to sie znajduje ?? szukam i znalesc niemoge

jacjacek
23-10-2012, 19:57
Cytat z forum audi80.pl Autorem postu jest użytkownik "Kostrz"
z odmy wydostają się spaliny i opary w skład których jest dwutlenek, woda, opary olejowe i itd wszystko o temperaturze jaka jest w głowicy, w silnikach z turbo turbina zasysa dość mocno te opary i spaliny i potem np w IC mamy olej, turbo od strony ssania mamy zaolejone i często zabrudzony co nie wpływa dobrze na wirnik i jej żywotność a z drugiej strony zasysane spaliny z odpowietrzania maja bardzo mało tlenu i wysoka temperaturę, gdy mniej tlenu lub duża ilość dwutlenku spada efektywność spalania natomiast temperatura z spalin podnosi temperaturę zasysanego powietrza przez filtr i w zmodzonych zetorkach ludzie montuja większe IC lub FMIC by ta temperaturę obniżyć bo wiadomo czym niższa temperatura na ssaniu tym lepsza efektywność spalania o odłączoną odmą oryginalny IC w naprawdę mocno zmodzonych zetorkach wystarcza.

Nie słyszałem by komuś za odłączona odmę zabrano dowód chyba że często jeżdzi do niemiec a z drugiej strony ciągniki, maszyny budowlane i auta sportowe maja wolna odmę przy odłączonej odmnie nie zmieniają się poza normę parametry spalin na analizatorze sprawdzone na kilku autach sa minusy wolnej odmy to na wolnych obrotach po ostrej jeździe lekki dymek i zapach

To tyle o odmie
Wolna odma to odpięta od kolektora ssącego więc silnik zamiast zasysać powtórnie zanieczyszczenia.. wypuszcza je na zewnątrz. Możesz odpiąć ją od części układu dolotowego i zaślepić dziurę po niej (z autopsji bezpieczny i dobry jest kawałek styropianu wciśnięty na silikon i obsmarowany jeszcze raz, ze śrubką zawsze istnieje ryzyko że ją wciagnie i wpadnie do turbiny, a tego chyba niktby nie chciał) drugą część czyli wąż wystającą z pokrywy zaworów wypuszczasz pod silnik (najlepiej przedłużc karbowanym plastikowym peszlem do przewodów elektrycznych , bo można też do tego celu uzyć wąż olejoodporny) Zakańczasz go Oil catch tankiem albo zostawiasz wolny. Oil catch jest o tyle bardziej cywilizowany że nikomu nie zostawisz na chodniku kropek oleju i uchroni silnik przed wciągnięciem zanieczyszczeń. Filozofia urządzenia przedstawiona na rysunku poniżej
5455
http://www.snailsonsteroids.co.za/newsletters/oil%20catch%20tank.gif
wyjście z catch tanka możesz wypuścić na zewnątrz lub podpiąc spowrotem do dolotu.. do którego nie będą trafiac już zanieczyszczenia..tylko ciepłe powietrze i reszta. W skrócie Oil catch tank to najzwyklejszy separator oleju stosowany w róznych urządzeniach.
5456
tutaj foto gdzie szukac odmy (zapożyczone ze strony http://autokacik.pl/showflat.php?Number=285046593 (http://autokacik.pl/showflat.php? ) Number=285046593)