Zobacz pełną wersję : Przełożenie pastylki immo i grota
Iluvatar
28-09-2012, 13:44
Witam. Mam zamiar zakupić nowy kluczyk scyzoryk, po czym przełożyć grot z mojego obecnego, oryginalnego kluczyka do nowego, tak by był on w pełni funkcjonalny, tzn. zarówno otwierał drzwi, jak i odpalał silnik. Znalazłem wiele informacji na temat kodowania transponderów, modyfikowania danych body computera, czy innych rzeczach, za które nie chciałbym się brać. Interesuje mnie po prostu, czy jeżeli przełożę pastylkę ze starego pilota do nowego, wraz z grotem, to kluczyk będzie sprawny? Nie będzie problemów w wymianie sygnału pomiędzy kluczykiem i silnikiem? Będzie on w pełni sprawny?
Będzie on w pełni sprawny?
Tak jak najbardziej, pozostanie Ci tylko ew. zaprogramowanie elektroniki pilota lub też przełożenie wszystkiego jeżeli robisz to ze względu na obudowę..
Iluvatar
28-09-2012, 14:38
Tak jak najbardziej, pozostanie Ci tylko ew. zaprogramowanie elektroniki pilota lub też przełożenie wszystkiego jeżeli robisz to ze względu na obudowę..
Jeżeli obecnie posiadam scyzoryk jedynie z grotem ( mam na myśli bez przycisków radiowego otwierania zamków ), to czy w jego wnętrzu i tak mam się spodziewać jakiejś elektroniki? Jeżeli tak to w jakim celu wykonuje się to programowanie?
Cały czas myślałem że Stilo było produkowane tylko z kluczykami z pilotem.. Oczywiście taki kluczyk składał się z mechanicznego grota, transpodnera immobiliser'a oraz układu elektroniki pilota wraz z przyciskami. Całość w formie scyzoryka.
Jeżeli masz faktycznie wersję bez przycisków to po prostu nie masz elektroniki od pilota i tyle.. Przekładasz grot i transponder..
Iluvatar
28-09-2012, 15:17
Ok, rozumiem. Samochód kupowany był od handlarza, dostałem tylko jeden kluczyk bez przycisków, nie otrzymałem także karty kodowej. Teraz dopiero przyszło mi do głowy... czy możliwe byłoby, by drugi pilot, który gdzieś przy zmianach właścicieli zagubił się, był tym z przyciskami i by auto miało zaimplementowaną opcję sterowania zamkami z pilota? Da się to jakoś sprawdzić?
sądze, że tak. ja mam stilo z końca 2005 i głowny klucz jest scyzorykiem z przyciskami do sterowania drzwi i szyb a zapasowy jest tylko scyzorykiem bez elektryki.
dokładnie tak :)
w stilo część egzemplarzy (np mój z 2002) ma jeden scyzoryk z przyciskami a jeden bez.
na 99% wszystkie stilo mają komunikacje radiową wiec jak kupisz kluczyk z przyciskami, przełożysz grot + transponder to zostanie tylko zakodowanie kluczyka w FES.
ale jak masz jeden kluczyk to zastanów sie czy nie dorobić drugiego - taki z przyciskami to w granicy 400-500zł, a jak zgubisz jedyny kluczyk to problem będzie o wiele większy
Iluvatar
28-09-2012, 22:34
To mam dylemat, ponieważ planowałem zakupić osobny zestaw podłączeniowy do zdalnego sterowania zamkiem, z osobnym pilotem. Dla upewnienia jednak - czy można w jakikolwiek sposób sprawdzić w samochodzie czy samochód posiada jakąś centralkę odbierającą sygnał z pilota? Gdzie szukać takiego podzespołu? A także czy kodowanie wzmiankowanym FES'em to rzecz zarezerwowana raczej dla ludzi, którzy się na tym znają, czy też nietrudna do opanowania?
poszukasz na forum i dasz rade. sam fes nie jest bardzo wymagajacy a instrukcji w necie nie brakuje
Nie wiem jak tam programowanie klucza się robi ale sam fes jest naprawdę prostym programem.. Kabel kosztuje ok 70zł z przesyłką i masz dozgonną diagnozę komputerową za free..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
firmy specjalistyczne, licencjonowane, dorabiają kluczyk w 2 opcjach: a) grot z pastylką immo, oraz b) kompletny z pilotem. Robią to również w przypadku braku karty kodowej (jak w moim przypadku) pobierając odpowiednie kodowanie i wpisując nowe do modułu komputera. koszt dla a) zazwyczaj 350 zł - ale ja trafiłem za 250zł, b) dodatkowo 200 zł.
PAJAK-78
30-09-2012, 18:06
mam pytanie czy jak zamykasz drzwi kluczykiem dziala ci centralny ?
ja mam stilona z 2004 i mam dwa kluczyki jeden z pilotem a drugi bez elektryk
tak, oczywiście - jak zamykam kluczykiem to działa na 4 drzwi - i tak samo przy otwieraniu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
P.S. Pajak, przy okazji: na innym wątku pisałeś (tak zrozumiałem) że jakoby dorobiłeś sobie takie niezależne otwieranie klapy bagażnika przyciskiem (bez kluczyka). czy dobrze zrozumiałem?
czy ktoś wie w jaki sposób otwierać tą szybę w klapie bagażnika? próbowałem na wszystkie sposoby i niestety nic...
czy ktoś wie w jaki sposób otwierać tą szybę w klapie bagażnika? próbowałem na wszystkie sposoby i niestety nic...
jak piszesz o stilo mw to pod listwą jest przycisk ew 2 razy szybko na pilocie przycisk z ikonką bagażnika
jaro, dziękuję za informację, tak to MW - ale o której listwie mówisz? tej pod szybą na klapie? u mnie tam nic nie ma oprócz świateł tablicy rejestracyjnej. Klikanie 2 szybkie na pilocie też niemożliwe; żeby wogóle odryglować klapę muszę dłuższy czas wciskać ikonkę klapy na pilocie; szybki dwuklik niczego nie rusza; jeśli możesz, to poradź coś jeszcze.
z tego co piszesz to nie masz wersji z otwieraną samą szybą (były 2 wersje cała klapa i jak powyżej) masz taką klapę - przypatrz się samej szybie, przykręcone są do niej 2 teleskopy fiat stilo kombi klapa tylna uchylna szyba KOBIÓR (2642911361) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/fiat-stilo-kombi-klapa-tylna-uchylna-szyba-kobior-i2642911361.html)
jaro, dziękuję - faktycznie mam inną wersję klapy. szkoda, że ta z kobióru taka droga.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.