PDA

Zobacz pełną wersję : Gdzie jest immobilizer ?



rom3o
27-09-2012, 19:54
Witam tak jak w temacie. Gdzie jest komputer od immobilizera ? (bravo 1.4 12v )

lukq
27-09-2012, 20:08
Wszystko jest zespolone razem z ecu. Pod maska na ścianie grodziowej. Antenę od immo masz przy stacyjce.
Napisz co się dzieje

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

rom3o
27-09-2012, 20:22
W sumie nic się nie dzieję ale byłem przekonany że elektryk mi odłączył immo ale jak się okazuje to było coś innego chyba jakiś stary centralny zamek :P

piotrgarwolin
27-09-2012, 20:33
puszka immo jest pod kierownica po lewej stronie w kabinie
puszka wielkosci paczki fajek z 2-oma wtyczkami

jak wyciete to nie swieci na desce ikonka kluczyka

rom3o
27-09-2012, 20:40
No mi wyciągnął coś ze schowka twierdził właśnie że to immo ale coś mi się nie chciało wierzyć. a co do tej ikonki to w ogóle nie świeci czy jak ? Ostatnio zacieła mi się stacyjką więc ją wyciągnąłem. Potem gdy ją podłączyłem bez anteny to auto nie chciało odpalić to pewnie jest immo

herwolf260789
27-09-2012, 21:04
Podepne się pod temat kolegi :)
immo z tego co wiem powinno gasnac przy każdym zapłonie a ja mam tak że czasami muszę powrócić do pozycji stop by zgasła ale jeśli odpale z zapalona kontrolka to też odpale i nic się nie dzieje. Czy to jest normalne? Auto chyba nie powinno zapalić?

lukq
27-09-2012, 21:09
Auto nie powinno zapalić. Immo zespolone jest z body. W schowku jest wiązka od poduch

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

herwolf260789
27-09-2012, 21:17
Czyli mam zagadkę :)
w aucie działa tylko odcięcie które jest w alarmie.
Muszę się temu problemowi przyjrzeć bliżej. Dzięki za info :)

byrrt
27-09-2012, 22:05
Tak jak ktoś napisał - IMO jest koło kolumny kierowniczej - czarna lub żółta mała plastikowa puszka.. Połączone jest to z ECU w silniku, kontrolką na zegarach i anteną koło stacyjki.

Jak co 2 gi raz po przekręceniu stacyjki nie gaśnie lampka a auto odpala to poprostu odpalamy bordowym kluczem matką a ten powinno się trzymać w szafie i używać niebieskich kluczy na codzień..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

herwolf260789
27-09-2012, 22:47
To wiem że w tym bordowym są jakieś kody i że jest nazywany potocznie matka. Jeszcze go nie urzywalem do odpalania.
Może to pomoc? :)

byrrt
28-09-2012, 09:06
To wiem że w tym bordowym są jakieś kody
Bordowy ma transponder tak samo jak niebieskie.. Transponder to elektroniczny klucz z kodem. Umownie po prostu zostało zaprogramowane że ten kod z bordowego to matka. I różni się on tylko tym, że można nim programować następne klucze (opis u mnie w temacie Bravo).

Pozdr.

szmic
30-09-2012, 12:32
Skad wziąść transponder do drugiego klucza

herwolf260789
30-09-2012, 13:38
Za gotówkę wszystko można kupić. Musisz jechac do gościa który dorabia klucze i ci coś takiego zaprogramuje :)

byrrt
30-09-2012, 18:18
Jeżeli chodzi o transponder Code 1 czyli takie w BBMach to najtaniej i najprościej kupić używany klucz z allegro.. Taki wycięty i nie pasujący.. Ja tak zrobiłem a pastylkę immo wybebeszyłem i zaprogramowałem ;)

mwx
04-10-2012, 20:32
Przy kierownicy jest tylko pętla (antena} reszta jest zaszyta w ecu , natomiast kluczyk do BBM-ów można dorobić praktycznie w każdym punkcie dorabiania kluczy za 100-150 zł.

byrrt
04-10-2012, 22:49
mwq głupot nie wygaduj, jest tak jak było napisane wyżej - nie wprowadzaj ludzi w błąd.. Ecu gada z immobilizerem który jest za bezpiecznikami w kabinie!

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

markshall
04-10-2012, 22:54
Dokładnie, tak jak byrrt napisał ;)

rom3o
07-10-2012, 22:32
A takie pytanie jeszcze. Jak się pozbyć immo ? w sumie dla mnie to żadne zabezpieczenie nie potrzebne a w razie potrzeby ( tak jak ostatnio gdzie zaciela mi się stacyjka i w ogóle ) to chciał bym go odpalić na krótko albo wymienić stacyjkę.

byrrt
07-10-2012, 22:38
Aby wywalić immo trzeba przeprogramować pamięć w sterowniku silnika. Pamięć jest szeregowa i nie ma problemu z jej odczytem ale którą komórkę i na jaką zmienić tego niestety Ci nie powiem.. Nie jest to informacja tak oficjalnie dostępna na każdym forum ;)

markshall
07-10-2012, 23:34
Aby wywalić immo trzeba przeprogramować pamięć w sterowniku silnika.
Do niedawna byłem tego samego zdania, lecz kolega w maryśce pozbył się immo w prostszy sposób : pewien elektryk zmostkował mu jakiś przekaźnik i immo nie ma. Na dowód tego sam widziałem jak jeździ tym autem ze świecącą się kontrolką kluczyka i auto normalnie odpala. Dlatego zastanawiam się czy fiat nie zostawił jakieś furtki, wiem że to bez sensu ale już kilka lat temu o tym słyszałem przy okazji palio weekend.

byrrt
07-10-2012, 23:53
W dislu z mechanicznym wtryskiem tak jest bo immo steruje wtedy tylko elektrozaworem na pompie.. Ale benzyny już tak nie odpalisz bo tam nawet iskry nie będzie.. Zdaje się JTD ma też elektroniczny wtrysk i też nie zapali..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

markshall
08-10-2012, 00:04
No cóż, ów marea ma benzyne 1.6, kompa nikt nie dotykał, kontrolka kluczyka świeci a auto odpala. Jakieś wytłumaczenie musi być. Co do diesla z mechanicznym wtryskiem to się zgadza, tam jakby nie było elektrozaworu na pompie to byłby problem ze zgaszeniem silnika ;)

byrrt
08-10-2012, 09:15
Aż mi się to nieprawdopodobne wydaje..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2