Zobacz pełną wersję : co sie mogło zerwać?brak napędu.
Dzis przy szybszym ruszeniu z miejsca na parkingu, przy skreconych kolach w lewo koła zapiszczały i nagle zaczęło cos skrzyczeć, wysiadlem obszedłem samochod wszystko wydawało sie ok, po ponownej probie ruszenia słychać było zgrzyt metalu i pozniej juz nie sie nie dzialo, wrzucam jedynke puszczam sprzegło i nic sie nie dzieje. Co mogło sie urwać? dodam ze miałem troche dobity przegub z prawej strony.
herwolf260789
20-09-2012, 00:31
No to strzelił przegub napedowy skoro już miałeś podjechany.
Dobiles go tym że na pełnym skrecie dałeś mu pedzel i nie wytrzymał. Podczas takich manewrów przeguby przechodzą prawdziwe katorgi są narazone na bardzo duże obciążenia.
A nie rechotal ci wcześniej jak wchodziles w luki albo zakręty?
markshall
20-09-2012, 00:46
Na szczęście przeguby nie są drogie i można samemu wymienić (jest trochę zabawy ale da rade nawet pod blokiem).
herwolf260789
20-09-2012, 06:51
Tak jak markshall mówi można spokojnie to zrobić samemu a jak byś mial dostęp do jakiegoś kanały to masz już luksusowe warunki :)
Przegub spokojnie bez kanału wymienisz.. No cóż jak się tak eksploatuje auto to potem są skutki ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Dzieki za odpowiedzi. Rechotal przy mocniejszym skrecaniu, z wymianą spokojnie sobie poradzę. Dobrze że to się stało niedaleko domu :)czyli jest to przegub zewnętrzny ?
czyli jest to przegub zewnętrzny ?
Tak..
Pozdrawiam
markshall
20-09-2012, 19:59
Gdzieś w necie widziałem dokładny tutorial na temat wymiany przegubów w BBM, poszukaj.
herwolf260789
20-09-2012, 20:56
Zasada wymiany w przednio napędowych samochodach szczególnie z lat 90 gdzie zawieszenia opierały się praktycznie zawsze na mcpersonie i z tylu belki skretnej jest podobna ale zawsze lepiej się przygotować do konkretnego auta :)
markshall
20-09-2012, 22:29
Pozwolę sobie zacytować znaleziony w necie opis wymiany przegubu:
Witam mam marea 1,6 ale co do półosi to to samo.Pierwsze co potrzebujesz to popuścić nakrętke tą w środku koła,klucz 36mm(ale sprawdz bo sa też 32mm).Klucz musi być o cienkich ścianach i taki typowy morderca,bo byle czym nie odkręcisz odegnij zaklepaną część na ośce.A jak se już z tym poradzisz co jest nie lada wyzwaniem to dopiero podnieś samochód,ściąg koło odkręć gałke wahacza ta pod tarczą hamulcową klucz 17mm.Zepchnij wahacz na dół żeby wyskoczył z prowadzenia zluzuje ci sie amortyzator i bez problemu wyciągniesz zwrotnicę z amortyzatorem z półosi,bo półos zostaje w miejscu.Opaski na uimie zabezpieczającej zdemontuj i cofnij ja do tyłu żeby odsłonić środek.Teraz szmatę w ręke i wytrzyj smar i szukaj dwóch drucików patrzących do góry,jak nie widac obracasz przegubem az znajdziesz.jak je zlokalizujesz to sprawa wygląda tak trzeba je rozszeżyc na max i w tym czasie pociągnąc cały przegub do siebie,jak nie masz wprawy to trochę ci to zajmie.ten pierścień to zwykły ZEGER,mozesz spróbować 2 śrubokrętami jak nie masz orginalnych kleszczy.Wkładając nowy przegub tylko go wciskasz on sam zaskoczy.Na półos załóż nowa gumę i smar do PÓŁOSI.Jak odkręcisz tą dużą nakrętke to czas pracy do 1,5godz.
Pozdro
herwolf260789
21-09-2012, 00:01
W vw golfie też wymienilem podobna procedura :)
dzis demontowalem wszystko, i przy bybijaniu "pozostalosci" przegubu wyskoczyla cala polos z krzyzakiem, to normalne czy powinno jakos byc to zabezpieczone? btw wybic przegub z polosi to nie takie latwe jak sie wydaje we dwoch dopiero poszlo i to na imadle z mlotkiem w reku.
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wystarczyło zdjąć zawleczkę w miejscu gdzie w przegub wchodzi półoś.. Potem normalnie ręką szarpnąłem i zeszła ;) Ja nie wyciągałem całych przegubów ze skrzyni, ale one zdaje się są w BBMach jakoś przymocowane.. ale może się mylę? Tam zdaje się są jakieś imbusy..
No są imbusy ale wgl nie trzeba było ich odkręcić sciagnalem tylko osłonę od przegubu wewnetrzego i on wyskoczył.
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
Powiem tak - w Peugeocie np. jest to norma - przegub jest na wcisk i wystarczy go pociągnąć..
Olej ze skrzyni Ci wyleciał?
Nic nie wylecialo , może tak ma być. Zdziwiło mnie to ale ułatwiło to pracę. Dziś montuje wszystko dpa kupy. :)
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
Wrzuć fotki tego rozwalonego przegubu bo aż jestem ciekaw co tam się może tak rozsypać.. Nigdy nie widziałem jak to wygląda po takiej awarii..
http://img.tapatalk.com/d/12/09/21/abamamem.jpg sory zdjęcie samo się obraca... Tam więc w głębi widać takie miejsce gdzie wchodzi krzyzak czyli przegub wew. Przegubu zewnątrznego nie widać bo nie ma co oglądac,jak odsunalem osłonę przegubu to kulki wyleciały. Wszystko było w częściach.
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
Przegubu zewnątrznego nie widać bo nie ma co oglądac,jak odsunalem osłonę przegubu to kulki wyleciały. Wszystko było w częściach.
Właśnie tego byłem ciekaw jak to może zmielić stal ;)
http://img.tapatalk.com/d/12/09/21/gunutege.jpg fragment przegubu, z robota stoję bo 36 nasadka pożyczona od sąsiada za gruba... Skąd takie cudo wziąć ?
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
z robota stoję bo 36 nasadka pożyczona od sąsiada za gruba... Skąd takie cudo wziąć ?
hehe a no widzisz :D Ja kupiłem w Castoramie po czym zjechałem ją szlifierką i kątówką.. Jakoś dokręciłem.. A potem szwagier mi ją ładnie dotoczył na tokarce i wygląda jak fabryczna.. Można podobno też kupić takie cienkościenne ;) Jakbyś mieszkał bliżej mógłbym pożyczyć :P
5094
A ile za taka dałeś ? No jechać do bydgoszczy po klucz to słabo :p
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
markshall
21-09-2012, 19:33
Ja mam oczkowy odsadzony rozmiar 36. Ścianka dosyć cienka więc wchodzi;)
Byłem w castoramie i jest nasadka za 35zł także raz kupię i będzie
:)
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
markshall
21-09-2012, 20:36
Tylko zwróć uwagę na ten kwadratowy trzpień na który wchodzi nasadka: 36 ma prawdopodobnie 3/4 cala a popularne zestawy nasadek maja 1/2 cala, wiec żeby się nie okazało , że musisz kupić jeszcze klucz... Kiedyś potrzebowałem nasadkę 32 i już miała wejście na 3/4 więc dokupiłem do niej dużą, "jebutną" grzechotkę co by się przyjemniej pracowało. Ale to znacznie podniosło koszt ;/
Ja kupowałem nasadkę i klucz ale taki zwykły z przesówaną rurką.. Największy jaki był w casto oczywiście na kamień 3/4 - miałem mniejszy na 1/2 i nasadkę 36 ale mimo jebutnej przedłużki wszystko sie wyginało przy odkręcaniu.. Do tego klucza też potrzebna była 1,5m laga ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Kupię nasadke przyspawam gruby pręt na to rura z siłowni i jechana :p
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
http://img.tapatalk.com/d/12/09/25/u6aqu2yz.jpg patrzcie na to, 4 godziny odkrecania na nic skończyło się na rozwierceniu nakretki i wybiciem jej dlutem. Jednym słowem masakra... Ale wszystko pokładane i fura jeździ :)))
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
Haha no powiem Ci że ja też łatwo nie miałem ale wspomniany wyżej klucz, do tego długa gruba stalowa laga tak że odkręcając przednią nakrętkę skakałem po niej prawie na wysokości tylniego koła i w końcu strzał i poszło.. Kolega z którym to robiłem już nie raz przeguby wymieniał w innych autach ale tu był mocno ździwiony ;) Dobrze to trzeba też dokręcić bo potem potrafi strzelać po czasie..(ja tak miałem).
Zrobiłem też sobie ostatnio angle eyes'y powiem że efekt jest zadziwiająco dobry jak na samorobne :)
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
To wrzucaj foty - na co czekasz.. :)
http://img.tapatalk.com/d/12/09/25/jygyzy8e.jpg takie tak na nomi :p
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
Z bliska kolego z bliska ;) Bo tak to nie wiele widać :P
http://img.tapatalk.com/d/12/09/25/hu2uvu9y.jpg bliższe zrobię jak wrócę że szkoły :)
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
To ja proponuję żebyś może takie fotki i ogólnie opis co robisz z autem wrzucał do innego tematu ;) Bo ten dotyczy czegoś innego..
Masz słuszność :))
Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
prosto90idzie
01-10-2012, 02:51
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wystarczyło zdjąć zawleczkę w miejscu gdzie w przegub wchodzi półoś.. Potem normalnie ręką szarpnąłem i zeszła ;) Ja nie wyciągałem całych przegubów ze skrzyni, ale one zdaje się są w BBMach jakoś przymocowane.. ale może się mylę? Tam zdaje się są jakieś imbusy..
ja zmieniałem u siebie sam wewnętrzne i zewnętrzne przeguby więc powiem wam tak:
przegub wewnętrzny jest skęcony bodajże 6cioma śrubami macie racje są to imbusy, póloś jest w przegubie wewnętrznym zabezpieczona również zawleczką, pod konięc ośki masz freza w tym miejscu masz mieć założoną zawleczke, więc jeżeli Ci wypadła ośka albo jej nie miałeś albo spadła i teraz będzie Ci ją mieliło, a tak apropos jak byś rozkręcał wewnętrzny uważaj żebyś go nie rozsypał, rozłożył bo złożyć ciężko
Na przegubie wewnętrznym jest zawleczka od strony skrzyni z tego wynika, natomiast u mnie na zewnętrznym była zawleczka od strony półosi.. Wystarczyło pęsetą czy cienkimi szczypczykami ją rozchylić i półoś schodzi bez wybijania.. Po co sobie życie komplikować ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.