PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat brava 1.9 jtd 2001 r. parę pytań



marcinek84
19-09-2012, 13:13
Witam kolegów mam parę pytań w sprawie mojego nowego nabytku czyli Bravka, pierwsze pytanie to po przekręceniu kluczyka na wyświetlaczu pojawia mi się komunikat Oil a nad nim migający napis batt wiem ,że chodzi o akumulator był tam włożony aku 55 ah na ostatnich siłach zakupiłem nowy 72 ah który kręci jak szalony jednak komunikat nie znika miga przez około 10 sekund a potem znika i pojawiają się kilometry, drugie pytanie wskaźnik paliwa nie działa cały czas jest na full i los tak chciał i brakło paliwka od tego czasu po przekręceniu kluczyka w pozycje mar załacza się pompa w zbiorniku jednak słychać bulgotanie i autko troszkę dłużej kręci czasami po zgaszeniu silnika też słychać bulgotanie gdy w zbiorniku jest dość dużo paliwa problem znika co może być przyczyną.

byrrt
21-09-2012, 08:54
Bulgotanie jest raczej normalne.. Pompa podaje paliwo na wtryski i wracając one właśnie potrafi zabulgotać.. Natomiast co do tego komunikatu to ja pierwsze słyszę o takich na wyświetlaczu fiata Brava.. Ktoś kiedyś na forum wspominał że bywały wersje z czujnikiem ilości oleju w misce olejowej ale nigdy się z tym nie spotkałem ;) Za wskaźnik ilości paliwa odpowiada on sam (czyli zegary) oraz pływak w baku. Czy wskazówka po wyłączeniu zapłonu opada?

marcinek84
21-09-2012, 16:06
tak opada i po włączeniu unosi się do samej góry

jacjacek
21-09-2012, 17:55
co do oleju mogę udzielić jednoznacznej odpowiedzi.. bravo JTD nie wiem czy wszystkie posiada czujnik oleju... nad napisem oil masz jeszcze kółka które pokazują stan oleju... cały rządek to maksimum a im mniej oleju tym mniej kółek :) to moj mały wielki sukces kiedy do tego doszedłem ;)

Co do akumulatora to sprawdź czy dochodzi do niego dobra masa.. a jeśli tak to sam czujnik może być uszkodzony .. przetarty przewód itp.
Z bulgotaniem trudno określić zależy jak wyczulony masz słuch.. jeśli bardzo bulgocze i nie masz mocy w aucie to za dużo paliwa może iść z poworotu co mogłoby w niektórych sytuacjach oznaczyć zapieczony wtrysk, albo zapowietrzający się układ paliwa. Narazie proponowałbym jeździć obserwować

Rick
21-09-2012, 18:22
To jaka będzie najlepsza dopasowana długość?

lukq
21-09-2012, 18:23
Czujnik dokładnie nie wchodzi w miskę w tylko w blok silnika z tyłu od ściany grodziowej, jeśli go posiadasz. Ma zieloną końcówkę, nowy w serwisie to koszt 149 zł ;-)
Może nie wyświetla Ci się Oil, a Cli, często się to myli.

jack black
21-09-2012, 20:38
co do oleju mogę udzielić jednoznacznej odpowiedzi.. bravo JTD nie wiem czy wszystkie posiada czujnik oleju... nad napisem oil masz jeszcze kółka które pokazują stan oleju... cały rządek to maksimum a im mniej oleju tym mniej kółek....

czy to też dotyczy marei 1.9 JTD, w sumie to samo :)

byrrt
21-09-2012, 20:51
czy to też dotyczy marei 1.9 JTD, w sumie to samo :)

Tak alenie wszystkie posiadają taki bajer - tylko ostatnie sztuki jakie schodziły..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

marcin.b2508
21-09-2012, 21:17
gdzieś w instrukcji widziałem opis tych powiadomień na wyświetlaczu. tylko że mam instrukcję po włosku. u mnie pokazuje poziom oleju a jak kiedyś nalałem max to wyświetlało "high oil" czy jakoś tak.

marcinek84
22-09-2012, 14:06
cały czas nie bulgocze tylko czasami jak przekręcam zapłon i jak zgaszę auto mam wrażenie jakby paliwo wracało do baku myślałem że mam zapowietrzony układ i próbowałem odpowietrzyć przez zluzowanie przewodów dochodzących do wtrysków wszystkie cztery po kolei i tak na załączonym zapłonie gdy pompka podaje paliwo zaobserwowałem że na trzech pierwszych dochodzi paliwo a do czwartego nie dopiero dochodzi jak kręci rozrusznikiem czy ta pompka w baku czasami nie ma siły podać paliwa i to są efekty.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

co do komunikatu na wyświetlaczu pali mi się na pewno oil i mrugający napis batt

marcin.b2508
22-09-2012, 17:13
bo ta pompka co jest w baku to jest tylko taka wstępna podająca. a za właściwe podanie paliwa do szyny i w efekcie na wtryskiwacze odpowiedzialna jest pompa wysokiego ciśnienia która napędzana jest paskiem rozrządu. więc pracuje tylko jak silnik pracuje a przy rozruchu jak kręcisz rozrusznikiem.
a co do tego komunikatu to coś tam jest opisane że chyba jak napięcie przy rozruchu spada poniżej 8,5V to ten komunikat pojawia się na 10 sek. nie masz czasami rozładowanego akumulatora. sprawdź miernikiem na klemach jakie jest napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem.

marcinek84
22-09-2012, 20:00
no akumulator nówka ale sprawdzę, to pompa wtryskowa podaje dobrze bo paliwao jest na czterech wtryskach.