Zobacz pełną wersję : Czy można samemu wyczyścić filtr cząstek stałych.
Mam Fiata Sedici 1,9JTD 2008. Kody błędów wskazuja na zanieczyszczony filtrcząsteczek stałych. Proszę o podpowiedz.
marcin.b2508
17-09-2012, 20:03
można kupujesz płyn do czyszczenia kominków i jazda. wlewasz płyn jak trochę odmięknie to płuczesz wodą z węża. tylko w przeciwna stronę niż lecą spaliny. pomaga na 100%. tylko może być jeszcze czujnik różnicy ciśnienia.
Dzięki za podpowiedz filtr został przepłukany i POMOGŁO!!!!!
marcin.b2508
22-09-2012, 13:13
tylko może być jeszcze czujnik różnicy ciśnienia.
Miało być że może być jeszcze czujnik różnicowy uszkodzony.
Dzięki Marcin jeśli coś sie będzie działo z filtrem napewno podpowiem mechanikowi o twojej podpowiedzi. Dzięki:smile:
Rojberto
11-10-2012, 10:10
u mnie zapaliła sie kontrolka "engine" i w serwisie powiedzieli ze ma błędy EGR wykasowali błąd ale po przejechaniu 100km znowu sie zapaliła. wczoraj wyczyściłem EGR był niemal pełny sadzy. niestety kontrolka samoczynnie nie zgasła czy mam odczekać czy konieczne jest skasowanie jej z listy błędów komputera ?
błąd ten trzeba kasować na komputerze. zaślep EGR i po kłopocie, podobno tak nawet w ASO doradzają. Co do filtra to on sie powinien sam wypalić bez konieczności jego mycia.
Rojberto
11-10-2012, 10:29
czytałem ze mozna zaslepić tylko ze zdania są podzielone czy zaslepiać na 100% czy jednak zostawić mały otwór - przelot - jak w tym silniku własciwie to powinno być zrobione?
zaślepka powinna mieć kryzę. Zresztą innej dedykowanej do tego modelu nie kupisz. EGR ma czujnik i gdy zaślepisz na głucho wywali ci błąd
Powinno być zaślepione kryza z otworami
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Panowie co do EGRu to ja po tym co usłyszałem byłbym ostrożny z jego zaślepianiem. To dość śliski temat jest. Już pędzę z wyjaśnieniem. Otóż spaliny które idą ponownie do komory spalania powodują że nie ma tak tak nagłego wybuchu i zawory delikatniej uderzają w gniazda a co za tym idzie nie wybijają tych gniazd. Po tym jak to usłyszałem a usłyszałem to od człowieka bardzo kumatego sam zaniecham montowania zaślepki która jakiś czas temu przyszła z allegro. Nie jest to warte tego co się może stać.
Nie wiem jak w nowych autach ale w starszych konstrukcjach egr był dokładany jakby do gotowego silnika i nie był brany pod uwagę przy obliczaniu zużycia silnika.. Tak więc tam, oprócz ochrony środowiska wywalenie egr'u może mieć tylko pozytywne skutki..
nie wiem jak w starszych pisze jak to się ma w tej rozmowie czyli w tych nowszych silnikach JTD, M-jet. Ja jakoś zwątpiłem w słuszność tego zaślepiania
Mi się wydaje trochę że to taka teoria wymyślana na siłę z tym nadmiernym zużyciem bez egr'u no ale nie wiem tego na pewno i się nie wypowiadam..
Ja to słyszałem od człowieka który siedzi w tym sporo i jemu akurat ufam więc stałem sie ostrożny. Czyszczenie EGR'a jest proste więc jakoś nie chce ryzykować
marcin.b2508
17-10-2012, 01:35
"Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)
Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie"
To zapewne chodziło o obniżenie temp spalania. bo podczas pracy na zubożonej mieszance wzrasta temp spalania co może prowadzić do wypalania zaworów i tłoków.
ten znajomy co mi o tym mówił podkreślał że chodzi o mniejsze ciśnienie w komorze spalania. Co by nie było i jakby to nie działało to ja nie mam zamiary ryzykować. Zbyt nowoczesny to silnik żeby EGR był wstawiany ot tak sobie. Mnie przekonał ten znajomy do nie zaślepianiazawpru.
Wiesz jak masz sprawny to nie widzę powodu zaślepiania, ale jakbyś miał wyścielić 600zł za nowego EGR'a albo 60zł za kryzę to pewnie byś jeszcze raz przemyślał ;)
to bym wyczyścił EGR i dalej jeździł lub kupił zamiennik za 355 zł :D
Rojberto
18-10-2012, 22:28
dziś zakupiłem kbelek diagnostyczny do mojego sedika jest tam w zestawie jakiś uniwersalny programik (wydaje się lipny) moze wie ktoś z doświadczenia jaki sie najlepiej sprawdza w kasowaniu błedów itd...
Witam, z tym egr'em jest tak ze wszystkie silniki po 2009 roku mialy zaslepiane egr. zpowodowane to bylo nadmiernym gromadzeniem sie sadzy i w konsekwencji do zawieszania sie grzyba (zawor pozostawal otwarty) bylo to przez nadmierna iloscia sadzy wracajaca do komory spalania. fiat sie opamietal i zaprojektowal podkladke z trzema malymi otworami ktora mozna kupic w aso (dwa rodzaje w zaleznosci od ilosci zawor). ja mieszkam w uk i nie mialem zadnego problemu z dostaniem czesci, kupilem w serwisie fiata i nawet pokazali gdzie powinna byc zamocowana. to tyle o zaslepce. ja moczylem w plynie do mycia felg a potem przeplukalem sprayem do czyszczenia hamulcow. mam zaslepiony i w tym momencie mam przejechane 79 tys. mil, cos kolo 115 tys km i zadnego problemu z dpf. do wypalania dpf zakupilem pelna wersje fiatecuscan z interfejsem elm i mam spokoj takze z kasowaniem serwisow olejowych.
W Polsce takie zaślepki/kryzy dostaniesz ma allegro. Muszą być z otworami, gdy mamy sterownik edc16, gdyż będzie wywal błąd na desce. Przy edc15 zaleca się pełne zaślepienie
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Witam,
Temat stary, ale może komuś się przyda. Istnieje coś takiego jak programowe czyszczenie DPF. W moim przypadku wypalanie na autostradzie nic nie pomagało i mechaniki już chcieli wymieniać. Ale jak podłączyłem się swoim kompem pod gniazdo i przejrzałem opcje (Multiescuscan lub FiatEcuScan) to znalazłem taką opcje. Cała procedura trwa ładnych kilkanaście minut i silnik wchodzi na coś ok 4000-4500 obr/min. Samochód już jeździ 2 lata i nie ma więcej problemów z DPF. Polecam wykonywać te procedure na świeżym powietrzu i w miejscu gdzie wywołacie pożaru (dużo spalin i naprawdę wysoka temperatura).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.