Zobacz pełną wersję : Pyrkanie na zimnym. WTF?
1. Witam tak jak w temacie odpalam zimny silnik chwilę idzie normalnie na wyższych obrotach a po około 30sec zaczyna pyrkać ( wyraźnie słychać na wydechu ), do momentu gdy obroty się zmniejszą do normalnych.
Dodam że kilka miesięcy temu świece i kable wymieniane + filtry oprócz paliwa ( niewymienialny ).
2. Lekka dziurka na obudowie filtra powietrza. Ma to jakieś znaczenie do osiągów itp.?
Zależy jaka jest ta dziurka, jeśli taka, że zasysa lewe powietrze ma to znaczenie
Dziurka jak dziurka ma około 1.5cm wysokości szerokość do 3mm. I jest nad filtrem powietrza co radzicie czym to zatkać czy kupić nowy ale z tego wiem to dekiel ciężko sam dorwie. I jakie ma ta dziurka znaczenie?
Zrób zdjęcie w którym miejscu. jak nad filtrem to nie jest jakiś duży problem, tylko bardziej sie będzie syfił filtr.
Jak możesz to nagraj ten dźwięk będziemy wiedzieli lepiej o co kaman;)
Ok postaram się na jutro zrobić co trzeba.
A i może mało istotny element gdy pyrka dodam troszkę gazu to przestaje na 2/3 sec i z powrotem pyrka :p
markshall
15-09-2012, 18:35
Przy jakich dokładnie obrotach pyrka?
Nie jestem pewien na bank ale coś w granicach 1.1tys. Gdy schodzi na 800/900 nic się nie dzieje.
A zawsze się to dzieje? Niezależnie od pory dnia (pod warunkiem, że jest zimny)? Możliwe, że na kablach WN masz przeskok iskry i stąd pyrkanie. Proponuję późnym wieczorem, jak będzie zimny silnik podnieść maskę i odpalić i popatrzeć na kable.
Tak każda pora jaka by to nie była pyrka na zimnym silniku.
A nie wypadają Ci jakoś zapłony? Bo to by mogło tak się objawiać takim "pyrkaniem" ;)
Filmik dodam dopiero w środę z problemów technicznych ;p A co do wypadania jak sprawdzić?
No jak przyłożysz rękę do rury wydechowej (tak aby spaliny waliły Ci w dłoń) to powinieneś poczuć takie przerwy właśnie - pyknięcia..
diagnostyka wychwyci wypadanie zapłonów?
diagnostyka wychwyci wypadanie zapłonów?
Nie sądzę.. Jak któraś świeca nie dopala czy gar to jak ma to wychwycić..
ponoć w Oplach taki błąd diagnostyka wyrzuca, stąd byłem ciekaw jak to jest we Fiatach...
Powinno chwycić. Mi kiedyś jak cewkę miałem uszkodzoną to wyskoczył błąd. A w samym FiatEcuScan widziałem też taką pozycję. Myślę powinno wychwycić.
markshall
17-09-2012, 23:35
Jeśli cewka ma przerwę w uzwojeniu pierwotnym to ECU to wykryje przez pomiar rezystancji. Ale uszkodzonego uzwojenia wtórnego bądź kabla WN już raczej nie ;/
Ale uszkodzonego uzwojenia wtórnego bądź kabla WN już raczej nie ;/
Też mi się tak wydaje.. To samo z wypadającym zapłonem..
no ale komunikaty o wypadających zapłonach chociażby w autach niemieckich są faktem. w skrócie, wypadające zapłony to albo brak iskry, albo brak paliwa, więc albo układ paliwowy (pompa, regulator, wtryskiwacze), albo układ zapłonowy (wtryskiwacze, świece, przewody, cewka) do przeglądu.
Filmik z pracy silnika ale oczywiście co by nie było akumulatorek padł w aparacie i pod koniec kilka sekund pyrkania.
PYRKANIE POD KONIEC FILMU
http://www.youtube.com/watch?v=GatRiAQJg3U&feature=youtu.be
PS. Co do dziurki w filtrze powietrza jutro będzie ;p
Brak zapłonu na jednym cylindrze, tak "na słuch". Dokładnie jak pisał wcześniej boch, ale zaczynając od układu zapłonowego a nie paliwowego.
Z wypadającymi zapłonami i przerwami na cewkach różnie bywa, raz komputer sygnalizuje błąd w układzie zapłonowym a innym razem nie.
Czyli załóżmy że nie ma zapłonu na jednym cylindrze poradzę sobie z naprawą jak za to się zabrać. Co potrzeba wymienić?
na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić wtryskiwacze (próba przelewowa). polega to na częściowym demontażu kolektora ssącego i wyjęciu listwy wtryskowej. później na specjalnym stanowisku sprawdza się pracę wtryskiwaczy czyli jak rozpylają i czy rozypalają równomiernie. u mnie biorą za taką usługę od 50 do 150 zł. zaleca się przy takiej okazji wymianę wszystkich uszczelek kolektora ssącego (4 kwadratowe i 1 podłóżna - koszt ok. 60 zł).
Ok przewinę we czwartek temat mechanikowi bo akurat jestem umówiony na wizytę. A jutro jak znajdę czas wyjmę kable i sprawdzę świece czy wszystko gra tak z czystej ciekawości.
Tak ale wcale nie muszą być to wtryskiwacze. Może być słaba cewka, przebijający kabel, zła dawka paliwa itp itd..
od czegoś trzeba zacząć...
Obiecane zdjęcie teraz kilka waszych rad ;p
http://desmond.imageshack.us/Himg254/scaled.php?server=254&filename=111fjl.jpg&res=landing
Obiecane zdjęcie teraz kilka waszych rad ;p
Zakleić poksipolem - w czym problem? :)
no ale lewe powietrze ma znaczenie za przepustnicą, a nie przed. tak mi się przynajmniej wydaje ;)
Nie no jasne.. Ta dziurka nic raczej nie robi, ale zakleić nie zaszkodzi..
Heh mi się wydaję że obudowa ma czemuś służyć ;p Spokojnie byrrt bez wielu opinie nie było by tak emocjonujące życie ;p
Wróciłem od mechanika i powiedziałem mu o pyrkaniu ma sprawdzić, więc poinformuję co on wywnioskował.
obudowę masz pod filtr :P całość chroni silnik przed syfem z zewnątrz.
No dobrze to chyba jasne ale ta dziurka jest na filtrem a wlatuje tą dziurką nie przefiltrowane powietrze wprost do silnika no i co :D
ok. poddaje się. sprawdź kompresję na zimnym silniku :D
Więc tak wczoraj odebrałem autko bo robiłem kołyskę i wahacze i sprawa wygląda tak.
Pan Mechanik - proponuje mi odpiąć klamre z aku + na jakieś 10minut, następnie założyć klamrę i odpalić autko ( na zimnym silniku ) bez świateł, radia itp. Autko ma pracować na biegu tzn. jałowym bez żadnego dodawania gazu itp. aż złapie temperaturę optymalną 90 stopni. ( Ma to służyć resetowi kompa bo ponoć Fiaciki tak mają ), jeszcze tego nie zrobiłem, jak będę za miastem przeprowadzę ten test.
Co wy na to?
reset kompa przez odłączenie klemy w silniku 1.6 16V nie działa. tylko diagnostyka. najlepiej FIAT EXAMINER. adaptację oczywiście możesz zrobić tak jak opisałeś, ale nie wiem czy to w czymś pomoże. ja cały czas obstawiam wtryskiwacze. być może któryś jest przytkany i kiedy silnik pracuje na "ssaniu" (dłuższe czasy wtrysków), nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa i stąd wypadanie zapłonów.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.