PDA

Zobacz pełną wersję : Pyrkanie na zimnym. WTF?



Taxus
15-09-2012, 15:21
1. Witam tak jak w temacie odpalam zimny silnik chwilę idzie normalnie na wyższych obrotach a po około 30sec zaczyna pyrkać ( wyraźnie słychać na wydechu ), do momentu gdy obroty się zmniejszą do normalnych.
Dodam że kilka miesięcy temu świece i kable wymieniane + filtry oprócz paliwa ( niewymienialny ).

2. Lekka dziurka na obudowie filtra powietrza. Ma to jakieś znaczenie do osiągów itp.?

lukq
15-09-2012, 16:03
Zależy jaka jest ta dziurka, jeśli taka, że zasysa lewe powietrze ma to znaczenie

Taxus
15-09-2012, 16:34
Dziurka jak dziurka ma około 1.5cm wysokości szerokość do 3mm. I jest nad filtrem powietrza co radzicie czym to zatkać czy kupić nowy ale z tego wiem to dekiel ciężko sam dorwie. I jakie ma ta dziurka znaczenie?

lukq
15-09-2012, 16:37
Zrób zdjęcie w którym miejscu. jak nad filtrem to nie jest jakiś duży problem, tylko bardziej sie będzie syfił filtr.
Jak możesz to nagraj ten dźwięk będziemy wiedzieli lepiej o co kaman;)

Taxus
15-09-2012, 17:17
Ok postaram się na jutro zrobić co trzeba.

A i może mało istotny element gdy pyrka dodam troszkę gazu to przestaje na 2/3 sec i z powrotem pyrka :p

markshall
15-09-2012, 18:35
Przy jakich dokładnie obrotach pyrka?

Taxus
15-09-2012, 19:08
Nie jestem pewien na bank ale coś w granicach 1.1tys. Gdy schodzi na 800/900 nic się nie dzieje.

miszko
15-09-2012, 19:21
A zawsze się to dzieje? Niezależnie od pory dnia (pod warunkiem, że jest zimny)? Możliwe, że na kablach WN masz przeskok iskry i stąd pyrkanie. Proponuję późnym wieczorem, jak będzie zimny silnik podnieść maskę i odpalić i popatrzeć na kable.

Taxus
15-09-2012, 19:38
Tak każda pora jaka by to nie była pyrka na zimnym silniku.

byrrt
15-09-2012, 23:01
A nie wypadają Ci jakoś zapłony? Bo to by mogło tak się objawiać takim "pyrkaniem" ;)

Taxus
16-09-2012, 15:27
Filmik dodam dopiero w środę z problemów technicznych ;p A co do wypadania jak sprawdzić?

byrrt
16-09-2012, 21:45
No jak przyłożysz rękę do rury wydechowej (tak aby spaliny waliły Ci w dłoń) to powinieneś poczuć takie przerwy właśnie - pyknięcia..

boch
16-09-2012, 22:11
diagnostyka wychwyci wypadanie zapłonów?

byrrt
16-09-2012, 22:37
diagnostyka wychwyci wypadanie zapłonów?
Nie sądzę.. Jak któraś świeca nie dopala czy gar to jak ma to wychwycić..

boch
16-09-2012, 22:45
ponoć w Oplach taki błąd diagnostyka wyrzuca, stąd byłem ciekaw jak to jest we Fiatach...

miszko
17-09-2012, 00:05
Powinno chwycić. Mi kiedyś jak cewkę miałem uszkodzoną to wyskoczył błąd. A w samym FiatEcuScan widziałem też taką pozycję. Myślę powinno wychwycić.

markshall
17-09-2012, 23:35
Jeśli cewka ma przerwę w uzwojeniu pierwotnym to ECU to wykryje przez pomiar rezystancji. Ale uszkodzonego uzwojenia wtórnego bądź kabla WN już raczej nie ;/

byrrt
18-09-2012, 11:45
Ale uszkodzonego uzwojenia wtórnego bądź kabla WN już raczej nie ;/
Też mi się tak wydaje.. To samo z wypadającym zapłonem..

boch
18-09-2012, 16:00
no ale komunikaty o wypadających zapłonach chociażby w autach niemieckich są faktem. w skrócie, wypadające zapłony to albo brak iskry, albo brak paliwa, więc albo układ paliwowy (pompa, regulator, wtryskiwacze), albo układ zapłonowy (wtryskiwacze, świece, przewody, cewka) do przeglądu.

Taxus
18-09-2012, 18:17
Filmik z pracy silnika ale oczywiście co by nie było akumulatorek padł w aparacie i pod koniec kilka sekund pyrkania.
PYRKANIE POD KONIEC FILMU

http://www.youtube.com/watch?v=GatRiAQJg3U&feature=youtu.be

PS. Co do dziurki w filtrze powietrza jutro będzie ;p

ata
18-09-2012, 20:52
Brak zapłonu na jednym cylindrze, tak "na słuch". Dokładnie jak pisał wcześniej boch, ale zaczynając od układu zapłonowego a nie paliwowego.

Z wypadającymi zapłonami i przerwami na cewkach różnie bywa, raz komputer sygnalizuje błąd w układzie zapłonowym a innym razem nie.

Taxus
18-09-2012, 22:19
Czyli załóżmy że nie ma zapłonu na jednym cylindrze poradzę sobie z naprawą jak za to się zabrać. Co potrzeba wymienić?

boch
18-09-2012, 22:51
na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić wtryskiwacze (próba przelewowa). polega to na częściowym demontażu kolektora ssącego i wyjęciu listwy wtryskowej. później na specjalnym stanowisku sprawdza się pracę wtryskiwaczy czyli jak rozpylają i czy rozypalają równomiernie. u mnie biorą za taką usługę od 50 do 150 zł. zaleca się przy takiej okazji wymianę wszystkich uszczelek kolektora ssącego (4 kwadratowe i 1 podłóżna - koszt ok. 60 zł).

Taxus
18-09-2012, 23:13
Ok przewinę we czwartek temat mechanikowi bo akurat jestem umówiony na wizytę. A jutro jak znajdę czas wyjmę kable i sprawdzę świece czy wszystko gra tak z czystej ciekawości.

byrrt
19-09-2012, 08:31
Tak ale wcale nie muszą być to wtryskiwacze. Może być słaba cewka, przebijający kabel, zła dawka paliwa itp itd..

boch
19-09-2012, 09:19
od czegoś trzeba zacząć...

Taxus
19-09-2012, 12:08
Obiecane zdjęcie teraz kilka waszych rad ;p

http://desmond.imageshack.us/Himg254/scaled.php?server=254&filename=111fjl.jpg&res=landing

byrrt
20-09-2012, 10:39
Obiecane zdjęcie teraz kilka waszych rad ;p
Zakleić poksipolem - w czym problem? :)

boch
20-09-2012, 11:22
no ale lewe powietrze ma znaczenie za przepustnicą, a nie przed. tak mi się przynajmniej wydaje ;)

byrrt
20-09-2012, 11:51
Nie no jasne.. Ta dziurka nic raczej nie robi, ale zakleić nie zaszkodzi..

Taxus
20-09-2012, 11:59
Heh mi się wydaję że obudowa ma czemuś służyć ;p Spokojnie byrrt bez wielu opinie nie było by tak emocjonujące życie ;p

Wróciłem od mechanika i powiedziałem mu o pyrkaniu ma sprawdzić, więc poinformuję co on wywnioskował.

boch
20-09-2012, 14:21
obudowę masz pod filtr :P całość chroni silnik przed syfem z zewnątrz.

Taxus
20-09-2012, 16:29
No dobrze to chyba jasne ale ta dziurka jest na filtrem a wlatuje tą dziurką nie przefiltrowane powietrze wprost do silnika no i co :D

boch
20-09-2012, 17:06
ok. poddaje się. sprawdź kompresję na zimnym silniku :D

Taxus
21-09-2012, 15:12
Więc tak wczoraj odebrałem autko bo robiłem kołyskę i wahacze i sprawa wygląda tak.

Pan Mechanik - proponuje mi odpiąć klamre z aku + na jakieś 10minut, następnie założyć klamrę i odpalić autko ( na zimnym silniku ) bez świateł, radia itp. Autko ma pracować na biegu tzn. jałowym bez żadnego dodawania gazu itp. aż złapie temperaturę optymalną 90 stopni. ( Ma to służyć resetowi kompa bo ponoć Fiaciki tak mają ), jeszcze tego nie zrobiłem, jak będę za miastem przeprowadzę ten test.

Co wy na to?

boch
21-09-2012, 15:55
reset kompa przez odłączenie klemy w silniku 1.6 16V nie działa. tylko diagnostyka. najlepiej FIAT EXAMINER. adaptację oczywiście możesz zrobić tak jak opisałeś, ale nie wiem czy to w czymś pomoże. ja cały czas obstawiam wtryskiwacze. być może któryś jest przytkany i kiedy silnik pracuje na "ssaniu" (dłuższe czasy wtrysków), nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa i stąd wypadanie zapłonów.