Zobacz pełną wersję : Dziwna praca silnika, drżenie samochodu, brak mocy i inne
SZOPENRAPU
13-09-2012, 11:26
Witam
Czytałem wątki z tego forum, przypadki w innych samochodach, jednak nie doszedłem sam, co może być przyczyną tego zachowania silnika.
Od wczoraj mam problem z Bravcią. Otóż silnik dziwnie pracuje.
Ale zacznę od początku. Kiedyś pojawiły mi się falujące obroty na zimnym silniku, jako że pracuję w tygodniu, a sesja poprawkowa nadeszła, nie miałem czasu się tym zająć, a jeździć musiałem.
We wtorek (przedwczoraj / 11.09) samochód cały dzień przestał. Następnego dnia odczułem szarpanie i brak mocy, jako, że rezerwa mi się zaświeciła, podjechałem na stacje. Po odkręceniu korka wydobył się syk, jak po odkręceniu wody gazowanej. Po zatankowaniu wyruszyłem dalej. Próba wyprzedzenia na DTŚ była niemożliwa: na piątym biegu max. można było osiągnąć 3tys i 120km/h. Po dojechaniu do świateł dostrzegłem, że cały samochód drży. Wibracje były przenoszone do wnętrza samochodu. Natomiast po wciśnięciu gazu na luzie obroty dziwnie spadały: najpierw na 1,5tys, po sekundzie do normalnej pozycji (~0,7tys).
Generalnie czuć jakby nie palił na wszystkie gary. Pyrka również z wydechu.
Szukałem po co może być tego przyczyną, i jest masa propozycji, jako, że nie mogło się to wszystko zepsuć w jeden dzień, utworzyłem wątek z pełnym opisem, żeby nakierować na konkretną rzecz.
Kolega miał kiedyś takie cuda, że silnik podobnie się zachowywał po "wilgoci" (padał deszcz, wilgotne powietrze). Wówczas miał do wymiany kable i cewkę.
Ja może wypiszę co znalazłem jako przyczyny:
- kable
- cewka
- świece
- silniczek krokowy
- filtr paliwa (a mam cholera niewymienny)
- zasyfiona przepustnica
Chyba tyle. Samochód nie posiada gazu. Chyba o niczym nie zapomniałem.
Dziękuję z góry za pomoc.
Jak widzisz wiesz co może być problemem.
Zacząłbym w innej kolejności:
Kable, świece (wykręć sprawdź w jakim są stanie. Możesz odłączać pojednyńczo fajki i sprawdzać czy coś się pogarsza, jeśli po odłączeniu którejś nic się nie będzie działo masz przyczynę.
Potem cewkę.
krokowy
przepustnica.
Zobacz czy nie zaciąga gdzieś lewego powietrza i sprawdź filtr powietrza.
SZOPENRAPU
13-09-2012, 22:59
Podpięcie pod komputer ułatwiło by w jakiś sposób sprawę?
Nie posiadam jeszcze kabla, ale będę planował zakup, jak na razie szukam kogoś z dostępnym kablem i softem do diagnostyki.
Pewnie będzie pomocne,ale sprawdź początek świece kable,cewke itd.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Kolego a długo już nim jeździsz?
Kupiłeś go niedawno?
Kiedy wymieniałeś olej w silniku?
Jaki rocznik?
Jak porządnie przy gazujesz na postoju to później zachowuje się normalnie?
Co do przepustnicy możesz sam przeczyścić - > Wpisz w google -> Brava przepustnica -> pierwszy link
Bardziej mi to wygląda na problem elektroniki.
Sam miałem podobnie..
SZOPENRAPU
16-09-2012, 22:46
Kolego a długo już nim jeździsz?
Kupiłeś go niedawno?
Kiedy wymieniałeś olej w silniku?
Jaki rocznik?
Jak porządnie przy gazujesz na postoju to później zachowuje się normalnie?
Co do przepustnicy możesz sam przeczyścić - > Wpisz w google -> Brava przepustnica -> pierwszy link
Rocznik 1999r.
Mam go od dwóch tygodni właśnie, oleje i filtry do wymiany są, w sumie miałem w ten weekend wymieniać.
Parę dni przestał, bo akumulator był słaby, ale w środę i czwartek musiałem jechać na uczelnie. Potem znów stał. W weekend zrobiłem tylko na sklep parę kursów.
W środę musiałem znowu jechać na uczelnie, a lało wtedy, i wtedy kompletnie nie miał nocy i trząsł się. W czwartek było troszkę lepiej, lepiej się zbierał. Piątek przestał. Sobotę zrobiłem kurs znowu kurs do sklepu z nadzieją, że na cieple się naprawi, że to taki sam przypadek jak u kolegi.
Do teraz przejechałem ok. 130km.
Ale dzisiaj był już dramat, przejechałem zaledwie do garażu, znajomy sprawdził mi przewody i świece, iskra idzie, więc podejrzewam, że cewka też jest sprawna.\
Największy dramat się zaczął jak z garażu jechałem z powrotem pod blok: totalny brak mocy, gasł, zerowa reakcja na pedał gazu. Dźwięk silnika jak u diesla. I wybitnie śmierdziało plastikiem/gumą z tylnego prawego nadkola, okolice baku.
Czyżby pompa paliwa?
Wymień akumulator -> Ja mam taki POLECAM Akumulator CENTRA FUTURA 53Ah CA530 Warszawa WAWER (2621726454) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-53ah-ca530-warszawa-wawer-i2621726454.html)
-23 a odpala bez problemu..
Filtr powietrza - > FILTR POWIETRZA BRAVO BRAVA MAREA ALFA 155 146 145 (2574511648) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/filtr-powietrza-bravo-brava-marea-alfa-155-146-145-i2574511648.html)
Pyłkowy -> Fitry kabinowe Fiat - Filtr kabinowy Bravo, Brava, Marea - (http://www.unto.pl/filtr-kabinowy-bravo-brava-marea-p-1840.html)
Olej silnikowy -> ELF COMPETITION STI 10W40 4L.MAMY FILTRY TANIO !!! (2582581942) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/elf-competition-sti-10w40-4l-mamy-filtry-tanio-i2582581942.html)
+ Fltr -> Filtr oleju OP545/2 FILTRON cena 18.00 PLN (http://filterki.pl/pl/filtr-oleju-op545-2-filtron.html)
Do skrzyni -> Fiat Lancia Alfa - części - sklep internetowy (http://www.fiat-lancia-alfa.pl/olej-do-skrzyni-biegow-tutela-car-technyx.html) 2L
Potem zrób adaptacje krokowca i możesz zacząć szukać problemu jak nie pomoże :P
kolego tego bym Ci nie radził ale nie powinno się nic stać..
Jak odpalisz to od razu wariuje?
Spróbuj odpalić go bez silniczka krokowego.
Max 40 sec.
Potem załóż go ponownie i zrób adaptację.
SZOPENRAPU
17-09-2012, 00:19
Nie daleko mnie mam sklep co sprzedaje filtry pakietami: ZESTAW FILTRÓW FIAT BRAVO BRAVA 1.2 i 16 V ŚLĄSK (2582037405) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/zestaw-filtrow-fiat-bravo-brava-1-2-i-16-v-slask-i2582037405.html)
Akumulator mam już wymieniony. Również Centra, najlepsze.
Zresztą teraz to jest sprawa drugorzędna.
Krokowiec może być przyczyną takiego zachowania silnika? W takim razie z czego ten zapach z tylnego prawego nadkola?
Tarcie opony bądź bęben wykluczyłem, bo sprawdzałem.
Silniczek krokowy odpowiada za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodując większy lub mniejszy przepływ powietrza daje możliwość regulacji obrotów.
Tylko mocy nie ma na całej długości obrotów, do 2-2,5tys się dławi, potem jakoś idzie.
Obroty falują na zimnym silniku, silnik wariuje różnie, raz od razu, raz jakby palił na wszystkie gary, ale mocy brak, a po paru metrach jakby na 2-3 gary palił.
Można wykonać adaptację bez podłączania pod komputer? I czy mogło się coś stać jak samochód stał z odłączonym akumulatorem przez dzień? (w związku z krokowcem) Bo na innym forum przeczytałem takie coś...:
[...]Tylko w silniku 1.2 jest kasowana mapa wtrysku, cała reszta i w reszcie silników zostaje to zapisane w pamięci nieulotnej[...]
... i to cytat z posta napisanego przez moderatora tego forum, byrrta
Można wykonać adaptację bez podłączania pod komputer?
Adaptację czego? Każdy czujnik ma swoją adaptację.. Odłączając klemy na jakiś czas w silniku 1.2 wykasujesz mapy wtrysku. Po tym zabiegu powinno się odpalić silnik i tak zostawić aż do zagrzania. Jednak np. krokowca tak nie zaadoptujesz.. Kup sobie kabel za 60zł i będziesz mógł to robić sam..
SZOPENRAPU
17-09-2012, 09:24
Adaptację krokowca, odpowiedź na posta Ricka w związku z
Spróbuj odpalić go bez silniczka krokowego.
Max 40 sec.
Potem załóż go ponownie i zrób adaptację.
Na YT znalazłem filmik z adaptacją krokowca: FIAT BRAVA 1.2 16V FiatECUScan stepper motor adaptation - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Tdna3OULdwI)
czujnik położenia wałka rozrządu i/lub czujnik położenia wału
markshall
17-09-2012, 23:23
Odłączając klemy na jakiś czas w silniku 1.2 wykasujesz mapy wtrysku. Po tym zabiegu powinno się odpalić silnik i tak zostawić aż do zagrzania. Jednak np. krokowca tak nie zaadoptujesz.. Kup sobie kabel za 60zł i będziesz mógł to robić sam..
W silniku 1.2 odłączanie klem kasuje pamięć radia i licznik okresowy ;) Aby skasować mapy wtrysku i/lub adaptacje silniczka krokowego należy podłączyć się pod ECU. Proponuje skasować jedno i drugie, wykonać adaptację polegającą na jeździe ~10 km z dosyć dużą i w miarę jednostajną prędkością, zobaczyć czy coś się zmieniło.
szczepko920
17-09-2012, 23:28
Witam :) miałem kiedyś takie same objawy jak Ty, auto było bardzo słabe, nie działał na jeden cylinder, odkręciłem świece były czarne... wymieniłem w sumie świece, kable wysokiego napięcia (Magneti Marelli) i cewkę, jak ręką odjął, autko odzyskało moc, u mnie przyczyną był przypieczony i naderwany kabel WN na 1 cylindrze, który robił zwarcie i zjarał świece i cewke, części wymieniałem po kolei, zacznij od kabli i świec. Pozdrawiam :)
SZOPENRAPU
18-09-2012, 10:23
[...]Odłączając klemy na jakiś czas w silniku 1.2 wykasujesz mapy wtrysku.[...]
[...]Aby skasować mapy wtrysku i/lub adaptacje silniczka krokowego należy podłączyć się pod ECU.[...]
To jak to z tymi wtryskami jest? Bo genialny znajomy ładował mi akumulator i z 10h nie miałem zasilania w samochodzie...
W silniku 1.2 odłączanie klem kasuje pamięć radia i licznik okresowy ;)
Nawet nie, bo do jakiegoś czasu radio jest w stanie zapamiętać ustawienia (zależy jakie radio).
Co do szarpania to pojawił się element. Na innym forum podpowiedzieli, że to pompa paliwa, przed zakupem stał on od jakiegoś czasu, a po zakupie jeździł w okolicach rezerwy, to i cały syf wciągnęła i się zatkała/zatarła (stąd pewnie smród z tyłu).
Z tego co wiem jednostka 1.2 to jedyny silnik gdzie ecu gubi mapy korekcji wtrysków po odłączeniu klem. Jedyny bo wszystkie inne z BBMów tylko egzaminerem można ruszyć. Tak mi to ktoś kiedyś napisał.. Licznik dzienny się kasuje, moje radio AM182M nie ;) No ew. godzina ale za chwile się sama nastawia z RDSu.. ;)
markshall
18-09-2012, 18:25
Kwestia kasowania map wtrysków bądź nie ma w tym temacie większego znaczenia, aczkolwiek dodam tylko, że kiedyś odłączyłem akumulator na pół dnia i map nie skasował;)
Podpinam się pod temat..
Mam pytanko..
Jak na mniejszej prędkości wrzucam 3 to samochód strasznie drży jakby miał zaraz wystrzelić..
Taki brak mocy..
Tylko zastanawia mnie dlaczego aż tak źle to znosi..
Nie ma możliwości jakiejś regulacji czy coś?
Jak na mniejszej prędkości wrzucam 3
Co to znaczy mniejsza prędkość? :)
SZOPENRAPU
21-09-2012, 17:48
Podejrzewam, że chodzi mu o to, że zmienia biegi na góra 3tys. obrotów, przez co następny bieg ma ~1tys obrotów.
Przyszedł mi w końcu kabel :)
No i wywaliło mi taki błąd:
P0170 - Integrator sondy lambda
Szczegóły:
Stan anomalii: Sygnał zbyt wysoki
Obroty silnika: 2200obr/min
Obciążenie silnika: 4,200ms
Skasowałem i... Muszę wymienić w końcu akumulator na nowy, bo stary już klękł.
Jak wrócę z pracy to dopiszę co i jak było dalej.
Zrypana jednak sonda?
SZOPENRAPU
21-09-2012, 23:36
Cholerka, nie mogę zedytować poprzedniego posta, no nic.
Aż się przeraziłem, że ten błąd wcale nie świadczy o walniętej sondzie... Nadal jest milion możliwości powodujących takie zachowanie samochodu ;/
Są gdzieś w necie poprawne parametry dla poszczególnych opcji w FiatEcuScan? Chciałbym je poznać, żeby w oko rzuciły mi się niepoprawne wskazywane wartości, które ułatwiły by mi diagnozę bez wymieniania wszystkiego.
Po części sugeruję się tymi filmikami co do parametrów:
FiatECUScan VAG KKL Fiat Brava 1.2 16V Sonda Lambda Diagnostic Sensor integrator lambda - Failure - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0FaSNTHNOsw)
FiatECUScan VAG KKL Fiat Brava 1.2 16V NOWA Sonda Lambda Diagnostic Sensor - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=vJTveUVL02w)
A możesz wyciągnąć wykres lambdy?
SZOPENRAPU
26-09-2012, 19:11
Chyba znam już przyczyny (przynajmniej tak mi się wydaje).
Zacznę od sondy:
5150
Czyli sprawna.
Druga sprawa to "Nastawnik wolnych obrotów" (krokowy)
5151
Czyli chyba jednak jego wina.
A drugą przyczyną co samochód się dusił jest zatkany układ odpowietrzania (?) baku. Z otwartym korkiem od baku samochód jeździ w miarę normalnie (mniej mocy to pewnie krokowy/przepustnica) i przede wszystkim pali chyba na wszystkie gary.
Ale oczywiście nie mogę tak jeździć, bo śmierdzi za mną oparami paliwa (choć z drugiej strony fajne zabezpieczenie antykradzieżowe, z zamkniętym bakiem silnik się dusi :D).
Ale trzeba to naprawić, tylko teraz pytanie: jak?
markshall
26-09-2012, 19:36
Testowi nastawnika wolnych obrotów ja bym nie wierzył... nie wszystkie testy w FESie działają tak jak powinny. U mnie ten sam test się również nie wykonuje a wszystko działa.
nie wszystkie testy w FESie działają tak jak powinny.
No i właśnie - niestety markashall ma rację.. To nie wyznacznik.
frytek161
08-10-2012, 11:41
Witam
mam ten sam problem z 1,6 z 2000 roku wczoraj pod czas jazdy nagły spadek mocy (zdiagnozowane że nie pali na 1 cylinder -pierwszy od lewej ) świeca nie miała iskry , wymieniłem ją (brak poprawy - bez zmian),cylindry sprawdzałem na zapalonym silniku ściągając fajki ze świec zauważyłem wymieniając świecę na niepalnym cylindrze że jest mokry - nie wiem brak spalania? brak ćiśnienia- kompresji?
Jak nie daje iskry to kable do sprawdzenia a potem cewka..
frytek161
09-10-2012, 12:16
Jak nie daje iskry to kable do sprawdzenia a potem cewka..
wymieniłem na sprawną świecę iskra jest akociołek dalej nie chodzi - nie wiem wtryskiwacz?
nie wiem wtryskiwacz?
A nowa świeca mokra czy sucha?
SZOPENRAPU
09-10-2012, 16:29
A ja u siebie chyba sprawę rozwiązałem, generalnie przez weekend zrobiłem "gruntownie wszystko na raz" to ciężko mi powiedzieć dokładnie co było przyczyną.
Wymieniłem olej, filtr oleju i powietrza, świece, kable, przeczyściłem cały układ powietrza do przepustnicy, przepustnica wyczyszczona i wygląda na to, że działa normalnie. Silnik troszkę chyba trzęsie, nie wiem czy to przewrażliwienie, ale wydech nie pyrka, moc jest, obroty nie falują (jeszcze muszę obejrzeć wykres na kompie), paliwem nie śmierdzi, reaguje już normalnie na pedał gazu. Troszkę pojeżdżę, sprawdzę parametry na komputerze i zobaczymy jak się będzie zachowywał.
Kwestii "gazowania się" baku jeszcze nie rozwiązałem, na razie jeżdżę z otwartym bakiem.
Dziękuję za pomoc, troszkę to trwało, ale studia się zaczęły, więc nawet weekend nie był wolny.
Jak by ktoś chciał sobie samochód przebadać to służę laptopem i kablem na terenie Śląska.
frytek161
10-10-2012, 12:00
A nowa świeca mokra czy sucha?
sprawdzałem sucha
sprawdzałem sucha
No to jak sucha i nie pali na pewno na ten gar znaczy się że nie daje paliwa.. Wtrysk działa? Ma rezystancję taką jak reszta?
jak nim telepie mocno i to słychac to sprawdz poduszke silnika. Praca silnika sie poprawi ale nie musi moze byc cos z modułem albo komputer sprawdz na kompie dobrze błędy.
automechanikavolcano
12-10-2012, 00:10
Sprawdź kompresję bo to jest najprostsze. Jeżeli jest ok to sprawdź taktowanie wtrysku.
frytek161
13-10-2012, 12:28
No to jak sucha i nie pali na pewno na ten gar znaczy się że nie daje paliwa.. Wtrysk działa? Ma rezystancję taką jak reszta?
byłem wczoraj u znajomego podłączyłem siędo kompa wyszszło że wtryskiwacz na niepalnym garze do wymiany moje pytanie czy jest jakaś różnica w tych wtryskiwaczach tj np. 1 2 3 4 amoże wersja przed i po FL ( mam plastykowy kolektor auto z roku 2000 WIELPUNKTOWY WTRYSK) nowe stoją po 700 PLN
Sprawdź to w ePer.. podejrzewam, że wtryski są te same.. I nie jeździj tak bo silnik dojedziesz :/
frytek161
20-10-2012, 17:11
Sprawdź to w ePer.. podejrzewam, że wtryski są te same.. I nie jeździj tak bo silnik dojedziesz :/
według ePer-a ten wtryskiwacz to IWP064 ( 2 OTWORKOWY)
frytek161
26-10-2012, 18:33
wtryskiwacz wymieniony ciśnienie na tłokach jest .... i dupa sucha świeca nadal-jest:mad: -gar nie pali jadę jeszcze raz na kompa
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeżeli jest ok to sprawdź taktowanie wtryskujak????????????????????
frytek161
06-02-2013, 12:46
samochód stał miesiąc na parkingu i gar się odezwał i, ale pomiesiącu jazdy zaniemógł trzeci cylinder , samochód postał cztery dni icylinder się odezwał ale między czasie mechanik stwierdził niższe ciśnienie na tym 3 -im - silnik do remontu ?
wniosek:
raz pali na wszystkie raz któryś cylinder gaśnie
Może zawory się wieszają? Był temat na forum. Poszukaj.
Polecam też sprawdzić układ wydechowy, a dokładniej katalizator. Może się okazać, że jest on zapchany, a to może mieć bezpośredni wpływ na pracę silnika. W takim przypadku trzeba wymienić katalizator na nowy, na na stronie https://katalizatorychrzanow.pl/ można sprawdzić jego cenę. Sprzedaż starego elementu jest jak najbardziej opłacalna, więc warto to zrobić.
Myślę, że kolega zasługuje na złotą łopatę za odkopanie tematu w którym ostatni post był 5 lat temu :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.