PDA

Zobacz pełną wersję : problem z silnikiem(brak mocy,falowanie)



marlena
06-09-2012, 14:47
witam wszystkich uzytkownikow forum :)
nie wiem czy podobny watek juz pojawil sie na tym forum , ja takiego nie moglam znalezc wiec zakladam nowy. jezeli gdzies juz podobny istnieje orosze o wyrozumialosc .
to moja pierwsza wizyta na tym forum i niestety zaczyna sie ona od problemow z moim fiacikiem.
opisze problem najlepiej jak umiem i mam nadzieje ze ktos mi pomoze.
a wiec tak: fiat brava 1,6 16v rok 1998.
po odpaleniu niby wszystko jest w porzadku ale po pewnym czasie(mysle ze po rozgrzaniu) obroty silnika zaczynaja falowac i nie mozna wkrecic silnika na wyzsze obroty,w czasie jazdy jest tak ze auto jedzie normalnie do czasu gdy wrzuce na luz i chce z powrotem wrzucic bieg to wtedy strasznie rzuca silnikiem i nie ma kompletnie mocy. wtedy wylaczam stacyjke i ponownie odpalam auto(w czasie jazdy) i wszystko znowu wraca do normy. po pewnym czasie schemat sie powtarza.
wymienine zostaly juz swiece,silniczek krokowy,czujnik temperatury cieczy, czujnik polozenia walu. niestety dalej jest to samo:(
wyczytalam w internecie ze podobno silniczek krokowy trzeba ustawic ale nie wiem w jaki sposob,gdzie indziej znowu wyczytalam ze trzeba zrobic reset komputera,sa tez opinie ze trzeba zmierzyc cisnienie paliwa. wyglada na to ze ile uzytkownikow tyle opinni. zwracam sie wiec o pomoc do,jak mysle grupy ktora wie najwiecej o fiacie.
z gory dziekuje za pomoc.

lukq
06-09-2012, 15:03
Pytanie pierwsze czy podłączyłes pod komputer samochód i robiłeś adaptację?
Czy jakieś błędy są,czujniki masz nowe czy używane?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

marlena
06-09-2012, 20:50
witam i dziekuje za zainteresowanie,
czujniki , swiece , silnik krokowy itp wszystko nowe.
do komputera nie podlaczalam.
czy w zwiazku z tym musze pojehac do jakiegos servisu?
mieszkam teraz w daii i wiem ze to bardzo droga impreza tutaj(np silnik krokowy kosztuje ok 1600dk wiec jakies 850zl a w pl kupilam za 160)

lukq
07-09-2012, 10:28
Oj to faktycznie. Jest możliwość może kupienia u Ciebie kabla diagnostycznego? To wyszłoby najtaniej. Ciężko jest oceniać co mogło paść bez podłączania pod komputer, przyczyn może być kilka i jak sam widzisz wymieniać elementy które tak naprawdę nie są winne.
Wydaję mi się, ze powinieneś przeprowadzić adaptację krokowca. Kiedy będziesz w PL, bo może zaczekać lepiej

ubek
07-09-2012, 11:58
jak sam widzisz
powinieneś przeprowadzić adaptację krokowca.




a w pl kupilam za 160)


oj Łukasz czytaj dokładnie :D bo sie koleżanka obrazi ;)

byrrt
07-09-2012, 14:35
ubek to Ty czytaj dokładnie - samo kupno i wymiana nie oznacza adaptacji ;)

ubek
07-09-2012, 15:06
EEE chyba kolega nie zrozumiał mojego przekazu zatem wyjaśniam ;)

Marlena jak sądzę po nicku oraz tym jak piszę określone słowa jest kobietą :) ( to taki ładny człowiek, ładnieszy niż my :D ) natomiast jak przeczytasz dokładnie to doczytasz że Łukasz piszę adresując swoje słowa do mężczyzny - coś tutaj jest nie tak :D

reasumując - czytamy ze zrozumieniem - dodam że specjalnie dopisałem że koleżanka się obrazi ;) jak by ktoś nie zauważył tych małych różnic w pisowni, jak widać nie wystarczało :)

Rick
07-09-2012, 22:45
Spróbuj zrobić tak.
Odłączasz klemy od akumulatora na jakieś 30 minut.
Potem podłączasz wszystko i odpalasz samochód na 20 minut.
Zrób to na zimnym silniku tak aby po tych 20 minutach uruchomił się wiatrak chłodnicy, usłyszysz..
Jak ucichnie wyłącz silnik.. Znów uruchom i przejedź parę rundek dookoła swojej posiadłości..

Miałem podobny problem..
I tu moje pytanie.. Kupowałaś krokowca u mechanika czy po okazyjnej cenie - czytaj - samochód stał garażowany i ktoś go wymontował żeby się nie marnował - Byłem u trzech mechaników aż w końcu wkurzyłem się i kupiłem oryginalny silniczek do Bravy -> 450 zł

Do dziś działa i silnik ma się super.. :)

marlena
09-09-2012, 18:16
witam wszystkich ponownie,
wczoraj bylam w stacji diagnostycznej(specjalizujacej sie co prawda w mercedesach) ale tam pan mechanik sprawdzil w komputerze polozenie wtyczek diagnostycznych i jak pokazal komputer powinny byc trzy wtyczki,jedna od abs,druga od air bag i trzecia wlasnie od silnika. niestety u mnie sa tylko dwie:(
dzwonilam do polski do znajomego i on mi powiedzial ze w niektorych modelach sa wlanie tylko dwie wtyczki i trzeba podlaczyc sie do tej od abs. znajduje sie ona pod maska przy skrzynce z bezpiecznikami. czy to prawda ze wlasnie tam trzeba sie podpiac? pytam gdyz mechanik kazal mi przyprowadzic auto we wtorek aby zlokalizowac ta wtyczke( co oczywiscie bedzie kosztowac) a nie chcialabym placic za dwie trzy godziny szukania a potem stwierdzenie ze trzeba podpiac sie wlanie do wtyczki przy skrzynce bezpiecznikow. prosze o pomoc

byrrt
10-09-2012, 09:13
Matko - takie info są na forum i wystarczy poszukać..
3 wtyczki
lewy kielich, bywa też że ściana grodziowa - ECU
prawy kielich, obudowa pompy ABS, gdzieś w jej pobliżu - ABS
za schowkiem nad nogami pasażera - airbag

Wtyczki od ABS/Airbag może nie być - zależnie od wyposażenia..

marlena
10-09-2012, 12:23
Matko - takie info są na forum i wystarczy poszukać..
3 wtyczki
lewy kielich, bywa też że ściana grodziowa - ECU
prawy kielich, obudowa pompy ABS, gdzieś w jej pobliżu - ABS
za schowkiem nad nogami pasażera - airbag

Wtyczki od ABS/Airbag może nie być - zależnie od wyposażenia..
witam,
jak pisalam wczesniej mechanik sprawdzil polozenie wtyczek w komputerze,wiec dziekuje byrrt za podpowiedz(to MATKO nie bylo potrzebne),ale nie takie bylo moje pytanie. wiem gdzie POWINNY byc wszystkie trzy wtyczki,ale problem polega na tym ze tej na kielichu lub tez grodzi po prostu NIE MA. dzwonilam do polski i powiedziano mi ze w niektorych modelach sa tylko DWIE wtyczki i trzeba sie podpiac do tej od ABS, czyli tej przy skrzynce z biezpiecznikami. CZY TO MOZLIWE?
pozdrawiam

byrrt
10-09-2012, 13:15
powiedziano mi ze w niektorych modelach sa tylko DWIE wtyczki i trzeba sie podpiac do tej od ABS, czyli tej przy skrzynce z biezpiecznikami. CZY TO MOZLIWE?
Wg. mnie NIE. W OBD jedno urządzenie może być na fizycznie jednej lini. Gdzieś przewinął się temat że gość miał złącze diagnostyczne po prawej stronie na grodzi, sam widziałem na grodzi po środku w 1.4 ale na pewno nie jest tak że 2 centralki na jednej wtyczce. Ew. może nie masz ABSu? Znajdź. ECU i sprawdź gdzie idzie kabel..

marlena
10-09-2012, 16:19
Wg. mnie NIE. W OBD jedno urządzenie może być na fizycznie jednej lini. Gdzieś przewinął się temat że gość miał złącze diagnostyczne po prawej stronie na grodzi, sam widziałem na grodzi po środku w 1.4 ale na pewno nie jest tak że 2 centralki na jednej wtyczce. Ew. może nie masz ABSu? Znajdź. ECU i sprawdź gdzie idzie kabel..

ECU to komputer? przepraszam za ignoranctwo ale nie wiem :)

krzysztof2345
10-09-2012, 16:44
Tak, też się kiedyś o to pytałem, bo nie wiedziałem

niki1977
10-09-2012, 16:47
4939
ja miałam padniety czujnik polozenia walu - w ogole nie odpalal,
czujnik temperatury cieczy nie ma takich objawow jak falowanie obrotow , moze nieodpalic np, i problemy z temp silnika- praktyka
jesli brava nie jest poliftowe, nie da sie go podlonczyc przez fiatecuscan kabelkami ( vag, elm) naszymi na windowsie - sprawdzone
rozne rzeczy moga byc - ta adaptacja silnika krokowego, kable wys.napiecia ( praktyka-szarpanie i totalny brak mocy) , czy glupi filtr powietrza ( praktyka- szarpanie i moc )
wszystko z praktyki tego silnika 1.6 16 v

lukq
11-09-2012, 18:58
Może koleżanka nie ma ABS'u u siebie i dlatego ma dwie ....

Przepraszam, że pisałem w formie męskiej

niki1977
11-09-2012, 19:12
Może koleżanka nie ma ABS'u u siebie i dlatego ma dwie ....
Dlatego jestem zaskoczona bo mam 3, a ABS nie miałam, 2 w komorze silnika plus 1 za schowkiem od poduszek, komp podlonczany w zakładzie do tej z prawej i nie wykrywał nic, z komputerem bez problemu połonczenie na tej środkowej przypiętej do map sensor. :)