Zobacz pełną wersję : Fiat Brava - Przebieg - Gaz?
Witam.
Moja Brava 1.2 16V ma przebieg - 186 tyś.
Zastanawiam się ile są w stanie przejechać te silniki..
Czy ktoś może dysponuje przykładowymi danymi?
Pytam bo zastanawiam się nad zagazowaniem ale wiele osób mi odradza mówiąc.. Po co? Za stary! Za duży przebieg itp.
Co o tym sądzicie?
Pytam bo zastanawiam się nad zagazowaniem ale wiele osób mi odradza mówiąc.. Po co? Za stary! Za duży przebieg itp.
Sam się zastanawiałem jak parę miesięcy temu gazowałem swoje 1.8 99 rok 249tyś km.. Ale jeżeli silnik jest w dobrej kondycji, nie bierze oleju, pali dobrze, nic się z nim nie dzieje nie ma ŻĄDNEGO powodu aby nie zagazować go ;). Dobry silnik + dobra instalcja = tylko i wyłącznie obniżone koszta :) Tym bardziej, że przy np. mojej jeździe instalacja zwraca się dosłownie w niecały rok..
Tak jak kolega mówi + ilość kilometrów pokonywana rocznie/miesięcznie,np: dla mnie się nie opyla gazować auta choć mam na budziku 170 tyś.za mało jeżdżę. Policz sobie Kalkulator opłacalności instalacji LPG- Kalkulatory - Moto - Wieszjak.pl (http://moto.wieszjak.pl/kalkulatory/26,kalkulator-lpg.html)
W Temprze 1.6 z 270 czy 280kkm na liczniku założony został gaz. Do dzisiaj jeździ, już ma 405 tys. km. Jak Byrrt mówi. Jak silnik w dobrej kondycji to będzie chodził.
Musisz tylko pilnować dwóch rzeczy: układ wydechowy jest narażony na szybszą korozję (więcej H20 się wydziela z spalania gazu) oraz układ chłodzenia (LPG ma "oddaje" więcej ciepła przy spalaniu niż PB).
koziol1172
04-09-2012, 14:04
10 000 , 15 000 tyś mniej więcej i instalacja się zwróci, uśmiech na twarzy gdy np tak jak dziś 226km na liczniku i weszło za 53 zł;) tak jak koledzy piszą zależy ile kto jeździ;)
No więc ja od czerwca już zrobiłem ok 8tyś km tak więc mi się tak naprawdę zwróci za 2-3 miesiące.. heh Ja bym się nie zastanawiał ;)
Tylko że mój rocznik to 99 :P
Tylko że mój rocznik to 99
No a mój to grudzień 1998... w czym rzecz?
No dobra.. czyli wiek nie gra roli jeżeli silnik zadbany ;}
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Swoja drogą..
Nie wiecie ile aktualnie zapłaciłbym za instalacje gazową do mojej bravy 1.2 16V?
Nie wiecie ile aktualnie zapłaciłbym za instalacje gazową do mojej bravy 1.2 16V?
Zależnie od zakładu i instalacji od ~2100 do 2600 za coś budżetowego..
koziol1172
04-09-2012, 16:12
oszczędzaj po założeniu instalacji a nie przed, mówię to o doborze komponentów...
oszczędzaj po założeniu instalacji a nie przed, mówię to o doborze komponentów...
A jak Twoja instalacja się spisuje?
Dużo spala?
markshall
04-09-2012, 18:59
Nie wiecie ile aktualnie zapłaciłbym za instalacje gazową do mojej bravy 1.2 16V?
Za staga 4 zaplacilem 2200zł w czerwcu. Sprawuje się świetnie. Ale nawet droższa instalacja źle założona może robić problemy,więc przede wszystkim skup się na dobrym fachowcu.
herwolf260789
04-09-2012, 20:27
Jeśli ktoś jezdzi dużo km rocznie to powinien zainteresować się silnikiem diesla nie zawodne i długo wieczne.
mamut-tme
04-09-2012, 23:27
Szczególnie te współczesne Common-raile z kołami dwumasowymi...
koziol1172
04-09-2012, 23:47
Rick moja spala 8,5 9 a w trasie nawet poniżej 8 (gdy spokojniej jadę) ogólnie ostrzej jeżdżę...spore prędkości przyspieszanie do około 4,5 5,5 tys obr... mam aktualnie II generacje BRC JUST ale w bliskich planach jest przeróbka na sekwencję sterownik LPGTECH i tego też bym CI polecił... jeżeli czegoś potrzebujesz to pisz a pomogę...wgl moja brava pochodzi z twoich stron z tych, od nowości w rodzinie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
nie zawodne i długo wieczne to jak stoi w garażu;)
markshall
04-09-2012, 23:51
Jeśli ktoś jezdzi dużo km rocznie to powinien zainteresować się silnikiem diesla nie zawodne i długo wieczne.
Mechaniczne wtryski oraz pierwsze common-raile owszem, ale to co teraz wkładają w auta to... a szkoda gadać.
Koziol a co daje ten sterownik?
Jest jakaś różnica?
Mógłbyś zapodać linka ze sprzętem?
koziol1172
05-09-2012, 00:13
musiałbym Cie głębiej wprowadzić w instalacje LPG, powiem tak LPGTECh jest sterownikiem przyszłości, już spora ilość ludzi zamienia dotychczasowe na nie właśnie bo mają świetny algorytm i są cały czas udoskonalane, jeżeli masz kase i zamierzasz jeszcze długo jeździć tym autem to porządny filtr wtryski HANA ( jeżeli chcesz taniej a dobrze to REG FAST, aby nie valtek omijaj je szerokim łukiem!!!) reduktor to spokojnie wystarczy ALASKA i LPGTECH 214 a i najważniejsze to porządny gazownik który to pięknie zamontuje, będę mógł CI kogoś polecić jak będzie taka potrzeba
herwolf260789
05-09-2012, 00:56
Nie jestem zwolennikiem lpg. Jeśli chodzi o współczesne to owszem ale te sprzed 10 lat i więcej są proste a nie które nawet nie wyposażone w turbo więc co tam ma się popsuć. Mialem golfa 3 1,9 d którym przez 5 lat zrobilem 150 tys i mnie nigdy nie zawiódł a mial przeloty koło 500 tys albo i lepiej i kumpel do tej pory go męczy i zmęczyć nie może :) a fiat nie stety mnie już 2 razy zawiódł w ciągu 4 mnichów :(
nie mówcie też że lpg to jest bardzo zdrowe dla motoru
Mialem golfa 3 1,9 d którym przez 5 lat zrobilem 150 tys i mnie nigdy nie zawiódł a mial przeloty koło 500 tys albo i lepiej
Chciałbym zobaczyć nowego VW wytrzymującego ponad 200 tys km bez remontu silnika. Stare diesle 1,9 były nie do zajechania, nowe to inna bajka.
Mój ma przejechane na LPG ponad 200 tys km, była robiona uszczelka pod głowicą (na benzynie też by poszła, ten typ tak ma) i nic więcej. Oleju nie bierze, ciśnienia praktycznie bez zmian od dawna, jedynie tłumiki wymieniam albo sztukuję co jakiś czas bo faktycznie lecą częściej niż na benzynie (ale to groszowe sprawy, szczególnie jak się wymienia samemu).
Chciałbym zobaczyć nowego VW wytrzymującego ponad 200 tys km bez remontu silnika. Stare diesle 1,9 były nie do zajechania, nowe to inna bajka.
Nie no 200tyś to przejedzie bo przecież takie przebiegi to przedstawicielskie auta robią w 3-4 lata ;) Co nie zmienia faktu że coś czasem gdzieś padnie, a to wtrysk, a to turbina i kasa leci.. Tata ma Fabie 1.4 16V z gazem - buja się już 170tyś - od nowości instalacja śmigała ok, tylko jakieś ok 3 miesiące temu padły wtryski. A że były na tyle drogie że opłacało się bardziej wymienić całą instalacje tak właśnie zrobiono i teraz śmiga dalej..
mamut-tme
05-09-2012, 11:36
Nowe diesle VW?:D 2.0 TDI ma rozrząd na kołach zębatych... zęby potrafią się wytrzeć przed przebiegiem 100 tys. km;)
No nie wiem jak VW ale 200tyś to nie jest dużo jak na auto przedstawiciela. Kolega ostatnio kupił Kia Ceed 270tyś km.. Licznik cofany żeby była jeszcze na 7 letniej gwarancji (robią to dosłownie w ASO) i śmiga sobie dalej.
mamut-tme
05-09-2012, 11:52
Niektórzy przedstawiciele robią 100 tys. km rocznie, więc 200 tys. to jest mały przebieg:)
Niektórzy przedstawiciele robią 100 tys. km rocznie, więc 200 tys. to jest mały przebieg:)
I właśnie tego nie rozumiem trochę jak silnik mógłby przy takim przebiegu już klękać ;) Jednak te 2-3 lata to auta się w firmach trzyma z reguły lub nawet dłużej..
a jak spalanie gazu w 1.6 16V?
mamut-tme
06-09-2012, 20:04
Na instalacji sekwencyjnej od 8 do 12l /100 km. 8 przy maksymalnie oszczędnej jeździe w trasie, a 12l to krótkie odcinki po mieście albo ostre butowanie na autostradzie;)
herwolf260789
12-09-2012, 21:11
Pracuje w komisie i widzialem 2 letnie jetty które miały 160 tys km focusa II 3 letniego 170 tys wszystko w dieselu i miały się dobrze. Jeśli auto lata po trasach tym lepiej dla niego 5 lub 6 bieg tempomat i jazda wszystko mniej cierpi skrzynia sprzeglo chłodzenie stale a w mieście wiecznie do 1 biegu i przegrzany silnik same przeciwieństwa itp.
Moja brava od 8 do 9 litrów w strefie mieszanej (20 km do pracy dziennie) z przewagą trasy. VW palił mi 4,5 do 5 litrów ropy przy pełnym bucie nie więcej niż 6 może niewiarygodne ale tak było :)
pozdrawiam :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.