Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju skrzyni biegów - Fiat Brava 1.2 16V
Witam.
Moja skrzynia biegów strasznie skrzypi przy zmianie z jedynki na dwójkę.
Ostatnio też ciężko wskakuje i 1 i 3..
Przebieg pacnął 186 tysięcy wiec pomyślałem ze może warto było by zaryzykować wymianę oleju na nowy..
Tylko czy to coś pomoże waszym zdaniem?
Zauważyłem że przy porannym ruszaniu wszystkie biegi pracują cud miód i malina
Czy ciężko wymienić samemu olej?
Wole to zrobić sam.. jakoś przejechałem się już na kilku mechanikach a nie mam zaufanego.
Czy ciężko wymienić samemu olej?
W wątku mojego auta, dość niedawno były fotki z wymiany.. Jeden klucz imbusowy najlepiej z jakąś przedłużką bo ciężko śruby ruszyć początkowo ale sama wymiana banalna.. Jeżeli skrzypi Ci gałka zmiany biegów masz do wymiany raczej zestaw naprawczy lewarka.. U mnie skrzypi niestety on, ale nie mam kiedy się sprawą zająć.. Biegi po wlaniu nowego oleju śmigają lepiej..
Lewarka?
A gdzie mogę go dostać? Ciężko się go naprawia?
Mógłbyś podrzucic link do swojego posta?
Ciężko wchodzą biegi i skrzypi..
Naprawa lewarka coś zmieni?
Mógłbyś podrzucic link do swojego posta?
Przecież to jest chwila :roll: http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-bravo-1-8gt-byrrta-14322/22#post96189
Ciężko wchodzą biegi i skrzypi..
Naprawa lewarka coś zmieni?
Szukaj pod hasłem zestaw naprawczy lewarka/drążka zmiany biegów bravo/brava/marea..
Sam u siebie nie wymieniałem, jest opis na sieci, trzeba wciągać osłony termiczne wydechu przez co odłączyć na chwilę wydech podobno.. Sam tego jeszcze nie robiłem..
To będzie to?
Elementy zmiany biegów - Korpus dżwigni zmiany biegów Seicento, Brava, Bravo, Marea, Coupe, Alfa Romeo, L - (http://www.unto.pl/korpus-dzwigni-zmiany-biegow-seicento-brava-bravo-marea-coup-p-32.html)
A co do opisu to mógłbym Cie prosić drogi kolego o link :)
Chyba że na naszym forum jest
Btw. Dzięki za zainteresowanie!
Zestaw naprawczy lewarka drążka biegów BRAVO BRAVA (2569329806) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-drazka-biegow-bravo-brava-i2569329806.html)
Taki ;-)
To będzie to?
Tak generalnie tak tylko np. tu: Zestaw naprawczy lewarka drążka biegów BRAVO BRAVA (2569329806) (http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-drazka-biegow-bravo-brava-i2569329806.html) jest chyba cały zestaw a tam tylko sam korpus.. Ale nie wczytywałem się więc zweryfikuj sam ;)
A co do opisu to mógłbym Cie prosić drogi kolego o link
Znalazłem to gdzieś na sieci, jakbyś nie znalazł opisu mogę podesłać Ci na maila - odezwij się na PW. Dostałem taki opis chyba też od sprzedającego. Ale na sieci też widziałem..
No to kupiłem :)
Spróbuje to sam zamontować
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jaki olej do skrzyni biegów polecacie?
Co do gałki zmiany biegów wygląda to tak - Gałka zmiany biegów - Fiat Brava 1.2 - Problem? - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Xj5mpja-s_c&feature=youtu.be) <--- KLIK
Nagrałem specjalnie film żeby wam to ukazać.. proszę o ocenę
Oczywiście biegi zmieniałem z wciśniętym pedałem sprzęgła ;)
I co sądzicie? Za duży luz??
wirus400
04-09-2012, 17:53
dobrze mówisz
Ewidentnie do wymiany osprzęt. jak kupiłeś to dobrze ;-)
A co do wymiany..
To muszę bawić się na kanale?
Wydukałem poradnik ale nie wiem jak go rozumieć.. Proszę o poradę.
'Instrukcja dotycząca naprawy lewarka -> Bravo/Brava
1. Zdejmujemy mieszek gałki zmiany biegów w samochodzie
2. Uwalniamy lewarek od linki (i tu moje pytanie.. gdzie ta linka?) , delikatnie odciągamy zatrzaski kulowe najlepiej śrubokrętem.
2. Wślizgujemy się pod samochodzik i wykręcamy trzy śruby w białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągamy całość z samochodu.
5. Ściągamy kulkę zmiany biegów - ??? No właśnie.. Chodzi o gałkę?
6. Zamieniamy elementy (zestaw naprawczy)
7. Zakręcasz pod samochodem kołyskę (tylko co to ta kołyska) - posiada ona 3 śruby
8 Nakładasz linki zmiany biegów do Seicento na wcisk. - I ten punkt jest troszkę dziwny bo go nie rozumiem xd
9. Zakładamy mieszek i po sprawie'
Znalazłem jeszcze fotkę - > Obejdzie się bez kanału?
4876
Coś też znalazłem ale chyba mało pomocne.. http://www.bravo-guide.co.uk/photogal/guidepics/Mareaconsoleinstallguide.pdf
Sam nie wiem jak to się wymienia, gdzieś wyczytałem (choć było to forum alfy) że tam są jakieś śruby od dołu i trzeba to z kanału robić..
Obserwuje temat bo sam się zastanawiam nad wymianą tego ustrojstwa..
Kupiłem sprzęcior i zaryzykuję montaż jak tylko wjadę na kanał..
Zobaczę co i jak to się tam trzyma..
Szkoda że nie ma konkretnej instrukcji nigdzie na necie..
Hmmmmm... Chyba ze jest tylko jej nie widzę.
Nakręciłem filmik jak wygląda ten lewarek po zdjęciu obicia..
Może na jego podstawie uda się coś doradzić?
A gdyby tak poodkręcać śrubki i naprawić go z środka samochodu... ? Nie da się tak?
Coś może uciec?
Poluzowana gałka - Fiat Brava 1.2 - Film na potrzeby Forum Samochodowego - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=712nWkISwi4&feature=youtu.be) <---KLIK (Oglądać 1080p, przepraszam za trzęsienia, zapisał się w prostokąt ehhh.. nie ogarniam ;p )
markshall
05-09-2012, 21:32
Zawsze możesz spróbować... ale żeby się nie okazało że odkręcisz coś czego nie będziesz mógł przykręcić bez kanału... i będzie problem. Także proponuję przyjrzeć się temu jeszcze i pomyśleć.
U Ciebie nawet nie słychać skrzypienia - on po prostu lata.. U mnie nie ma takich luzów ale skrzypi dosłownie jak stara drewniana szafa babci ;-)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
To może można go gdzieś dokręcić..
Nie wiem co się może stać jeżeli poodkręcam te śrubki...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
byrrt - a może psiknij tam WD40 :P
markshall
05-09-2012, 22:46
Nie wiem co się może stać jeżeli poodkręcam te śrubki...
Jakaś nakrętka wpadnie do środka i będzie grzechotać do końca świata ;d
byrrt - a może psiknij tam WD40
WD40 próbowałem ;) Tak samo jak jakieś wazeliny techniczne itp - nic nie daje ;)
Co do tego lewarka...
To może ktoś wie gdzie mogę dostać konkretna instrukcje jego wymiany..
Od góry się niby nie da.. Trzeba niby przez kanał..
Czy ktoś nie wie jak się za to zabrać? Hmmm?
Proszę o pomoc ;/ Jutro jadę na kanał i chciałbym mieć chociaż lekkie rozeznanie
Zdaje się trzeba zwalać wydech i osłonę termiczną.. Nie muszę chyba mówić w jakim stanie będą pewnie wszystkie śruby..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Dużo przy tym roboty?
Zaopatrzyć się w nowe śruby?
Sama czynność wydaje się prosta (przyznaje że tego nie robiłem) ale najgorzej to może być z tymi śrubami.. Najlepiej by pewnie dać nowe ale jakie tam są to nie mam pojęcia..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
A nie wiesz byrrt gdzie mogę znaleźć chociaż konkretniejszy poradnik?
Miałeś mi coś podesłać :P
Trochę ciężko to widzę bo nie wiem czego się spodziewać..
Najchętniej to poodkręcałbym śrubki wewnątrz pojazdu i hej!
Ale nie wiem czy coś nie odpadnie na dół.. I nie będę musiał zanurzyć się w czeluści samochodu..
Miałeś mi coś podesłać :P
No i przecież parę dni temu przesłałem..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Od szwagra dostałem namiary do polecanego mechanika..
I teraz do rzeczy.. Dopiero 18 może mnie przyjąć więc..
Po filmikach które zamieściłem uważacie że powinienem w pierwszej kolejności naprawić lewarek?
Bo biegi chodzą kosmicznie..
Na zimnym silniku wchodzą jeszcze ok.. Potem już makabra..
Tak jakby lewarek nie chciał wybrać biegu..
Co sadzicie?
Wymieniać?
Dodam raz jeszcze link: http://www.youtube.com/watch?v=Xj5mpja-s_c&feature=relmfu
Jak lata i skrzypi to lewarek jest do wymiany i potem regulacji..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.