Zobacz pełną wersję : problem z kluczykiem ( nie zamyka sie centralny i nie aktywuje sie alarm)
JareczKu
03-09-2012, 15:08
Witam serdecznie. Moje Doblo to model osobowy po liftingu z 2006 r z silnikiem 1.9 MultiJet w wersji wyposażeniowej Dynamic. Kilka dni temu pojawił sie problem tego typu, że samochód nie reagował na zamknięcie pilotem. Naciskajac przycisk na kluczyku nie zamykał sie ani centralny zamek ani nie uaktywniał sie alarm. Drzwi mogłem jedynie zamknać przekręcajac kluczyk w drzwiach. Jeden z elektryków powiedział mi, że KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ :/ i nie mozliwe jest ponowne zakodowanie kluczyka. Z tego co sie dowiadywałem w ASO nowy kluczyk to koszt rzędu 600 zł :/ Czy jest jakieś tańsze rozwiązanie tego problemu? Dodam, że samochód odpala normalnie tylko nie mogę otwierać i zamykać drzwi pilotem i nie działa alarm. Pierwszy raz spotkałem sie z takim czymś, że KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ ( mam rozumieć ,że kluczyk przewidziany jest na określoną liczbę otwarć, zamknięć, uruchomień samochodu ?) Dziwna sprawa bo samochód ma dopiero 6 lat i 120 000 km przebiegu. Co o tym sądzicie i co możecie mi poradzić, pomóc. Pozdrawiam
Jeden z elektryków powiedział mi, że KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ :/
A na jakiej podstawie tak stwierdził? Sprawdzał ten pilot czy tak sobie wywróżył tylko? ;) Pilot nie ma określonej ilości zadziałań.. Sprawdź baterie, można też sprawdzić czy nadaje, a potem szukać problemu..
Jak na mój rozum to pilot musi być czymś zasilany. Czytałem, że logo fiata w kluczyku jest montowane na wcisk i po podważeniu można je wyjąć, i uzyskać dostęp do sterowania a być może i baterii. Jeśli jednak to niemożliwe to pozostaje wymienić sterownik autoalarmu, który także zamyka drzwi i używać zwykłego pilota, który nie przysparza tylu problemów.
Gdy kupowałem swojego Doblo to właściciel uprzedził mnie lojalnie, że piloty działają jedynie przy lusterku kierowcy i nie wie dlaczego tak jest. Okazało się też, ze jeden pilot upadł jego żonie a w drugim wymieniał baterię. Oba te przypadki są częstą przyczyną przestawienia się częstotliwości w pilocie i żadna wymiana nie jest konieczna, choć już byłem skłonny do takiej. Nie mając już wiele do stracenia, po przeczytaniu na elektrodzie o ustawianiu pilotów "po przejściach", nie wahałem się i w efekcie banalnego ustawiania trymera odpowiednio ściętą plastykową rurką mam dziś oba piloty działające z kilkunastu metrów. :)
I zapomniałem. Niektóre autoalarmy, a konkretnie piloty, w przypadku jakiegoś "przejścia" wymagają ponownej synchronizacji. Opis powinien być w instrukcji a najczęściej odbywa się to poprzez naciśnięcie przycisku włączenia i przytrzymanie go ok 30s.
JareczKu
03-09-2012, 16:38
Przyjechałem do niego z kartą kodową i podłączał komputer do samochodu i chciał zakodować na nowo ten klucz ale komputer nie mógł nawiązać połączenia i wtedy z jego ust popłynęły słowa " KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ, TRZEBA KUPIĆ NOWY". Cos wspominał o używanym kluczyku ale nie wiem czy to zda egzamin :/
Bateria do wymiany. Daj fotkę kluczyka to może będę wiedział jak się go rozbiera.
Obwody immobilizera i alarmu są osobne, pierwszy z nich nie wymaga zasilania i dlatego nadal działa.
Czasem dochodzi jeszcze problem ze zmianą częstotliwości nadajnika w pilocie, ale Docio napisał już dokładnie co wtedy trzeba zrobić.
Kluczyk może się "całkiem zepsuć" po zrzuceniu z x piętra, albo przejechaniu ciężarówką (załadowaną) ... od używania wysiądzie co najwyżej sam styk (gumka, switch) - rzecz naprawialna.
JareczKu
03-09-2012, 23:35
FIAT DOBLO 00-10r KLAPKA WLEWU + KOREK + KLUCZYK (2549920350) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/fiat-doblo-00-10r-klapka-wlewu-korek-kluczyk-i2549920350.html) To jest taki kluczyk i własnie myślałem nad kupieniem go bo gosć mówił że używany też zdał by egzamin. Ten kluczyk sie łatwo rozbiera bo jest plastikowy i widoczne jest łączenie dwóch połówek także dam rade. Gumke własnie juz w nim kiedyś wymieniałem bo sie przetarła. Spróbuję z tą bateria bo koszt nie będzie duży a sprawdzic zawsze można. Moze ten elektryk powiedział żeby odrazu kodować klucz żeby kase zarobić większą ? Nie wiem ... sprawdzam jutro baterie.
Czegoś nie rozumiem. Przecież inny kluczyk-gotowy ma swoje rzeźbienie i w żaden sposób nie będzie pasował do Twoich zamków. Ten z linku jedynie wygląda jak Twój i wątpię aby miał wszystko w środku. Jeśli już to musiałbyś kupić kluczyk-surówkę aby odpowiednio ją wyfrezować, zaprogramować immobilizer i ustawić pilot.
Jak pisał Ata immobilizer działa u Ciebie, więc problem pozostaje jedynie z pilotem autoalarmu. Taki pilot można bez problemu zastąpić innym, kwestia doboru do Twojego autoalarmu i ustawienia częstotliwości, a to w żaden sposób nie będzie kosztować 600zł lecz co najwyżej 150zł. Będziesz mógł to zrobić w każdym warsztacie od autoalarmów. Jest to jednak alternatywa gdyby z baterią nie wyszło.
G. prawda z tym dopasowywaniem pilotów. To nie tylko o częstotliwość chodzi ale i o kodowanie (różne systemy).. Raczej nie jest to takie oczywiste chociaż słyszałem że nawet ASO dorabiają zwykłego pilota w razie potrzeby.. Co do pilota z aukcji - przecież można by grot i imobiliser przełożyć ze starego klucza..
Najlepiej elektryka zmienić. Jak bateria będzie dobra daj pilota do sprawdzenia jakiemuś elektronikowi. Elektrycy samochodowi z reguły wolą wymieniać części, a ten twój to widać ekspert w tej dziedzinie skoro nawet się nie podłączył z tym kompem
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
oczywiści chodzi mi o wymianę części przy których można pogrzebać
G. prawda z tym dopasowywaniem pilotów. To nie tylko o częstotliwość chodzi ale i o kodowanie (różne systemy).. Raczej nie jest to takie oczywiste chociaż słyszałem że nawet ASO dorabiają zwykłego pilota w razie potrzeby.. Co do pilota z aukcji - przecież można by grot i imobiliser przełożyć ze starego klucza..
Jesteś moderatorem ale grzeczniej proszę.
Można kupić zastępczy/oryginalny gotowy pilot do danego autoalarmu i jedyna kwestia do zrobienia to ustawienie częstotliwości łącza. Dlatego pisałem o warsztacie a nie samodzielnym zakupie, gdyż fachowcy wiedzą co dany autoalarm wymaga. Proponuję dogłębniej zapoznać się z tematem.
Można kupić zastępczy/oryginalny gotowy pilot do danego autoalarmu i jedyna kwestia do zrobienia to ustawienie częstotliwości łącza.
Bycie moderatorem to jedno ale ja jestem też z zawodu i pasji elektronikiem ;) Tak więc uwierz że to tak nie jest. Nie ma pilotów uniwersalnych w których ustawiamy "częstotliwość łącza".. Nośna z reg. jest na jednej częstotliwości 433Mhz lub innej dopuszczonej w danym kraju, ale to co pilot na niej wysyła to inna sprawa. Są różne systemy przesyłania ramek i kolejnych kluczy (systemy ze zmiennym kluczem np microchip'a).
Proponuję dogłębniej zapoznać się z tematem.
Właśnie akurat w tej materii nie czuje się słaby. Nie tylko czytałem o tym ale sam projektowałem piloty zdalnego sterowania właśnie na układach ze zmiennym kodem i wiem że nie są one ze sobą wszystkie kompatybilne. Nośna to nie wszystko.
JareczKu
04-09-2012, 12:13
gosć mówił że grot i transponder (tak to się chyba nazywa) można przełożyć i dlatego można kupić używany kluczyk bo chodzi o elektronike odpowiadajacą za alarm, która znajduje sie w tym kluczyku. Dzisiaj podjade po tą baterię i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak naciskam guzik od zamykania to na kluczyku mruga czerwona dioda także nie wiem o co chodzi. Ten samochód chyba wyczuwa jak mam odłożoną gotówke i zawsze cos musi nawalić :/
Jak miga dioda znaczy się że działa i z małej odległości ale powinien zareagować.. Sprawdź z nową baterią, postaraj się go zaprogramować w aucie (powinno być w instrukcji obsługi)..
Byrrt przecież piszemy o tym samym. W swoim poście napisałem: Taki pilot można bez problemu zastąpić innym, kwestia doboru do Twojego autoalarmu i ustawienia częstotliwości... Umknęło? ;)
Docio chodziło mi o sformułowanie "bez problemu" bo to dla wielu elektroników samochodowych może być wyzwaniem nawet.. Ok mało istotne - sprawa jest wykonalna, ale najpierw trzeba sprawdzić czy to faktycznie pilot..
Tak z ciekawości, czy coś się wyjaśniło?
JareczKu
19-09-2012, 13:14
W zwiazku z tym ,że niemam zabardzo czasu ostatnio zająć sie tym kluczykiem i jezdzic po elektrykach to dałem sobie spokój zamykam samochód kluczem. W miedzy czasie dorabiałem klucze do domu i zapyttałem sie majstra czy nie rozwiazał by tego problemu. Podpiął kluczyk do jakiegoś urządzenia i mówi że kluczyk wysyła sygnał i bateria jest dobra. Wsiadł do samochodu i mówi że trzeba go ponownie zakodować ale on tego zrobić nie potrafi :/ Jak będę miał chwilę wolnego czasu to podjade jeszcze do takiego magika co mi kilka osób go polecało i zobaczymy co zrobi. Póki co to biegam i nie mam czasu wogóle dla siebie a co doiero dla samochodu. Jak ogarnę tą sprawę to napisze co to w końcu było.Pozdrawiam
Hmmmm, gdzieś czytałem, że kodowanie polega na sparowaniu centralki i kluczyka. Kluczyk wsadza się do stacyjki i naciska specjalny przycisk na centralce. Centralka często umieszczona jest na skrzynce bezpieczników w kabinie.
Jednak nie jestem tego pewny i mogę się mylić. Co fachowiec to fachowiec a na pewno nie reminiscencje sklerotyka. ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.