Zobacz pełną wersję : Pękniety przewód od nagrzewnicy i zamoczona centralka AIRBAG
Dzisaj zobaczyłem pękniety przewód a raczej rurke gdzies koło radia, jest szpara i wyglada jak by osolone ale dziwne jest to ze mam ogrzewanie i wszystko gra jak trzeba tylko mam osoloną centralke tunel tak jak by wyschła woda albo płyn i został osad. Nie wiem ale dywaniki są suche, a centralke wytarłem kiedys i sruby i okolice a dzisaj zajrzałem i było całe osolone. kupiłem poxiline i w plastelinie i moze coś to da. i instalacjia od poduchy przejrzana i dalej błąd.
Lepiej zaglądnij do niej,bo jednemu użytkownikowi wywaliło poduchę od tak,przez zwarcie od zalania płynem.
Ogladałem dzisaj i szczerze mówiąc nic nie cieknie chodził na ogrzewaniu wszystko sprawdziłem, ale zasolone były sruby nie wiem co tam sie dzieje. Musze szukac problemu dalej. a moze to bezpiecznik ? ile jest bezpieczników od poduszek ?
Jesteś pewien że to rura a nie nagrzewnica? W tych autach nagrzewnice padają i jest to usterka 100% pewna prędzej czy później ;)
Centralkę trzeba by wyciągnąć, dokładnie wszystko sprawdzić, oczyścić, może jakoś zabezpieczyć jeszcze.. Tam nie ma miejsca na improwizację bo choć ja o takiej historii wybuchającej poduchy nie słyszałem to uważam że jest to możliwe.. Średnia frajda ;)
Nom ale dzisaj rano tez sprawdzałem i wszedzie sucho a wczroaj chodził na ogrzewaniu i nie wiem co sie dzieje centralke musze wyciagnąć i chce zakleic sylikonem i z wierzchu zabezpieczyc folią czarną jakim streczem. mówisz ze jak rozwierce nity i wyczyszcze, wysusze to bedzie działać ? mam preparat ''Kontakt" moze nim prysne. Tylko jak to dobrze zebezpieczyć
Żadne rozwiercanie nitów - chwileczkę! ;) Ściągasz tunel, 4 imbusy czy torxy nie pamiętam i odkręcasz.. Wtyczka z blokadą dźwigienkową. Całość jest rozkręcana. Jeżeli nie masz obeznania z elektroniką stanowczo odradzam bawić się w to samemu. Idealnie byłoby wyczyścić to w wanience ultradźwiękowej i odpowiednim płynie ale ja się trochę bałem ze względu na specyfikę czujnika który tam jest - jakiś taki walcowy czujnik przeciążeniowy - nie wiem czy to jest szczelne.. Tak więc gdzie mogłem wyczyściłem spirytusem technicznym, wysuszyłem, skręciłem i po podłączeniu wtyczki zawinąłem streczem dość dokładnie. Potem przykręciłem takie zawiniątko normalnie śrubami jak było. Nawet gdyby się coś kiedyś rozszczelniło to nie powinno się nic stać. Ale tak jak mówię - ostrożnie - tam są układy sterujące zapalnikami ładunków wybuchowych - jakiekolwiek zwarcie, modyfikacje itp są niebezpieczne!
markshall
31-08-2012, 11:11
Niestety Fiat jakoś niefortunnie umieścił centralkę jasiów pod często przeciekającą nagrzewnicą? Przypadek? Mam nadzieję, że nie bo tu już nie tylko chodzi o wyciąganie pieniędzy w serwisie tylko o bezpieczeństwo! Tez miałem problem z nagrzewnicą i to zaraz po kupnie auta, ale na szczęście pod nagrzewnicą jest taki plastik i nie wiem czy celowo czy nie, jest on tak wyprofilowany, że borygo spływa pięknie pod dywanik omijając sterownik jasiów.
dzisaj jezdzilem autem na ogrzewaniu i cały czas sucho czyli to chyba nie nagrzewnica, ale na sterowniku nity trzeba rozwiercić i wyczyscic i osuszyc. A jeszcze jedno pytanie moge jezdzic bez sterownika ?
markshall
31-08-2012, 16:40
Możesz, tyle że poduchy w razie czego nie zadziałają;) I kontrolka jasiów będzie chyba świecić.
I kontrolka jasiów będzie chyba świecić.
Na pewno nawet ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Więc tak centralka osuszona zabezpieczona i dalej nic, czyli juz pwenie cos w niej sie popaliło. dziasaj dorwałem na szrocie centralke, pewnie bedzie po dzwonie, zobczymy co z niej bedzie. a jak była po dzwonie to powinna zgasnac na 5sek ? przyznam sie ze nie wiem o co chodzi, czemu druga centralka tez nic nie pokazała hmm kupie nastepna i jak ta tez nie zadziała ? instalacjia sprawdzona wszystko jest tak jak ma być.
Zamiast kupować następne centralki raczej zainwestuj w kabel do kompa aby sprawdzić czy w ogóle gada..
markshall
04-09-2012, 19:06
Tez myślałem,że mam uszkodzoną centralkę jasiów bo dioda w ogóle nie świeciła... a okazało się, że jest zimny lut więc poprawiłem i kontrolka ładnie gaśnie. Najlepsze,że centralka wykryła niedziałającą diodę i pokazała stosowny błąd jak podłączyłem się FESem;)
A mi pokazuje centralka uszkodzona za kazdym razem
01 - centralka uszkodzona
04 - lampka kontr. AIRBAG w zwarciu na +V
mam takie błedy nie wiem co jest pięć w tych poduchach
Ja bym odpiął przy ECU przewód od kontrolki.. Może ktoś inteligentny zwarł kabel celem wygaszenia lampki i ecu łapie takie błędy..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Czyli mówisz ze jak robie scana to odpiąc centralke z kostki ?
Czyli mówisz ze jak robie scana to odpiąc centralke z kostki ?
Jak całkowicie odepniesz kostkę to nie będziesz miał nawet zasilania pomyśl ;) Chodzi o zlokalizowanie przewodu (gdzieś widziałem rozpiski), rościęciu go zaraz przy centralce i wtedy spróbowaniu.. Tylko ostrożnie - to jest układ detonujące materiały wybuchowe tak więc naprawdę z głową trzeba się z tym obchodzić.. Ew. wyciągnąć licznik i zobaczyć czy tam nie było majstrowane..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.