Zobacz pełną wersję : Nowy Opel Combo = Fiat Doblo II
Witam,
Chcę się dowiedzieć czy wy też tak macie bo od niedawna użytkują owego Nowego Combo. Auto ma tylko wstawione znaczki firmowe i reszta to oko w oko to samo co Fiat Doblo II. Wcześniej też jeździłem Fiatami i w rodzinie też mam więc wiem czym to się je. Powiem jedno silniki diesla Fiat robi najlepsze ale reszta to już nie ciekawa sprawa.
Wiec przejdę do sedna mam dziwne odczucie prowadząc tą budę Fiatowską bo:
1. Auto ściąga w prawo i jakoś krzywo jedzie. Samochód nowy z salonu jak by coś:roll:
2. Skrzynia biegów to nie perfekcja jak niemiecka i często jest problem z wrzuceniem chcianego biegu.
3. Ciężko zamknąć normalnie dzwi obojętnie jaki nawet te tylne. I blacha jakoś dziwnie się wygina.
4. Mało miejsca w przedziale pasażerskim a ilość praktycznych schowków to totalne dno.
No może tyle wystarczy bo znalazło by się coś jeszcze ale to najbardziej denerwujące sprawy. Nie wiem czy to Oplowi wyjdzie na dobre bo jakoś plastików ma dużo do życzenia jak reszta.
A teraz trochę plusów
1. Silnik jak tam mam 1.6 MJ 105KM to normalnie cudo tylko lubi sobie dobrze wypić niestety
2. Wersja Maxi więc można sporo zapakować i dobrze też wyspać się
3. Jak na Fiata to jest cicho w środku a na Autobanie słychać szum powietrza tylko i koła.
4. Hamulce zatrzymują tą budę jak w sportowym bolidzie :smile:
To mam pytanie jak te wasze Dobloki spisują się ? Czyli awaryjność i osiągi ?
pozdrawiam
Skoro auto masz nowe jedź do serwisu i sprawdź geometrię. Nie powinno tak być jak piszesz. Może to auto miało jakąś przygodę spasowanie powinno być wzorowe w nowym aucie, skrzynie też należy reklamować.
Na chwile obecną mam już 122500KM 1,6MJD 105KM Dynamic z awaryjności:
1. Blue&ME jakiś problem z buetouch - gwarancja
2. Chłodnica klimy wyleciały żeberka - gwarancja
3. Niestety pech bo mam pierwszą wersje i tarcze są za małe (pierwsza wersja na zapisy) - żywotność klocków około 20 tyś i max 2 wymiany bicie tarcz.
trochę upierdliwy problem, teraz jest już poprawiona wersja i tarcze dla motoru 1,6 jest większa taka jak dla MAXi
3. Przegryziony wąż wspomagania kierownicy
4. Drążek stabilizacyjny
5. Amortyzator tylny (zaczął lać)
Aktualnie czekam na odbiór nowego Doblo 1,9 MJD 136km. Polecam ten model bardzo udany:)
Autko w użytkowaniu firmy
Przegryziony wąż wspomagania kierownicy
W ASO gryźli czy sam na parkingu? :D hehe
W ASO gryźli czy sam na parkingu? :D hehe
nie niestety jakieś zwierzątko:P
w ASO gryźli się czy wymienić na gwarancji czy odpłatnie, ale siła spokoju i gwarancje uznali:)
Witam po długim czasie,
A więc tak minął rok od śmigania tym cudem Fiat/GM
1. Te ściąganie to wina fabrycznych opon GoodYear Cargo na felgach 16 bo to wersja Maxi lub L2 jak w Oplu. Sprawdzona geometria i ścieżka co nic nie wykazało bo kąty są idealne. Więc olałem to bo te opony strasznie dziwnie zachowują się nawet jak się skręca. Coś tam chrypie itd.
2. Akurat stuknął 1 przegląd i przebieg obecnie to 35tyś. Wymiana oleju na 5w40 + filtry itd.. I na razie nic nie stuka czy się sypie. Hamulce akurat mam te większe i klocki jeszcze wyglądają że pociągną nawet do 50tyś.
3. Co do DPF to nie ma kontrolki o zapełnieniu czy wypalaniu a tylko o awarii jego. Najczęściej wiadomo jak się wypala gdy wzrosną leko obroty i włączy się wentylator. Na szczęście ciągle śmigam autostradą praktycznie dziennie A4,A1 itd.. Więc mało kiedy zapcha się na amen to dziadostwo. Najgorsze jest to że tu nie da się go wywalić bo jest zintegrowany z kolektorem tuż za turbawką. Taki patent wymyślili dla chcących obejść pseudo ekologię. Dobre jest to że często się wypala jak dojadę do parkingu. A jak cofam to czuć taki smród palącej się jak by gumy.
4. Na pewno w wersji Maxi powinni montować obowiązkowo czujniki cofania i powiększyć lusterka. Bo są strasznie małe i już pare razy zmieniając pas nie widziałem że coś mnie mija.
5. Co do wad to muszę źle ocenić pracę skrzyni biegów. Ciężko czasem wyczuć biegi i wrzucić szybko dane przełożenie. Oraz strasznie haczą przy wrzucaniu 1 i 2. Tu są 6 więc jest czym mieszać ciągle.
6. No i trzeba powiedzieć że kiepskie są szyby strasznie się szybko rysują i słabo odbijają promienie. Jednak polskie pilkington montowane w Oplach są bez porównania lepsze.
7. Dedykowane spalanie według producenta to też fikcja że niby średnio 6,2. Mi nie udaje się zejść poniżej 7,5 no chyba że jadę jak emeryt ciągle na 1,5 obrot. to pokazuje niby 6,5. Pełen bak średnio starcza na 850km.
To tyle na razie bo wóz jak to do pracy zarabia na siebie każdego dnia. Odpala jedzie i spala sporo ropy.
Ja użytkuje od kliku miesięcy Doblo z 2013 r. nie podzielam twoich uwag co do skrzyni biegów u mnioe biegi wchodzą pięknie, spalanie średnie z ostatnich 30 tys km 5,8 predkosci do 160 km/h na autostradzie DPF super mam jeszcze Opla Vectre z DPF i przebiegiem 240 tys i DPF chodzi bez problemów
Doblo cicho sunie nic nie stuka nie puka. Całezycie jeżdziłem Oplami Ascona, Astra Vectra B Vectra C Combo C Van a teraz przekonuje sie do Fiata Doblo Maxi. Jestem jak na razie bardzo zadowolony. Polecam wszystkim
moje doblo troche nietypowe bo 1,4 benzyna uturbiona 120 kucy, wersja osobowa głownie do miasta (dlatego nie wziołem diesla), z 2013 roku ma teraz 32tyś, nie wiem o co chodzi z tymi schowkami, ale ja uważam że są rewelacyne (może dlatego że tez mam punto, a to małe :-)), skrzynia 6 biegowa więc oplowska (niemiecki patent widać po umiejscowieniu wstecznego) jak narazie to nic go nie boli, mało na razie przejechał to jeszcze mnie nie zaskoczył róznymi kwiatkami. jedyny problem to że zwierzaki wszamaly węże gumowe turbiny, oraz wyskoczył wężyk spryskiwacza szyby tylniej. duża wada to spalanie, jak nic średnio 9 litrów bezołowiowej wciaga (na autostradzie bardziej łagodny a w mieście pije jak smok)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.