Zobacz pełną wersję : [bravo JTD] Tarcze hamulcowe
jacjacek
15-08-2012, 23:06
Szukam własnie tarcz do mojego bravo myślaem że szybko to zrobie.. ale ciężko było mi spotkać tarcze lite większość wentylowana. Myśle mam jakąś zubożoną wersje chociaż gryzło się to z GT. Sprawdzam etke a tutaj takie numery wyskakuja 46423415 71738145 czyli tarcze wentylowane.
Teraz mam pytanie jak sprawdzić czy zaciski są przystosowane do tarcz wentylowanych a ktoś wsadził zwykłe (dodam że hamują bardzo dobrze) czy może ETKA się myli lub ktoś włożył zaciski i tarcze do hamulców litych ?
Nie widziałem w GT innych tarcz niż wentylowane.
Sprawdź w ePer wpisując VIN co powinieneś mieć zamontowane.
FIAT ePER :: Fiat Klub Polska (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE)
Hehe GT oznacza tu skórkową kiere i mieszek ale wszystkie JTD mają na pewno wentyle.. Dobierz sobie na www.mikoda.pl ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
jacjacek
16-08-2012, 08:41
Dobra sprawdzałem w EPR (źle napisałem w pierwszym poście nie powinna być ETKA) i po numerach które napisałem wychodzi że mam mieć wyntylowane
Na stronie mikoda JTD może mieć zwykłe lub wentylowane na przodzie
Biorąc pod uwagę że EPR się nie myli to jak rozpoznać czy może poprzedniemu właścicielowi wcisnęli takie tarcze w sklepie lub wział bo były tańszcze czy może zrobił jakiś antytuning i zmienił zaciski z tarczami z wentylowanych na lite. Chodzi mi głównie o to jak sprawdzić czy jeśli kupie wentylowane tarcze to podejdą do moich obecnych zacisków
Hehe GT oznacza tu skórkową kiere i mieszek
Jeszcze chyba fotele ale mogę się nie znać ;) o mieszku nie wiedziałem pewnie dzięku niemu tak zasuwam :)
Jeszcze chyba fotele ale mogę się nie znać o mieszku nie wiedziałem pewnie dzięku niemu tak zasuwam
GT to był ogólnie pakiet stylistyczny. Skórzana kiera, mieszek i faktycznie chyba fotele (bo są faktycznie inne).
Generalnie w pale mi się nie mieści że masz zwykłe tarcze w disel'u.. Pod te same zaciski na pewno nie włożysz tarcz wentylowanych - nie weszłyby. Czy poprzedni właściciel kombinował ciężko mi powiedzieć ale skoro faktycznie katalog mikody mówi o 2ch wariantach to pewnie tak auto wyjechało z fabryki. W bravo się nie spotkałem ale nie raz słyszałem o innych modelach do których pakowano wszystko co mieli pod ręką.. ;)
jacjacek
16-08-2012, 09:18
Wszystko bułoby ok ale VIN powinien uwzględniać jakie włożyli mi hamulce. Zonk mógby być gdyby się okazało że moja wersja wychodzi całkiem bez hebli :)
Ogólnie chodzi tylko wielkość szczeliny na tarcze w zacisku, wieć może do tego jakoś dojde tarcza wentylowana ma 20mm więc musi być na pewno więcej :) Może po numerach coś sie też dojdzie o ile je odczytam. Pochwale się wam później fotką tego cuda
W razie czego zmienie w przyszłości komplet tarcze + zaciski + klocki
Wszystko bułoby ok ale VIN powinien uwzględniać jakie włożyli mi hamulce.
Fakt, ale po co miałby ktoś tak to zmieniać? Mi się to wydaje tak nie logiczne że nawet bym o tym nie pomyślał ;)
Kupisz taki sam rozmiar tarczy jak masz teraz tylko że wentyle i wszystko będzie pasować. Ja w Jtd też nie mam wentyli i to jest normalne.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Kupisz taki sam rozmiar tarczy jak masz teraz tylko że wentyle i wszystko będzie pasować.
Z tego co wiem to wentylowane tarcze nie wejdą do zacisku który przystosowany jest do tarczy zwykłej. Jestem tego praktycznie pewien..
Strasznie dziwi mnie te JTD na zwykłych tarczach - w moim 1.8 mam podobnie kucy, auto lżejsze a hamulce jednak mam wentylowane..
jacjacek
18-08-2012, 00:10
Z tego co wiem to wentylowane tarcze nie wejdą do zacisku który przystosowany jest do tarczy zwykłej. Jestem tego praktycznie pewien..
Strasznie dziwi mnie te JTD na zwykłych tarczach - w moim 1.8 mam podobnie kucy, auto lżejsze a hamulce jednak mam wentylowane..
Po dwóch dniach rozwikłałem zagadkę.. w sumie to najprostszą metodą.. zadzwoniłem do poprzedniego właściciela :)
Wymieniał tarcze więc poszedł do sklepu i takie mu dali, jak dowiedziałem sie który to sklep to się nie zdziwiłem kiedyś wciskali mi że klocki HART nie są wcale gorsze od FERODO ;/
Tarcze na dniach do wymiany narazie tylko na potwierdzenie tego wszystkiego używki, potem coś nowego i nawiercanego narazie panuje przeciąg w portfelu.
Morał z tego taki że co by nie robić to nie można pozostawać laikiem i drugi zaciski do tarcz wentylowanych są na tyle elastyczne w przystosowaniu że mogą łapać za tarcze lite .. pewnie kwestia wykręcania tłoczka.. a różnica w grubości nowych tarcz nie jest jakaś przerażajaca chyba 6mm. Nie wiem jakim cudem ale hamowało to bardzo dobrze :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.