Zobacz pełną wersję : Ciągle pali sie ta "marchewka''
Witam serdecznie,
Kupiłam nie dawno samochód Fiat Brava 1.6 16 V z 2000r. na gaz.
Jakiś tydzień temu zaświeciła mi się kontrolka przysłowiowa marchewka, samochód zaczął chodzić na dwa gary
,jechałam na podpięcie pod komputer, komputer wykazał 9 błędów młody człowiek nie powiedział mi nic tylko że wykasował szybko owe błędy dodatkowo wykazało błąd na cewce zapłonowej. Zakupiłam nową oryginalna wraz z nowymi świecami oraz kablami zapłonowymi. po wymianie nie dało to żadnego rezultatu. Mój chłopak po sprawdzał takei małe kabelki nie które za izolował i raptem wszystko wróciło do normy ale zaczął strzelać gaz w tłumiku pewnie do regulacji tyle że w weekend wracałam w nocy i podczas mgły znowu zaczął szarpać i pokazała się ta sama kontrolka :(
Do tego samochód się szybko zagrzał. Opadam już z sił a wszyscy znani mechanicy są na urlopach :(Już nie wiem co mam robić, może któreś z państwa miał ten przypadek i doradził by mi ?
Pozdrawiam i oczekuję pomocy.
danielciagala
14-08-2012, 18:18
chodzi ci o ikone "check engine" albo uszkodzonych wtrysków... Dziwne że podpięcie pod komputer nie zlikwidowało problemu albo przy najmniej nie postawiło diagnozy.
Nie właśnie nic nie wykazało :(
Jestem już bez radna a samochód bardzo potrzebny :/
Mówili że może komputer zepsuty a koszt to 2200 zł . Prawie połowa wartości auta .
nie przesadzajmy. "czysty" sterownik do tego silnika kosztuje u pewnego sprzedawcy na allegro ok. 250 zł. tutaj przykładowy komputer z 1997 roku:
KOMPUTER IAW1AF.1G BRAVA BRAVO MAREA 1.6 BEZ KODU (2532077756) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/komputer-iaw1af-1g-brava-bravo-marea-1-6-bez-kodu-i2532077756.html)
szkoda, że nie dostałaś wydruku z diagnostyki, miałabyś czarno na białym jakie błędy wyrzucił sterownik. od diagnosty FIAT'a słyszałem, że uwalony sterownik sieje błędami na prawo i lewo. być może tak jest właśnie u Ciebie. żeby mieć pewność musiałabyś podjechać na FIAT EXAMINER.
danielciagala
14-08-2012, 20:51
Mówili że może komputer zepsuty a koszt to 2200 zł .
Tak jak pisze Boch nie ma możliwości żeby tyle kosztował.
Dziękuje za rade..
Może po prostu myśleli że kobieta się nie kapnie tylko zapłaci te kolosalna kwotę.
Może prócz komputera jest jakaś inna usterka ?Czy tylko mi tak jedzie na tych dwóch garach ?
on Ci po prostu proponował kupno nowego, co w przypadku 12 letniego auta z gazem jest kompletnie nieopłacalne. powinnaś zajrzeć jeszcze raz na diagnostykę i poprosić o wydruk. oprócz cewki, mogły paść wtryskiwacze. tak czy inaczej konieczna diagnostyka, niekoniecznie u tego samego mechanika. najlepiej FIAT EXAMINER. no i wydruk.
pisałem żebyś wzięła wydruk? ;)
Dobrze wezmę wydruk o ile mi go dadzą. :) Mam głęboka nadzieje ze w końcu się to naprawi :(
Dziękuje serdecznie..
Wezmę wydruk :D
Co to w ogóle za diagnosta który najpierw kasuje błędy a potem myśli.. Zmienić mechanika. Urlopy urlopami ale mechanik inny zawsze się znajdzie ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Chłopak kazał mi napisać że brak iskry na te dwa cylindry i ciągle świeci się ta kontrolka :(
jacjacek
14-08-2012, 23:18
Chłopak kazał mi napisać że brak iskry na te dwa cylindry i ciągle świeci się ta kontrolka :(
Co to za gaz zwykły czy sekwencyjny (wtedy masz min. listwę z 4 cewkami gdzieś na wierzchu)
Awaria występuje zarówno na gazie i benzynie czy tylko na jednym lub obu ??
Uprzedze i napisze że jeśli tylko na gazie to trzeba jechać i go wyregulować.. chociaż problemy pojawiające sie na benzynie wyolbrzymiają sie na gazie i może być spowodowane złym stanem układu zapłonowego (przewody, świece, cewki)
Jeżwli rzecz dzieje sie tylko na benzynie to najprawdopodobniej coś z wtryskami może się zapiekły albo z ciśnieniem na pompie paliwa lub jakiś jego regulator
Mając dwie instalacje w aucie zawsze łatwiej dość do źródła problemu:rolleyes:
ktoś tu na forum przerabiał ostatnio brak iskry... sprawcą zamieszania był zdaje się czujnik położenia wału albo położenia wałka rozrządu. a tu znadziesz namiary na magików od Fiatów z Twojej okolicy
http://fiatklubpolska.pl/aso-dobre-warsztaty-szukam-warsztatu-466/pomorskie-gdansk-serwis-specjalizacja-fiat-12576/
Brak jest iskry na dwa gary z tego co wyczytałem a nie w ogóle.. Niech autor jeszcze raz wszystko wytłumaczy bo faktycznie dużo niedomówień ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Spisz dokładnie wszystkie błędy będzie wtedy wiadomo o co chodzi. Czujnik położenia wału nie wydaje mi się, żeby był tutaj sprawcą bo wtedy by tracił iskre na wszystkich cylindrach.
danielciagala
15-08-2012, 09:02
Problemem mogą być kable ewentualnie cewka... Moim zdaniem.
koleżanka wymieniła cały zapłon czyli cewkę, kable i świece. diagnoskop wszystko wyjaśni.
jacjacek
15-08-2012, 11:40
koleżanka wymieniła cały zapłon czyli cewkę, kable i świece. diagnoskop wszystko wyjaśni.
Ale założycielka tematu nie pisała ze wymieniła te częśći, tym bardziej że przewody mogą być do wymiany jeśli w czasie mgły się pogorszyło.. wiadomo wilgoć to większe przebicia... jeśli kable były padnięte mogło uszkodzić też cewkę. Gdyby coś innego padło nie byłoby iskry na żadnym cylindrze.. przynajmniej sądze tak samo jak kolega wyżej.
Co do błędów z komputera to wiadmo jak jest pomagają znaleźc usterkę ale czasami coś jest padniętego w aucie a to tego nie pokaże, więc trzeba mieć komputer, trochę rozsądku i wyczucia żeby brać się za robotę
no to ja chyba nie potrafię czytać.
Jakiś tydzień temu zaświeciła mi się kontrolka przysłowiowa marchewka, samochód zaczął chodzić na dwa gary
,jechałam na podpięcie pod komputer, komputer wykazał 9 błędów młody człowiek nie powiedział mi nic tylko że wykasował szybko owe błędy dodatkowo wykazało błąd na cewce zapłonowej. Zakupiłam nową oryginalna wraz z nowymi świecami oraz kablami zapłonowymi. po wymianie nie dało to żadnego rezultatu.
jacjacek
15-08-2012, 12:23
no to ja chyba nie potrafię czytać.
odpuść troszkę bo nikt nikogo nie obraża, faktycznie nie doczytałem.. przepraszam za to wszystkich bardzo bardzo mocno :roll:
Ja bym nadal proponował przyjrzeć się cewce.. była nowa ?? jest oryginalna ??
Tutaj podobny problem i opisane jak sprawdzić cewkę.
Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Diagnostyka cewek (http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html)
Ewentualnie przyjrzeć się można kostce zakładanej na cewkę pzeczyścić styki i przewodom które do niej dochodzą.
Jak nic ciekawego sie nie dojrzy wtedy tylko diagnoskop tylko u jakichs mądrzejszych ludzi.. wymienić wszystko naciągnąć na koszty i nic nie naprawić to nie sztuka ale cóż takie czasy i to żadna nowość. Może wyczytali na komputerze błędy zwiazane z wypadającymi zapłonami ale coś im nie poszło
danielciagala
15-08-2012, 13:32
Jeśli uszkodzona była cewka ( a wcześniej być może kable miały przebicie) to komp mógł oberwać...miałem tak kiedyś w jednym ze swoich aut.
Witam kochani serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Odpowiadam na pytanie na początku szarpał na gazie po przełączeniu na benzyne było przez chwile dobrze ale właśnie przejechałam przez te mglę i ponownie zaczoł szarpać i było słychać głośne klekotanie na silniku .
Następnego dnia rano chłopak sprawdził co się dzieje i już było brak iskry na 2 i 3 cylindrze.. Cewka która kupiłam była używana oryginalna sprawna ponieważ odpalił normalnie przejechał ok 700 km i problem powrócił na nowo. Benzyny mamy zalane powyżej połowe baku a gazu również połowa,wyczytałam na forum żę pompa paliwa mogła zaciągnąć syf ale tankujemy na sprawdzonych stacjach i staram się nie dopuszczać do rezerwy.. A ile powinno być podłączone kabli do cewki ponieważ mam 3 i wydaje mi sie że coś brakuję ? Dodam że gaz mam sekwencyjny ..
brakuje czwartego :P najlepiej zrób zdjęcie spod maski i wrzuć na forum, bo nie wiem czy o tych samych kablach mówimy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
odpuść troszkę bo nikt nikogo nie obraża, faktycznie nie doczytałem.. przepraszam za to wszystkich bardzo bardzo mocno :roll:
sorrki. wyrwało mi się ;)
Dobrze już robię zdjęcia..
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
462846294630
jacjacek
15-08-2012, 14:02
jeżeli to samo dzieje się na gazie i banzynie to elementami wspólnymi (w zależności od instalacji) są uklad zapłonowy i komputer.
Dlatego jeśli chodzi na jednym i na drugim tak samo trzeba szukac przyczyny w zapłonie
Jesli na gazie byłoby ok to wtedy możnaby myśleć że to układ paliwowy od benzyny.
Może spróujcie podmienic cewkę na tą która była poprzednio.. albo może nie ma ona masy i ją przepala.. trzeba sprawdzić jej wszystkie połączenia, jak nie to wina może leżeć po stronie komputera
O cholewa ale masakra.. grubsza rzeźba ..Niech ktoś zrobi porządek w kablach dochodzących do kostki wpinanej w cewkę, najpierw to ładnie polutować potem zaizolować i wpuścić w osłone tj. peszel i nigdzie indziej problemu nie będzie.
Po drugie kable może i wymienione ale na jakie ;/ na pewno dobre to one nie są... po woli i systematycznie musisz wymienić kilka rzeczy ale na nowe i jednakowe tj. 4 kable i świece normalnej firmy np.NGK
Mamy kupione kable NGK tylko przełożyliśmy cewkę wraz z tymi niebieskimi kablami i ciągle silnik pracuje tak samo. .. Chłopak idzie naprawiać te kable mam nadzieję że skończą sie te problemy.
jacjacek
15-08-2012, 14:23
OK to jeśli macie sprawną cewkę i nowe kable to je załóżcie żeby znowu nie padła cewka
z kablami na pewno któryś nie łączy gdzieś w tej pajęczynie i jeden odpiął sie od kostki.. musi dojść po kolorach oryginalnych kabli i to polutować, potem w droge i szerokim łukiem omijać warsztat który wypuścił od siebie wasze auto w takim stanie.
Niestety mam JTD i nie pomogę ale ktoś kto ma podobny silnik mógy dla pewności wrzucuć zdjęcie swojej kostki z kolorami przewodów i byłoby po sprawie
POwodzenia ;)
Jak na razie nie dziękuję :) Aby się wszystko udało,mam cichą nadzieję że bedzie już wszystko ok...
;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
brakuje czwartego :P najlepiej zrób zdjęcie spod maski i wrzuć na forum, bo nie wiem czy o tych samych kablach mówimy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
sorrki. wyrwało mi się ;)
Czy mogła bym po prosić o zdjęcie z Pana samochodu tej samej kostki co u mnie te kabelki są do wymiany? Bym po równała i sprawdziła czy jest wszystko dobrze podłączone ?
Z góry dziękuje
pisząc o 4 kablu miałem na myśli przewód zapłonowy ;) zdjęcie mogę zapodać ale nic z niego nie wymarasz. u mnie jest wszystko ładnie zaizolowane. podjerzewam, że u Ciebie podobnie jak u mnie w wiązkę dochodzącą do cewki wpinał się gaziarz, tyle że u mnie zrobił to bardziej elegancko ;) zróbcie tak jak napisał jacjacek, tzn polutujcie kable wg kolorów i powinno być wszystko ok, a najlepiej podjechać z tym do kogoś kto się tym zajmuje na codzień. namiary na polecanego mechanika z Twojej okolicy zapodałem wcześniej.
Kochani!!! Jak na razie działaaaaaaa!!!
Działa działa!! :):):):):)
Ufff.. Silnik chodzi równo kontrolka zgasła!.. Tak jak mi państwo radzili z tymi kablami, izolujemy je i ładnie się je schowa aby już nic się nie zepsuło ! .. Dziękuuję Wam wszystkim za pomoc . Aż nie wiem jak się odwdzięczyć . :):)
Martwiłam się że samochód trafi na złom a kredyt trzeba spłacać .
Ale jest ok.. Ufff
jacjacek
15-08-2012, 15:25
Jak nie bedzie widać przewodów wychodzących z kostki to zdjęcie może pomóc, jeśli tylko są zauważalne to kolorami chłopak dojdzie który kabel gdzie.
Tak jak pisze boch wogóle nie powinno być widać tego wpięcia.. tutaj ktoś popisał się zmysłem artystycznym
Skoro nie bedziecie mogli dojśc ładu to jeźdzcie do tego gazownika i niech to poprawia
http://autokacik.pl/printthread.php?Cat=0&Board=albea&main=274121229&type=thread
tutaj opisane jak powinny byc podłączone kable w kostce i jak zmierzyć sprawność cewki
Jak widze już nie aktualne, ale to akurat w tym przypadku dobrze :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.