PDA

Zobacz pełną wersję : problem z selespeed Stilo 2.4 2002R



mati130589
13-08-2012, 19:02
Witam jestem tutaj nowy ale szukam pomocy mam nadzieje ze ktos mi pomoze :)
mianowice sprawa wyglada tak kupilem stilo 2.4 i w ten sam dzien sie padlo a wylał sie olej od selespeed padł Wysprzęglik wymieniłem i teraz dalej nie chodzi nie iwem co jest nie tak .... oczywiscie skrzynia była wyciagana i rozpinane wszystkie wtyczki ... teraz na postoju i zgaszonym silnikiem zmienia wszystkie biegi i chodzi prawidłowo ale jak podpinam pod kompa to jest bład P1769. i cisnienie szybko spada . na zapalonum aucie nie wchodzi 1 jak juz wejdzie za którymś razie to potem jak zmienia biegi to błąd wyskakuje . a cisnienie szaleje pompa cały czas chodzi i takie dziwne buczenie słychac w srodku lapka nad głowa przygasa delikatnie ... olej w selespeed wymieniony na mobil atf 220 ... A W SKRZYNI jeszcze nie ale w skrzyni nie ma chyba znaczenia pomocy !!!:(

scWojtek
13-08-2012, 20:14
oddaj do kogoś kto się zna na skrzyni bo to strasznie awaryjne jest... przynajmniej wyczaj co to za błąd jest i co on oznacza z doświadczenia wiem że błędy skrzyni selespeed nie dają jednoznaczniej odpowiedzi co jest nie tak .
Szukaj mechanika która będzie potrafił / lub ma jakieś doświadczenie z Takimi skrzyniami alfa romeo , Fiat Stilo .

mati130589
13-08-2012, 22:50
tak tez myslałem ale nie czy to nie ta gruszka jest zje.... bo na kompie pokazuje bład cisnienie i jak sprawdzam jakie jest cisnienie to strasznie spada szybko a nie powinno tak byc nie iwem co za ty stoi ma ktos jakis pomysł albo miał juz tak ????

mati130589
26-08-2012, 16:28
witam wszystkich juz sobie poradziłem z tym . do wymiany była akumulator hydrauliczny koszt 278 zł w serwisie fiata Rzeszow oczywiscie wczesnie wymienilem wysprzeglik koszt w serwisie 700zł w sklepach nie osiagalny .
teraz mysle zmienic jezyk w radiu zrobił już to ktoś możne ??????

CLOS
17-09-2012, 22:56
Witaj , a gdzie wymieniałeś olej u kogo kto ci to robił ???

mati130589
29-12-2012, 11:16
witam sam wszystko robiłem ta skrzynia nie jest taka trudna ... olej jest drogi jak diabli ale teraz pracuje wspaniale . tylko jak sama zmienia biegi to troszke szarpie ale jak samto robie to idealnie ... trzeba jeszcze zrobic nauke jazdy mysle ze pomoże ...

leyek
15-08-2013, 21:06
Witam , prosze o diagnoze tego przypadku.

http://youtu.be/HkxggGM1v1M

czy ciśnienie 70 barów o czym świadczy , dlaczego jest takie duże ?
samochód stoi w garażu bo boje się nim ruszać gdzie kolwiek , ciągle wywala błąd skrzyni , ostatnio chodziły tylko biegi 1,2 na 3 wywalało błąd

jacobekal
15-08-2013, 21:56
olej w selespeed wymieniony na mobil atf 220

Kolego radzę ci czym prędzej zmienić olej na oryginalny, czyli tutela cs speed ten mobil to nie jest olej do układów hydraulicznych,
jakim jest zespół siłowników selespeeda.Ja też chciałem być mądrzejszy od konstruktora skrzyni i zalałem zespół siłowników jakimś shelem (teraz już nie pamiętam symbolu), też był to ATF i nawet lepkość miał taką samą.
W lecie jakoś nie zauważyłem różnicy w pracy skrzyni , ale gdy tylko nastała późna jesień z temp poniżej 10 st
zaczęła się "jazda" skrzynia przy zmianie biegów tak nap.....ła ,że myślałem że się rozwali.
Powodem był właśnie ten olej ,wymieniłem na tutele i wszystko wróciło do normy
A to dlatego że tutela jest bardzo płynna(rzadka) i taka ma być, jeżeli ktoś mówi,że to
wina zużycia,starości oleju itp ,to plecie bzdury.

masz tu porównanie kilku parametrów obu olejów

MOBIL

Lepkość kin., ASTM D 445
[cSt] w 40ºC - 37
[cSt] w 100ºC - 7.0
Lepkość dynamiczna Brookfield-a, ASTM D 5293
[cP] w -40ºC - 33,000
Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 - 153
Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 - -44
Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 - 200
Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 - 0.870

TUTELA

Lepkość kin., ASTM D 445
[cSt] w 40ºC - 21,7
[cSt] w 100ºC - 6,3
Lepkość dynamiczna Brookfield-a, ASTM D 5293
[cP] w -40ºC - 1800
Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 - 273
Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 - -40
Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 - 164
Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 - 0,830

mazitechnoboy
16-08-2013, 10:03
Witam , prosze o diagnoze tego przypadku.


czy ciśnienie 70 barów o czym świadczy , dlaczego jest takie duże ?
samochód stoi w garażu bo boje się nim ruszać gdzie kolwiek , ciągle wywala błąd skrzyni , ostatnio chodziły tylko biegi 1,2 na 3 wywalało błąd

No kolego wyraźnie widać błąd " przekaźnik pompy zaklejony" więc pracuje ona cały czas i ładuje ciśnienie ile wlezie wymień przekaźnik pompy jest w koszu akumulatora. Ciągła praca pompy i nabijanie ciśnienia w nieskończoność spowoduje rozszczelnienie układu lub uszkodzenie samej pompy. Z drugiej strony pomiary ciśnienia strasznie wariują. Może padł czujnik ciśnienia w układzie selespeed.

leyek
16-08-2013, 19:48
przekażnik w koszu akumulatora zamieniałem na inny i nic nie zmienia się ,
czujnik ciśnienia to ten zanaczony na fotce ?
10622

mazitechnoboy
16-08-2013, 20:43
Nie to jest elektrozawór hamujący.
Czujnik zaznaczyłem na niebiesko.
10623
Podłączam się jednocześnie pod radę kolegi Jacobekal zmień olej na oryginalny bo może przez to świruje Ci skrzynia. A z tego co wiem to jedynym płynem zastępczym Tuteli może być DOT 5. Bo tutela to tak na prawdę bardziej płyn hydrauliczny niż olej, zbliżony parametrami do płynu hamulcowego.

leyek
26-08-2013, 22:28
Czujnik zaznaczyłem na niebiesko.
olej zmieniłem na oryginalny , nie widac poprawy , czujnik zmieniłem na inny też bez zmian , zakupiłem aktywator pompa skrzyni selespeed http://i.imgur.com/QOyMziM.jpg?1?8184
zmieniam całość , podejrzewam że winny jest akumulator ciśnienia.

... zmiana potrwa troche , strasznie ciężko jest to cudo wyjąć :wink:

mazitechnoboy
27-08-2013, 00:39
Hmm no ciekawe. Działaj kolego czekam na efekty ;)

leyek
28-08-2013, 21:14
zamontowałem drugi aktywator pompy skrzyni selespeed i jest ok :tongue

wandzik
25-10-2013, 16:30
Witam,

Czytałem już wszystkie posty na forum mam problem z skrzynia tzn ze zmiana biegów jest w położeniu N i nie da się wrzucić biegu już wyczytałem co to może być lecz nie jestem mechanikiem zęby to zrobić mam pytanie czy ktoś zna jakiegoś mechanika na śląsku ok. Katowic który potrafi zdiagnozować i wymienić uszkadzaną cześć bo szukam już od dłuższego czasu i nic odsyłają co chwile gdzie indziej jestem na etapie ze stoi u elektryka który stwierdził ze pompa ale pytałem go czy pompa czy aktywator to nie wie co to jest aktywator wiec nie wiem do końca co wymienić. Proszę o jakiś namiar na konkretnego mechanika z góry dziękuje.

leyek
26-10-2013, 19:59
najlepszą drogą do stwierdzenia co nie domaga Twojemu stilonkowi jest podłączenie go do FESa i przeanalizowanie parametrów pracy pompy (ciśnienie , jak długo trzyma , czy szybko spada), zła praca skrzyni może być powodowana wieloma przyczynami.