PDA

Zobacz pełną wersję : Palio 1.6 16V Problem z silnikiem



turek86
13-08-2012, 18:09
Witam, kupiłem niedawno fiata palio 1.6 16V 99 rok benzyna/LPG. Problemy były w sumie od początku, bo silnik nie chodził równo tak jak powinien. Gdy jeździłem na gazie brało również benzynę. Z czasem zaczęło potwornie kopcić i auto nie miało mocy. Odstawiłem go do mechanika, komputer pokazał błąd 1 i 4 wtrysku i czujnika położenia wałków. Czujnik wymieniony, listwa z wszystkimi wtryskami również i wykasowane błędy. Silnik krokowy wyczyszczony, wymienione przewody WN i świece. Rozrząd sprawdzony na blokadach i jest ustawiony prawidłowo. Odebrałem auto, dojechałem do domu i dalej było to samo. Kopcił i utrzymywał obroty falując na poziomie 2-3 tysięcy, bardzo szybko osiągnał wysoką temperaturę i włączył się wiatrak. Jak na moje zdecydowanie za szybko. Odłączyłem całkowicie krokowy i silnik równo pracował, obroty około 1100 bez falowania. Tak jak powinno być. Podłączyłem z powrotem i problem nadal taki sam. Dodam jeszcze, że po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili miał problem żeby odpalić od strzału a bez krokowego bez problemu. Jakaś diagnoza? Krokowy zdechł?

egon
13-08-2012, 18:35
Z tego co piszesz, to wnioskuję, ze na 99% krokowy do wymiany ;)

turek86
13-08-2012, 18:55
Zapomniałem dodać, że tak samo auto zachowuje się i na benzynie i na gazie

byrrt
14-08-2012, 08:43
Będąc na kompie można było zrobić coś więcej jak przeczytanie i wykasowanie błędów.. Ja też zacząłbym od podmiany krokowca..

turek86
14-08-2012, 20:41
Będąc na kompie można było zrobić coś więcej jak przeczytanie i wykasowanie błędów.. Coś więcej czyli co??

lukq
14-08-2012, 22:18
Sprawdzenie parametrów silnika np.

byrrt
15-08-2012, 01:35
Coś więcej czyli co??

Błędy to zdarzenia które zarejestrował sterownik zgodnie z jakimiś wytycznymi i tylko tyle. Mogą pomóc w diagnozie ale podstawą potem jest przeanalizowanie pracy silnika, czujników, wykresów itp.. Błędy mogą nie wskazać na nic lub na nie to co powinny..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

turek86
15-08-2012, 12:15
Dobra, to podmienię ten krokowy i zobaczę jakie będą efekty. A nie jest tak, że po odłączeniu silniczka krokowego komputer przechodzi w stan awaryjny czy coś takiego i dlatego równo pracował?

byrrt
15-08-2012, 12:31
Turek86 - jest dokładnie tak jak mowisz ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

turek86
17-08-2012, 00:29
Wymiana krokowego nie wniosła nic poza wykluczeniem go jako przyczyny. Chyba, że po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora sytuacja się zmieni. Martwią mnie te wzrastające obroty. Po odpaleniu od razu 2500 i wzrastają ...

turek86
18-08-2012, 21:37
Rozłączyłem aku na noc. Po odpaleniu silnik ładnie chodził, pierw na 1200 obrotów a potem zszedł na 1000. Chodził sobie tak z 15 minut po czym nagle zgasł. Odpaliłem ponownie i wtedy chodził sobie znów równo, aż do załączenia wentylatora. Po powtórnym włączeniu wentylatora zgasiłem auto. W między czasie zaobserwowałem, że z okolic termostatu wydobywa się delikatny dymek. Może gdzieś jest jakaś nieszczelność. Mam nadzieję, że nie spod głowicy ... No i kontrolka wtrysków nadal się pali cały czas.

egon
19-08-2012, 08:54
Czyli jednak krokowy ;)
Co do dymku, to sprawdź dokładnie skąd się wydobywa ;)

turek86
19-08-2012, 15:07
Odpalić odpalił, ale z problemami. Tak jakby na początku nie dostawał paliwa. Obroty trzyma równo, ale trzęsie silnikiem. Co dalej? Za co się zabrać? I jeszcze pytanko, dlaczego u mnie ta rurka zaznaczona na czerwono jest zaślepiona?

http://imageshack.us/photo/my-images/214/zdjcie0034t.jpg/

egon
20-08-2012, 18:53
Nie wiem dlaczego masz ją zaślepioną, najwyraźniej ktoś tam grzebał juz ;)
U mnie wygląda to tak ;)
4674

franek552
20-08-2012, 19:26
ten wężyk jest od elektrozaworu par paliwa

turek86
20-08-2012, 22:07
Mam się obawiać jego braku? :) Egon, czym czyściłeś silnik? Ładnie wygląda ...

turek86
23-08-2012, 12:01
To jak z tym zaworem? Listwa wtryskowa z innego palio, świece i kable NGK, po wymianie świec silnik ładnie odpala ale z początku utrzymuje obroty 1100 i trzęsie nim trochę, szczególni czuć w środku auta. Jak sobie pochodził 15-20 minut to obroty spadły do 850-900. Ale po zdjęciu kabla z 1 i 4 świecy nie zaobserwowałem zmiany w pracy więc jakby nie palił na dwa cylindry ...

byrrt
23-08-2012, 15:56
Kurdę jakby chodził na 2 garki to powinno niż rzucać jak szatanem ;) Choć dziwne że nie zobaczyłeś różnicy - powinna być od razu..

turek86
23-08-2012, 16:12
Źle się chyba wyraziłem. Zdjąłem pierw pierwszy kabel, założyłem, i tak kolejno. Po zdjęciu drugiego była wyraźna zmiana, to samo gdy zdjąłem trzeci. Z pierwszym i czwartym raczej mało zauważalne zmiany.

turek86
24-08-2012, 19:54
Wymieniłem cewkę zapłonową. Chodzi łagodniej ale wciąż mam wrażenie, że nie pali na wszystkie cylindry. Jak przygazuję to czasem lekko strzeli w tłumiku i spalin wychodzi zdecydowanie więcej niż powinno.

turek86
25-08-2012, 13:30
Auto u mechanika. Powiedział, że raczej to grubsza sprawa, albo UPG albo jakieś uszczelniacze i, że silnik się kończy ... Możliwe to? Czy od uszkodzonej UPG paliłaby się kontrolka wtrysku?

byrrt
27-08-2012, 08:48
UPG nie sądzę bo chyba nie było żadnych innych objawów? Z resztą test kompresji i wszystko wiadomo. Coś ten mechanik za bardzo w czarnych barwach to widzi..