Zobacz pełną wersję : Chip Fiat Croma 2,4 mjtd
Czy ktoś z Was chipował Cromę z tym silnikiem? Jeżeli tak to jakie są efekty, czy automat nie szaleje?
Z tego, co mi wiadomo, te automaty są zaprojektowane do 430-440 Nm, więc nie wiem, czy warto się bawić dla 10%.
automaty są zaprojektowane do 430-440 Nm
z ustawien mojej skrzyni 510 Nm
18577
mam zalozony chip i bardzo sobie chwalę.Pełną moc wykorzystuję sporadycznie.
Powoływałem się na dane z tej strony http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html
Ale skoro u Ciebie chodzi przy tych kosmicznych 510 Nm, to nie ma co się sprzeczać. Swoją drogą ciekawe o ile skraca się jej żywotność przy takim obciążeniu.
Python28
08-02-2015, 19:28
mam zalozony chip i bardzo sobie chwalę.Pełną moc wykorzystuję sporadycznie.
Jaki masz program? Jaka moc i jaki moment?
Ja mam chip z cinsoftu - koło 440 Nm i 205KM - seria pokazała chyba 186KM - cinsoft twierdzi, że 2.4 z automatem zawsze pokazują poniżej 200KM. Przy okazji zrobiłem u niego rozrząd (100kkm) i zaspawałem klapki z kolektorze dolotowym. Silnik zrobił już*ok. 20kkm i wszystko działa świetnie. Auto jeździ "jak złoto" - miękko, ekonomicznie i kulturalnie. Z pewnością modyfikacja nie jest tak odczuwalna jak wersjach ze skrzynią*manualną (robiłem 159 2.0 JTDM na 205KM też u niego i różnica jest zdecydowanie bardziej odczuwalna) bo automat ma inaczej zestopniowaną skrzynię (dłuższe przełożenia) i wzrost trochę się*przez to "rozwadnia". Ale moim zdaniem warto.
Ja mam chip z ....... - koło 440 Nm i 205KM ..... Przy okazji ..... zaspawałem klapki z kolektorze dolotowym. Silnik zrobił już*ok. 10kkm i wszystko działa świetnie. Auto jeździ "jak złoto" - miękko, ekonomicznie i kulturalnie.Po zaspawaniu klap musi być chip "paliwowy" w dolnym zakresie obrotów, aby auto nie "straciło" momentu. Rzeczywiście podnosi się on od 10-20%. Mam to samo i ... takie same wrażenia :)
PS.: Wprowadziłem nieco modyfikacji do Twojego postu - pokazując moje zmiany/wnioski :)
Jaki masz program?
CHIPBOX CR ProRacing - obiecuja 30% wiecej mocy i 20% mniej paliwa.
nie mam badania z hamowni ale jestem zadowolony z modyfikacji.
arturro2010
10-02-2015, 17:16
CHIPBOX CR ProRacing - obiecuja 30% wiecej mocy i 20% mniej paliwa.
nie mam badania z hamowni ale jestem zadowolony z modyfikacji.
I nic się kolego nie dzieje złego z silnikiem? Żadnych niepożądanych skutków? Pytam się bo zastanawiam się nad takim czymś. A ile osób tyle opinii, niektórzy na zdjęciach widzieli i już beee
Żadnych niepożądanych skutków? Pytam się bo zastanawiam się nad takim czymś
Nic takiego nie zauwazylem ,auto pali litr mniej/100km, nie wspomne o tym, iz ma poteznego kopa.
Zreszta zawsze mozna chip wypiac i wrócic do fabrycznych ustawień.
arturro2010
10-02-2015, 18:12
Dzięki kolego. Co prawda ja mam 1,9 jtd ale to nie istotne. A jeszcze jedno pytanie, masz taki z regulacją czy bez?
bez regulacji, po kontakcie ze sprzedajacym (sugeruje uzgodnienie ewentualnego zwrotu) wybralem dedykowany do konkretnej wersji silnika.
Python28
10-02-2015, 18:36
Do 2,4 jtdm bał bym założyć się jakiegoś boxa z nieznanego źródła, skrzynia biegów ma swoje ograniczenia a przy nieznanym urządzeniu nie wiesz co stało się z momentem obrotowym. Jeden będzie jeździł spokojnie i nie będzie problemu drugi będzie się mścił na samochodzie i skrzynia się uszkodzi. Dobrze było by chociaż sprawdzić na hamowni co stało się z momentem.
arturro2010
10-02-2015, 18:43
Do 2,4 jtdm bał bym założyć się jakiegoś boxa z nieznanego źródła, skrzynia biegów ma swoje ograniczenia a przy nieznanym urządzeniu nie wiesz co stało się z momentem obrotowym. Jeden będzie jeździł spokojnie i nie będzie problemu drugi będzie się mścił na samochodzie i skrzynia się uszkodzi. Dobrze było by chociaż sprawdzić na hamowni co stało się z momentem.
Ja kolego jeżdżę zwykle spokojnie, nie potrzebuję nie wiadomo jakiej mocy, chciałbym tylko trochę zyskać elastyczności i możliwie mniejsze zużycie paliwa ( teraz nie narzekam ale zawsze może być lepiej prawda?). Po mapie musi tak zostać a tu jak się nie spodoba to odepnę i spokój.
Python28
11-02-2015, 17:34
Teoretycznie masz rację ale to tylko teoria. Do uszkodzenia skrzyni nie potrzeba dużo, znam osobę która w Volvo s70 w ten sposób właśnie skrzynie uszkodziła.
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie podwyższania mocy auta bez późniejszej weryfikacji na hamowni.
Python28
11-02-2015, 19:52
No niestety hamownia to dość duży koszt, a mnóstwo ludzi ściąga gotowce z internetu i wgrywają to w sterowniki nie wiedząc nawet co wgrywają, a potem płacz bo coś się stało. Kiedyś wgrałem sobie jakiegoś gotowca z netu do sterownika w Kappie 2,4 jtd, dawki paliwa były tak wyciągnięte że było takie wrażenie jakby silnik chciał eksplodować przy przyspieszaniu. Samochód jechał naprawdę rewelacyjnie ale zakończyło się to wydmuchnięciem uszczelnienia na wale od strony sprzęgła. Trzeba wgrywać z głową i nie gotowce. Wszelkiego rodzaju boxy to takie gotowce właśnie zwykłe oszukiwanie czujnika ciśnienia paliwa.
arturro2010
11-02-2015, 20:33
Może macie koledzy rację i póki co odpuszczę sobie temat boxa. Zaleje ceramizera i na razie starczy tuningu :D
Python28
11-02-2015, 21:16
Masz automat?
arturro2010
11-02-2015, 21:54
Nie kolego, zwykłą skrzynie :) ale i tak biorę do siebie rady bardziej doświadczonych :) Kiedyś w golfie 3 Td 75km założyłem Boost pina i samochód zmienił się w rakietę :D ale tam nie było ani dwumasy ani innych czułych rzeczy. Tu mam trochę obawy przed takimi kombinacjami, bo szkoda mi stilusia a nie dawno dopiero kupiłem.
Sam zastanawiam się nad lekkim chipem, tak do ok. 380 Nm., oczywiście z badaniem przed i po na hamowni. Obawiam sie tylko o skrzynie, chociaż z tego co gdzieś czytałem ten automat jest chyba do 440 Nm.
CHIPBOX CR ProRacing - obiecuja 30% wiecej mocy i 20% mniej paliwa.
nie mam badania z hamowni ale jestem zadowolony z modyfikacji.
DOBRE :)))))))
Tani tuning z internetu. Czyli - chipy z mocą... kłopotów - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/tani-tuning-z-internetu-czyli-chipy-z-moca-klopotow/6qc9r)
CHIPBOX, Ceramizer, Azot w oponie, Dupny napis PIONEER na tylnej szybie, Pluszowe kostki na lusterku, Płytki CD na podszybiu....
Znacie jeszcze jakieś opcje "tuningu" ??;-)
Dwa pasy przez srodek samochodu! To zawsze +10 do mocy + 30 do prestizu 😊
radek_p14
03-03-2015, 18:02
Zenony + 20 pod remizą. :smile:
bogiboss
03-03-2015, 18:07
Oczywiscie Magnetyzery pod maska... ;-)
arturro2010
03-03-2015, 19:12
Co do ceramizera to stilo jest 4 samochodem któremu to zalałem. Nie ma może +20 koni ale silnik ładniej i spokojniej pracuje, ma mniejsze wibracje. Przekto onałem się, że działa i zalewam go do każdego samochodu. Vectrą przejechałem na nim 60kkm i byłem bardzo zadowolony. Każdy ma swoje zdanie a ja swojego nie zmienię :) Co do innych "cudów" to podzielam zdanie innych. Odpuściłem sobie póki co "pudła z mocą" bo silnik teraz odżył i mi teraz odpowiada.
stevenek
04-03-2015, 00:20
CHIPBOX CR ProRacing - obiecuja 30% wiecej mocy i 20% mniej paliwa.
nie mam badania z hamowni ale jestem zadowolony z modyfikacji.
Polecam lekture "Poradnika Auto Swiat" z lutego. Jest tam zamiesczony test kilku boksow, w tym wspomnianego ProRacing. Z tego co pisza to boksy nie sa zbyt dobrym rozwiazaniem. Jako ekspert wypowiada sie gosc ze znanej zapewne wielu forumowiczom firmy Cinsoft.
A tu opis dzialania tych wynalazkow:
18943
Ja bym tego nie zamontowal...
Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie podwyższania mocy auta bez późniejszej weryfikacji na hamowni.
a wytłumaczysz mi po co weryfikować moc na hamowni?
maciekpt
04-03-2015, 08:28
Prosta sprawa. I nie tyle moc a bardziej moment trzeba kontrolować. Nie sztuka podbić moment bardzo wysoko - sztuką jest zrobić to tak, żeby nie uszkodzić silnika i osprzętu (sprzęgło, koło dwumasowe, skrzynia biegów, itd.). No i po to trzeba skontrolować przebieg momentu na hamowni.
Co z tego, że od 1,5 tys. obrotów będziesz miał pik momentu, np. 500 Nm, jak nie będziesz mógł takim autem ruszyć a sprzęgło wytrzyma tydzień?
a wytłumaczysz mi po co weryfikować moc na hamowni?
Chodziło mi o weryfikację zmian jakie zaszły na skutek podwyższenia mocy (moment obrotowy), to chyba logiczne, zresztą kolega wyżej mnie ubiegł i ci odpowiedział.
Prosta sprawa. I nie tyle moc a bardziej moment trzeba kontrolować. Nie sztuka podbić moment bardzo wysoko - sztuką jest zrobić to tak, żeby nie uszkodzić silnika i osprzętu (sprzęgło, koło dwumasowe, skrzynia biegów, itd.). No i po to trzeba skontrolować przebieg momentu na hamowni.
Co z tego, że od 1,5 tys. obrotów będziesz miał pik momentu, np. 500 Nm, jak nie będziesz mógł takim autem ruszyć a sprzęgło wytrzyma tydzień?
Bo trzeba jeździć do ludzi którzy potrafią stroić bez hamowni... sztuką jest ukształtować przebieg momentu na popodstawie logów... a nie hamowni... gość w krk ktory naprawdę ogarnia chiptuning, żadko kiedy robi cokolwiek na hamowni, a jakoś po jego programach wsio jest ok...
konieczność hamowni przy strojeniu to mit rozsiewany po różnego rodzaju forach...
Python28
04-03-2015, 11:37
Nie wdając się w zbyt długą polemikę zapytam, skąd wiadomo że jest "wsio ok" skoro nie było to w żaden sposób sprawdzone i udokumentowane? Skąd wiadomo że najlepszy moment obrotowy jest uzyskany w jak najdłuższym zakresie obrotów a nie występuje tylko chwilowy przyrost a później spadek? Hamownia to nie wymysł.
maciekpt
04-03-2015, 11:44
Na podstawie logów też można ustalić przebieg momentu (przynajmniej dało się to robić w Audi i np. VAG-COMem) ale dokładność na pewno ma dużo niższą niż pomiar na hamowni. Dodatkowo z logów można wyczytać parametry silnika ale już nie to co jest przerzucane na koła. I jeszcze sprawa bezpieczeństwa - na hamowni nie ma z tym raczej problemu, auto jest zamocowane i jedzie sobie po rolkach, na których można każdy bieg sprawdzić. Przy logowaniu ciężko jest znaleźć odpowiednie warunki a już logowanie każdego biegu jest zwykle niemożliwe.
CHIPBOX, Ceramizer, Azot w oponie, Dupny napis PIONEER na tylnej szybie, Pluszowe kostki na lusterku, Płytki CD na podszybiu
wszystko juz mam, zapomniałem o pluszowych kostkach;-)
Skąd wiadomo że najlepszy moment obrotowy jest uzyskany w jak najdłuższym zakresie obrotów a nie występuje tylko chwilowy przyrost a później spadek? Hamownia to nie wymysł.
po logach... Gość robi programy od końca lat 90-tych...
w ciągu ostatnich 5? lat, nie pamiętam żeby ktoś wrócił z pretensjami... za to widziałem całą masę wykresów dostarczonych przez klientów ;)
zakresie obrotów a nie występuje tylko chwilowy przyrost a później spadek?
nie mów, ze jak jedziesz autem nie jesteś w stanie tego odczuć? :roll:
jazda autem + logi, to podstawa...
i do nikogo innego bym auta nie oddał ;)
po logach... Gość robi programy od końca lat 90-tych...
w ciągu ostatnich 5? lat, nie pamiętam żeby ktoś wrócił z pretensjami... za to widziałem całą masę wykresów dostarczonych przez klientów ;)
nie mów, ze jak jedziesz autem nie jesteś w stanie tego odczuć? :roll:
jazda autem + logi, to podstawa...
i do nikogo innego bym auta nie oddał ;)
Wiadomości na temat samochodu i poziom IQ odpowiada wiekowi.
Python28
05-03-2015, 12:27
Stąd właśnie brak polemiki. Doświadczenie i wiedzę zdobywa się z wiekiem a nie stąd że kolego powiedział. Być może da się na oko określić czy nastąpił przyrost mocy czy nie ale jak wia domo na oko to umrzeć można. Chcąc dowiedzieć się faktyczną moc samochodu niezbędna jest hamownia. Przeniesienie maksymalnego momentu w niższy zakres obrotów robi wrażenie dużego przyrostu mocy a moc może nie zmienić się wcale albo może być jej nawet mniej.
Witajcie, rok temu wywaliłem programowo EGR i podniosłem moc ze 120 KM do 150 KM (mam silnik bez DPF, przebieg 162 tys.). Wczoraj pojechałem sprawdzić na stacji diagnostycznej (taki pakiet wiosenny - luzy, hamulce, spaliny itp.), byłem ciekaw, czy coś wyjdzie. Wyniki są rewelacyjne, jak silnik jest zdrowy i nie bierze oleju, to każdy przegląd bez problemu przejdzie po takich zabiegach.
Wiadomości na temat samochodu i poziom IQ odpowiada wiekowi.
sądzę, że bardziej ogarniam samochody niż Ty ;)
a z IQ... nie ubliżaj sobie ;)
Poczytajcie sobie o TTC z Krakowa ;)
No ale ok, podczas strojenia to wymóg konieczny ponad wszystko!!!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.