PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo jaki silnik?



shimmi
09-08-2012, 18:32
Witam. Chce kupic zonie fiata bravo. Sam posiadam 2 alfy ale wszystko V6.
Mianowicie jaki silnik bedzie najbardziej ekonomiczny w bravo?

lukq
10-08-2012, 11:33
Jakie dystanse żona będzie pokonywać, dziennie?
Polecam do miasta 1.4
Na dłuższe dystanse 1.9 Diesel 120 KM.

Dareek79
14-08-2012, 22:22
Daj więcej info na temat warunków jakich będzie samochód eksploatowany. Małe dystanse - generalnie 1.4 Multiair lub 120 T-JET - różnica w spalaniu z 90-tką niezauważalna a w przypadku Multiair-a nawet może być mniejsze spalanie.

seth
15-08-2012, 11:23
ja polecam 1.9 120 km na miasto w sam raz a na trasy rewelacyjnie wygodne. miasto krótkie trasy i start z zimnego silnika to spalanie rzędu 7l/100 trasa do 110 km/h bez klimy 4.7 z kima 4.9. latem spalanie w mieście oscyluje w granicach 6/6.4l/100km. więc myślę że taniej niż na LPG bo wiadomo jak sekwencja zimą działa :D

luna81yv
15-08-2012, 21:19
1,9 jtd - 150km

seth
15-08-2012, 21:37
1,9 jtd - 150km
nie chce się czepiać ale 1.9 to jest Multi Jet :D nowsza wersja JTD

lexiu
02-09-2012, 14:12
Ja Ci polecam 1.6 mam w wersji 105PS. Spalanie w mieście (Kraków zakorkowany) nie przekracza 6 litrów. W trasie średnio 4,5 l na 100km. Mój rekord w niskości spalania to 3,3l zrobione na odcinku 120 km (trasa Kraków Olkusz w obie strony) ale naprawdę zero wyprzedzania i bardzo delikatne operowanie gazem.
Poza tym 6-biegowa skrzynia.

szczepko920
02-09-2012, 14:26
Mój tato ma Bravo z Multijetem 1.9 - 120, bardzo fajny silniczek, średnie na poziomie 5.8 w trasie zszedł do 4.8 bajka poprostu, jak narazie od nowości przejechane 70kkm i wymieniony EGR, poza tym świety spokój.

lexiu
02-09-2012, 14:52
a jakie były objawy padnięcia zaworu EGR?

marcin.b2508
02-09-2012, 17:42
Pewnie kontrolka silnika, brak mocy, czarny dym z wydechu.

szczepko920
02-09-2012, 20:11
Tak, świeciła się kontrolka silnika, brak mocy, cieżko było ruszyć pod najmniejsze wzniesienie :). W ASO wyczyścili zawór skasowali na 100zł, ale to nic nie dało, bo padł element elektroniczny, mechanika jest w idealnym stanie, no, ale cóż element trzeba kupić cały. Zawór wymieniliśmy sami, niecałe 30 minut rozrywki. Kontrolka zaświeciła się dopiero wtedy, jak komp wykrył, że EGR nie trzyma parametrów, ale stopniowe osłabianie silnika, zaczęło być odczuwalne wcześniej, chyba ze 2 miesiące jeździliśmy autem nieświadomi, że padł zawór, aż w końcu komunikat.

djibi9
08-09-2012, 13:04
Osobiście polecam 1.9 Mjet 150 , mialem z nim kontakt co prawda w 159 , ale mimo wszystko osiagi jak i spalanie bardzo przyzwoite.W Bravo dotknalem tylko 1.6 mjet 120 i rowniez polecam , na miasto jak i w trase. Bardzo male spalanie , osiagi wystarczajace

seth
08-09-2012, 14:17
1.6 mjet 120 i rowniez polecam , na miasto jak i w trase. Bardzo male spalanie , osiagi wystarczajace
zadziwiające jest że 1.6 i 1.9 120 KM pomimo takiej samej mocy mają różne spalania. i o dziwo 1.6 większe.
co do spalania wersji 150 KM spalanie w mieście około 8/9l/100 km więc już sporo więcej. ale za to lepsza dynamika, jak dla mnie chyba najlepiej dopasowana jednostka pod względem moc/ waga auta. tylko to spalanie już sporo większe

Jarekk
09-09-2012, 12:38
Nigdy średnie spalanie nie wyszło u mnie więcej niż 8 litrów w mieście. Zazwyczaj jest to ok 7,5 przy dość dynamicznym stylu jazdy. Jak jechałem w miarę oszczędnie wyszło 6,7l/100km w mieście. Co prawda mam bravo dość krótko, ale zrobiłem nim już sporo kilometrów

seth
09-09-2012, 12:40
a zima jeździłeś?? :D po zimie dowiesz się ile to pali na krótkich dystansach.
co do dynamicznej jazdy to jest to pojęcie względne. u mnie jazda dynamiczna to taka gdzie na biegu 3 koła jeszcze piszczą a wskazówka RPM nie schodzi z czerwonego pola. i wierz mi moje przy takiej jeździe spali 8 a co dopiero 150 KM :D

Jarekk
09-09-2012, 15:56
No może i faktycznie masz rację, na razie mówię po swoich obserwacjach, ale skutecznie postraszyłeś mnie przed zimą :D

seth
09-09-2012, 20:06
nie straszę mój zima na bardzo krótkich odcinkach pali 7.3 do 7.5. Nawet nie wchodzę bardziej na obroty bo po 3/4 km to silnik nawet dobrze sie nie nagrzeje. tak więc przy -5*C zobaczysz prawdziwe spalanie. Co do jazdy po mieście to spalanie u mnie jest dziwnie różne i to czasem różnica sięga 0.7 litra. wystarczy mnie korków i nieco łagodniej muskać gaz. Więc jak na miasto oszczędniej wychodzi ten 120 konny silnik o pojemności 1.9 litra. ale jak wolisz dorzucić te 2/3 litry na 100km to polecę 150 KM

Lemon1616
28-09-2012, 10:34
wez kup 1.9 najlepszy

lge
07-10-2012, 12:38
Ja ze swojej strony polecam 1.6 105 KM nie miałem spalania większego niż 6,3 l/100km a jeżdżę głównie po mieście. Zimą jeszcze nie jeździłem więc jak sądze będzie wieksze nieco spalanie ale puki co jestem bardzo zadowolony

daro13
27-02-2013, 09:11
Witam mam pytanie czy silnik Fiata Bravo 1.6 16V multijet ma filtr DPF czy zdażają się bez tego filtra także te wersje a czy wersja 1.9 mutlijet też posiada ten filter jestem ciekawy bo mam zamiar kupić Bravo.

sebaoo2
27-02-2013, 09:17
DPF jest w 1.6 120Km, w 1.6 105Km nie występuje

daro13
27-02-2013, 12:44
Wielkie dzięki za pomoc

daro13
27-03-2013, 11:44
Dlaczego bravo z silnikiem 1.6 multijet jest takie tanie w ogłoszeniach znalazłem takie bravo z 2009r za 24.900 czym to jest spowodowane czy lepiej jest wziąść bravo z silnikiem 1.9 multijet

byrrt
28-03-2013, 12:51
Była już kiedyś podobna dyskusja. Są podzielone zdania które auto lepsze, ale jakiś bardzo negatywnych o 1.6 nie słyszałem..

Abramsik
10-04-2013, 18:42
Wczoraj wszedłem w posiadanie drogą kupna Bravo 1,6 Multijet 105 KM z 2010 r. Z moich pierwszych przejechanych kilometrów (prowadziłem go z Łodzi po A2 i po mieście już w Wawie) jestem mile zaskoczony. Świetny elastyczny silnik z bardzo ładnym momentem obrotowym. Nie mam co prawda wielkiego doświadczenia z ON ale w miarę oswajania i nauki innego stylu jazdy (niż w Pb) myślę, że to bardzo fajny silnik. Będę obserwował i ewentualnie dzielił się wiadomościami.

pablo686
10-04-2013, 23:38
Postanowiłem wypowiedzieć się w temacie...zadając pytanie jaki silnik, trzeba wiedzieć czego od niego oczekiwać i mieć pewną praktykę (porównanie). Ja jeżdżąc od dwóch miesięcy bravo 150 KM nie chciałbym się przesiąść do czegoś słabszego. Wcześniej jeździłem dieslem fordem focusem 100 KM, VW touranem 140 KM, Kią 128 KM. VW passatem 110 KM. Moje odczucia są takie, że nie chce wysiadać z fiata, z tym że lubię dynamiczną jazdę i nie patrzę zbytnio czy spali mi 0,5 czy 1 litr więcej. W sumie jeśli ktoś na to nie zwraca uwagi to niech się zdecyduję na słabszy i tańszy w zakupie silnik.

krispi
23-03-2014, 21:07
Witam
Odkopie bo mam własnie taki dylemat.
Zdecydowałem sie już na Bravo, wczesniej miałem Stilo, teraz VW i lepiej sie prowadziło Stilo...
Teraz pytanie jaki silnik.... nie lubie diesli, zawsze gdy miałem z nimi styczność to koszty serwisu i napraw przewyższały o wiele oszczędności wynikające z niższego spalania, do tego dużo głosniejsze, wibracje, smród i niepewność przy dużych mrozach o poranku... Ale jeśli ktoś mnie przekona do diesla to się zastanowię. Proszę o opinie osób ktore zrobiły na dieslach ponad 60tys km i mają jakieś pojęcie o ich awaryjności.
Jeśli benzyna to proszę oponie który silnik byłby najlepszy. Nie chce najsłabszej jednostki więc myśle o 1.4 T, tylko te podobno już sporo palą. Jeżdze głównie po mieście, czesto krótkie odcinki.
Szukam używki z rocznika ok.2010.

berserkers
23-03-2014, 21:49
Mam 1,4 120km i jest ok, wersje 150km ciezko spotkac w dobrym stanie
Z rocznikow po 2010 bralbym pod uwage silniki multiair o mocy 140km

eng
24-03-2014, 17:01
Ja mam 1.4 150 koni i jestem zadowolony z tego motoru. Owszem spalanie nie jest małe, ale mamy do dyspozycji 150 koni także coś to musi palić. Mi obecnie spalanie kształtuje się na poziomie 7.5 do max 8 litrów. Oczywiście jest to spalanie średnie. Przy delikatnej jeździe jak już go rozbujasz to spokojnie na prostej drodze komputer pokazuje np spalanie chwilowe rzędu 4.5-6 litrów. Jak depniesz max na autostradzie to 25 co najmniej, ale przy jednostannej jeździe ok 9-12 litrów. Nie ma tragedii. Jedyny minus tego auta jak i każdego NB jest skrzynia biegów, która jest mało precyzyjna i niestety w wielu egzemplarzach występuje haczenie biegów co może denerwować.

Abramsik
24-03-2014, 18:01
Ale jeśli ktoś mnie przekona do diesla to się zastanowię. Proszę o opinie osób ktore zrobiły na dieslach ponad 60tys km i mają jakieś pojęcie o ich awaryjności.
.

Kolego krispi tak jak Ty przesiadłem się ze Stilo na Bravo. Także myślałem tylko o benzynie, mając podobne stereotypowe myślenie o Dieslu. Skończyło się na tym, że kupiłem ... 1,6 MultiJet 105 KM, z DPF. Przelatałem nim ok 25 tys,(całkowity przebieg 102 tys) mam go od roku. Mogę z całą odpowiedzialnością polecić ten silnik, nic z Twoich obaw "zimowych" u mnie się w czasie zimy się nie potwierdziło. Palił, jechał itp. tylko trochę słabe ogrzewanie na początku,ale to przypadłość wszystkich Diesli. Powiem teraz stary banał ale każdy samochód (silnik) należy przed kupnem sprawdzić. Biorąc pod uwagę, że celujesz w 2010, to samochody będą jeszcze z sensownym przebiegiem, nie wytłuczone itp. Jednak jeśli jeździsz przeważnie krótkie dystanse, to tylko 1,4 TJet lub "gołe" 1,4.

marcin3usb
25-03-2014, 09:02
Witam.
Posiadam 1.6 MultiJet (120KM). Średnie spalanie około 6l/100km.
Polecam.

czucza2005
30-03-2014, 19:55
to jak można przed zakupem sprawdzić silnik diesla 1.6? Sprawdzając sprężanie i ciśnienie doładowania?